Skocz do zawartości
master_ozio

wspomaganie Renault 90-34 TX 97r

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
master_ozio    1

Jestem użytkownikiem ciągnika 3 sezon. na początku tego roku podczas prac z ładowaczem w gospodarstwie oraz potem przy pracach polowych zauważyłem problem ze wspomaganiem, który objawia się przerywaniem wspomagania na 2-3 sek praktycznie za każdym razem, kiedy zmieniam kierunek jazdy na jakichś skosach lub górkach w taki sposób że po zmianie kierunku jazdy przód ciągnika jest wyżej niż tył... W sytuacji odwrotnej (kiedy tył jest wyżej niż przód) oraz na równym terenie nie ma takiego problemu.... moja pierwszą myślą był poziom oleju w skrzyni... zmierzyłem i było nieco ponad dolny stan, dolałem 10 litrów i teraz mam prawie pod górną kreskę ale objawy nie ustąpiły.... Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Nie szukałem jeszcze awarii w pompie, orbitrolu, siłownikach itd bo tak jak mówię problem jest tylko w przypadku "bujnięcia" ciągnika na jakiejś sadze, tak jakby układ się zapowietrzał na chwilę

Proszę o pomoc, bo mimo  że to na pozór błahostka to bardzo uciążliwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4997

Opisz bardziej szczegółowo sytuację, gdy przód ciągnika jest wyżej niż tył.

 

Mam kilka pytań i prośbę, abyś odpisał zgodnie z prawdą i z własnego doświadczenia:

Z któregokolwiek kierunku jazdy byłaby zmiana (niezależnie czy do przodu, czy do tyłu) i tak dochodzi do braku wspomagania przez te 2-3 sekundy?

Czy przy takim położeniu ciągnika (przód wyżej), ale bez zmiany kierunku jazdy tylko zatrzymaniu go hamulcem, także nastąpi brak wspomagania?

Czy obroty silnika nie mają żadnego wpływu, czy dzieje się tak tylko przy niskich obrotach?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master_ozio    1

Opisz bardziej szczegółowo sytuację, gdy przód ciągnika jest wyżej niż tył.

 

Mam kilka pytań i prośbę, abyś odpisał zgodnie z prawdą i z własnego doświadczenia:

Z któregokolwiek kierunku jazdy byłaby zmiana (niezależnie czy do przodu, czy do tyłu) i tak dochodzi do braku wspomagania przez te 2-3 sekundy?

Problem pojawia się w sytuacji gdy np: zjeżdżając z nawet lekkiej górki dojadę do granicy pola -> podniosę maszynę -> cofając odwrócę się o około 180 st (mogę nawet o mniejszy kąt, ważne żeby przód ciągnika ostatecznie był wyżej, bo jeżeli będzie równo z tyłem to nie ma problemu)-> i w tym momencie jak stanę, wcisnę sprzęgło, hamulec, zmieniam kierunek rewersem i jednocześnie chcę odbijać kierownicą w drugą stronę to wtedy zaczyna przerywać tak na 2-3 sek -> jak już przestanie przerywać to dalsze kierowanie pod górkę odbywa się bez problemu,

W sytuacji gdy np cofam z górki (czyli przez cały czas przód ciągnika jest wyżej, nie odwracam się ciągnikiem tylko jadę przód tył -> taka sytuacja nie występuje. WNIOSEK? żeby był problem muszę się odwrócić z dołu do góry :)

Czy przy takim położeniu ciągnika (przód wyżej), ale bez zmiany kierunku jazdy tylko zatrzymaniu go hamulcem, także nastąpi brak wspomagania?

Nie zdarzyła mi się jeszcze taka sytuacja żeby wtedy wystąpił zanik wspomagania.

Czy obroty silnika nie mają żadnego wpływu, czy dzieje się tak tylko przy niskich obrotach?

Obroty nie wpływają na te przerywanie, tzn. nie wystąpi ono kiedy zmniejszę obroty silnika, ani też nie zniknie kiedy podczas zaniku wspomagania dodam gazu.

 

Ostatnio jak brat jeździł nim z włóką, mówił że raz mu zblokowało kierownicę na ułamek sekundy kiedy zawracał pod górkę, wtedy ani się nie zatrzymywał, ani nie używał hamulca czy sprzęgła tylko zawracał z ciągle opuszczoną maszyną pod górkę.

 

P.S. Dzięki za zainteresowanie )

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4997

Dzięki za szczere odpowiedzi. Sytuacja nietypowa, żeby poziomowanie ciągnika miało tu takie znaczenie. Z pewnością nie dochodzi do zapowietrzenia układu w wyniku braku oleju w tylnym moście. Być może wcale nie dochodzi do zapowietrzenia tylko chwilowego dużego spadku ciśnienia lub ogólnie ciśnienie w układzie jest zbyt niskie spowodowane zużyciem/awarią jednej sekcji pompy, zużyciem orbitrola lub uszczelniaczy siłowników.

 

Jeszcze jedno: Czy zjeżdżając z lekkiej górki po podniesieniu maszyny cofając (ale nie przy max skręcie kół tylko 2/3) odwrócisz się o około 1800 lub mniej (przód ciągnika wyżej) i w tym momencie zatrzymasz się, wciśniesz sprzęgło i hamulec, zmienisz kierunek rewersem ale nie odbijając kierownicą w drugą stronę tylko nadal w tę samą stronę (do max skrętu) wtedy także będzie chwilowy brak wspomagania?

Sytuacja sztuczna tylko do eksperymentu. Jeśli nie znasz odpowiedzi sprawdź to doświadczalnie.

 

Jeszcze kilka pytań:

Czy na postoju z wyłączonym silnikiem da się kręcić kierownicą? (lekko, ciężko, wcale)

Czy kierunek skrętu ma znaczenie? (lewo, prawo)

Czy hydraulika ciągnika (podnośnik) oraz zewnętrzna (na szybkozłączach) nie sprawia problemów?

Z jakim olejem mamy do czynienia? Kiedy wymieniany? Kiedy i ile wymienionych/czyszczonych filtrów oleju hydraulicznego?

 

I prośba: Nie cytuj poprzedniego postu jeśli odpowiadasz tylko na niego – grozi ostrzeżeniem. :D

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekbial1
      witam mam rozebrany  silnik mwm 226-6 na cienkich, suchych  tulejach
      dwie z nich sa pęknięte,  co mogło być  przyczyną  ? przegrzanie/ zalanie gorącego  układu  zimnym płynem? 
      przegrzanie  wydaje sie być  najbardziej  prawdopodobne
      co o tym sadzicie ? może  sa jakies wady tego silnika ? 
    • Przez user88
      Witam.
       
      Mam problem z napędem.
      Włącznik w kabinie wł/wył naped wiec ciśnienie i wszystko po drodze powinno byc ok.
      Przy małym obciążeniu przód wspomaga tylne koła, ale problem zaczyna sie  gdy zapieram o drzewo - na półsprzgle jeszcze widac, że przód chce krecic, ale po puszczeniu przednie koła i wał napedowy przeskakuja jakby omykał (coś po drodze  w przystawce lub skrzyni?).
      Po zdjęciu przystawki - wałek pośredni wałka WOM jest cały i ma luz na oko max 1 mm(za łożyskach igiełkowych)
      Wieniec na dzwonie ma luz dość spory na boki pod katem można go układać. Byłem u Agroszyszki bo mam niedaleko to dali mi taki pierścień który blokuje wieniec, żeby się nie zsunął, ale nie wiem jak to zdemontować...na prasie stawia opór.
      Jak się dobrze przyjrzę to widać, że na wieńcu na styku z koszem sa trochę wyrobione frezy - może to one przeskakują pod dużym obciążeniem, ale tarczki chyba szybciej by popuściły...
       
      Prosze o sugestie i z góry dziekuje.
      Grzegorz
       
       
    • Przez Mikando
      Witam,
       
      planuje kupić ciągnik Renault 110(120).54 do gospodarstwa rolnego 40 ha ziemniaki/pszenica/rzepak. Głównie do ciężkich prac polowych. Rozstrzał cenowy tych ciągników jest ogromny, można znaleźć je w cenie od 35 tys do 60 tys. Zastanawiam się od jakiej ceny można szukać ciągnika, który będzie w dobrym stanie. Budżet to max 50 tys. Co sądzicie na przykład o tym ciągniku:
      http://otomoto.pl/oferta/renault-120-54-tz-klimatyzacja-ID6ywIqh.html#ad3e1b70dd
      Trzeba dokupić jeszcze odważniki i ciągadło. Zastanawiam się czy myśleć o przekroczeniu budżetu, czy może ta cena jest bardzo przesadzona i można kupić renówkę w dobrym stanie za 45 tyś ?
    • Przez Matik7171
      Czy Renault Ares 540rx ma taką samą skrzynie jak Massey Ferguson 30XX. Chodzi mi o działanie. Czy w Areskach tak samo wchodzą gładko biegi jak w MF. Miałem możliwość jazdy MF a teraz kupujemy Aresa i jestem ciekaw. 
    • Przez rafalek24
      Witam mam problem z biegiem mianowicie wyskakuje mi trzeci bieg na wstecznym Renia 113.14 skrzynia 12×12 .mój sąsiad ma terz renie i to samo 
×