Skocz do zawartości
Runder

Mieszanie oleju opałowego i zwykłego ON

Polecane posty

Runder    8

Witam forumowiczów! 

 

Jakiś czas temu kupiłem dwie 200litrowe beczki oleju opałowego i zgodnie z radą kologii który kupował go juz kilka razy lałem go do zbiornika w proporcji 60 do 40 ze zwykłym ON. Jak myślicie czy to bezpieczne w kontekście cieższych prac takich jak orka, słyszałem o możliwych spadkach mocy... Czy w ogóle to mieszanie ma sens czy lepiej lać sam opał? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromar    13

generalnie nie chwal się tym, bo nie wiem czy wiesz że lanie opału do ciągnika jest nielegalne, a przy zwrocie akcyzy z paliwa rolniczego gra ni warta świeczki i co ważniejsze problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszeek    3

bezproblemu mozesz lac nawet dzisiaj rozmawialem o tym ze znajomym mechanikiem powiedzial mi zeby oleju takiego jak do motorynki dolewac 2 setki na bank i jest spoko sam smigam c360 bizonem i passatem tdi na tym nie narzekam juz z 2tys litrow przepalilem nic sie nie dzieje a byl czas w tamtym roku ze po 2zl dalo sie kupic to kolego wyzej nie pisz glupot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patryk1222    23

Normalnie się na tym jeździ i nie szukaj dziury w całym...
Co innego z comonrailem tam chyba nikt jeszcze nie próbował...
I nie baw się w jakieś oleje od motorynek bo i tak nic się nie stanie chyba że będziesz dawał tak w palnik że coś się będzie musiało popsuć....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SajzPL    26

Znajomy jeździ na opałówce kilka lat i nic się nie dzieje jednak jedna stacja handluje paliwem z dodatkiem roślinnym i w tedy po zmieszaniu w zbiorniku robią się brązowe gluty które zatykają dopływ paliwa i ciężko jest je usunąć l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    88

olej opałowy jest bardziej suchy od napędowego dlatego dodaje się inny olej żeby było lepsze smarowanie pompy, wtrysków itd. co do common raila to też się da. w mojej okolicy jest takie duże gospodarstwo warzywnicze do do czasu wtopy ze służbą celną wszystkie sprzęty na opale chodziły, a emtezetów tam nie mają czy innego badziewia tylko jondery itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    18
Napisano (edytowany)

Dopóki nie przeszedłem na vat tez lalem duzo opalu ale teraz juz mi sie to nie oplaca  i nigdy nie bylo problemu. Kuzyn leje tylko opał do wszystkich ciagników kombajnu case  i samochodów tdi od zawsze i o zwyklym ON nie chce slyszec.

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gr_rat    17

do starego rumpla można lac do nowych wlejesz to walizka pieniędzy na nowa pompa
ten twój kuzyn ma jakieś silniki na cr lub pompowtryskach ? pewnie zwykle stare pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Merkoo    5

Kiedyś się jeździło jak każdy, w traktorach i tdi pompy robione i całe oszczędności poszły na robotę. Olej był dodawany oczywiście. Conajmniej 10 lat nie używam czerwonej i spokój bo się nie opłaca. VAT i akcyzę odliczę i wyjdzie taniej. Stary mercedes 124 tylko na tym nie ucierpiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    24

Pisanie o tym na publicznym forum jest daleko posuniętą głupotą.

Zgadzam się Jakoś nie jestem pewien czy szukacie oszczednosci w dobrym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    52

Tdi a np. Tdci to zupełnie inna technologia. Pierwszy silnik przepali praktycznie wszystko, a silnik z Common Rail jest wrażliwy na jakość paliwa.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    15
Napisano (edytowany)

Ogólnie to zalezy od jakości oleju opałowego. JA używam "opałówki" w myjce Karcher HDS przy myciu wysokotemperaturowym i czyszczeniu parą do 150 st C.

Jak nieraz przywiezli słabe paliwo to palnik nie był w stanie nagrzać wody do żądanej temp. Czasem musiałem mieszac z ON aby jakoś pracować z karcherem.

Co ciekawe niekiedy  gdy zabrakło mi "opału" wlałem ON. Też bywało, ze słabo grzał wodę.... Takie paliwo to i w ciągniku spowoduje spadek mocy i większe spalanie.  Tak więc, warto mieć zaufanego dostawcę i kupować paliwo z dobrymi parametrami.

Przy zwrotach akcyzy i VAT nie opłaca się ryzykować i jezdzić na opałowym.

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182
Napisano (edytowany)

Pisanie o tym na publicznym forum jest daleko posuniętą głupotą.

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę swój adres IP, niektórzy zdziwią się jakie dokładne namiary im się wyświetlą  :D.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

Jak wchodzę na google maps to startowa mapa to jest moja miejscowość z dokładnym zaznaczeniem miejsca gdzie stoi mój dom. Nie wiem czy w PL to już działa ale są systemy nadzorujące i wychwytujące pożądane dane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

Faktycznie pisanie na takie tematy na tym forum to nieporozumienie. Najpierw uszczelnia system ze sprzedażą On i przechowywaniem. Później zwiększa kontrolę paliw. Kasy w państwowej sakiewce brakuje niestety. Czy faktycznie opłaca się stosować opałowe??? Zadzwonię rano odpowiednie służby sprawdza paliwo wlepia karę dodatkowo trzeba będzie zwracać dopłaty. A później płacz i lament.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Kiedyś dolewali do opału olej lux, 1l na beczkę 200 litrową aby nie była tak sucha, jednak ilość cetanów to nie podniesie w oleju opałowym ,a  ilość cetanów w opale jest niższa niż w oleju napędowym, na kolor opału mieli lekarstwo ekologiczne, na słońcu stało kilka dni w plastykowych przezroczystych baniakach i miała żółty kolor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

A możesz mieć pewność że paliwo które kupisz jako ON nie będzie świeciło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182
Napisano (edytowany)

Po to biorę przynajmniej paragon. Co do ON biorę hurtowo od kilku lat od tej samej firmy z która mam podpisaną umowę na dostarczanie paliwa. Tak więc w razie czego zawsze mam podkładkę. Odlicz VAT i akcyzę i sam dojdziesz do tego, że się nie opłaca latać na opale.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Też biorę z hurtowni od zaufanego dostawcy i nie mam problemów i na opale nigdy nie jeżdziłem, ale znam gości co kupowali niby normalny On który jednakże  śmierdział jakimś kwasem, a przy wymianie filtrów paliwowych okazało się że filtry są z żarte i tylko strzępki nawet po blaszkach z filtrów, taki to ów rzekomy ON ze stacji paliw był nabywany,  też na pewno by świecił pod UV bo zapewne to był odbarwiany opał kwasem, z resztą u nas złapali fachowców co tym procederem się trudnili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Leo
      Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
      Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)


    • Przez samson
      Witam, jaki trzeba wlać olej do hydrauliki do DX 85 ???? Kupiliśmy pług i jest chyba mało oleju bo nie może siłownika do końca wypchnąć.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez miki26
      witam. mam pytanie jaki olej sie lejej do hydrauliki i czy mozna mieszac . ile wchodzi tego oleju
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
×