Skocz do zawartości
kristofer13

Odpowietrzanie zbiornika paliwa w C-355

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kristofer13    0

Witam,

 

W moim nowo-zakupionym C-355 mam taki problem: na wolnych obrotach pali równo i ładnie. Jak dam do 2000 obr/min to czasem nawet bez obciążenia (myślałem, że za mokra ziemia...) obroty potrafią spaść, a nawet trzy razy zdarzyło mi się, że silnik zgasł. Ostatnio jak to się zdarzyło zacząłem odpalać - standardowo - bez skutku, ani czarnego dymka nie puścił (znaczy, że paliwo nie dochodzi na denko tłoka). Zabrałem się za odpowietrzanie, najpierw poluzowałem na śrubie wstępnego filtra paliwa - leci napęd. Natomiast na śrubie dokładnego filtra paliwa syczy powietrze! Odpowietrzyłem te dwa miejsca i uruchamiam bez problemu.

 

Nie wiem w sumie co może być, bo filtry paliwa nowe, filterek na pompie - przemyty dokładnie w napędzie (bo nie wiedziałem, że to można tanio dokupić  :D). Jedno z moich podejrzeń to jakieś syfy w zbiorniku paliwa, bo ciągnik ostatnie lata stał nie odpalany, a jak spuściłem zawartość zbiornika paliwa, to wyleciało "coś" brązowego, nie przypominające oleju napędowego. Także czekam na weekend i jadę teraz jeszcze sprawdzić ponownie ten filterek na pompie, jak zanieczyszczony to na bank wina zanieczyszczeń w zbiorniku.

 

Ale dziś od kolegi dowiedziałem się, że może być tak, że układ odpowietrzania zbiornika paliwa jest zapchany i na wolnych obrotach paliwo jeszcze idzie, a już jak podkręcę do 2000 obr/min to przez to może jego nie wystarczyć. Kolega radzi mi zrobić dziurę w korku zbiornika paliwa - on tak już usprawnił dwa ciągniki. Ale może tam w tym zbiorniku, albo w korku jest jakiś otwór, który przez lata się zapchał?

Co radzicie? Jest coś takiego?

Z góry dzięki za informację.

 

PS. Sorki za nowy temat, ale przewaliłem już sporo stron forum Agrofoto i nie znalazłem  :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej i najprościej zdejm przewód z kranika od zbiornika albo przy pompie i zobacz jak paliwo leci z baku o ile w ogóle leci.

Lepiej żeby nie leciało to tylko zbiornik wyczyścisz a jak będzie leciało to sie zapowietrza pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    846

Przecież korek pełni funkcję odpowietrzania zbiornika,wystarczy odkręcić korek,wykręcić dwie śrubki z niego bo są pod spodem korka i poprawić otworek z góry korka wiertełkiem recznie i dmuchnąć  z góry od cała filozofia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol445    32

Co wy ludzie macie w głowach że nie potraficie sobie poradzic z takim prostackim układem ? Konstrukcja już piećdziesięcioletnia to chyba nie tak trudno posprawdzać co leci skąd leci a skąd nie leci i wysnuć wniosek dlaczego leci albo dlaczego nie leci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofer13    0

Wybaczcie, ale dla mnie to nowość  :D

Oki, myślę, że w/w mi wystarczą. Sprawdzę w weekend.

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brandon    0

sprawdz tez ten króciec przed wstępna pompa, u mnie tam się zapychała i działo się tak jak u ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofer13    0

Witam,

Już odkryłem co powodowało te zapowietrzenia. Jak odkręciłem filterek na pompie to znów było tam nagromadzone sporo osadu, który wyglądał jakby rdza odpadła ze ścian zbiornika paliwa - poniżej zdjęcie:

 

post-48378-0-13748100-1491425723_thumb.jpg

 

Odkręciłem cały kranik i przepłukałem zbiornik, to wypłynęło jeszcze trochę takich osadów, po czym skręciłem wszystko i na razie pali jak trzeba! Zobaczymy w ten weekend :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×