kewin123

Wypalanie dpf w ciągnikach

Polecane posty

kewin123    43

Chcialbym poznać opinię użytkowników   ciągników które  posiadają dpf  a nie pracują na wysokich obrotch  np:pracują przy załadunku wozu paszowego ,przy oborniku, itp-są typowymi pomocnikami .Jak czesto następuje wypalanie,jak długo w poszczególnych markach i czy jest to bardzo uciążliwe .Obecnie w ofercie ciągników   w przedziale mocy 90-100 km(jaki bede bral na prow) większosc posiada dpf  niektóre scr(ad-blue)-co wydaje sie teoretycznie lepszym rozwiazaniem do tego typu prac -a jeszcze inne np nowa kubota seria 5 oba te wynalazki czyli dpf i ad-blue.dzieki z góry za każdą :) odpowiedż - podpowiedż. ---POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    43

kazdy DPF musi być przepalany ,inaczej wczesniej czy później ulegnie awarii ,lecz stresu nie ma ,mozna go usunąć i korektę w kompie zrobic ,sa juz magicy co obchodzą to w autach bez problemu ,co do ciągnika sie nie wypowiem jak to sie sprawdza :(

Z tym usuwaniem to nie do konca trafiony pomysł - pewne przepisy sie zmieniają i bedzie to kontrolowane a na przeglądach technicznych bedą bali się podbijac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

nie wiem ,moze i masz racje ,ale ciągnik ,jak pracuje na polu czy w gospodarstwie  to mniejsze ryzyko ,wiec moze takie cuda przejda na przeglądzie ,u mnie jade z dowodem i podbija sprzęty rolnicze, ale zna mnie i wie że mam zadbane ,za to auto obowiązkowo jade żeby wiedzieć co mu dolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W moim Passacie wyrzuciliśmy DPF, wspawaliśmy rurę, macher pozmieniał coś tam w kompie żeby nie czytał DPF a i śmigam już 4 rok, a utko chodzi jak talala :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

nie lepiej było rozciac puche wywalić środek i spowrorem zaspawac? wzrokowo jest tylko w srdku pusty poza tym czujniki muszą zostać nie naruszone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    43

Kto to sprawdza, u mnie na przegląd trzeba wjechać na hale aby kamery odnotowały wjazd na stację i tyle w przypadku ciągnika samochód trochę bardziej spraedzajat

na razie moze i nikt tego nie sprawdza ale ma sie to zmienic i to niedługo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

Zresztą wyciąć środek zostawic puche i wygląda jak fabryka, sprawdzić to mogą tylko mierząc spaliny a zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No jeśli pozbyć silnik wszelakich egr, doc, dpf, scr, to podczas wnikliwej analizy spalin zaw. NO3 raczej będzie w .uj wysoka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Witam mam pytanie czy to możliwe ze to się ten dpf wypalał się w proximie 90 ciągnik zaczął nagle kopcić tak na siwo śmierdząco i ustało to po jakiś 30 sekundach ale kopcił strasznie  az nie ładnie, ma 6 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    13

To na pewno nie było wypalanie dpf. Wypalanie trwa około 15 minut przy czym ciągnik nie kopci. U mnie wypala się co 110mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

Z tym różnie bywa,czasami wypala się bez żadnego dymu tylko czuć brak mocy i duże ciepło a czasami jest też siwy dym.

U mnie w samochodzie były przypadki,rzadkie ale były że DPF przy wypalaniu kopcił na bardzo jasny siwy kolor.

Przy DPF trzeba pilnować oleju bo przy wypalaniu silnik dostaje bardzo dużą dawkę paliwa i potrafi ono przelecieć do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

zgadza się to był taki jasny siwy dym taki zaniosły to jak jeździc zeby tego dpf nie zapchac jak ciągnik na dotarciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1111    27

Jakby nie pracować to i tak DPF w końcu się zapcha bo diesel zawsze produkuje sadze.

Można to opóźnić ale nie da się wyeliminować zapchania.

Po to jest jego wypalanie żeby go odetkać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Z wypalania sadzy powstają popioły, a ich się już nie spali. Z czasem one zatykają w coraz większym stopniu filtr. Stąd też, w zależności od sposobu użytkowania ciągnika (im więcej wypalonej sadzy, tym więcej popiołów), raz na ileś lat przewidziana jest wymiana tego filtra lub np. jakaś inna metoda jego oczyszczania np. mycie.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Mam problem z dpf w zetorze forterra 100 hsx . Od jakiś kilku dni świecą mi sie obie kontrolki od dpf tak jakby nie mógł sie dopalic i piszczy mi przerywany sygnał dźwiękowy. Na panelu bocznym wyskakuje error 36 i nie wiem co już zrobić. Przetrzymalem to na obrotach Ale nie chce puścić. Raz juz wyjalem całą puche dpf sprzed komina i przedmuchalem Ale w sumie była czysta jak się okazało. Czy gdzieś jeszcze Mozna coś udrozudroznic? Z prawej strony ciągnika doprowadzony jest wężyk od dpf jak by jakiś czujnik czy filterek tam jest taki pomarańczowy z pojemniczkiem y dołu wielkości dłuższej literatki . Czy to też sie czyści? Ktoś miał taki problem Kiedyś? Będę wdzięczny za wszelką poradę.
Pozdrawiam
Zrobiłem nim dopiero 465 motogodzin leżę z dwa lata wiec wątpię żeby sie zalepił przez taki krótki czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj