Skocz do zawartości
Rychu332

c 330 tur - zasilanie bezpośrednio z pompy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Rychu332    1

Witam, przerobiłem hydraulikę tura na osobny rozdzielacz z zasilaniem bezpośrednio z pompy i mam problem (być może był już wcześniej ale tego nie zauważyłem) chciałem odpowietrzyć tura lecz cały czas leciały pęcherzyki powietrza więc odkręciłem przewód hydrauliczny przy samym siłowniku z lewej strony i sprawdzałem czy dużo będzie jeszcze tych pęcherzyków. Rozdzielacz w pozycji podnoszenia, wiaderko pod przewodem i.... cały czas leci powietrze z olejem.... Przyczyny szukać przy pompie? Jakieś propozycje? Miał już ktoś taki przypadek? Dodam jeszcze że tur ma dobry udźwig a olej w skrzyni się pieni. Pozdrawiam

 

8c60232bbf03cb66med.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzen    177

zobacz czy filtr oleju jest czysty zazwyczaj to jest powodem pienienia oleju no chyba że zmieszałeś jakieś gromostwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rychu332    1

Filtr oleju czyściłem wczoraj, co do oleju to chyba były jakieś dwa zmieszane ale to raczej nie tłumaczy zapowietrzania układu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



Rychu332    1
Napisano (edytowany)

Gdy pompa jest wyłączona to olej się nie pieni, może to jakieś łączenie od pompy pod korpusem podnośnika? i łapie powietrze

 

Edytowano przez Rychu332

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rychu332    1
Napisano (edytowany)
 

 

Tak to wygląda, czyli to raczej przez olej takie zjawiska?

 

Edytowano przez Rychu332

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MF675ursus    73

Tak przepracowanego oleju jeszcze nie widziałem... To jakimś silnikowym zużytym zalany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rychu332    1

Widocznie mało w życiu widziałeś.... hipol6 nie będzie zbyt gęsty do takiej hydrauliki? ponoć przy tak przerobionej hydraulice i gęstym oleju tur dość wolno opuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek5747    0

Witam. Też mam podłączony rozdzielacz bezpośrednio z pompy a powrót podłączyłem do zasilania rozdzielacza podnośnika. Siłowniki mam jednostronnego działania i zrobiłem "mostek" z jednego wejścia sekcji do powrotu i bardzo wolno opuszcza. Co może być przyczyną? post-70143-0-39962500-1492888119_thumb.pngpost-70143-0-01974900-1492888173_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Rychu332    1
Napisano (edytowany)

Ze względu że ma siłowniki jednostronnego działania od podnoszenia tura to zrobił jedną sekcje do powrotu łącząc trójnikiem i do rozdzielacza pod siedzeniem jako zasilanie jak dobrze widzę.

Edytowano przez Rychu332

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariuszd93    489

Ten  mostek musisz wpiac  w  wolny  spływ/ pod  korek  wlewowy  np  ,  inaczej olej  przy opuszczaniu  tura  musi  sie  przebic  przez  rozdzielacz  fabryczny -  dlatego  wolno opuszcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek5747    0

Mariuszd90 wpiąłem tak jak mówiłeś pod korek wlewowy, opuszcza może tylko ciut szybciej. Może to być wina zbyt gęstego oleju? Skrzynia zalana hipolem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


TheLukasTeam    52
Napisano (edytowany)

W skrzyni mam wlany hipol gl-4 i nie ma problemu, że wolno opuszcza, a co do pienienia się oleju też już kiedyś przerabiałem temat. Pomoże wymiana oringu w tym gnieździe (nie wiem dokładnie jak to się fachowo nazywa), co wchodzi króciec od pompy przy filrze oleju.

Edytowano przez TheLukasTeam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rychu332    1

W skrzyni mam wlany hipol gl-4 i nie ma problemu, że wolno opuszcza, a co do pienienia się oleju też już kiedyś przerabiałem temat. Pomoże wymiana oringu w tym gnieździe (nie wiem dokładnie jak to się fachowo nazywa), co wchodzi króciec od pompy przy filrze oleju.

 

Ten tutaj?

 

e47b11db9ad15e30med.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Milosz27    177

Mariuszd90 wpiąłem tak jak mówiłeś pod korek wlewowy, opuszcza może tylko ciut szybciej. Może to być wina zbyt gęstego oleju? Skrzynia zalana hipolem.

Wywal ten hipol i zalej porządny rzadszy olej i po problemie z opuszczeniem, mozolnym podnoszeniem i spadkiem udźwigu po rozgrzaniu. Hipol dobry do samej przekładni.

 

@Rychu332 Tak ten oring. Z resztą co nie robisz zawsze wszystkie oringi kładzie się nowe jak ma być spokój. Wymień wszystkie po drodze i będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rychu332    1

Wywal ten hipol i zalej porządny rzadszy olej i po problemie z opuszczeniem, mozolnym podnoszeniem i spadkiem udźwigu po rozgrzaniu. Hipol dobry do samej przekładni.

 A propo hipol6 dobry będzie do takiej hydrauliki? bo z tego co piszesz to nie bardzo a  mam taki zakupiony ale nwm czy nie zamienić na inny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TheLukasTeam    52

@Rychu332 tak, o to właśnie chodzi. Możesz dla pewności wymienić cały ten środek i dać nowy oring. U mnie po jego wymianie skończyły się problemy z pieniącym się olejem i "pływającym" turem, co było bardzo uciążliwe ze względu na brak precyzji podczas pracy i niekontrolowane skoki ładowacza po wyrzuceniu ładunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Milosz27    177
Napisano (edytowany)

A propo hipol6 dobry będzie do takiej hydrauliki? bo z tego co piszesz to nie bardzo a mam taki zakupiony ale nwm czy nie zamienić na inny...

Hipol dawno wywaliłem. Teraz mam zalane Tedex Agra UTTO 10w30 problemów żadnych. Cena to około 170 za 20l.

 

@Tomek5747 jak wyżej. Przerabialem to samo. Jak nie wierzysz to pod czas opuszczania wyłącz pompę napewno poleci szybciej, u mnie teraz praktycznie nie widać różnicy czy jest pompa włączona czy nie.

Edytowano przez Milosz27

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Milosz27    177

Tak, będzie dobry. Stou to chyba jest olej uniwersalny, który możesz lać do hydrauliki, silnika, skrzyni. UTTO to typowo hydrauliczno-przekladniowy do zsynchronizowanej przekładni z polbiegami itd. Ja mam taki zalane żeby już nie mieszać w jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kicu
      Witam dziasiaj pojechałem orać 1 h pola i wszystko szlo dobrze do 2 ostatnich przejazdów gdy podniosłem pług zaczął opadać. Z trudem zaorałem pole i pojechałem po moja talerzówkę i podnosiłem ja a on tak jak plug opadała. Nie wiem co sie dzieje 4 miesiące temu cala pompa była wymieniana.
      Proszę o pomoc!!!
    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez roberto2005
      Witam, jestem posiadaczem C-330 z turem. W moim gospodarstwie ten sprzęt ma trochę do roboty , szczególnie z turem. Zawsze miałem ustawione ciśnienie hydrauliki na około 160 bar ( wtedy bez problemu podnosi 500 kg bigi z nawozem i odpadami piekarniczymi których "trochę" zużywam) Jako że ostatnio trochę ciśnienie spadło postanowiłem je podregulować i tutaj zonk. Gdy podłożyłem pod sprężynę od zaworu podkładkę (dotychczas były 3 sztuki) ciśnienie skoczyło do ponad 250 bar na wolnych obrotach.Ustawiałem to nie raz i dobrze że robiłem to z wielką ostrożnością bo przecież coś mogło nie wytrzymać. Po kilku próbach z regulacją doszedłem do tego że grubość 4 podkładek 5,6 mm blokuje całkowicie zawór i podaje ciśnienie jakie potrafi tylko pompa podać.Natomiast grubość podkładek 4.8 mm daje ciśnienie na max obrotach 150bar. Pompa hydrauliki wymieniana około 6 lat temu wzmacniana ,aluminiowa (niestety nie pamiętam producenta , przykręcana na dwie śruby) Bardzo prosiłbym znawców tematu o jakąś poradę co uległo awarii .
    • Przez mon
      Witam! Mamy problem z ursusem c330. Otoż nie chce podnosić. Zastanawiamy sie co to moze byc. Myślicie ze to moze byc zwiazane z popsuciem pompy hydraulicznej?? Jezeli tak to ile ona kosztuje?? Licze na pomoc. Czekam na pytania i istotne informacje na ten temat. Dziekuję z góry
×