Skocz do zawartości
master_ozio

wspomaganie Renault 90-34 TX 97r

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
master_ozio    1

Jestem użytkownikiem ciągnika 3 sezon. na początku tego roku podczas prac z ładowaczem w gospodarstwie oraz potem przy pracach polowych zauważyłem problem ze wspomaganiem, który objawia się przerywaniem wspomagania na 2-3 sek praktycznie za każdym razem, kiedy zmieniam kierunek jazdy na jakichś skosach lub górkach w taki sposób że po zmianie kierunku jazdy przód ciągnika jest wyżej niż tył... W sytuacji odwrotnej (kiedy tył jest wyżej niż przód) oraz na równym terenie nie ma takiego problemu.... moja pierwszą myślą był poziom oleju w skrzyni... zmierzyłem i było nieco ponad dolny stan, dolałem 10 litrów i teraz mam prawie pod górną kreskę ale objawy nie ustąpiły.... Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Nie szukałem jeszcze awarii w pompie, orbitrolu, siłownikach itd bo tak jak mówię problem jest tylko w przypadku "bujnięcia" ciągnika na jakiejś sadze, tak jakby układ się zapowietrzał na chwilę

Proszę o pomoc, bo mimo  że to na pozór błahostka to bardzo uciążliwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Opisz bardziej szczegółowo sytuację, gdy przód ciągnika jest wyżej niż tył.

 

Mam kilka pytań i prośbę, abyś odpisał zgodnie z prawdą i z własnego doświadczenia:

Z któregokolwiek kierunku jazdy byłaby zmiana (niezależnie czy do przodu, czy do tyłu) i tak dochodzi do braku wspomagania przez te 2-3 sekundy?

Czy przy takim położeniu ciągnika (przód wyżej), ale bez zmiany kierunku jazdy tylko zatrzymaniu go hamulcem, także nastąpi brak wspomagania?

Czy obroty silnika nie mają żadnego wpływu, czy dzieje się tak tylko przy niskich obrotach?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master_ozio    1

Opisz bardziej szczegółowo sytuację, gdy przód ciągnika jest wyżej niż tył.

 

Mam kilka pytań i prośbę, abyś odpisał zgodnie z prawdą i z własnego doświadczenia:

Z któregokolwiek kierunku jazdy byłaby zmiana (niezależnie czy do przodu, czy do tyłu) i tak dochodzi do braku wspomagania przez te 2-3 sekundy?

Problem pojawia się w sytuacji gdy np: zjeżdżając z nawet lekkiej górki dojadę do granicy pola -> podniosę maszynę -> cofając odwrócę się o około 180 st (mogę nawet o mniejszy kąt, ważne żeby przód ciągnika ostatecznie był wyżej, bo jeżeli będzie równo z tyłem to nie ma problemu)-> i w tym momencie jak stanę, wcisnę sprzęgło, hamulec, zmieniam kierunek rewersem i jednocześnie chcę odbijać kierownicą w drugą stronę to wtedy zaczyna przerywać tak na 2-3 sek -> jak już przestanie przerywać to dalsze kierowanie pod górkę odbywa się bez problemu,

W sytuacji gdy np cofam z górki (czyli przez cały czas przód ciągnika jest wyżej, nie odwracam się ciągnikiem tylko jadę przód tył -> taka sytuacja nie występuje. WNIOSEK? żeby był problem muszę się odwrócić z dołu do góry :)

Czy przy takim położeniu ciągnika (przód wyżej), ale bez zmiany kierunku jazdy tylko zatrzymaniu go hamulcem, także nastąpi brak wspomagania?

Nie zdarzyła mi się jeszcze taka sytuacja żeby wtedy wystąpił zanik wspomagania.

Czy obroty silnika nie mają żadnego wpływu, czy dzieje się tak tylko przy niskich obrotach?

Obroty nie wpływają na te przerywanie, tzn. nie wystąpi ono kiedy zmniejszę obroty silnika, ani też nie zniknie kiedy podczas zaniku wspomagania dodam gazu.

 

Ostatnio jak brat jeździł nim z włóką, mówił że raz mu zblokowało kierownicę na ułamek sekundy kiedy zawracał pod górkę, wtedy ani się nie zatrzymywał, ani nie używał hamulca czy sprzęgła tylko zawracał z ciągle opuszczoną maszyną pod górkę.

 

P.S. Dzięki za zainteresowanie )

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Dzięki za szczere odpowiedzi. Sytuacja nietypowa, żeby poziomowanie ciągnika miało tu takie znaczenie. Z pewnością nie dochodzi do zapowietrzenia układu w wyniku braku oleju w tylnym moście. Być może wcale nie dochodzi do zapowietrzenia tylko chwilowego dużego spadku ciśnienia lub ogólnie ciśnienie w układzie jest zbyt niskie spowodowane zużyciem/awarią jednej sekcji pompy, zużyciem orbitrola lub uszczelniaczy siłowników.

 

Jeszcze jedno: Czy zjeżdżając z lekkiej górki po podniesieniu maszyny cofając (ale nie przy max skręcie kół tylko 2/3) odwrócisz się o około 1800 lub mniej (przód ciągnika wyżej) i w tym momencie zatrzymasz się, wciśniesz sprzęgło i hamulec, zmienisz kierunek rewersem ale nie odbijając kierownicą w drugą stronę tylko nadal w tę samą stronę (do max skrętu) wtedy także będzie chwilowy brak wspomagania?

Sytuacja sztuczna tylko do eksperymentu. Jeśli nie znasz odpowiedzi sprawdź to doświadczalnie.

 

Jeszcze kilka pytań:

Czy na postoju z wyłączonym silnikiem da się kręcić kierownicą? (lekko, ciężko, wcale)

Czy kierunek skrętu ma znaczenie? (lewo, prawo)

Czy hydraulika ciągnika (podnośnik) oraz zewnętrzna (na szybkozłączach) nie sprawia problemów?

Z jakim olejem mamy do czynienia? Kiedy wymieniany? Kiedy i ile wymienionych/czyszczonych filtrów oleju hydraulicznego?

 

I prośba: Nie cytuj poprzedniego postu jeśli odpowiadasz tylko na niego – grozi ostrzeżeniem. :D

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez antoniekek
      Witajcie, postawiłem na noc  ciagnik Renault  651 na delikatnym spadzie terenu. Przodem niżej.
      Rano pod ciągnikiem była plama oleju, kapie po zawleczce za misą olejowa tak jakby pod  sprzęgłem, tak jak na zdjęciach. Pierwszy raz widzę tam olej. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna wycieku? Po przestawieniu ciągnika na równy teren kąpanie ustało.


    • Przez maxrolnik
      Witam 
      Mam pytanie gdzie się znajdują filtry hydrauliki i silnika?
      I jakim olej polecacie do silnika,hydrauliki i mostów? 
      Z góry dzięki za odpowiedź.  
       
    • Przez Pozoga
      Witam wszystkich. Czy powie mi ktos jakie powinno byc cisnienie sprezania w silniku mwm 226-4 renault 854 mi. ???
       
    • Przez Friedrich
      Witam,
      Chcę wymienić filtry hydrauliki w swoim aresie i mam problem z ich znalezieniem. Otóż z tego co widzę jest ich 3 - patrząc od tyłu najpierw największy (najszerszy, krótki) i następne dwa wąskie ale długie. Udało mi się znaleźć numery dwóch - 6005022974 (najszerszy) oraz 6005022975 (wąski). Pytanie brzmi, czy są to właściwe filtry do tego ciągnika (w sklepach internetowych widnieje ten model jak pasujący) oraz (co najważniejsze) czy te dwa filtry wąskie są takie same, czy do każdego idzie inny wkład?
      Z góry Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    • Przez michalkowalski115
      Witam. Otóż w mojej renowce nie ma prądu w górnym panelu (tam gdzie radio) , nie ma podświetlenia zegara, przycisków halogenów  . Dodam ze już wcześniej miałem problem gdyż do radia zamiast 12 v dochodziło 6v i radio podczas pracy wyłączało się. Teraz w ogóle nic tam nie działa. Światła tylne , stop, kierunki działają. Czy ma ktoś pomysł co to może być ? Sprawdziłem przekaźniki i wszystkie dzialaja 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.