Skocz do zawartości
mad

Renault 103.54 kilka pytań

Polecane posty

mad    0

Witam Panowie, aktualnie posiadam 103.54 w wersji całkowicie mechanicznej (skrzynia, wom, przedni napęd) i czy byłaby możliwość montażu rewersu elektrohydraulicznego, czy w grę wchodzi tylko i wyłącznie wymiana całej skrzyni? W mojej okolicy wszystkie renówki mają rewers mechaniczny więc nawet nie mam możliwości zobaczenia jak wygląda korpus/skrzynia w wersji elektro. Będąc przy skrzyniach, posiada ktoś może informacje o prędkościach na danym biegu- interesują mnie jaka jest różnica w prędkości dla biegu wstecznego przy najmniejszym przełożeniu dla skrzyń 16/16(30km/h- 40km/h) i analogicznie dla skrzyni 24/8.

Na forum był kiedyś poruszany temat prędkości WOM ale nie mogę go odnaleźć a chciałbym wiedzieć z jaką prędkością obraca się wałek dla prędkości 540/1000 przy obrotach na silniku 900-1100 obr/min. Ciągnik napędza pompę hydrauliczną która może pracować z prędkością 540obr/min.

Następne pytanie to, jak głęboko mogą być wkręcone śruby ograniczające skręt na zwrotnicach. Obecnie wystają 53mm, pytanie czy mocniejsze wkręcenie przyniesie dużą poprawę zwrotności nie obciążając przy tym zbytnio krzyżaków.

 

Następne... zaczyna mi się sączyć olej na osi rewersu wchodzącej do skrzyni, mogę to uszczelnić z zewnątrz czy będzie potrzebne otwieranie skrzyni?

Następne... posiada ktoś może sprawdzoną adaptację do tura w swojej 103-ce o którą nie trą przednie koła przy maksymalnym skręcie? Widziałem 3 103-ki z turem i w każdej był z tym problem.

 

I teraz jedno z najgorszych pytań...

Ciągnik pracuje z przyczepą leśną robiąc dziennie od 6 do 8mth, mieści się przy tym w 20L spalonej ropy średnie obroty silnika będą oscylować w granicach 1500obr/min. Po zakupie nowej przyczepy okazało się że reni brakuje przyczepności w niektórych sytuacjach i tutaj rodzi się pomysł zakupu 110-120.54.
Zwrotność podejrzewam że będzie na podobnym poziomie, teoretycznie 110 jest 30cm dłuższa tylko ile więcej może spalić. Przy takich samych warunkach pracy zmieści się w 30L?
 

Kabiny TX i TZ są jednakowych rozmiarów? Kiedyś siedziałem w 110 z TZ i cały czas mam wrażenie że w środku była obszerniejsza niż TX w 103.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    2

Moim zdaniem majac bez ehr renowke nie trzeba sie smucic! Nawet lepiej,bo mniej awaryjne!
Co do WOM to przełsczając na 1000 obr. obroty na silniku trzeba zmniejszyc prawie opłowę!
Co do skretu kół przednich to zalezy od adaptacji na tur!
Co do spalania to raczej niewiele wiecej spali od 4 cyl,!
Kabiny te same, tyle ze wyposazenie, klima, itp!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    537

samego rewersu raczej nie założysz, bo w 12i 16 był tylko mechaniczny

spalanie w zależności od pracy, 6 w obciążeniu może nawet spalić mniej niż 4t

kabiny takie same, cały środek i wyposażenie, pomijając oczywiście amortyzację i co za tym idzie większy prześwit między korpusem i kabiną

 

https://wallegro.ru/item/6751536411/NAKLEJKA-RENAULT-BIEGW-NA-SZYB-PRZEDNI-NAKLEJKI.html

http://allegro.pl/naklejki-renault-naklejka-biegow-na-szybe-przednia-i6780684802.html#imglayer


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mad    0

Dzięki za linki,nie spodziewałem się że są takie naklejki.
Bardziej ekonomicznego ciągnika raczej nie znajdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    41

Wrażenia są zawsze subiektywne a wiec naznaczone błędem.

Spalanie będzie na podobnym poziomie.

Wkręcenie śrub o obrót, dwa nie powinno doprowadzić do zniszczenia krzyżaków, zaś skręt troszkę się poprawi.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    0

Witam, posiadam Renault 103.54 turbo, pojawił się problem, podczas jazdy na drodze publicznej ostatnim biegiem obroty jakieś 2200. Raptem ciągnik zszedł z obrotów do 15 i dalej nic, i wkreca się na o na obroty teraz też wolniej. Myślałem że się zapowietrzyl bo zdarzylo mi się to, tyle że całkowicie ciągnik zdechł wtedy.wyczyscilem układ paliwowy poza zbiornikiem bo jakoś nie było wtedy czasu. Teraz myslalem że to podobna sytuacja, układ był znów na filtrach zawalony więc solidnie teraz wyczyscilem zbiornik i przewody aż do pompy, ale dalej wolno się wkreca na obroty i tylko maks do 2000. A i na wolnych obrotach coraz tak średnio co 7 sekund drygnie silnik jakby dostawal więcej paliwa i znów normalnie. Czy mogła w jakiś sposób uszkodzić sie pompa paliwa? Albo może być coś w niej przydkane lub dalej w przewodach wysokiego ciśnienia? Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez renwen
      Witam, mam problem z rozłączeniem przedniego napędu, walczę już z tym tydzień, i nie mam już pomysłów co do przczyny tego, posprawdzałem całą elektrykę, ciśnienie, mam założoną też nową pompę, proszę o pomoc kto wie coś na ten temat i wie jak mógłby mi pomóc, mój numer telefonu: 661860314 , jestem z Kujawsko-Pomorskiego.
×