Skocz do zawartości
jaszczur2008

Fiat 80-90DT problem ze swiatlami

Polecane posty

Witam
Mam problem z fiatem 80-90dt
Problem jest ze swiatlami, tzn:
Kierunki są ok
Stop jest ok
Halogeny przod ok
Problem jest z halogenem tyl i swiatlami przod (drohowe i mijania).
Mianowicie swiatla bardzo slabo swieci. Odblysniki ok
Masy tez sa dobre.
Gdy pod lampe przeciagne plusa prosto z akumulatora to swieci tak jak powinien (bardzo mocno).
Miernikiem sprawdzilem napiecie przy zarowce i jest 4.46V.
Akumulator i ladowanie ksiazkowe.
Co moze byc przyczyna takiegi slabego swiecenia?
Dodam jeszcze ze swiatla postojowe cieszko mi stwierdzc czy swieca ok czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Z tymi światłami to chyba jeden z niewielu problemów serii xx-90. Mam podobnie w swoim 140-90. Kupiłem nowy przełącznik zespolony (droga sprawa) do kierunków i zmiany świateł oraz "ledy" zamiast halogenów na dach bo też ledwo świecą. Jak zapalę przednie to jeszcze w miarę ale jak włączę też tylne to wszystko razem świeci jak lampa naftowa  :D Teraz tylko pozostaje się jakoś zmobilizować i to wszystko powymieniać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rabit500    2

Albo przewody są przegrane jeśli kiedyś była słaba masa. W takim przypadku pasowaloby powymieniac przewody. I oczywiście do sprawdzenia kostki czy nie są zasniedziale upalne lub luźne konektory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kizak    100

 Korzystając z podpowiedzi sprawdziłem u siebie,bo też nędzne. 8.4 v na żarówce,poprzekręcałem kilkadziesiąt razy włącznikiem ,sukces 10,5 i dalej ani ciut. Oddzielny przewód z bezpiecznikiem od rozrusznika zamontowany,przełącznik dwu strzałowy [ plus i dwa niezależne wyjścia] i kablem pod żarówki,a że minus dobry więc pozostał. I teraz na starym włączniku mam te nędzne,a na nowym pracuje 14 v.Można  włączyć dwa obwody i na pięknych światłach jechać drogą [świecą wszystkie naokoło],jak i na nowym pracując tylko w polu świecą te z przodu i żadne inne,[a kontrolki pokazują włączenie świateł] i gra gitara :rolleyes:  A może przy tych nędznych  parametrach pomontować żarówki 6 v :blink: ,co na to elektrycy :blink:

Edytowano przez kizak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Poradziłeś sobie z tym problemem jak przystało na Polaka B)

Elektrycy pewnie będą marudzić ale ważne,że działa i nie musisz wymieniać całej instalacji. Myślę,że winę za problemy ze światłami swoją drogą bardzo udanych ciągnikach Fiata ponosi niska jakość przewodów i wszelkich przełączników, które nie wytrzymują próby czasu.

Twój sposób pokazuje jak sobie można z tym poradzić po minimalnych kosztach a to też jest ważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam. Zakupiłem prasę jak w temacie i nie działa mi w niej owijanie siatką. Chodzi o to że ten siłownik elektryczny który odpowiada za rozpoczecie i chyba za zakończenie owijania ma ucięte dwa kabelki i nie wiem jak to wszystko podłączyć aby zadziałało. Ma ktoś doświadczenie w tej prasie?? Mogę zamieścić zdjęcia jeżeli to komuś coś pomoże.
    • Przez SzymonPraat
      Witam serdecznie piszę z problemem dotyczącym prawdopodobnie elektroniki, chciałbym jeszcze prosić o pomoc na forum zanim wezwę fachowca, a nóż się uda.

      Pacjent to 5080R, 1250 mth, do tej pory bez awarii, rocznik 2011, nastąpiła wymiana oleju silnikowego, wszystko według instrukcji, no i nadszedł moment aby włączyć zasilanie pompki elektrycznej zasilającej co by paliwo we filtry poleciało(oczywiście czujnik wody w odstojniku również podłączony), ale niestety pompka się nie załączyła, sprawdzane przekaźniki  i bezpieczniki w kabinie odpowiadające za sterowanie elektroniką i podzespołami oraz w komorze silnika, bezpieczniki nie przepalone a przekaźniki były sprawdzone na tzw 'cyknięcie' czyli prąd przezeń płynie, nie śmierdziały spaleniem, obwodu nie sprawdzaliśmy czy jest gdzieś przerwany bo kable są tak pochowane że ciężko się połapać, sprawdzona pompka zasilająca i tam prąd do niej nie dochodzi, również sprawdzone 2 bezpieczniki odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa i samą pompke zasilająca- nie przepalone ale prąd do nich nie dochodzi.

      Poruszałem przekaźnikiem w komorze silnika na chwilę pompka załączyła i podała paliwo, od tego czasu ciągnik pali i jeździ z tym że po odpaleniu jest sygnał dźwiękowy i żółta kontrola z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej, dziś doszedł jeszcze problem braku wysprzęglania przyciskiem na dźwigni od przekładni. chciałem sprawdzić styki od przekaźnika w k.s ale za Boga nie mogę wyciągnąć tej plastikowej obudowy a nic nie chce połamać. 

      Nie mam pomysłu więcej co mógłbym zrobić, jakieś porady ? 
       
    • Przez Kawasaki
      problem wygląda tak;po dłuzszej pracy po przełaczeniu rewersu do tyłu ciągnik cofa poprawnie ale gdy włacze do przodu nie  jedzie,rusza dopiero gdy zmienię półbieg.Dzieje to się na kazdym półbiegu.Kontrolka z trybikiem mruga 5 razy
    • Przez Darekk310
      Witam
      Przy mocniejszym obciążeniu WOM to jest jak brona aktywna dostanie mocniejszego opory wyłącza wałek, kontrolka WOM zaczyna migać i wywala dwa błędy.
      id7685h, id7f02h
      Raz stało mi się to na prędkości 540 z 3 razy na 540 ECO. Czy wogule na ECO moge jeżdzic z broną aktywną?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.