regi1

[MTZ 82TS] Problem z mocą.

Polecane posty

regi1    0

Witam

 

Posiadam MTZa 82TS z turbiną z 96 roku. Otóż problem jest tego rodzaju, że rusal ma problemy z ciągnięciem od dołu. Łopatologicznie mówiąc, od 1500 obrotów idzie dobrze, natomiast jeżeli tylko pozwolę mu sie zamulic pod jakąs górke poniżej tych 1600-1500, to nie ma szans żeby sie zebrał. Tak samo mam problem z opryskiwaczem pod różne górki, niektóre pola mam takie, że poprzeczne scieżki wychodzą na górce lub przed samą górka i nijak nie idzie sie tym ciągnikiem zebrac... Panowie, czy ten ciągnik tak ma? Czy po prostu mi sie coś odwidziało i głupieje? Można coś poradzic na to? Żeby lepiej ciągnął od samego dołu? Inna turbina? Pompa do regulacji? Nie mam pomysłow z której strony zacząć.

Dziękuje i pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej coś ci się rozregulowało. W pompie z korektorem można na niższych obrotach silnika na których turbina nie wytwarza ciśnienia podnieść dawkę popuszczając trochę zderzak w korektorze. 

Odkręć pokrywkę, pod nią będzie na trzpieniu z gwintem M16 skontrowany zderzak, taki talerzyk. Popuść kontrę i przekręć go z jeden obrót w stronę chłodnicy. 

Rób tak żebyś zawsze mógł wrócić do fabrycznego ustawienia.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

a ja uwazam ze membrama w pompie poszla i to tak jak sie turbo w samochodzie zawiesi . odkrec wezyk podcisnienia powietrza od turbiny ktory idzie do pompy ,wykrec caly holenderek i w.jego miejsce wkrec srube M10 ok 5 cm poczujesz opor i lekko wykrec . wezyk zaslep. wtedy ciagnik dostaje od zera stonorocent oaliwa i.mocy . moj bez odwaznikow na kazfym biegu przod w.gore podrywalo jednak duzo palil .
badz masz zaplon przestawiony kat wtrysku ,filtr powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Membrana jak cały korektor na niskich obrotach w ogóle nie bierze udziału w pracy silnika. Dopiero przy wyższych obrotach. Gdyby poleciała to na nich silnik by by słabszy bo nie przesuwał by si.e zderzak maksymalnej dawki. 

Jeśli w miejsce wężyka przy korektorze wkręcisz śrubkę naciśniesz na trzpień połączony z membraną, przesuniesz zderzak i zwiększysz dawkę na obrotach na których silnik pracuje bez ciśnienia w kolektorze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Aktualnie sprawa wygląda tak, że zderzak w korektorze już był wykręcony maksymalnie w strone chłodnicy, na tyle że kontrująca nakrętka licowała sie z tą srubą na której jest ten zderzak. (myslalem ze to bedzie jakis duzy metalowy cienki talerzyk, a to tylko plastikowy mały  :rolleyes:  nigdy tego nie rozbierałem ;) ) Także zderzaka nic nie przestawiliśmy, ale wywalilismy orginalną sprężyne (ta która miala niby przepychac membrana) a w rzeczywistosci cieżko to było przepchac ręką. Założylismy mniejszą spręzyne, ktora powinna sie poddac tej membrance i zobaczymy co sie bedzie dzialo. Dam znac w niedlugim czasie czy czuc róznice.

Jeszcze takie pytanko, ogólną dawke paliwa którą srubka podkrecamy? Bo kiedys jakis pompiarz nam mowił, a wyleciało z głowy. Z prawej strony pompy(pod membraną) są 2, która krecic i czy wkrecac czy wykrecac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W pompie z korektorem od dawki jest zdaje się dolna śrubka na bank ma ona otwór na plombę.

A sprężyny nie trzeba wymieniać. Pod pokrywką jest regulacja jej napięcia.

post-13540-0-35438600-1492118821_thumb.jpg

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Mówię o sprezynce z numerem 5. Nawet jak ją wyjelismy to powiem szczerze ze w palcach bardzo ciezko bylo ja zcisnąc chociaz o milimetry, takze ta membranka tym bardziej by jej nie wcisnela. Chociaz nie do konca wiem z jaka sila ta membrana pracuje ale patrzac na jej wygląd i ogólnie tą gume to raczej nie sa to kolosalne przeciązenia :)

A co do regulacji dawki paliwa, u mnie na pompie są dwie śrubki, tak jak tu http://agrotrade.home.pl/zdjecia/1212.jpg a na tym schemacie co wrzuciles jest tylko cos pod numerem 8, dobrze patrze?

Posiadasz takie cos w jezyku polskim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Niestety nie posiadam.

Dokładnie jest regulacja napięcia sprężyny nr.5.

Wbrew pozorom membrana  ma kupę siły bo ciśnienie działa na dużą powierzchnię.

Ja tem mam dwie śrubki regulacyjne a od dawki maksymalnej jest dolna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

z innej paki panowie cos mi mocy braklo i wtryski leja sprawdzalem . jakie mam kupic koncowki po ile okolo ? jakie cisnienie ustawic silnik d 240 mtz 82 ts wzmocniony od nowosci z turbo dodam ze pierscienie mam inne i inne bajery ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Mówię o sprezynce z numerem 5. Nawet jak ją wyjelismy to powiem szczerze ze w palcach bardzo ciezko bylo ja zcisnąc chociaz o milimetry, takze ta membranka tym bardziej by jej nie wcisnela. Chociaz nie do konca wiem z jaka sila ta membrana pracuje ale patrzac na jej wygląd i ogólnie tą gume to raczej nie sa to kolosalne przeciązenia :)

 

 

Tu masz podane ciśnienie jak wyregulować naciąg sprężyny korektora ciśnieniowego.

 

z innej paki panowie cos mi mocy braklo i wtryski leja sprawdzalem . jakie mam kupic koncowki po ile okolo ? jakie cisnienie ustawic silnik d 240 mtz 82 ts wzmocniony od nowosci z turbo dodam ze pierscienie mam inne i inne bajery 

I ciśnienie wtrysku paliwa. Końcówki kup polskie wuzetemy.

https://www.yumpu.com/xx/document/view/25530494/b-iu-l-e-t-y-n-n-r-4-1-2-0-0-3-d-a-t-a-w-p-r-o-w-a-d-z-e-n-pronar


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    50

dzieki obecnie wczoraj przeregulowalem koncowki dalem na 200 atm bo bylo na 170 dwa rozpylacze mialy zatkane dziurki na 5 dziurek dwie zatkane , niestety ciagnik nie chodzi rowno na wolnych obrotach i tak klepie dziwnie chyba pompe znowu do regulacji ale do innego bo partacz robil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Jeśli klepie, to znaczy że ustawiłeś za duże ciśnienie albo końcówki są od innego typu silnika. Mój sąsiad podkręcił sobie na 205 bar to ciągnik chodził, jakby ktoś w kowadło stukał.

Co do zmulania poniżej 1500 obrotów - ja bym zaczął od zaworu przelewowego w pompie wtryskowej, jak nie trzyma, to tez będzie podobny efekt, bo całe paliwo idzie na przelew do pompki i na wolnych obrotach dostaje zmuła. Jeśli ktoś nie wierzy, niech sobie zmieni obieg z zamkniętego z pompy do pompki, na otwarty z powrotem do zbiornika, ciagnik do 1500 obrotów pracuje, jakby mu paliwa brakowało.

Warto by było też sprawdzić ciśnienie doładowania, może coś z turbiną jest nie tak (nawet nowe trafiają się uszkodzone). A klapka w kolektorze się nie przymyka ?

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
regi1    0

Aktualnie jestem już po testach modyfikacji, o których pisałem wyżej tj zmiana spręzynki w korektorze+ podkręcenie dawki paliwa o jeden obrót. I tak szczerze, no inny ciągnik, opryski stały się duzo przyjemniejsze, górki to teraz żaden problem, ciągnik przykopci na czarno jedynie w momencie gdy na niskich obrotach z w miare duzym obciążeniem wcisniemy gaz w podłoge, jezeli ciagnik rozpedzam pod duża górke stopniowo wciskając gaz nie puszcza nawet dymka. Tak samo na postoju jakies przygazówki nic nie kopci. Pod obciążeniem na stałych obrotach też nie, wiec chyba wszystko w jak najlepszym porządku a praca tym ruskim nieszczęsciem stała sie choć troszke przyjemniejsza :) Jeszcze jakby tym kacapem nie rzucalo na lewo i prawo(musiałbym go zdrowo dociązyc) to nie myslałbym o zakupie nowego ciagnika w zastępstwo :)
Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj