Skocz do zawartości
Fendt308lsa

Jaka moc ciągnika do belowania sianokiszonki ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sianokiszonki
Fendt308lsa    55

Witam interesuję się w niedalekim czasie kupnem prasy głównie do sianokiszonki mam fendta 80 km i już wiem że to będzie za mało koni gadałem z gosciem ktory naprawia sprzety i pracuje uslugowo sam powiedział ze do belarki minimum 90km i 6 garów moj sasiad ma taki zestaw i traktor dostaje po d*pie i traktor juz nie chodzi najlepiej... ile koni traktor musi mieć żeby bela była zbita na maxa chodzi mi o te normalne bele nie male  120 km wystarczy ? zeby bela była bela a nie papuciem polska dwunastka sprawdzi sie w belarce ? kupno belarki i traktora do niej jest oplacalne na malym areale zawsze jeszcze wchodza jakies uslugi czasami pozdrawiam jesli temat w zlym miejscu albo juz taki byl to przepraszam szukałem podobnego tematu i nie moglem znalesc :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt308lsa    55

Właśnie nie wiem tak coś do 20 tyś pierwszo chcę wiedzieć jaka moc traktora musi być bo jak widze zdjęcia z belująca c360 to smiech mnie bierze bela papuć u mnie gościu warfamą jak beluje zgniot ustawiony konkretnie internacional 105 km i traktor wcale tak lekko nie ma. 120 km styknie zeby sianokiszonka byla zbita na maxa i traktor nie byl po paru latach do remontu ? 

Edytowano przez Fendt308lsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelek11    16

To kup pasową prasę z nożami to i tym Fandem będziesz ciągał. Znajomy ma faraboli pasową 18 noży i ciąga ją belarusem 90km pracował tak 6 lat nic się z ciągnikiem nie działo. Belki też pierwsza klasa. Drugi ma prasę Kuhna też pasową nie wiem ile tam jest noży ciąga ją 90km John Deere.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    473

Tak tak... Stara wyjechana prasa za 20tys i tobie się marzą zbite na maxa belki... Zejdź na ziemię z tym swoim budżecikiem. Tu nawet 200KM nie pomoże jak prasa szrot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt308lsa    55

Ta warfama już trochę wyrobiona z tego co mi wiadomo już ją co najmniej raz naprawiał ale fakt faktem i troche belek robi bo i dla siebie i po usługach lata :) co do tego to nie jestem taki pewien do pras z nozami trzeba jeszcze wiecej koni chyba. carro jak sie sprawuje ta prasa ? myslalem o krone 120 130 jakoś tak powie mi ktoś ile mniej wiecej trzeba koni zeby bela byla zbita na maxa 120 km starczy traktor nie bedzie dostawal zbytnio po d*pie ? wiesz sporo ludzi kupuje prasy za taki przedzial cenowy i prasa szrotem nie jest wszystko zalezy od tego czy sie znasz na tym i jaka prase patrzysz sa rozne okazje mozesz kupic fendta 312 w stane idealnym jak jest okazja a i za 60 tys mozesz kupic zloma znam takie przyklady wiec wiesz roznie to bywa trzeba umiec szukac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt308lsa    55

Skoro wszystko wiesz to po co pytasz?

nic takiego nie powiedziałem a pytam bo po to jest forum moje pytanie to po prostu ile traktor potrzebuje mocy zeby dobrze zbic sianokiszonke moze ktos wie bo pracuje na danym sprzecie wiec pytam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

To  ile  mocy  potrzebuje  -  zależy jaką  prase  chcesz  ciągać .

 

żeby  to robić  w dobrym  tempie powyżej  80 koni , dla  własnych potrzeb w pasówce    i  70  da  rady .

Oczywiście  bez  nozy  , ale  za 20 tys  z nożami raczej nie kupisz


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    61

To ci odpowiem ale i tak nie uwierzysz bo tak jak piszesz to do prasy musi być czołg .
Mam prasę feraboli sprinter 165 i farmtraca 670 co ma 66 km i jak sianokiszonkie zwine bela jak kamień .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Dlaczego mam  nie  uwierzyć  , ja  zwijam  czasem  zetorem  7211  - tez  ma  65  /66 koni  W pasówce  wychodza  super  bele  -  daje  radę  ,

ale dobrego tempa nie  zrobisz 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt308lsa    55

No tak to fakt wiem ze sporo też zależy od prasy no ale skoro bela jest dobrze zbita takim 70 km to jak bardzo dobrze musi byc zbita po 100 km traktorze ? jakos nie chce mi sie zbytnio w to wierzyc czasami widze jak ludzie beluja jd pasowkami jedni c360 i mowia ze takie dobre bele wychodza a drudzy juz beluja traktorami 100+km to jesli bylby takie dobre bele to nikt by nie belowal wiekszym traktorem niz c360 jak mi gosciu robil bele internacionalem 90 pare km to bele zbite beznadziejnie lekko je scisne szczypcami i sie bela cala sciska jak jakis papierek a traktor tak lekko nie mial fakt moze to i wina belarki ale watpie zeby traktorem mniej niz 100 km dobrze zbic bele ustawic na maks zgniot i zeby dobrze szlo no nie uwierze raz robilem u typka mial traktor 90 pare km juz nie pamietam modelu i belarke clasa to jak sobie belowal zgniot calkiem spoko to chmura taka ze hej traktor tak po d*pie dostawal silnik juz byl do remontu belowal tak pare lat i traktor zajezdzil ale bele byly luks potem szukal cos 100+km do belarki to ze mozna i malym traktorem calkiem ok bele zrobic to wiem tylko ze po paru latach zajezdze traktor w belarce dla tego chce miec zapas mocy i pytam ile najlepiej by bylo miec :)

Edytowano przez Fendt308lsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Jeśli ustawisz dobry  zgniot  - to  czy traktor  60  koni , czy 120  bela będzie porownywalna  .

Tylko jeździć musisz wolniej  -  bo mały nie da  rady pogonić


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt308lsa    55

Z tym to róznie :P to prawda wtedy musze wolno jezdzic ale na sama mysl szkoda mi troche traktora myslalem o tym zeby  kupic belarke przemeczyc sie fendtem z nia dwa trzy lata i kupic cos 6 garowego zeby tak traktora nie dobijac zawsze moze pare belek bym zrobil uslugowo tylko czy sie oplaca takie cos ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sułodaw    0

ja mam carraro i sie sprawuje elegancko kupiłem 4 lata temu i jak dotąd zadnej awarii jedynie brakujące palce podbieraka wymieniłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    173

Wszystko zależy od belarki. Ja claasa 180 ciagam też 180 km i robota idzie aż miło popatrzec. Do mniejszej prasy 90 km powinno wystarczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    273

Lepiej dozbierać parę groszy i kup pasówkę JD i będziesz śmigał Fendt-em też ładnie oczywiście bez noży. W pasówce będzie miał najlżej. Jak to się mówi z gówna bicza nie ukręci :). Wiadomo jak mniej mocy trzeba wolniej jeździć ale zbić można dobrze i 60KM i 100KM (  prasa musi być dobra ) i różnicy nie będzie widać oprócz w czasie.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt308lsa    55

To fakt :D teram mam dylemat bo chciałem zakupić krone 125 130 łancuchowa a teraz w gre wchodzi jeszcze ta jd belarka już dawno o niej trochę myslalem idzie nia normalnie prasowac slome i jak to jest z tymi pasami co ile sie je zmienia ? no może i tak rok dwa trzy pobeluje fendtem i pomysle o czyms 6 garowym dzieki za opowiedz pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    273

Do słomy pasówka jak znalazł ja też zastanawiałem się nad zakupem pasówki JD dla mnie do słomy to świetne prasy. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    273

Pasy się nie rozlecą chyba że bardzo dużo robisz sianokiszonki ( ja właśnie dlatego jej nie wybrałem i wybór padł na inną)  jedynie przy bardzo zielonym materiale jest problem że owija się na dolnym wałku czasem.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MateuszTeam
      Witam, sorry jezeli taki temat był ale nie znalazłem. Mamy zamiar kupic drugi ciągnik tylko nie wiemy jaki czy 4011, 355 czy 360 Ja wiem ze patrząc po mocy to 360 ale chodzi mi o inne informacje na ich tematy, wypowiadajcie się . Co wybrać? 4011 podobno jest szybszy od c-360.? 
      Ciągnik ma służyć do tzw cięższych robót orka, uprawa, rotacyjna itp.
    • Przez Jaro2018
      Witam wszystkich użytkowników ciągników.Potrzebuje waszej opini na temat:
      John Deere 5090M z turem
      Zetor Proxima 90 premium
      Niewiem który wybrać.Nie interesuje mnie kolor czy inne pierdoły.Chodzi mi o awaryjność,spalanie.Pozdrawiam
    • Przez rafix255
      Wtajcie forumowicz nie wiem dokładnie czy jest taki temat ale dokładnie chodzi mi o Deutz Fahra serii 4E następcę Agroluxa. Chodzi mi po głowie zakup tego ciagnika bez kabiny z ładowaczem czołowym. Mam wszystkiego lekko ponad 30ha Case 4220 z ładowaczem i New Hollanda TD5 105 i taki mały zwinny ciagnik do kosiarki zgrabarki siewnika by mi podpasował i pytanie czy warto pchać sie w taka inwestycję. Nieraz jest tak ze 1 ciągnika mi brakuje a ten byłby też cały czas to pykania w obejsciu kiszonki itp. Czy sobie odpuscic i isć w New Holland T4S/Farmalla A. Wszystko są 3 cyl a te 3 (2) marki są najuczciwsze cenowo. W deutzu nie chce kabiny bo widzaiłem ta Naglaka w kielcach to wręcz odstrasza do zakupu bynajmniej mnie. Co sądzicie. Za porady będę wdzieczny
    • Przez Piotrass
      Wiitam zastanwiam sie nad tymi dwoma ciagnikami  bylem zdecydowany na new hollanda ale teraz jest promocja na john deera i sam niewiem. Ciagnik mialby  byc do tura ale glownie chodzilby w transporcie  i w polu jako pomocnik. New holland kosztuje 235 tys netto jest na oponach 420przod 520 tyl, obciazniki w cenie zaczep automatyczny skrzynia 17/16, a  JOHN Deere w promocji od 250 tys z skrzynia AutoQuad plus ECo 24/24, i tls. wiec roznica wynosi okolo 20 tys bo z new hollanda moze sie urwie kilka tys bo stoi na placu a diler do  konca roku musi sprzedac albo rejestrowac na siebie bo od nowego  roku jakies nowe wymogi sa, Co polecacie?
    • Przez jacentop
      Witam wszystkich użytkowników forum mam zamiar kupić nowy ciągnik zastanawiam sie nad steyr 4120 albo john deere 6120m co byscie wybrali ,pomocy bo mi głowa już pęka. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.