Skocz do zawartości
bobinio

smar w przednim moscie mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bobinio    1

witam serdecznie,
poprzedni wlasciciel zaniast oleju zaladowal w przedni most smar, powiedzcie czy zostawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1279

Bo pewnie ciekł, dolej oleju niech się rozrzadzi bo tak to słabo smaruje bo smar porozgania na boki. W rotacyjnej tak mam bo sam olej ciekł, a taka mieszanka idealnie się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    37

W instrukcji obsługi nawet pisze zę przy wymianie oleju stary wypchnąć za pomocą smaru następnie w miare mozliwosci usunąć towot i zalać olej. Niektore kosiarki dyskowe mają zamiast oleju płynny smar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesiek88    76

Widziałem jak u Biardzkiego kosiarki składają to właśnie mieszają smar+olej i zalewają skrzynię taką mieszanka. Sam też tak robię jeśli chodzi o most przodni i zwolnice w mtz, sam olej szybko wygania a towot zawsze trochę uszczelni :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Czyli nie jest tak zle?
Troche nie wiedzialem co mam zrobic...nawolone jest pod korek.
To teraz tylko dolac hipolu czy co polecacie?
W ogole dzieki za szybka odpowiedz.
Jestem jak zdarzyliscie zauwazyc nie mam zbyt wielkiej wiedzy w tym temacie...
Troche szukalem ale nie znalazlem (tylko po rosku) wszelkiego rodzaju instrukcji, ksiazek napraw itp.
Jest w stanie ktos udostepnic takowe?
Mtz 82 1984rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    76

jakiego byś nie nalał to ruska bestia będzie zadowolona, ja mieszam normalny silnikowy przerobiony aby czysty olej, robi się półpłynny smar i wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Zrobie jam radzicie.
A da rade ktos udostepnic instrukcje, ksiazki itp?
Musze sie wiele nauczyc a nie chce beszczelbie z kazda pier**la do was latac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1279

Przyjdzie czas że będzie ciekło i albo wymienisz albo dodasz smaru i przeciągniesz wymianę o jakis czas. Sprzedawał to wsadził smaru by nie ciekło i po kłopocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

Zrobie jam radzicie.

A da rade ktos udostepnic instrukcje, ksiazki itp?

Musze sie wiele nauczyc a nie chce beszczelbie z kazda pier**la do was latac

Instrukcje masz na stronie pronaru do nowszych ale to prawie to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    588

A tam będzie ciekło zimeringi na porządne wymienić, olejem zalać i chodzi jak złoto. Ja bym tam żadnego smaru nie pchał, sam mam olejem zalany przedni most i od prawie 7 lat suchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W moim rusku w przednim moście mam zalany ruski olej Nigrol, gęsty, i nic nie wycieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Ok, zaleje olejem ile sie da ale z checia wymienil bym uszczelki zeby w razie czego wyeliminowac wycieki.
Kojarzycie co to moga byc za uszczelki czy co tam trzeba zrobic by nie cieklo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez GRG
      Witam wszystkich. Jestem tu nowy
      Mam jedno pytanie do posiadaczy MTZ-ów i BELARUS-ów. Wiem, że jest w tych ciągnikach czujnik temperatury wody pod kontrolkę. Tzn. że jak ciecz chłodząca osiągnie np. 92-95℃ czujnik złączy i zapału się kontrolka w kabinie sygnalizująca przegrzanie. A kiedy temperatura cieczy spadnie kontrolka gaśnie. Tak więc potrzebuję dokładnego numeru lub oznaczenia tego czujnika, zakres temperatur i ewentualnie skok i średnicę gwintu oraz orientacyjną cenę tego czujnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam :-)
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
×