Novo181818

MTZ żółw-zając

Polecane posty

Novo181818    1

Witam wszystkich.
Nie mogę przełączać skrzyni z żółwia na zająca.
Smigam cały czas na żółwiu.
Gdy chce przebić na zająca jest straszny zgrzyt i nie chce zakleszczyć.
No i potem jest problem żeby wrócić spowrotem do żółwia. Trzeba tą wajchę mocno docisnąć do dołu i powoli puszczać sprzęgło i po chwili zgrzytu wbije.
Oczywiście wszystko robię na wycisnietym sprzęgle.
Co jest zepsute?
Nie lubię takiego dziadostwa i muszę to zrobić. Czy to widelec może być krzywy? Ciągnik już z tym kupiłem.
Wajcha jest przed lewarkiem od biegów rok 89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

U mnie było tak że wogóle nie szło przełączyć cały czas był na zającu, zdjełem podłoge i była taka żecz że dźwignia zamiast sie obracać to było wyrobiona i tylko ją przepychało,zdjełem również dekiel i wyjełem widełki którw były w nie najlepszym stanie wymieniłem całe sterowanie: widełki dekiel i dźwignie i teraz jednym palcem sie przełącza, zajżyj to sie okaże co u ciebie nie tak.


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Panowie, a co może być, że podczas pracy czasami wyskoczy dźwignia od biegów, wybije na luz (na polowych), a na szosowych dźwignia jest na załączonym biegu, a wyskoczy z szosowych? Nie jest to bardzo częste, jednak przy siewniku jest lekko wkurzające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

Kolego a jaki mniej więcej był koszt wymienionych części?

Mnie wyszło chyba 180 zł ze wszystkim.


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Panowie, a co może być, że podczas pracy czasami wyskoczy dźwignia od biegów, wybije na luz (na polowych), a na szosowych dźwignia jest na załączonym biegu, a wyskoczy z szosowych? Nie jest to bardzo częste, jednak przy siewniku jest lekko wkurzające.

Albo zatrzask, albo luzy a u mnie gdy miałem wajchę biegów na środku zdarzało się że niedbale wbity wyskakiwał szybki lub wolny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Kiedy zaczynałem przygodę z MTZ, to wbijałem biegi na I albo II (nie 1,2,3,...) niestarannie. Powinno być czuć 2 stopnie, a ja wbijałem na 1,5 i potem bieg wyskakiwał.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Mam pomysł na półatomatyczny reduktor w mtz , ale muszę najpierw remont skrzyni zrobić + synchro na reduktorze , tylko na to trzeba kasy , której aktualnie brak :D  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Panowie są jakieś dwa rodzaje tego mechanizmu? Chodzi mi o to czy są dwa różne rodzaje pokrywy z tymi widełkami?. Bo u mnie widać że ten mechanizm trze o tryby bo widełki są za nisko, a po zdjęciach na internecie w tym drugim typie widełki nie siadają tak głęboko na tryby i w tym wypadku nie powinno nić chaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem czy są dwa rodzaje ale przełączając na jedną z prędkości już nie wiem którą gdy już zazębi a ciągnie się za wajchę dalej ociera o zębatkę.

Specjalnie w niczym to nie przeszkadza a z czasem się o tym pamięta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

Są 3 rodzaje dźwigni- byłem w Agromie która jest chyba największym przedstawicielem handlującym między innymi częściami do MTZ i taką odpowiedź dostałem.

Już wiem dlaczego mi to nie pracuje tak jak powinno, Najprawdopodobniej przesówka ma zjedzone zęby i trzeba ją wymienić. Wiadomo, trzeba rozpoławiać i pewnie to zrobię jak już będę po sesji. Lepiej rozjechać między skrzynią a skrzynią pośrednią, czy lepiej od silnika? W którą stronę wysuwa się wałek główny? 

No i czeka mnie zmiana oleju w skrzyni, 40l tam wchodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Same dźwignie nie mają wpływu na to jak poruszają się widełki które patrząc katalogowo jest tylko jeden rodzaj. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    1

A więc rozpołowiliśmy naszego ,,atamana" i wymieniliśmy przesówkę. Okazało się że wałek z obudową się odkręcił i jeszcze chwila a rozwaliłoby skrzynie pośrednią. Zmieniłem od razu tarcze sprzęgła no i narazie działa wszystko ok.
Jutro zakładam kabinę i jadę na przejażdżkę i wtedy wszystko ocenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj