Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Pronar82a

Pronar 82A i klimatyzacja!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
Pronar82a    30

Mam taki pomysł, żeby założyć do mojego Pronara klimatyzację, domową, taką przenośna: http://allegro.pl/item580045039_osuszacz_k...ja_50_ceny.html i poprzez taka przetwornicę: http://allegro.pl/item581784721_przetworni...wa_wroclaw.html

Jak myślicie, dobry pomysł czy nie za bardzo?? Czy zda to sprawę, czy się coś nie popsuje w tej klimie.

 

Mam jeszcze jeden sposób na klimę, tutaj znalazłem całkiem przystępną propozycje, nowa kompletna klima za małe pieniądze, parę przeróbek i jest: http://allegro.pl/item568439081_nowa_klima...sci_nowych.html

 

 

Doradzicie mi Panowie i wyraźcie swoją opinię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Dolicz sobie jeszcze ~400 zł za napełnienie układu.

 

 

To wszystko wyjaśnia :)

 

 

 

Kombinuj, kombinuj jak zrobisz i Ci wypali to ja tez pomyslę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

według mnie to pierwsze nie ma sensu ale ta klima z daewoo może być całkiem fajnym pomysłem i myślę ze jak dużo pracujesz to warto zainwestować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin974    25

ciekawy pomysł, jakby to miało zdac egzamin to wartoby zainwestować :)

 

Dolicz sobie podwójne koło na altek (od 1025A) do napędu pompy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Oooo Ciekawe.

 

Mógłby ktoś wypowiedzieć sie co o tym sądzi :blink:

 

 

 

Jedynie pod sufit w kabinie trzeba by podkrecić to, zasilanie byłoby z podsufitówki tam gdzie radio, ale z tego co piszą to kabel musi miec 0,4mm czyli takiego nie ma tam, slupkiem kabiny trzeba by doprowadzić, od rozrusznika (do trąbek tak mam zrobione)

 

Jak jestes wysoki to siedzienie musisz opuscic trochę, bo głową zawadzisz :D

 

 

 

Ciekawe jak to chłodzi?

 

Cos mi sie wydaje ze to jest godne uwagi, przecież to nie musi mrozić, wystarczy jak chłodne powietrze będzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Kasa jest na klimatyzator ten na 230 V ale brak kasy na przetwornicę ;)

To co Ty podałeś to nie jest klima tylko wentylator na wodę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

No i co z tego, ale działa jak klima.. ja kupuje takie dwa i ogień, Myślę że powinno zdać egzamin.;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pseudo-klimatyzacja która wykorzystywała sprężone powietrze i wodę byla w standardowym wyposażeniu MTZ z kabina sportową.Pomagała w upalne dni tyle co umarłemu kadzidło.Trafik, jesli jeszcze jej nie kupiłeś to daj sobie spokój ,szkoda kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trafik    0

Nie kupiłem bo mam już inna cały komplet od samochodu(ze złomu), teraz czekam na montaż:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

a z tymi klimatyzatorem na 230 V to daj sobie spokój bo to więcej grzej niz chłodzi tylko ci troszke portfel zeszczupleje a po za tym przetwonica nie lubi wstrząsów więc nie za bardzo jeździć z nią w ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Ten klimatyzator co ja chce kupic to jest z czynnikiem chlodzacy (freon), wystepuja rowniez takie co maja tylko wiatrak i sa one na wode, a cena podobna... Co do przetwornicy to wystepuja anty wstrzasowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

jak chcesz kolego ale klimatyzatory ogólnie są na freon to coś na wodę to nie jest klimatyzator tylko coś dziwnego :P ale nie wiem czy wiesz w trakcie chłodzenia freon w chłodnicy, sprężarce i w przewodach docierających do parownika jest ciepły a raczej nawet gorący i to bardzo czasami dopiero po rozprężeniu w parowniku staje się zimny i mrozi, więc dlatego klimatyzacje mają tylko parowniki w kabinie i mówiąc że taki klimatyzator więcej grzeje niż chłodzi miałem na myśli to iż w tym klimatyzatorze będziesz miał wszystko w jednym opakowanie a efekt będzie taki że jeden wentylator od parownika będzie ci mroził a drugi z tyłu podobnej wielkości będzie chłodził ale ogromną chłodnicę z gorącym gazem w środku czyli dmuchał ci do kabiny ciepłe powietrze :) jednym słowem głupiego robota i temperatura będzie niewiele inna tylko trochę hałasu narobią ci w kabinie dwa wentylatory :)

 

a co do przetwornicy to mam taki patent do dystrybutora na wózku do paliwa i powiem szczerze że wytrzymała rok czasu jezdząc w ciągniku więc jak przyszła z reklamacji jakoś cudem uznali ale już nie jeździ w ciągniku tylko na wózku żeby jeździła tylko wtedy gdy musi bo te anty wstrząsy to pic na wodę i powiem tylko tyle jak ją kupowałem to była najdroższa na allegro w swojej klasie wielkości (swoją drogą ciekawe ile by tansza wytrzymała? )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Ja w swoim pronarze nie bawiłem się w montowanie całych układów klimatyzacyjnich, wszyscy dobrze wiedza że nie ma jak powiew chłodnego wiatru w upalny dzień, dla tego zamontowałem zwykły wentylator podobny do tych przenośnych ustawianych w pomieszczeniach przykręciłem go do słupka kabiny, pod samym dachem tak, żeby strumień powietrza skierowany był na głowę operatora a zasilanie wziołem ze znajdującej się poniżej zapalniczki napeawdę konfort się poprawił tylko teraz muszę wymienic regulator bo dmucha jedynie na pełnych obrotach a to już fajne nie jest.Wentylatorek dostałem od kumpla wykorzystywał go w tatrze i sprawdzał się idealnie koszt mojego chłodzenia to 40zł na wtyczkę do zapalniczki i regulator obrotów 3-stopniowy.

 

ps.nikomu nie nażucam ale to naprawdę działa i praktycznie nic nie kosztuje:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×