kewin123

Wypalanie dpf w ciągnikach

Polecane posty

kewin123    25

Chcialbym poznać opinię użytkowników   ciągników które  posiadają dpf  a nie pracują na wysokich obrotch  np:pracują przy załadunku wozu paszowego ,przy oborniku, itp-są typowymi pomocnikami .Jak czesto następuje wypalanie,jak długo w poszczególnych markach i czy jest to bardzo uciążliwe .Obecnie w ofercie ciągników   w przedziale mocy 90-100 km(jaki bede bral na prow) większosc posiada dpf  niektóre scr(ad-blue)-co wydaje sie teoretycznie lepszym rozwiazaniem do tego typu prac -a jeszcze inne np nowa kubota seria 5 oba te wynalazki czyli dpf i ad-blue.dzieki z góry za każdą :) odpowiedż - podpowiedż. ---POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1028

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    25

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Z tym usuwaniem to nie do konca trafiony pomysł - pewne przepisy sie zmieniają i bedzie to kontrolowane a na przeglądach technicznych bedą bali się podbijac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    1028

nie wiem ,moze i masz racje ,ale ciągnik ,jak pracuje na polu czy w gospodarstwie  to mniejsze ryzyko ,wiec moze takie cuda przejda na przeglądzie ,u mnie jade z dowodem i podbija sprzęty rolnicze, ale zna mnie i wie że mam zadbane ,za to auto obowiązkowo jade żeby wiedzieć co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    213

W moim Passacie wyrzuciliśmy DPF, wspawaliśmy rurę, macher pozmieniał coś tam w kompie żeby nie czytał DPF a i śmigam już 4 rok, a utko chodzi jak talala :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

nie lepiej było rozciac puche wywalić środek i spowrorem zaspawac? wzrokowo jest tylko w srdku pusty poza tym czujniki muszą zostać nie naruszone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1936

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    25

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

na razie moze i nikt tego nie sprawdza ale ma sie to zmienic i to niedługo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1936

Zresztą wyciąć środek zostawic puche i wygląda jak fabryka, sprawdzić to mogą tylko mierząc spaliny a zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mraukot    213

No jeśli pozbyć silnik wszelakich egr, doc, dpf, scr, to podczas wnikliwej analizy spalin zaw. NO3 raczej będzie w .uj wysoka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    2

Witam mam pytanie czy to możliwe ze to się ten dpf wypalał się w proximie 90 ciągnik zaczął nagle kopcić tak na siwo śmierdząco i ustało to po jakiś 30 sekundach ale kopcił strasznie  az nie ładnie, ma 6 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    8

To na pewno nie było wypalanie dpf. Wypalanie trwa około 15 minut przy czym ciągnik nie kopci. U mnie wypala się co 110mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Z tym różnie bywa,czasami wypala się bez żadnego dymu tylko czuć brak mocy i duże ciepło a czasami jest też siwy dym.

U mnie w samochodzie były przypadki,rzadkie ale były że DPF przy wypalaniu kopcił na bardzo jasny siwy kolor.

Przy DPF trzeba pilnować oleju bo przy wypalaniu silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa i potrafi ono przelecieć do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    2

zgadza się to był taki jasny siwy dym taki zaniosły to jak jeździc zeby tego dpf nie zapchac jak ciągnik na dotarciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Jakby nie pracować to i tak DPF w końcu się zapcha bo diesel zawsze produkuje sadze.

Można to opóźnić ale nie da się wyeliminować zapchania.

Po to jest jego wypalanie żeby go odetkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    105

Z wypalania sadzy powstają popioły, a ich się już nie spali. Z czasem one zatykają w coraz większym stopniu filtr. Stąd też, w zależności od sposobu użytkowania ciągnika (im więcej wypalonej sadzy, tym więcej popiołów), raz na ileś lat przewidziana jest wymiana tego filtra lub np. jakaś inna metoda jego oczyszczania np. mycie.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam problem z dpf w zetorze forterra 100 hsx . Od jakiś kilku dni świecą mi sie obie kontrolki od dpf tak jakby nie mógł sie dopalic i piszczy mi przerywany sygnał dźwiękowy. Na panelu bocznym wyskakuje error 36 i nie wiem co już zrobić. Przetrzymalem to na obrotach Ale nie chce puścić. Raz juz wyjalem całą puche dpf sprzed komina i przedmuchalem Ale w sumie była czysta jak się okazało. Czy gdzieś jeszcze Mozna coś udrozudroznic? Z prawej strony ciągnika doprowadzony jest wężyk od dpf jak by jakiś czujnik czy filterek tam jest taki pomarańczowy z pojemniczkiem y dołu wielkości dłuższej literatki . Czy to też sie czyści? Ktoś miał taki problem Kiedyś? Będę wdzięczny za wszelką poradę.
Pozdrawiam
Zrobiłem nim dopiero 465 motogodzin leżę z dwa lata wiec wątpię żeby sie zalepił przez taki krótki czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mateusz7214
      Witam, 
       
      Mam dylemat ponieważ nie mam pojęcia jaki ciągnik kupić na 50ha. Od ciągnika wymagam żeby miał 115-130km, ma to być główny ciągnik na gospodarstwie. Na gospodarstwie mam jeszcze dwa ciągniki: ursusa c 385 (po przekładce silnika na silnik z ursusa 912) oraz ursusa c 360.
       
      Nie zamykam się na propozycje, chętnie wysłucham waszych propozycji. ☺️ 
    • Przez MarcinKnap
      Witam poszukuje informacji na temat tego ciągnika . Proszę o wskazówki przy oględzinach takiego modelu na co zwrócić uwagę i jak jest z dostępnością części. Również chciał bym wiedzieć jaka jest jego waga 
    • Przez filips51
      Witam zastanawiam się nad kupnem ciągnika. Będzie on pracował na 20 ha. Nie planuje powiększać gospodarstwa, może być nawet tak że powieszchnia się zmniejszy bo mam 10ha dzierżawy i 10ha swojego. A wiadomo jak to jest z dzierżawami. Myślę nad Zetorem 7340 fajnie by było gdyby miał tura. Tu znalazłem ładnego tylko drogi https://www.olx.pl/oferta/zetor-7340-zetor-7340-w-bd-stanie-CID757-IDE7yMl.html  no on ma 3500 mtg
      Ale tak się zastanawiałem czy za taki hajs nie kupi się jakieś lepszej maszynki np fenda, taki np ładny nie powiem https://www.olx.pl/oferta/fendt-310-CID757-IDCRWWY.html tylko wszystkie fendy w takim przedziale cenowym mają tak średnio 8-9 tys mtg 
      No i pytanie jest następujące lepiej kupić takiego fenda ktury ma już sporo tych mtg czy zetora ktury niema znów tak dużo? Wiadomo że fendt jest o wiele wygodbiejszy itd ma więc mocy ale chodzi o to czy jak kupie sobie takiego fenda to niebędę musiał po jakimś czasie robić silnika.
    • Przez mateusz7214
      Witam, 
       
      Mam dylemat ponieważ nie mam pojęcia jaki ciągnik kupić na 50ha. Od ciągnika wymagam żeby miał 115-130km, ma to być główny ciągnik na gospodarstwie. Cena którą chciałbym zapłacić to 80tys netto. Poza tym mam jeszcze dwa ciągniki: ursusa c 385 (po przekładce silnika na silnik z ursusa 912) oraz ursusa c 360. 
       
      Nie zamykam się na propozycje, chętnie wysłucham waszych propozycji. ☺️ 
    • Przez smail
      Powiedzcie mi który ciągni będzie lepszy na 50 ha. Który mniej spali w Maszynach agregat uprawowo siewny 3m, Gruber 3m 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj