Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karolwisnia    0

Jak zwiększysz dawkę paliwa to silnik nie będzie wszystkiego przepalał i moc się zmniejszy. Dawka musi być dostosowana do pojemności chyba. Trzeba trochę pomyśleć zanim się coś napisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jeśli pijesz do mnie to bądź łaskaw zauważyć że nie ja zacząłem dyskusje o zwiększaniu dawki paliwa ;) Poza tym skąd wiesz że dany silnik ma ustawiony maksymalny stosunek paliwo/powietrze przy pełnym obciążeniu? ;) Omawiany tu A6.354 w 3080 ma moc max 100KM, a w 3090 ma 107KM przy tych samych obrotach, a pojemność jest ta sama. Przykład drugi, popularniejszy - MF 235 i 255, silniki te same a moce różne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

wspólnie z @mirasek'iem doszliśmy do wniosku (znaczy się moje były tylko zdjęcia ;) ), że za regulacje dawki paliwa w pełnym zakresie obrotów odpowiada śruba zaznaczona na dołączonym zdjęciu.

 

jest ktoś chętny do wypróbowania??? :D bo mnie strasznie korci, żeby nią pokręcić ;)

 

głównym powodem jest efekt pokazany na filmie

 

 

lekko nie miał, ale mógłby wolniej z obrotów schodzić...

MF_5455_pompa_paliwowa.html


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

@pioter z tego co ja gadałem odnośnie zwiększenia dawki w moim MF to robi się to nie żadną śrubką i bez wyjecia pompy na stół nie ma sensu tego robić , patrząc na wygląd twojej pompy to jest podobna do mojej , też jest DELPHI ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

zapomniałem napisać, pompa to DELPHI Lucas 210 w/g instrukcji obsługi...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Czyli nie ma śrubki regulacyjnej jak np. w pompach Boscha? Ktoś kiedyś pisał że z małego 235 bardzo łatwo jest zrobić 255 poprzez większe napięcie sprężyny w regulatorze obrotów, ale co jak i czym to sie nie pochwalił. Tak sobie dumaliśmy z @piotrem nad zwiększeniem dawki w naszych pompach ale z Delphi jest lipa z sensownym info w sieci (albo słabo szukałem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Ja jak patrzyłem w swoim u3512 i case 845xl (pompy rotacyjne) nie znalazłem tam żadnej śrubki (są tam tylko dwie śrubki od obrotów biegu jałowego i obrotów max). Jak otworzyć te zdjęcie co @pioter dodał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Bo coś wy tu ściemniacie. Nie chce nic mówić ale czy wy czaicie o co chodzi z zwiększeniem dawki w całym zakresie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Czy wy rozumiecie że każde zwiększenie dawki paliwa automatycznie prowadzi do zwiększenia obrotów (przecież silnik ma tyle samo powietrza a zwiększenie dawki to nic innego jak większe obroty przy tych samych parametrach wtrysku) Moim zdaniem żeby uzyskać większą moc przy trzeba zmienic kąt wtrysku (opóźnić aby silnik nie wchodził w obroty jakie powinien mies na zwiększonej dawce, ale za to będziemi mieli większe ciśnienie na tłoku podczas spalania większej dawki paliwa. Nie wiem jak to jest z ta śrubą regulacji dawki paliwa w całym zakresie (co jej nigdy nie widziałem) ale jak ona jest to ona poprostu przestawia kąt wtrysku. A teraz ty wyjaśnij jak ty to rozumiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Toć pisałem że bieg jałowy (i logicznie dalej cały zakres obrotów) sie podniesie po podkręceniu dawki, dlatego trzeba to wyregulować tymi ogranicznikami. Wogóle podkręcałeś kiedyś dawke w jakimś dieslu? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Powtórze jeszcze raz jak by było to takie proste to każdy by sobie zwiększył moc (mówie tu o zwykłych pompach wtryskowych). Na dowód moge powiedzieć że np. ciągniki marki case (bo tylko do tych katalogów mam dostęp, nie wiem czy na necie jest do mf i nie chce mi sie szukać) 743xl i 745xl mają model silnika D-239 moc: 1- 67km 2- 72km i w katalogu różnią się nr pomp wtryskowych. Inne modele takie jak 5140 i 5150, 7110 i 7120, itd. tak samo różnią się numerem katalogowym pompy wtryskowej choś silniki mają te same.

 

P.S. na dodatek dodam że model pompy w 743xl to: Bosch VA4/10H1150CR69-3, a 745xl to VA/10H1150CR69-6 i obie są ustawione na kąt wtrysku 16 stopni więc widać że różnią się pompą i to ona odpowiada za wzrost mocy. Może budowa jest ta sama ale pompa może mieć większe ciśnienie wtrysku lub większą szybkość wtrysku (różnica w budowie to tylko mechanizm wtryskowy) i czemu nikt nie podał modelu pomp tych dwóch mf. Co nie wiecie gdzie to pisze, a zabieracie się za tuning (specjaliści od siedmiu boleści)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

Ja w 360 zwiększam dawke kiedy chce i obroty max się nie zwiększają , od tego jest regulator obrotów

 

Prędzej silnik się rozbiega przy za małej dawce

 

Odnośnie zwiekszenia dawki to w tych pompach przeba obrócic na krzywce ale nigdy nie wiadomo o ile się zwięszy dawka dlatego musi byc pompa na stole , po rozmowie ze znajomym pompiarzem bo sam chciałem swojego podkręcic

 

Odnośnie zmiany konta wyprzedzenie wtrysku to ja w swoim 1 rok miałem przyspieszony , 1 rok opuźniony a pozostały czas i obecnie mam na znakach tak jak był fabrycznie

 

Na przyspieszonym może troche lepiej w zimie odpalał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

To że w różnych modelach są różne pompy to żaden dowód i akurat w pompie Bosch sterowanej mechaniczne (nie wiem jak w innej) zwiększenie dawki to żadna filozofia. Może nie traktor ale z volkswagenowskiego 1.9TD (aaz) z pompą VE-cośtam, który fabrycznie ma 75KM można wyciągnąć 101KM (udokumentowane na hamowni podwoziowej), oczywiście nie samą dawką, ale jeśli chodzi o samą pompe to kąt wtrysku, ciśnienie tłoczenia i wszystko inne zostało na fabrycznych ustawieniach. Dojdzie jeszcze intercooler bo motor latem miał troche duszno :P ale już na tym setupie zdążyło ukręcić półośke :) Da sie? Da... Pytam jeszcze raz, zwiększałeś kiedyś dawke w jakimś dieslu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Nie niezwiększałem. Ty o samochodzie i do tego TD. Podaj przyklad w silniku wolnossącym a nie doładowanym

 

P.S wiadomo że silnik doładowany jak dostanie większą dawke paliwa to i spalin jest więcej a za tem po przez turbine dostanie więcej powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Racja, silnik w ciągniku to troche inna bajka bo pracuje w innych warunkach (długotrwałe obciążenie i przeciążenia), ale i w tym i w tym są jakieś możliwości podniesienia mocy. Z atmosferycznym dieslem nie podam przykładu bo nie znam z autopsji, ktoś kiedyś pisał o MF 235 i 255 (te same silniki, 38 i 47KM), szczegółów nie znam.

 

ps: Oczywiście że turbo i N/A to dwa różne światy i różne potencjały ale może i z wolnossącym dieslem da sie coś zrobić - dlatego drążymy ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zwiększenie dawki polega chyba na podkręceniu regulatora obrotów. Tak sobie kombinuje, że przy dużym obciążeniu regulator sam zwiększa dawkę paliwa aż do wartości maksymalnej. Przez "podkręcenie" zwiększamy wartość maksymalnej dawki i to chyba tyle, jeśli się mylę to byłbym wdzięczny jeśli ktoś by to wytłumaczył.

 

@mirasek

W 1.9 TD łatwo można uzyskać kilka km poprzez zmianę tzw boost pina, czyli korektora doładowania. Fabrycznie dawka paliwa jest praktycznie niezależna od ciśnienia, boost pin z silnika 1.6 TD zwiększa dawkę wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania(w linku jest to w miarę dokładnie opisane).

Aha, 1.9 TD to traktor, jeśli chodzi o kulturę pracy :P .

http://www.allegro.pl/item603396179_bost_b..._lda1_9_td.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

To ja z Grześkiem o tym pisaliśmy on ma te dwa ciągniki i teraz nie pamiętam co tam było napisane (ciekawe jaki to był temat?) a teraz na gg go nie ma żeby się spytać

 

P.S Pewnym sensie to co @mariusz x mówi to jest logiczne ale jest "2 ale". 1- jak zwiększysz dawke na regulatorze obrotów to wtedy jak uzyskasz tę moc co w 3090 to on już nie będzie posiadał tej dodatkowej dawki która służy do zwiększania siły podczas cięzżkich prac (bo regulator jest ustawiony na maxa) 2- to że to służy jak silnik jest obciążony i zchodzi z obrotów więc regulator podaje dodatkową dawkę paliwa by wyrównać obroty. A i zapomniałem od kiedy w pompie rotacyjnej jest regulator. Takie rozwiązanie stosowano w pompach sekcyjnych i to g... dawało. To jest to samo jak ci ciągnik schodzi z obrotów to pedał w podłoge i masz juz dodatkową dawke paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Zwiększenie dawki polega chyba na podkręceniu regulatora obrotów. Tak sobie kombinuje, że przy dużym obciążeniu regulator sam zwiększa dawkę paliwa aż do wartości maksymalnej. Przez "podkręcenie" zwiększamy wartość maksymalnej dawki i to chyba tyle, jeśli się mylę to byłbym wdzięczny jeśli ktoś by to wytłumaczył.

 

@mirasek

W 1.9 TD łatwo można uzyskać kilka km poprzez zmianę tzw boost pina, czyli korektora doładowania. Fabrycznie dawka paliwa jest praktycznie niezależna od ciśnienia, boost pin z silnika 1.6 TD zwiększa dawkę wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania(w linku jest to w miarę dokładnie opisane).

Aha, 1.9 TD to traktor, jeśli chodzi o kulturę pracy :) .

http://www.allegro.pl/item603396179_bost_b..._lda1_9_td.html

Jest dokładnie tak jak piszesz. A co do wspomnianego 1.9 TD to m.in. właśnie wymieniony został boost pin i spiłowana plastikowa podkładka ograniczająca jego skok w pełnym zakresie do najwiekszego wycięcia na boost pinie. W pompach Piotra 5455 i moim 4255 też jest taki korektor :P

 

@macin87

Ale skąd wiesz że regulator w 3080 jest już ustawiony na maksa? Silnik w moim 4255 jest mocno zdławiony pod specyfikacje MF, bez żadnych intercoolerów może generować moc 114KM @ 2300rpm wg Perkinsa. Chodzi głównie o zwiększenie trwałości i mniejsze spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak masz korektor to można trochę podłubać :P. W moim Fergusonie też jest korektor, ale zamiast membrany jest siłownik pneumatyczny sterujący dźwigienką.

Zwiększenie zakresu pracy regulatora obrotów powinno zwiększyć moc, niestety odbije się to na spalinach. Właśnie dlatego w podkręconych golfach zwiększa się ciśnienie doładowania, pozwala to ograniczyć dymienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

@Mirasek ty w swoim masz silnik doładowany a sam rozumiesz co idzie za tym jak zwiększysz dawke paliwa. Silnik wolnossący ma inną charakterystykę pracy. Musimy dojśc do tego jak to jest na samym początku jaki parametr zmienia się żeby uzyskać większą moc. Na pewno jest więcej paliwa ale coś jeszcze musi być!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po przemyśleniach stawiam taką tezę:

Wystarczy zwiększyć zakres pracy regulatora obrotów. Regulator to sprytne urządzenie, na podstawie położenia pedału gazu i obrotów wału ustala ilość paliwa podawaną przez pompę. Załóżmy, że jedziesz 1500 rpm z nie dodajesz gazu. Jeśli zwiększy się obciążenie to spadną obroty do czego nie chce dopuścić regulator. Zwiększa on wtedy dawkę paliwa i obroty wracają do normy. Jeśli obciążenie dojdzie do 100% to regulator zwiększa maksymalnie dawkę paliwa. Przy obciążeniu ponad 100% dawka paliwa jest zbyt mała i obroty spadają. Teoretycznie gdyby zwiększyć wartość maksymalnej dawki wzrośnie nam moc, ale silnik zacznie kopcić na czarno. Nie należy mylić tej regulacji z regulacją max obrotów, ona nie ma wpływu na moc.

 

Czekam na wasze opinie :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

w/g katalogu injection pomp w 5455 i 5445 mają nr. odpowiednio 4225387M91 i 4225385M91, czyli takie same nie są, ale wszystko inne do samego wtryskiwacza tak.

 

@mirasek jakbyś mógł to zdjęcie wrzucić bo coś mi nie poszło i nie idzie... :P


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj