Skocz do zawartości
Runder

Mieszanie oleju opałowego i zwykłego ON

Polecane posty

Runder    8

Witam forumowiczów! 

 

Jakiś czas temu kupiłem dwie 200litrowe beczki oleju opałowego i zgodnie z radą kologii który kupował go juz kilka razy lałem go do zbiornika w proporcji 60 do 40 ze zwykłym ON. Jak myślicie czy to bezpieczne w kontekście cieższych prac takich jak orka, słyszałem o możliwych spadkach mocy... Czy w ogóle to mieszanie ma sens czy lepiej lać sam opał? 


Sprzedam opryskiwacz polskiej produkcji pojemność 400 litrów......Sprzedam pług khun master 103..............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromar    18

generalnie nie chwal się tym, bo nie wiem czy wiesz że lanie opału do ciągnika jest nielegalne, a przy zwrocie akcyzy z paliwa rolniczego gra ni warta świeczki i co ważniejsze problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomaszeek    3

bezproblemu mozesz lac nawet dzisiaj rozmawialem o tym ze znajomym mechanikiem powiedzial mi zeby oleju takiego jak do motorynki dolewac 2 setki na bank i jest spoko sam smigam c360 bizonem i passatem tdi na tym nie narzekam juz z 2tys litrow przepalilem nic sie nie dzieje a byl czas w tamtym roku ze po 2zl dalo sie kupic to kolego wyzej nie pisz glupot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patryk1222    31

Normalnie się na tym jeździ i nie szukaj dziury w całym...
Co innego z comonrailem tam chyba nikt jeszcze nie próbował...
I nie baw się w jakieś oleje od motorynek bo i tak nic się nie stanie chyba że będziesz dawał tak w palnik że coś się będzie musiało popsuć....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SajzPL    27

Znajomy jeździ na opałówce kilka lat i nic się nie dzieje jednak jedna stacja handluje paliwem z dodatkiem roślinnym i w tedy po zmieszaniu w zbiorniku robią się brązowe gluty które zatykają dopływ paliwa i ciężko jest je usunąć l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    133

olej opałowy jest bardziej suchy od napędowego dlatego dodaje się inny olej żeby było lepsze smarowanie pompy, wtrysków itd. co do common raila to też się da. w mojej okolicy jest takie duże gospodarstwo warzywnicze do do czasu wtopy ze służbą celną wszystkie sprzęty na opale chodziły, a emtezetów tam nie mają czy innego badziewia tylko jondery itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    39

Dopóki nie przeszedłem na vat tez lalem duzo opalu ale teraz juz mi sie to nie oplaca  i nigdy nie bylo problemu. Kuzyn leje tylko opał do wszystkich ciagników kombajnu case  i samochodów tdi od zawsze i o zwyklym ON nie chce slyszec.

Edytowano przez krzychuuuuu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gr_rat    17

do starego rumpla można lac do nowych wlejesz to walizka pieniędzy na nowa pompa
ten twój kuzyn ma jakieś silniki na cr lub pompowtryskach ? pewnie zwykle stare pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Merkoo    5

Kiedyś się jeździło jak każdy, w traktorach i tdi pompy robione i całe oszczędności poszły na robotę. Olej był dodawany oczywiście. Conajmniej 10 lat nie używam czerwonej i spokój bo się nie opłaca. VAT i akcyzę odliczę i wyjdzie taniej. Stary mercedes 124 tylko na tym nie ucierpiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    54

Pisanie o tym na publicznym forum jest daleko posuniętą głupotą.

Zgadzam się Jakoś nie jestem pewien czy szukacie oszczednosci w dobrym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheLukasTeam    59

Tdi a np. Tdci to zupełnie inna technologia. Pierwszy silnik przepali praktycznie wszystko, a silnik z Common Rail jest wrażliwy na jakość paliwa.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marl    15

Ogólnie to zalezy od jakości oleju opałowego. JA używam "opałówki" w myjce Karcher HDS przy myciu wysokotemperaturowym i czyszczeniu parą do 150 st C.

Jak nieraz przywiezli słabe paliwo to palnik nie był w stanie nagrzać wody do żądanej temp. Czasem musiałem mieszac z ON aby jakoś pracować z karcherem.

Co ciekawe niekiedy  gdy zabrakło mi "opału" wlałem ON. Też bywało, ze słabo grzał wodę.... Takie paliwo to i w ciągniku spowoduje spadek mocy i większe spalanie.  Tak więc, warto mieć zaufanego dostawcę i kupować paliwo z dobrymi parametrami.

Przy zwrotach akcyzy i VAT nie opłaca się ryzykować i jezdzić na opałowym.

Edytowano przez Marl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    233

Pisanie o tym na publicznym forum jest daleko posuniętą głupotą.

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę swój adres IP, niektórzy zdziwią się jakie dokładne namiary im się wyświetlą  :D.

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    671

Jak wchodzę na google maps to startowa mapa to jest moja miejscowość z dokładnym zaznaczeniem miejsca gdzie stoi mój dom. Nie wiem czy w PL to już działa ale są systemy nadzorujące i wychwytujące pożądane dane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43

Faktycznie pisanie na takie tematy na tym forum to nieporozumienie. Najpierw uszczelnia system ze sprzedażą On i przechowywaniem. Później zwiększa kontrolę paliw. Kasy w państwowej sakiewce brakuje niestety. Czy faktycznie opłaca się stosować opałowe??? Zadzwonię rano odpowiednie służby sprawdza paliwo wlepia karę dodatkowo trzeba będzie zwracać dopłaty. A później płacz i lament.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    49

Kiedyś dolewali do opału olej lux, 1l na beczkę 200 litrową aby nie była tak sucha, jednak ilość cetanów to nie podniesie w oleju opałowym ,a  ilość cetanów w opale jest niższa niż w oleju napędowym, na kolor opału mieli lekarstwo ekologiczne, na słońcu stało kilka dni w plastykowych przezroczystych baniakach i miała żółty kolor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    233

Po to biorę przynajmniej paragon. Co do ON biorę hurtowo od kilku lat od tej samej firmy z która mam podpisaną umowę na dostarczanie paliwa. Tak więc w razie czego zawsze mam podkładkę. Odlicz VAT i akcyzę i sam dojdziesz do tego, że się nie opłaca latać na opale.

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    49

Też biorę z hurtowni od zaufanego dostawcy i nie mam problemów i na opale nigdy nie jeżdziłem, ale znam gości co kupowali niby normalny On który jednakże  śmierdział jakimś kwasem, a przy wymianie filtrów paliwowych okazało się że filtry są z żarte i tylko strzępki nawet po blaszkach z filtrów, taki to ów rzekomy ON ze stacji paliw był nabywany,  też na pewno by świecił pod UV bo zapewne to był odbarwiany opał kwasem, z resztą u nas złapali fachowców co tym procederem się trudnili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Horsee4
      Witam tak jak w temacie jaki olej do mostów i hydrauliki ? Case cs 86 pozdrawiam
    • Przez xzy
      Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 
      Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci
    • Przez haroldII
      Witam mam problem z Renault Ares 630 po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu silnik nie chce odpalić nie dochodzi paliwo do pompy paliwa filtry czyste pompka wspomagająca podaje paliwo a w pompie paliwa nie ma paliwa i nie podaje na wtryski na plaku silnik pali jaka może być przyczyna.
    • Przez Marcin0628
      Witam
      Mam problem z odpalaniem MTZ a po kilkugodzinnym postoju. Sprawa wygląda tak, że ciągnik kręci normalnie a nie  może załapać. podejrzewam, że jakiś problem z paliwem, ponieważ na początku odpalania z tłumika nie leci dym. Dopiero po dłuższym kręceniu puszcza dymka i wtedy odpala. Dodam jeszcze, że kilka lat temu ciągnik był przegrzany, ale nie bierze oleju i nic się z nim nie dzieje.   Miał ktoś podobny problem ? Podpowiecie coś ?
    • Przez hary6400
      witam mam john deere 7820 , gdzie w tym sa bezpieczniki to jest taki sam model jak 7720 albo 7920 w ktorym miejscu ,
      i mam z nim problem ostatnio na polu wyskoczył mi komunikat  ze mam niski poziom paliwa . chociaz przed wyjazdem wtankowałem około 120 litrow pozniej wyswietliło system poziom paliwa i ciagnik zaczał przerywac i zgasł, na słupku wyskoczyła mi jedna kreska paliwa a jak wjezdząłem na pole miałem prawe cały bak  paliwa ,  teraz  ciagnik pracuje na polu i cały czas komunikta niski poziom paliwa choc jest pelen co mogło sie stac , gdzie dostac sie do  czujnika poziomu paliwa 
      prosze o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.