Skocz do zawartości
maxifarmer

Rewers elektrohydrauliczny w mf 6180

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maxifarmer    0

kupiłem nie dawno mf 6180 z rewersem elektrohydraulicznym i mam takie pytanie czy gdy się zatrzymuję i wciskam sprzęgło ciągnik jest cały czas na biegu można bez niczego sobie przełączać na tym rewersie czy przy wciśniętym sprzęgle nie powinno się przełączaś rewersu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxifarmer    0

piszcie coś napewno ktoś ma ciągnik z rewersem elektrohydraulicznym i wie już o takich sprawacz co nieco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Nie za bardzo kapuje twój post ale hmm może o to Ci chodzi. Jeżeli masz rewers elektrohydrauliczny i np bieg 2 to bez sprzęgła możesz zmienić kierunek jazdy za pomocą rewersu. Jak to jest przy postoju i wbitym biegu itd to myślę że wygląda to w ten sposób ze możesz mieć sprzęgło wciśnięte. Najlepiej spróbuj:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maxifarmer    0

wiem że przy takim rewersie przełącza się go bez sprzęgła ale nieraz trzeba się zatrzymać na nieco dłużej a wyłączać za każdym razem bieg np;przy orce na małym kawałku z pługiem obrotowym 5 to trzeba się na chwile zatrzymać na wciśniętym sprzęgle i czy wtedo powinno się czy raczej nie manipulować rewersem bo to że na wciśnietym sprzęgle to wiem że się da go przełączać o to mi chodz tyle że czy na dłuższą metę nie spowoduje to jakichś awarii bo skrzynia w tych modelach z półbiegami i rewersem po jakieś usterce przaktycznie w naszych warynkach jest nie do naprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxifarmer    0

nie rozumie tego określenia bieg naturalny ale chodzi ci pewnie o to że ciągnik nie ma włączonego żadnego kierunku jazdy, ja mam rewers elektrohydrauliczny i niem takiego czegoś, cały czas musi byc włączony jakiś kierunek jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Wg mnie takie przełączanie nie powinno uszkodzić skrzyni gdyż ciągnik nie znajduje się w ruchu a ten rewers możesz sobie przełączać nawet chwile przed wciśnięciem pedału sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxifarmer    0

ten rewers wogółe nie wymaga sprzęgła używa się go podczas jazdy oczywiście przy razsądnych prędkosciach nie wciskając nigdy sprzęgła ale właśnie czy jak jednak wciśniemy czy to nie wpływa na skrzynie na dłuższej mecie negatywnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25

w mf wciska sie sprzegło przy przełączaniu przód / tył bo inaczej nie pojedzie - rewers elektrohydrauliczny nie ma połozenia neutralnego -czyli nie mozesz go rewersem wyluzowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Dla mnie to jest jakiś właśnie dziwny przypadek, że kolega nie wciska sprzegła przy zmianie kierunku jazdy widocznie ktos coś tam już musiał grzebać i to uprościł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Kolego gangster nikt nic nie zmieniał i nie uproszczał. Po prostu rewers elektrohydrauliczny już tak ma w oryginale. Rewers mechaniczny potrzebuje sprzęgło a w elektrohydraulicznym robi to za ciebie mechanizm hydrauliczny. Jak się mylę to poprawcie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

Być może się mylę, ale ja się jeszcze nie spotkałem w serii 61xx żeby zmieniać kierunek jazdy bez użycia sprzęgła gdy występuje rewers przy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W serii MF 6100 rewers jest i musi być przełączany ze sprzęgłem dopiero nowsze serie umożliwiają zmianę bez sprzęgła a posiadają nawet dodatkowo coś w stylu potencjometra którym można ustawić agresywność rewersu :lol:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gangster    5

No, czyli wniosek się nasuwa taki, że kolega ma coś zmienione w tym rewersie, że bez sprzęgła przełącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tony    0

W 6180 można przełączyć rewers w czasie jazdy ale kierunek zmieni się dopiero po wciśnięciu czujnika pod sprzęgłem. Może u Ciebie ten czujnik jest na stałe "zmostkowany". Nie wiem czy jest to wykonalne, to tylko taka moja hipoteza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
New1    16

Ja to rozumiem tak ze .. jedzie jedzie jedzie wciska sprzeglo ciagnik lekko przystaje i zmieniam kierunek jazdy rewersem z wbitym biegiem i puszczam jedzie do tylu SAm osobisci tak robie bo lzej pusze sprzeglem niz rewersem ktory powyzej 1 biegu zaczyna lekko szarpac albo to moje zludzienie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

ja już się pogubiłem w waszych wypowiedziach. Czyli w serii 61XX trzeba wciskać sprzegło podczas zmiany kierunku jazdy czy nie? i czy można przełaczac podczas jazdy ciagnika czy trzeba się zatrzmać, przełączyc i wtedy jest ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    3

trzeba wciskać sprzęgło jeśli nie wciśniesz zaczynają mrugać światełka jazdy do przodu i tyłu i wyje żeby zmieniać kierunek wciskasz sprzęgło przełączasz czekasz na sygnał puszczasz sprzęgło i jedzie w drugą stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

pare dni temu ogladałem MF 6150 i nie było w nim żadnego sygnału dzwiekowego ale sprzegło wciskałem z przyzwyczajenia:) ale własnie dziwnie migały lampki od kierunku jazdy. migały raz jedna raz druga. dlaczego tak mogło być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    8

Co robimy najpierw, wciskamy sprzęgło i przerzucamy rewers czy można przed sprzęgłem przerzucić już rewers?

Mowa o rewersie Elektro-hydraulicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić tak jak mówisz i też się kierunek zmieni gwałtownie aż szarpnie ciągnikiem nie raz tak praktykowałem. Czy tak można to nie wiem myślę że na nie dużych prędkościach nic nie powinno się stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    3

sprzęgło do końca

przerzucasz rewers

patrzysz że kontrolka się zmieniła

puszczasz sprzęgło

i jedzie w drugą stronę

 

ot cała filozofia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×