Skocz do zawartości
bobinio

smar w przednim moscie mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bobinio    1

witam serdecznie,
poprzedni wlasciciel zaniast oleju zaladowal w przedni most smar, powiedzcie czy zostawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1275

Bo pewnie ciekł, dolej oleju niech się rozrzadzi bo tak to słabo smaruje bo smar porozgania na boki. W rotacyjnej tak mam bo sam olej ciekł, a taka mieszanka idealnie się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    37

W instrukcji obsługi nawet pisze zę przy wymianie oleju stary wypchnąć za pomocą smaru następnie w miare mozliwosci usunąć towot i zalać olej. Niektore kosiarki dyskowe mają zamiast oleju płynny smar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesiek88    76

Widziałem jak u Biardzkiego kosiarki składają to właśnie mieszają smar+olej i zalewają skrzynię taką mieszanka. Sam też tak robię jeśli chodzi o most przodni i zwolnice w mtz, sam olej szybko wygania a towot zawsze trochę uszczelni :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Czyli nie jest tak zle?
Troche nie wiedzialem co mam zrobic...nawolone jest pod korek.
To teraz tylko dolac hipolu czy co polecacie?
W ogole dzieki za szybka odpowiedz.
Jestem jak zdarzyliscie zauwazyc nie mam zbyt wielkiej wiedzy w tym temacie...
Troche szukalem ale nie znalazlem (tylko po rosku) wszelkiego rodzaju instrukcji, ksiazek napraw itp.
Jest w stanie ktos udostepnic takowe?
Mtz 82 1984rok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek88    76

jakiego byś nie nalał to ruska bestia będzie zadowolona, ja mieszam normalny silnikowy przerobiony aby czysty olej, robi się półpłynny smar i wszystko gra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Zrobie jam radzicie.
A da rade ktos udostepnic instrukcje, ksiazki itp?
Musze sie wiele nauczyc a nie chce beszczelbie z kazda pier**la do was latac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1275

Przyjdzie czas że będzie ciekło i albo wymienisz albo dodasz smaru i przeciągniesz wymianę o jakis czas. Sprzedawał to wsadził smaru by nie ciekło i po kłopocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

Zrobie jam radzicie.

A da rade ktos udostepnic instrukcje, ksiazki itp?

Musze sie wiele nauczyc a nie chce beszczelbie z kazda pier**la do was latac

Instrukcje masz na stronie pronaru do nowszych ale to prawie to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

A tam będzie ciekło zimeringi na porządne wymienić, olejem zalać i chodzi jak złoto. Ja bym tam żadnego smaru nie pchał, sam mam olejem zalany przedni most i od prawie 7 lat suchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

W moim rusku w przednim moście mam zalany ruski olej Nigrol, gęsty, i nic nie wycieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobinio    1

Ok, zaleje olejem ile sie da ale z checia wymienil bym uszczelki zeby w razie czego wyeliminowac wycieki.
Kojarzycie co to moga byc za uszczelki czy co tam trzeba zrobic by nie cieklo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×