Skocz do zawartości
master_ozio

wspomaganie Renault 90-34 TX 97r

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
master_ozio    1

Jestem użytkownikiem ciągnika 3 sezon. na początku tego roku podczas prac z ładowaczem w gospodarstwie oraz potem przy pracach polowych zauważyłem problem ze wspomaganiem, który objawia się przerywaniem wspomagania na 2-3 sek praktycznie za każdym razem, kiedy zmieniam kierunek jazdy na jakichś skosach lub górkach w taki sposób że po zmianie kierunku jazdy przód ciągnika jest wyżej niż tył... W sytuacji odwrotnej (kiedy tył jest wyżej niż przód) oraz na równym terenie nie ma takiego problemu.... moja pierwszą myślą był poziom oleju w skrzyni... zmierzyłem i było nieco ponad dolny stan, dolałem 10 litrów i teraz mam prawie pod górną kreskę ale objawy nie ustąpiły.... Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Nie szukałem jeszcze awarii w pompie, orbitrolu, siłownikach itd bo tak jak mówię problem jest tylko w przypadku "bujnięcia" ciągnika na jakiejś sadze, tak jakby układ się zapowietrzał na chwilę

Proszę o pomoc, bo mimo  że to na pozór błahostka to bardzo uciążliwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5002

Opisz bardziej szczegółowo sytuację, gdy przód ciągnika jest wyżej niż tył.

 

Mam kilka pytań i prośbę, abyś odpisał zgodnie z prawdą i z własnego doświadczenia:

Z któregokolwiek kierunku jazdy byłaby zmiana (niezależnie czy do przodu, czy do tyłu) i tak dochodzi do braku wspomagania przez te 2-3 sekundy?

Czy przy takim położeniu ciągnika (przód wyżej), ale bez zmiany kierunku jazdy tylko zatrzymaniu go hamulcem, także nastąpi brak wspomagania?

Czy obroty silnika nie mają żadnego wpływu, czy dzieje się tak tylko przy niskich obrotach?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master_ozio    1

Opisz bardziej szczegółowo sytuację, gdy przód ciągnika jest wyżej niż tył.

 

Mam kilka pytań i prośbę, abyś odpisał zgodnie z prawdą i z własnego doświadczenia:

Z któregokolwiek kierunku jazdy byłaby zmiana (niezależnie czy do przodu, czy do tyłu) i tak dochodzi do braku wspomagania przez te 2-3 sekundy?

Problem pojawia się w sytuacji gdy np: zjeżdżając z nawet lekkiej górki dojadę do granicy pola -> podniosę maszynę -> cofając odwrócę się o około 180 st (mogę nawet o mniejszy kąt, ważne żeby przód ciągnika ostatecznie był wyżej, bo jeżeli będzie równo z tyłem to nie ma problemu)-> i w tym momencie jak stanę, wcisnę sprzęgło, hamulec, zmieniam kierunek rewersem i jednocześnie chcę odbijać kierownicą w drugą stronę to wtedy zaczyna przerywać tak na 2-3 sek -> jak już przestanie przerywać to dalsze kierowanie pod górkę odbywa się bez problemu,

W sytuacji gdy np cofam z górki (czyli przez cały czas przód ciągnika jest wyżej, nie odwracam się ciągnikiem tylko jadę przód tył -> taka sytuacja nie występuje. WNIOSEK? żeby był problem muszę się odwrócić z dołu do góry :)

Czy przy takim położeniu ciągnika (przód wyżej), ale bez zmiany kierunku jazdy tylko zatrzymaniu go hamulcem, także nastąpi brak wspomagania?

Nie zdarzyła mi się jeszcze taka sytuacja żeby wtedy wystąpił zanik wspomagania.

Czy obroty silnika nie mają żadnego wpływu, czy dzieje się tak tylko przy niskich obrotach?

Obroty nie wpływają na te przerywanie, tzn. nie wystąpi ono kiedy zmniejszę obroty silnika, ani też nie zniknie kiedy podczas zaniku wspomagania dodam gazu.

 

Ostatnio jak brat jeździł nim z włóką, mówił że raz mu zblokowało kierownicę na ułamek sekundy kiedy zawracał pod górkę, wtedy ani się nie zatrzymywał, ani nie używał hamulca czy sprzęgła tylko zawracał z ciągle opuszczoną maszyną pod górkę.

 

P.S. Dzięki za zainteresowanie )

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5002
(edytowany)

Dzięki za szczere odpowiedzi. Sytuacja nietypowa, żeby poziomowanie ciągnika miało tu takie znaczenie. Z pewnością nie dochodzi do zapowietrzenia układu w wyniku braku oleju w tylnym moście. Być może wcale nie dochodzi do zapowietrzenia tylko chwilowego dużego spadku ciśnienia lub ogólnie ciśnienie w układzie jest zbyt niskie spowodowane zużyciem/awarią jednej sekcji pompy, zużyciem orbitrola lub uszczelniaczy siłowników.

 

Jeszcze jedno: Czy zjeżdżając z lekkiej górki po podniesieniu maszyny cofając (ale nie przy max skręcie kół tylko 2/3) odwrócisz się o około 1800 lub mniej (przód ciągnika wyżej) i w tym momencie zatrzymasz się, wciśniesz sprzęgło i hamulec, zmienisz kierunek rewersem ale nie odbijając kierownicą w drugą stronę tylko nadal w tę samą stronę (do max skrętu) wtedy także będzie chwilowy brak wspomagania?

Sytuacja sztuczna tylko do eksperymentu. Jeśli nie znasz odpowiedzi sprawdź to doświadczalnie.

 

Jeszcze kilka pytań:

Czy na postoju z wyłączonym silnikiem da się kręcić kierownicą? (lekko, ciężko, wcale)

Czy kierunek skrętu ma znaczenie? (lewo, prawo)

Czy hydraulika ciągnika (podnośnik) oraz zewnętrzna (na szybkozłączach) nie sprawia problemów?

Z jakim olejem mamy do czynienia? Kiedy wymieniany? Kiedy i ile wymienionych/czyszczonych filtrów oleju hydraulicznego?

 

I prośba: Nie cytuj poprzedniego postu jeśli odpowiadasz tylko na niego – grozi ostrzeżeniem. :D

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez Macias1221
      Witam  mam problem zniknęły mi światła w aresie 616RZ z 2002r. trik jest taki ze czasem się pojawią na chwile. Myślałem że jest to wina włącznika mocno się na grzewał gdy światła były włączone, wiec go wymieniłem ale problem  nie zniknął. Sprawdziłem  też bezpieczniki i wszystkie są w porządku,  przekaźniki tez nie wyglądają na wypalone i nie wiem gdzie szukać proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem
    • Przez maly2000
      Witam!
      Mojej Renówce coś zaczęło dolegać, na biegu jałowym zauważalne są delikatne skoki obrotów silnika, niewielki co prawda bo o około 20-30 obrotów. Ponadto jak silnik jest zimny to obroty utrzymują się lekko powyżej 700, zaś jak się rozgrzeje w pracy to na biegu jałowym spadają do okolicy 600. Sprawdzane filtry przewody i wszystko i nic nie widać, pompka paliwowa też wymieniona. Zaczeło się robić też tak, że w czasie transportu nie miał siły jechać, powoli się wkręcał na obroty, a lekka górka i pustych przyczep nie miał siły w  ciągnąć. Miał ktoś podobne objawy i jest w stanie coś doradzić.? 
    • Przez maly2000
      Witam!
      Na dołach przeciął mi się kabel od zasilania w prąd do fotela kierowcy. połączyłem kable, ale dalej nie ma zasilania, a problem w tym, że kable idą pod wykładzinę. Wie ktoś może dokąd biegną te kable, bo nie mogę ich zlokalizować? Czy może któryś bezpiecznik jest do fotela? 

    • Przez michalll2532
      Witam!mam problem ze wspomaganiem w Reni. Mianowicie chodzi o to ze po rozgrzaniu się oleju tak ze nie da się dotknąć rurek,pompy wspomaganie zanika. Zwiększenie obrotów także nic nie daje praktycznie nie da się przekręcić kierownicy.hydraulika działa dobrze cisnienje w granicy 180-190 bar.zdażylo się raz ze podczas wywozu obornika nie mogłem wyłączyć wom "olej goracy ".no ale bardziej chodzi mi o te wspomaganie ,bo po kilku godz pracy szczególnie w gorące dni jest problem ze skretem .sprawdziłem ciśnienie na wyjściu od pompy wspomagania na zimnym 45-50 bar.na rozgrzanym jeszcze nie patrzyłem ale mam zamiar sprawdzić po większej pracy. Orbitrol wymieniłem.może ktoś miał taki problem.dodam ze zalany jest olej agrol.jakie powinno być ciśnienie na wyjściu na wspomaganie?czy może być to wina pompy,oleju bądź innej rzeczy?jaka jest wydajność pompy hydraulicznej I od wspomagania?dodam że na zimnym oleju wspomaganie działa całkiem nie źle choć wydaje mi się ze powinno bardziej płynnie działać.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.