bandit1945

Renault 106.54 płyn w oleju

Polecane posty

bandit1945    5

Witam...
Mam problem gdyż dziś zobaczyłem że poszedł mi płyn do oleju w ciągniku...
Zdjalem mise silnika żeby zobaczyć z którego cylindra kapie...
I okazało się że płyn spływa po kołach zębatych od rozrządu....
Czy jest tam jakaś zaślepka od kanału chlodzacego???
Ciągnik z 1996r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Głowica do ściągnięcia i wszystko się wyjaśni.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Co to znaczy "rzęzi"?

Opisz bardziej problem. Jakiego modelu dotyczy? Ile lat użytkowany? Jaki olej? ...


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Słychać takie jak by szmery jak się jedzie bez gazu na np 1, 2, 3, 4 szosowe lub polowej a jak da się troszeczkę gazu to wszystko cichnie....... I U mnie jest to samo jeżdżę już dwa lata i nic się nie dzieje... widocznie tak ma chodzić...
Co do przecieku to okazały się zużyte uszczelniacze tulei.
Właśnie skończyłem je montować... jutro rano zaleje blok płynem i zobaczę czy jest wszystko szczelne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

rozwalisz skrzynię i zobaczysz że wszystko jak nowe, luzu nie znajdziesz, szkoda pracy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Gdyby były luzy na lozyskach to skrzynia by grała po uiszczeniu sprzęgła na luzie a nie tylko pod czas jazdy....
Tak mają te modele i już.
To tak jak np w mf3095 wałek stuka na wolnych obrotach bez obciazenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1507    0

Ja mam Renie 106.54 96r i jak się jedzie na bardzo niskich obrotach silnika (bez gazu) to słychać jakby był za duży luz między zębami. Tak jest na kazdym biegu, jak dodam gaz problem ginie, znajomy mechanik powiedział, żeby sie tym nie przejmować bo to jest normalne - ale jakoś nie daje mi to spokoju.Co wy na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1507    0

Mam jeszcze jedno pytanie muszę wymienić uszczelniacz na wałku  wom bo olej wyciek, czy dużo jest z tym roboty mam ten ciągnik od niedawna, nie mam do niego książki i wszystko robię według mojego doświadczenia a doświadczenie mam z mf255 i ursus 1234. Proszę o podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

zlewasz olej lub tył mocno w górę i odkręcasz 4 śruby

 

 

 

Ja mam Renie 106.54 96r i jak się jedzie na bardzo niskich obrotach silnika (bez gazu) to słychać jakby był za duży luz między zębami. Tak jest na kazdym biegu, jak dodam gaz problem ginie, znajomy mechanik powiedział, żeby sie tym nie przejmować bo to jest normalne - ale jakoś nie daje mi to spokoju.Co wy na to ?

 

jeśli poziom oleju w normie i myślimy o tym samym dźwięku, czyli tego podczas hamowania silnikiem, to nie ma się co przejmować


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

żadnego oleju nie trzeba zlewać ani tyłu do góry bo musiałbyś za zwolnice powiesić żeby olej nie poleciał .Odkręcałem pokrywkę przygotowana uszczelka uszczelniacz,silikon szybko przebiłem nowy uszczelniacz posmarowałem silikonem dekielek uszczelkę wytarłem olej który powoli sączył się przez łożysko przetarłem szmatką zamoczoną w benzynie i szybko poskręcałem . Dwa lata  sucho ,przy zdejmowaniu dekielka przytrzymaj wałek aby nie wyszedł z obudowy.Tak robiłem w 120-54 ale myślę że w106 jest podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Słychać takie jak by szmery jak się jedzie bez gazu na np 1, 2, 3, 4 szosowe lub polowej a jak da się troszeczkę gazu to wszystko cichnie....... I U mnie jest to samo jeżdżę już dwa lata i nic się nie dzieje... widocznie tak ma chodzić...

Co do przecieku to okazały się zużyte uszczelniacze tulei.

Właśnie skończyłem je montować... jutro rano zaleje blok płynem i zobaczę czy jest wszystko szczelne

 

Masz stuki przy gaszeniu ?? 

Też tak mam o 4 lat i się nie  pogłębia , opiłków w filtrze nie ma wiec jadę do przodu :) Na początku tez sie martwiłem

Jest to identyczny dzwięk jak w ciężarówkach , na niskich obrotach wydaje skrzynia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    5

Stuk przy gaszeniu to normalne.... każdy tryb ma delikatny luz...
A taki stuk to bardziej silnik wydaje
Przy gaszeniu....
Każda maszyna przy gaszenia na taki odgłos...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

..

A taki stuk to bardziej silnik wydaje

 

 

 

Sprawdź głośność stuku na zapiętym i wyłączonym rewersie , szczególnie na pozycji do tyłu .

Zgadza się to normalne i coraz głośniejsze wraz z przebiegiem ( większe luzy ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

Podpinam się pod temat

Mam problem z silnikiem w renault 106.14 pobiera olej a na dodatek wali z odmy na biało chwile tak jeździłem, teraz jeszcze zaczeło słychać takie sykanie ( wydaje mi się że uszczelkę wydmuchało) 

Czy to znowu pierścienie do roboty ? ( na nowych zrobił coś ponad 300 h ) 

A i jeszcze jedno w waszych ciagnikach też robi się duże ciśnienie na korku od płynu chłodniczego ?  tak że po odkręceniu potrafi płyn wywalić ? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Ile tego oleju musisz dolewać?

Jaki kolor dymu wydobywa się z tłumika? (dla zimnego silnika po nocy, zaraz po odpaleniu, oraz po rozgrzaniu płynu przy max obrotach silnika)

Miałeś kiedykolwiek zalaną chłodnicę wodą zamiast płynu?

 

Biały dym wskazuje na wodę/płyn w silniku, zaś ciśnienie w układzie chłodzenia może być spowodowane „wydmuchaniem” uszczelki, pęknięciem tulei lub głowicy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

około 1l-1,5 na 3h pracy 

 

przy odpaleniu delikatnie czarnym a jak się rozgrzeje to z tłumika nic tylko z odmy jak parowóz. Kupiłem na płynie i jeszcze nawet nie wymieniałem. 

Czyli to nie tylko wina pierścieni ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jeśli ciągnik po nocy odpala normalnie i nie dymi na biało to nie masz wody/płynu w silniku, za to masz ciśnienie w chłodnicy spowodowane „wydmuchaniem” uszczelki lub mikropęknięciami głowicy lub tulei.

Biały/szary dym z odmy świadczy o spalinach w dole silnika (w misce olejowej), które prawdopodobnie wynikają ze zużycia pierścieni.

 

Ubytki takiej ilości oleju to TRAGEDIA i nic dobrego nie wróży, jeśli chodzi o stan silnika.

Prawdopodobnie ktoś zapomniał założyć pierścieni. :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
123p    1

pierścienie na pewno były założone tylko dlaczego tak szybko się zużyły ? Teraz to już pewnie same pierścienie nie wystarczą tylko jeszcze cylinder i tuleja pójdzie do wymiany. A te mikropęknięcia można jakoś sprawdzić ?  Tuleję są mokre czy suche w tych ciągnikach ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dlaczego tak szybko się zużyły? – nie wiem. Możliwych przyczyn jest wiele: przegrzanie silnika, brak lub niewystarczające jego smarowanie, długotrwałe przeciążanie, nieodpowiednie traktowanie np. niskie obroty a duże obciążenie, także częsta praca na pełnych obrotach, nieoryginalne lub niedopasowane pierścienie, zapieczone/zawieszone pierścienie, nieodpowiedni olej silnikowy, …

 

Jaki symbol widnieje na tabliczce znamionowej silnika? Jeśli masz „D226 B”to „B” oznacza, że masz mokre tuleje.

Mikropęknięcia – są specjalistyczne zakłady, które się tym zajmują, ale może to być wina uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

 

Jeszcze nie wiemy, co tak naprawdę jest przyczyną tak dużego ubytku oleju - sprawdź ciśnienie sprężania silnika - będziesz wiedział na czym stoisz, czyli w jakim stanie masz silnik. Następnym krokiem jest już sam demontaż i naprawa silnika.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jeszcze jedno pytanie, skrzynia rzęzi na niskich obrotach silnika. co to moze byc?

Ja we swojej 106 mam to samo slychac na kazdym biegu, a jak dodam gazu juź nie!

Myslę ze ten odglos to z rewersu, bo on najwiecej pracuje na kazdym biegu i tam moze jest juź cos wypracowane , luzy stąd głosy! Naraxie nic z tym nie robię!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Większość polskich rolników tak robi - czeka aż się samo rozleci lub dojdzie do wypadku. :P

  • Haha 1

Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Eksplozja skrzyni niszcząca pól wsi... heheh ,

Jeśli ktos oczekuje że w 30 letnim ciagniku po przebiegu 20 tys nawet sprawna skrzynia będzie cicha to niech pakuje grube tysiące , 

Nowy Class ma taki sam dzwięk skrzyni jak moje 30 letnie renault :) Nawet byśmy mogli sie mogli zamienic co niektórymi czesciami bo sa takie same od 30 lat 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj