Skocz do zawartości
Novo181818

MTZ żółw-zając

Polecane posty

Novo181818    0

Witam wszystkich.
Nie mogę przełączać skrzyni z żółwia na zająca.
Smigam cały czas na żółwiu.
Gdy chce przebić na zająca jest straszny zgrzyt i nie chce zakleszczyć.
No i potem jest problem żeby wrócić spowrotem do żółwia. Trzeba tą wajchę mocno docisnąć do dołu i powoli puszczać sprzęgło i po chwili zgrzytu wbije.
Oczywiście wszystko robię na wycisnietym sprzęgle.
Co jest zepsute?
Nie lubię takiego dziadostwa i muszę to zrobić. Czy to widelec może być krzywy? Ciągnik już z tym kupiłem.
Wajcha jest przed lewarkiem od biegów rok 89

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    812

U mnie było tak że wogóle nie szło przełączyć cały czas był na zającu, zdjełem podłoge i była taka żecz że dźwignia zamiast sie obracać to było wyrobiona i tylko ją przepychało,zdjełem również dekiel i wyjełem widełki którw były w nie najlepszym stanie wymieniłem całe sterowanie: widełki dekiel i dźwignie i teraz jednym palcem sie przełącza, zajżyj to sie okaże co u ciebie nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

TheLukasTeam    52

Panowie, a co może być, że podczas pracy czasami wyskoczy dźwignia od biegów, wybije na luz (na polowych), a na szosowych dźwignia jest na załączonym biegu, a wyskoczy z szosowych? Nie jest to bardzo częste, jednak przy siewniku jest lekko wkurzające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    812

Kolego a jaki mniej więcej był koszt wymienionych części?

Mnie wyszło chyba 180 zł ze wszystkim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Panowie, a co może być, że podczas pracy czasami wyskoczy dźwignia od biegów, wybije na luz (na polowych), a na szosowych dźwignia jest na załączonym biegu, a wyskoczy z szosowych? Nie jest to bardzo częste, jednak przy siewniku jest lekko wkurzające.

Albo zatrzask, albo luzy a u mnie gdy miałem wajchę biegów na środku zdarzało się że niedbale wbity wyskakiwał szybki lub wolny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Kiedy zaczynałem przygodę z MTZ, to wbijałem biegi na I albo II (nie 1,2,3,...) niestarannie. Powinno być czuć 2 stopnie, a ja wbijałem na 1,5 i potem bieg wyskakiwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Mam pomysł na półatomatyczny reduktor w mtz , ale muszę najpierw remont skrzyni zrobić + synchro na reduktorze , tylko na to trzeba kasy , której aktualnie brak :D  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    0

Panowie są jakieś dwa rodzaje tego mechanizmu? Chodzi mi o to czy są dwa różne rodzaje pokrywy z tymi widełkami?. Bo u mnie widać że ten mechanizm trze o tryby bo widełki są za nisko, a po zdjęciach na internecie w tym drugim typie widełki nie siadają tak głęboko na tryby i w tym wypadku nie powinno nić chaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie wiem czy są dwa rodzaje ale przełączając na jedną z prędkości już nie wiem którą gdy już zazębi a ciągnie się za wajchę dalej ociera o zębatkę.

Specjalnie w niczym to nie przeszkadza a z czasem się o tym pamięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    0

Są 3 rodzaje dźwigni- byłem w Agromie która jest chyba największym przedstawicielem handlującym między innymi częściami do MTZ i taką odpowiedź dostałem.

Już wiem dlaczego mi to nie pracuje tak jak powinno, Najprawdopodobniej przesówka ma zjedzone zęby i trzeba ją wymienić. Wiadomo, trzeba rozpoławiać i pewnie to zrobię jak już będę po sesji. Lepiej rozjechać między skrzynią a skrzynią pośrednią, czy lepiej od silnika? W którą stronę wysuwa się wałek główny? 

No i czeka mnie zmiana oleju w skrzyni, 40l tam wchodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Same dźwignie nie mają wpływu na to jak poruszają się widełki które patrząc katalogowo jest tylko jeden rodzaj. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Novo181818    0

A więc rozpołowiliśmy naszego ,,atamana" i wymieniliśmy przesówkę. Okazało się że wałek z obudową się odkręcił i jeszcze chwila a rozwaliłoby skrzynie pośrednią. Zmieniłem od razu tarcze sprzęgła no i narazie działa wszystko ok.
Jutro zakładam kabinę i jadę na przejażdżkę i wtedy wszystko ocenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×