Polecane posty

Chudy44    0

witam! mam pytanie chciałbym przerobic mojego MF 3080 rok 1986 typ sil:A6.354 na turbo:D

co musze zmieniac w silniku?? tłoki korbowody walek rozrządu moze cos z głowiaca? wał korbowy?

czy moze bez niczego turbo zalozyc??

prosze o jakies wskazówki:P

dzieki mam 20 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Musiałbyś wymienić: kolektory, tłoki, korbowody, pompę wtryskową, zmniejszyć stopień sprężania i pewnie jeszcze parę drobiazgów. Znając ceny części to koszt byłby okrutny, to nie Zetor gdzie założysz turbosprężarkę za 4000 zł :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Oj taka operacja raczej mija się z celem. Wymieniać tyle części tyle płacić za drugie to raczej nie warto żeby uzyskać te kilka km więcej. 3080 ma w końcu 100km to nie jest mało. Przemyśl to jeszcze czy rzeczywiście warto tym bardziej że na te 20 ha zwykły 3080 wystarczy.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1

Korzystając z wątku. Może ktoś wie na czym polega różnica między MF3080 a 3090 (oprócz naklejki na masce)? Mf 3090 ma 107km jak te 7km mocy więcej w stosunku do Mf 3080 uzyskano? Czy są może inne wtryskiwacze, a może tylko inne ustawienia na pompie wtryskowej? Oba te modele mają identyczne silniki (symbol). Jak ktoś wie proszę o info, bo mam zamiar w swoim sprawdzić wtryskiwacze jeżeli okaże się że w mf 3090 są inne zamocowałbym je do swojego Mf zawsze 7km więcej :-)

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1

A skąd wiesz? I czy jesteś tego na 100% pewien? Czy mógłbyś coś więcej o tym napisać.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Jeżeli modele silników są identyczne w 3080 i 3090 to są takie same cilindry, korbowody i wał korbowy, a pompa wtryskowa zalicza sie do ukladu zasilania nie do modelu silnika. Tak jest w przypadku u-3512 i 2812 (w 3512 dodatkowo jest wstawka na bloku skrzyni). Tak jak pisałeś zmiana wtryskiwaczy nie podniesie aż tak moc silnika. Wtryskiwacz ma na celu rozpylenie dawki paliwa a im lepsze rozpylenie tym lepsze spalanie (poprawił byś tylko prace silnika)

 

Na 100% nie jestem pewien ale tak się robi. Dla mnie jest śmieszne jak ktoś chce sobie zwiększyć moc dodając np. turbine do nieprzystosowanego silnika w turbo. Jak trzeba ci więcej mocy to sprzedaj sobie tego co masz i kup większego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chudy44    0

Kolego tak traktor wymienić nie jest łatwo a tak pytam o tą przeóbke bo ma cięzką ziemie i troche jest słaby do głebosza 3 pazury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
On ma poprostu inną pompe wtryskowa

Kidedyś porównywałem silnik swojego MF 3090 z MF 3080 i nie zauwazyłem zadnych różnic tymbardziej innych pomp. @marcin widziałes kidys oba ciagnk czy tez ponownie strzelasz???? Jesteś pewien tego co piszesz???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Z wygladu to może być identyczne (wkońcu czym może się różnić) Trzeba było sprawdzic numer jaki jest na pompie a nie z wierzchu oglądać. Niech ktoś kto ma mf3080 i 3090 napisze jaki ma nr pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

W Mf tej serii z tego co wiem to były 2 rodzaje pomp Lucas taką mam ja w 3080 i Bosch . Ja widziałem i takie ciągniki i takie jedynie czym się różną ułorzeniem pompy bo 3080 jak i 3090 moga mieć pompe pionowo lub poziomo ale pompy są te same


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Czym się mogą różnieć a no np dawka podawanego paliwa i z tego może wynikać różnica w mocy. Obie pompy były lucas ten sam model i obie były stojące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Możliwe mój Mf ma pompe pionową a znajomego 3085 ma taką samą tylko że poziomą ale one mają chyba taką samą moc?


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

A dawka paliwa to nie za zadanie pompy!? Jak by było to takie proste to każdy by wykręcił ogranicznik na pompie i miał by większą moc. Mf 3080 uzyskuje moc 97km przy 2200 a 3090 107km przy tej samej prędkości obrotowej. Więc jak uważacie że pompa jest ta sama to wystarczy zmienić kąt wtrysku i zwiększyc dawke paliwa, bo bez tego ciągnik 97km przy wyjęciu ogranicznika bez zmiany dawki nie uzyska te 107km to napewno nie uzyskacie tego przy 2200 obr/min

 

P.S nasil90 te ciągniki różnią siem modelem silnika (jak konedata się nie myli to 3085 ma 1,6mm większy tłok)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

marcin piszesz że dawkowanie paliwa nie jest zadaniem pompy czyli w takim razie co za to odpowiada. Napisałeś że wystarczy zmienic kąt wtrysku żeby miec wiekszą moc przy tej samej liości paliwa. Wynika z tego że 3090 jest duzo lepszy bo pomimo tego że zadawala sie takią sama dawka paliwa to ma w dodatku wiekszą moc, ciekawe ciekawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Możliwe mój Mf ma pompe pionową a znajomego 3085 ma taką samą tylko że poziomą ale one mają chyba taką samą moc?

3080 i 3085 mają inne silniki, w 3085 jest nowej serii "quadram", moc maksymalną mają tą samą (100KM) ale nowszy silnik ma lepszy jej przebieg i jest bardziej elastyczniejszy, w niskim zakresie obrotów jest nawet mocniejszy od 3090

 

W jaki sposób przy zmianie kąta wtrysku ale jednakowej dawce można uzyskać większą moc? Paliwo lotnicze stosujecie czy jak? :)

 

edit:

@macin87

Edytowałeś posta i teraz nasze wypowiedzi są bez sensu :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan222    1
A dawka paliwa to nie za zadanie pompy. Jak by było to takie proste to każdy by wykręcił ogranicznik na pompie i miał by większą moc. Mf 3080 uzyskuje moc 97km przy 2200 a 3090 107km przy tej samej prędkości obrotowej. Więc jak uważacie że pompa jest ta sama to wystarczy zmienić kąt wtrysku, bo bez tego ciągnik 97km przy wyjęciu ogranicznika chcąc uzyskać te 107km to napewno nie uzyskacie tego przy 2200 obr/min

 

P.S nasil90 te ciągniki różnią siem modelem silnika (jak konedata się nie myli to 3085 ma 1,6mm większy tłok)

 

Tak w serii 3xx5 są silniki z serii 1006 a w mf serii 3xx0 A6.354.4. A tak wogóle mf3080 ma równe 100KM no chyba, że masz Mfa poniżej 88roku wtedy właśnie było 97KM. Tak czy siak wydaje mi się, że tu chodzi tylko i wyłącznie o dawkę paliwa skoro wtryskiwacze będą te same. Wiem, że w starych zetorach, w którymś modelu silnik był identyczny jak w 360 a miał moc powyżej 60KM a 360 wiadomo ma 53 i tu słyszałem, że dawka paliwa była większa. Czy to prawda nie wiem.

A tak w ogóle to jak tę dawkę można by zwiększyć :-) Nie żebym chciał majstrować ale warto wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Żaden silnik zetora nie był identyczny jak w c-360. Identyczne były silniki w zetorze 4011 i ursusie 4011. A obie fabryki poszły innym kierunkiem przeróbki tego silnika. Ursus zrobił 355 i 360 a zetor zrobił 5211,6211,7211. C-360 ma 52 km a ponad 60 km ma zetor7211.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71
marcin piszesz że dawkowanie paliwa nie jest zadaniem pompy czyli w takim razie co za to odpowiada. Napisałeś że wystarczy zmienic kąt wtrysku żeby miec wiekszą moc przy tej samej liości paliwa. Wynika z tego że 3090 jest duzo lepszy bo pomimo tego że zadawala sie takią sama dawka paliwa to ma w dodatku wiekszą moc, ciekawe ciekawe.

Pokaż mi w którym punkcie napisałem że pompa nie dawkuje paliwa i gdzie jest napisane że ta sama dawka paliwa tylko inny kąd wtrysku!!! czytać nie umiesz!!! Mi chodziło że trzeba zwiększyć dawke paliwa i zmienić kąt wtrysku. A tak zboku jak rozumiewsz zwiększanie dawki paliwa bo chyba nie czaisz tego!

 

P.S poprawiłem tego posta bo może był faktycznie zły do zrozumienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

widze ze dyskusja na forum wzbudza w niektórych duże emocje. Po moich wypowiedziach odnośnie tego że aby zwiekszyc moc nalezy zwielszyc dawke paliwa w całym zakresie obrotów i że sama zmiana kąta wtrysku nic nie da @marcin87 napisał go mnie na gg i mówiąc delikatnie obrzucił mnie mięsem. Może ktos wyjaśni jak to jest naprawdę bo moze czegoś nie rozumiem i błędnie pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Napisze to tak: zwiększając dawke wzrosna obroty (wy tylko wykręcacie ogranicznik) czyli dawka paliwa jest cały czas stała na wolnych obrotach np 900obr a w miare dodawania gazu rośnie dawka paliwa i rosna obroty. Dochodzicie do punktu kiedy gaz bł ustawiony na obr. 2200, ale wy wykręciliście więcej ogranicznik czyli możecie jeszcze zwiększyć dawke (dodając gazu) paliwa ale wtedy wzrosna obroty no i moc, a my chcemy uzyskać te 107 km przy 2200 a nie przy np. 2400

Więc niech ktoś mi wytumacy swoje rozumowanie bo nie wiem może jestem głupi albo coś pominołem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Ale jaki ogranicznik? :) Dawke zwiększasz śrubą regulacyjną w całym zakresie prędkości obrotowych, ogranicznikiem regulujesz tylko bieg jałowy (który sie nieco zwiększy po podkręceniu dawki)

 

Niedawno dyskutowaliśmy o tym z @piotrem na PW :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Dobra może się myle. Człowiek jest omylny i każdy ma inny tok myślenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Tobie chyba chodziło o podkręcenie obrotów? Nie zmieni to charakterystyki silnika. Jeżeli podkręcisz dawkę paliwa to regulator odśrodkowy będzie podawał więcej paliwa wraz ze wzrostem obciążenia, nie zmieniając obrotów silnika.

 

ps: Można mieć różne zdanie lub inny tok myślenia ale żeby z tego powodu prywatnie wyzywać kogoś na gg? Ochłoń prosze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj