michalll2532

Renault 106.54 problem ze wspomaganiem

Polecane posty

michalll2532    65

Witam!mam problem ze wspomaganiem w Reni. Mianowicie chodzi o to ze po rozgrzaniu się oleju tak ze nie da się dotknąć rurek,pompy wspomaganie zanika. Zwiększenie obrotów także nic nie daje praktycznie nie da się przekręcić kierownicy.hydraulika działa dobrze cisnienje w granicy 180-190 bar.zdażylo się raz ze podczas wywozu obornika nie mogłem wyłączyć wom "olej goracy ".no ale bardziej chodzi mi o te wspomaganie ,bo po kilku godz pracy szczególnie w gorące dni jest problem ze skretem .sprawdziłem ciśnienie na wyjściu od pompy wspomagania na zimnym 45-50 bar.na rozgrzanym jeszcze nie patrzyłem ale mam zamiar sprawdzić po większej pracy. Orbitrol wymieniłem.może ktoś miał taki problem.dodam ze zalany jest olej agrol.jakie powinno być ciśnienie na wyjściu na wspomaganie?czy może być to wina pompy,oleju bądź innej rzeczy?jaka jest wydajność pompy hydraulicznej I od wspomagania?dodam że na zimnym oleju wspomaganie działa całkiem nie źle choć wydaje mi się ze powinno bardziej płynnie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Uszczelnienie wewnątrz siłowników skretu sprawdzone ?? (olej przelewa się miedzy komorami )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Jak nie kręcisz kierownicą to ciśnienie powinno być około 23-25 bar. Jak kręcisz kierownicą może dochodzić nawet do 160-180 w zależności jak ciężko mają koła skręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie sprawdzone .na razie chce sprawdzić pompę a później szukać dalej jeśli to nie jest to

 

Pompa ma taki najczestszy objaw że na małych obrotach nie kręci jak dodasz gazu to pracuje dobrze 

Jeśli będzie wywalona uszczelnienie wewnętrzne i wepniesz się szeregowo  zegarem w obwód siłownika to i tak pokaże zawsze małe cisnienie 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalll2532    65

cho7dzi oto ze jak olej się rozgrzeje po pracy jak juz zjade z pola. chce wjechać do garażu koła stoją na betonie.na wolnych obrotach nie da się zrobić skręcić kół kierownica nie ruszysz. dodaje gazu tak do 2 tys to wtedy rusza ale bardzo bardzo opornie .także trudno jest cofać czy podjechać gdzie kolwiek. na zimnym jest wszystko ok
cisnienie sprawdzałem na wyjściu od pompy wspomagania .wpiolem się przed orbitrol. ciśnienie pokazywało 50 bar przy skrócie i po dodaniu gazu 45 bar
Chce jeszcze sprawdzic na rozgrzanym oleju ale na razie nie ma pracy większej w polu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

może nowe pompy na agrolu jakoś działają, ale mocno zmęczone kapitulują, nie jeden po wlaniu tego oleju miał problemy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Płyn olejo-podobny, który obecnie masz oddaj największemu wrogowi, zaś dla siebie kup odpowiedni olej. W przeciwnym wypadku kup dwie nowe pompy i nowy orbitrol – będą potrzebne za 2-3 lata.

Ciśnienie powinno być takie, jak pisze kolega @Wojtek987 z tym, że podczas kręcenia kierownicą może dochodzić nawet do 200 bar (mierzone na siłowniku).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Reno1    398

u mnie znowu jest problem ze sprzęgłem od womu nie wysprzegla dobrze i trzeba gazowac a jak sie rozgrzeje to nawet na obrotach nie wysprzegla i nie wiem co to moze być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam wszystkich posiadaczy ciagnika RENAULT!
OD ROKU mam w posiadaniu ciągnik renault 106.54!rok 1994
Ogólnie jestem bardxo zadowolony z zakupu bo to fajne maszyny, zwrotne,wygodne.
Jednak mimo zadowolenia z ciągnika , bo poprzedni to był ursus 914, mam kilka pytań do urxytkowników tego ciagnika!
Zaczynajàc temat, powiem cos o swoim: wg. mnie stan jest dobry, silnik nie bierze oleju suchy bez wycieków, odma lekko w srodku wilgotna, ale nie dymi i nie cieknie olej przez nią ! Silnik pali ze strzala , nawet przy -15 stopniach bez problemu.
skrzynia biegow pracuje dobrze , bez zgrzytów, rewers czasami lekkie przyciecie na przełzczeniu wstecznego, ale to opanowałem bo po prostu podczas zmiany kierunku jazdy zatrzymuje się naciskam hamulec, i przełanczam na wsteczny!skrzynia biegow, posrednia i tylny most suchy, lekkie pocenie na rozdzielaczach hydraulicznych i w okolicy wom.
Nurtuje mnie jedna rzecz: podczas odpalania na zimnym silniku mocno dymi na jasno,wyczowalny jest w zapachu dymu olej napedowy! Po kilku minutach w miarę rozgrzewania silnika powoli ustaje, a jak sie nagrxeje całkowicie zanika!
Sprawdziłem wtryski, - maja cisnienie 210-220 bar! Pompy wtryskowej nie zaczepiałem bo pieknie zapala nawet na zimnym! Sprawdziłem płomieniówkę czy nie dają nia caly czas paliwa, ale jak zauwaźyłem, to nadmiarem od wtrysków nic nie idzie , widocznie są szczelne, a płomieniówka pobiera paliwo od wtryskiwaczy!
PYTANIE: czy we waszych renowkach macie tak samo , źe na zimnym na poczatku jest sporo dymu?
Zaznacze ze na rozgrzanym nie widać nic, nawet pod duźym obciąźeniem nie zadymi, szybciej zejdzie z obrotow!
Czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam! nikejanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Nie wiem czy każda ale moja też jak zimna zadymi trochę tylko po odpaleniu na jasno ale tylko chwilkę,jak były mrozy to na początku kopciła chwilę ostro i zaraz ustawało.

Ale miałem uwaloną płomieniową świecę i jej nie używałem to nie wiem jak jest ze świecą.

 

Teraz to tylko po odpaleniu jak obróci i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
idzkos    14

U mnie w 103 tez przykopci jak zimna ale tylko chwilke

Edytowano przez idzkos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

u mnie płomieniówka puszczała i było tak samo

Tz? Caly czas puszczala paliwo na kolektor ssący?

Odczepilem przewod paliwowy od plomieniowki i zapaliłem ciagnik na zimnym silniku, i nadal to samo, a przewodem nie dawalo paliwa, bo wtryski nic nie puszczają!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Duża część użytkowników forum uważa, że jeśli u niego wystąpił taki sam problem to i przyczyna jest taka sama - bzdura i nic bardziej mylnego.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co do wtrysków pisałem już o tym, że jeśli pompa wtryskowa i wtryski są w pełni sprawne z nadmiaru nic się nie wydobywa, ponieważ cała dawka paliwa zostaje wtryśnięta do komory spalania.

Kiedy wydobywa się ten dym, zawsze po nocy, czy także w ciągu dnia po kilku godzinach postoju?

Jakich temperatur  dotyczy problem, zadymi także w czerwcu w temperaturze 200C?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Co do wtrysków pisałem już o tym, że jeśli pompa wtryskowa i wtryski są w pełni sprawne z nadmiaru nic się nie wydobywa, ponieważ cała dawka paliwa zostaje wtryśnięta do komory spalania.

Kiedy wydobywa się ten dym, zawsze po nocy, czy także w ciągu dnia po kilku godzinach postoju?

Jakich temperatur dotyczy problem, zadymi także w czerwcu w temperaturze 200C?

Dymienie odbywa sie zawsze gdy silnik wystygnie! A po rozgrzaniu tz. Po 10min. ustsje az staje sie niewidoczne! W zimie dymiła dos długo ,a na samym poczatku dośc intensywnie! W miarę nagdzewania coeaz mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Witam wszystkich posiadaczy ciagnika RENAULT!

OD ROKU mam w posiadaniu ciągnik renault 106.54!rok 1994

Ogólnie jestem bardxo zadowolony z zakupu bo to fajne maszyny, zwrotne,wygodne.

Jednak mimo zadowolenia z ciągnika , bo poprzedni to był ursus 914, mam kilka pytań do urxytkowników tego ciagnika!

Zaczynajàc temat, powiem cos o swoim: wg. mnie stan jest dobry, silnik nie bierze oleju suchy bez wycieków, odma lekko w srodku wilgotna, ale nie dymi i nie cieknie olej przez nią ! Silnik pali ze strzala , nawet przy -15 stopniach bez problemu.

skrzynia biegow pracuje dobrze , bez zgrzytów, rewers czasami lekkie przyciecie na przełzczeniu wstecznego, ale to opanowałem bo po prostu podczas zmiany kierunku jazdy zatrzymuje się naciskam hamulec, i przełanczam na wsteczny!skrzynia biegow, posrednia i tylny most suchy, lekkie pocenie na rozdzielaczach hydraulicznych i w okolicy wom.

Nurtuje mnie jedna rzecz: podczas odpalania na zimnym silniku mocno dymi na jasno,wyczowalny jest w zapachu dymu olej napedowy! Po kilku minutach w miarę rozgrzewania silnika powoli ustaje, a jak sie nagrxeje całkowicie zanika!

Sprawdziłem wtryski, - maja cisnienie 210-220 bar! Pompy wtryskowej nie zaczepiałem bo pieknie zapala nawet na zimnym! Sprawdziłem płomieniówkę czy nie dają nia caly czas paliwa, ale jak zauwaźyłem, to nadmiarem od wtrysków nic nie idzie , widocznie są szczelne, a płomieniówka pobiera paliwo od wtryskiwaczy!

PYTANIE: czy we waszych renowkach macie tak samo , źe na zimnym na poczatku jest sporo dymu?

Zaznacze ze na rozgrzanym nie widać nic, nawet pod duźym obciąźeniem nie zadymi, szybciej zejdzie z obrotow!

Czekam na odpowiedzi! Pozdrawiam! nikejanek

 

 

Dymienie odbywa sie zawsze gdy silnik wystygnie! A po rozgrzaniu tz. Po 10min. ustsje az staje sie niewidoczne! W zimie dymiła dos długo ,a na samym poczatku dośc intensywnie! W miarę nagdzewania coeaz mniej

 

Dymienie na zimnym silniku w temperaturach ujemnych jest normalnym zjawiskiem. Tak samo do przyjęcia jest dymienie w temperaturach otoczenia na poziomie +50C.

Jeśli jednak dymi w temperaturach +200C i trwa tak, jak w tym przypadku (10 min) – to stanowczo za długo. Przy takiej temp. lekkie dymienie przez maksymalnie jedną minutę jest jeszcze do zaakceptowania.

 

Możliwe przyczyny (choć nie wszystkie):

  1. za wysoka dawka startowa pompy wtryskowej
  2. niedomagania automatycznego przyśpieszacza
  3. nieodpowiednie ustawienie ręcznego opóźniacza
  4. przestawienie rozrządu (opóźnienie) o niewielki kąt

Jeśli wcale nie za dymi potencjalną przyczyną może być:

  1. dawka paliwa na pompie wtryskowej poniżej normy
  2. zbyt niskie ciśnienie na pompie
  3. niewystarczające rozpylenie wtrysku paliwa

Żeby było jasne te dwie przypadłości wcale nie oznaczają jeszcze nic złego, tym bardziej iż, jak piszesz silnik odpala nienagannie i pracuje prawidłowo. Można za rok zastanowić się nad sprawdzeniem wtrysków i pompy na stanowisku.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 

Dymienie na zimnym silniku w temperaturach ujemnych jest normalnym zjawiskiem. Tak samo do przyjęcia jest dymienie w temperaturach otoczenia na poziomie +50C.

Jeśli jednak dymi w temperaturach +200C i trwa tak, jak w tym przypadku (10 min) – to stanowczo za długo. Przy takiej temp. lekkie dymienie przez maksymalnie jedną minutę jest jeszcze do zaakceptowania.

 

Możliwe przyczyny (choć nie wszystkie):

  • za wysoka dawka startowa pompy wtryskowej
  • niedomagania automatycznego przyśpieszacza
  • nieodpowiednie ustawienie ręcznego opóźniacza
  • przestawienie rozrządu (opóźnienie) o niewielki kąt
Jeśli wcale nie za dymi potencjalną przyczyną może być:
  • dawka paliwa na pompie wtryskowej poniżej normy
  • zbyt niskie ciśnienie na pompie
  • niewystarczające rozpylenie wtrysku paliwa

Żeby było jasne te dwie przypadłości wcale nie oznaczają jeszcze nic złego, tym bardziej iż, jak piszesz silnik odpala nienagannie i pracuje prawidłowo. Można za rok zastanowić się nad sprawdzeniem wtrysków i pompy na stanowisku.

Dzięki za odpowiedź!

Wtryski w tym roku sprawdziłem i są ok! Pompa jak widzę od nowosci nie ruszana, są pląby, nawet śruby ktore ja trzymają nie byĺy rozkręcane, ani zadna regulacja na pompie nie byla ruszana! Pomysle nad tym, i oddam pompe do sprawdzenia! Jest to pompa STANDYNE,czy jakos podobnie, bardxo mała !nie wiem tylko jak ją zdjac, czy starczy tylko odkrecic te trzy śruby które ją trzymają, czy trzeba od przodu zdjàc pompę olejową i cos tu jeszcze odkrecać!

 

Pozdrawiaml

A który to ,,ręczny opuźniacz" chodzi o kąt wtrysku?

 

Silnik bracuje pięknie, bardzo się szybko wkręca na obroty , tak jak by miał turbinę,!jest bardxo zrywny!piękna sprawa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pompa wtryskowa to pewnie „STANADYNE”.

Nie napiszę Ci, gdzie znajduje się ręczny opóźniacz z dwóch powodów. Po pierwsze nie wiem z jaką pompą mamy do czynienia (model i numer) a po drugie „kręcenie” przez osoby bez doświadczenia w najlepszym przypadku nic nie poprawi a w najgorszym… .

 

Co do jej demontażu napisz dokładnie jaką masz pompę (model i numer) oraz czy masz śrubkę z podkładką typu „fasolka” wkręconą w kołnierz pompy tuż przy bloku silnika lub zamieść zdjęcie tej pompy z widoczną tabliczką i kołnierzem pompy. Wtedy Ci wytłumaczę co i jak.

 

Nie cytuj poprzedniego postu, jeśli odpowiadasz tylko na niego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj