Skocz do zawartości
XaWi

Stukające zawory

Polecane posty


XaWi    0

Witam mam problem po remoncie silnika wal tuleje głowica itp po dotarciu ciągnik gdy się rozgrzeje w cięższej pracy słychać zawory ustawiłem je już kilka razy i dalej to samo. Dźwigienki popychaczy po remoncie głowicy są blisko popychaczy lecz jest przerwa parę mm między śruba regulacyjna a laska popychacza wydaje mi się że luzy się zmieniają lub coś innego dźwigienki wymieniłem wszystkie nowe i dalej to samo proszę o pomoc co może być przyczyną odgłos dochodzi tylko pod większym obciążeniu i gdy spadnie temperatura nie słychać już tego czy to normalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kobra66    3

Jaki to ciągnik? Pewnie rozrząd źle ustawiłeś albo pompę wtryskową i ma spalanie dekoracyjne a być może kolejność ustawienia luzów zawodowych jest nie taka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTaras    150

jak masz luz na lasce kilka mm to jak te zawory regulujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


iron    398

chyba listewką a w najlepszym przypadku brzeszczotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Napisz po kolei dokładnie jakie luzy, jak ustawiasz bo na razie to wychodzi że za szczelinomierz masz krawężnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



XaWi    0

Ciągnik ursus 1014. Zawory ustawiam na 0.3 rozrząd na znakach. Spalanie stukowe to raczej cały by było. Zawory po ustawieniu zostaje im szczelina taka zauważyłem że spod sprężyn zawodowych pojawiają się babie z powietrzem i sprężyny o kręcenia palcami czy to normalne. Zawory ustawiane na mijania 1-3 2-4
Ciągnik ursus 1014. Zawory ustawiam na 0.3 rozrząd na znakach. Spalanie stukowe to raczej cały by było. Zawory po ustawieniu zostaje im szczelina taka zauważyłem że spod sprężyn zawodowych pojawiają się babie z powietrzem i sprężyny o kręcenia palcami czy to normalne. Zawory ustawiane na mijania 1-3 2-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Zawory ustawiasz na mijankę zawsze tłok przeciwny do tego który ma mijankę a też jest w  górze. Jeśli tak robisz to ok.

A sprężyny znaczy są luźne? W tych silnikach ogólnie nie się one zbyt twarde i napiętą da się obrócić w palcach.

Może sie paliwo zalegające w komorze sprężania zapalać zanim nastąpi wtrysk paliwa a szczególnie właśnie w gorącym silniku. Ciekawe czy grają wszystkie czy tylko niektóre zawory i czy to na pewno zawory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotreq8111    130

U mnie tak "fachowiec" zrobil głowicę że zawory za mocno wystawały i stukały w tłoki. Radzę zdjąć głowicę i zobaczyć czy nie ma śladów na tłokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kobra66    3

Uszczelka pod głowicą może nie odpowiednia, a woda z chłodnicy nie ubywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wilhelm    401

@iron Nie panewki, tylko osobiście miałem do czynienia z taką sytuacją, że w silniku po remoncie kapitalnym tłoki po nagrzaniu stukały lekko w głowicę. Po splanowaniu ich o 0,2 mm. problem zniknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

to już coś wiemy. często się zdaza ze przez nie odpowiedni olej i wymianę co pięć lat lubią się szklanki zastać i po jakimś czasie zostaje w nich wytarty rowek przez wałek rozrządu a po zalaniu dobrego oleju czy jakieś naprawie się zruszą i zaczynają się problemy z ustawieniem zaworów w mojej 1212 tak było poprzedni właściciel tak o nią dbał ze ja po zakupie liczyłem się z tym ze silnik jest prędzej cz później do remontu ale pół roku tak jeździłem i kilka razy zawory ustawiałem i za każdym razem inny luz był po sezonie silnik do góry nogami wałek sprawdziłem minimalnie zdarty ale szklanki 4 były na 1mm wytarte. także takie kwiatki się dzieją w silnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XaWi    0

A więc tak wałek szklanki nowe popychacze itp sprężyny obrocie palcami uszczelka założona 1.5 mm. Zawory na pewno nie wystawiamy ponad głowice ciekawi mnie ze te pęcherza powietrza idą koło sprężyn czy morze być ze się nie domykaja kompresja zarazem ucieka i nie domykaja się spróbuję opóźnić zapłon. Z tego co na słychać to zawory i nie wszystkie czy jeśli zrobił by się za mały luz to tez by stukaly. Znajomy mechanik mówił że to nic tragicznego ale mnie to niepokoji. Gdyż przed remontem nie było czegoś takiego. Żeby spamować tłoka to musiał bym go wyjąć. Pewnie. A gdybym ustawił większy luz zaworowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

A czy tobie czasem silnik twardo nie chodzi bo po remoncie w końcu spręża a tobie wydaje się że zawory klepią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XaWi    0

No morze też duże spędzanie tylko czemu koło tych sprężyn idzie kompresja. O co ci chodzi ze twardo w jakim sensie. Ciągnik ma 50 MTV po remoncie morze ten dźwięk się uspokoji. A czy za duża dawka paliwa ma coś wspólnego z tym lub wtryski. Mam ustawione na 180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

iron    398

A pewny jesteś ze to zawory ? ja bym to osluchał dokładniej bo coś mi się wydaje ze to nie zawory. w zetorze 8111 mi pompa wtryskowa stuka jak idzie pod pełnym obciążeniem a te dźwięki łatwo pomylić .najlepiej stetoskop w łapę wziąść i osluchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JANCZAK1176    39
Napisano (edytowany)

Ja stawiam  na głowice , zawory od wolnossącego lup pomieszane dwa rodzaje inne kąty .Miałem  tak  klepał na wolnych obrotach  

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michal8011    6

Masz mieć rozpylacze 5 otworków do turbo i ciśnienie w przedziale 168-170 at. Jeśli tak nie jest zacznij od tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×