marek3080

JD 2650 a 2850- Różnica mocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marek3080    4

Witam

Tak jak w temacie. Konedata pokazuje że to ten sam model silnika (4239TL) ale jest różnica w mocy. Jeśli ktoś wie i mógłby napisać skąd w 2850 biorą się dodatkowe 8 KM byłbym wdzięczny. I jeszcze na dokładkę czy można zrobić coś z silnikiem w 2650  aby miał te dodatkowe konie jak 2850? Czy to tylko dawka paliwa czy może inna turbina?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Ciekawy temat...niby wszystko to samo a moc różna. Może być różnica w ciśnieniu doładowania a może tylko większa dawka paliwa, mogą być też inne wtryski. Różnica w mocy na tyle mała,że dużych różnic w osprzęcie silnika nie ma tylko jak je namierzyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Właśnie. Kombinujemy że może jest jakaś zwezka w dolocie i dlatego jest delikatnie zdlawiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Może być,że dolot ma mniejszy przekrój ale nawet jak tak jest to na pewno zmniejszona jest też dawka paliwa bo skład mieszanki musi być taki sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

wg katalogu to obydwa modele mają ten am dolot, pytanie w takim razie gdzie jeszcze moze byc roznica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

wg katalogu to obydwa modele mają ten am dolot, pytanie w takim razie gdzie jeszcze moze byc roznica

 

Jeśli masz kolego katalog części do obu modeli to możesz jeszcze porównać wtryski, turbinę, oraz zawory. Jeśli te wszystkie części są takie same to pozostaje tylko inna dawka paliwa na pompie co by oznaczało,że łatwo można by podnieść moc w tym ciągniku o te 8 KM.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

wiesz patrzylem na katalog na internecie, darmowy john deera, wtryski, pompa i turbo tez jest to samo tylko jeszcze zawory bede musial zobaczyc

z tego co widze to rowniez zawory są identyczne

Edytowano przez kundys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

No to trzeba będzie to omowic z mechanikiem przy okazji remontu bo planujemy zrobić hi-lo bo ucieka ciśnienie na nim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Skoro wszystko to samo to może rzeczywiście tylko większa dawka paliwa i będzie te 8 KM. więcej.

Pomyślałem też jeszcze o jednej sprawie...wtryski magą być te same ale może mają ustawione różne ciśnienie wtrysku...jeśli występuje w nich regulacja. Większe ciśnienie da większą moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

bardzo dziwne to jest bo az 8km  i 30NM z samej dawki? wtryski chyba sie nie reguluja, ale mechanikiem nie jestem. chyba ze dawka jest wieksa i turbo na wiekszym cisnieniu ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Nie wiem jak z tą regulacją ciśnienia wtrysku w JD. W Perkinsie montowanym w MFach się da regulować napięcie sprężyny a w tych JD wtryski chyba nie rozbieralne więc może nie ma też regulacji.

W silnikach samochodowych i motocyklowych można zmienić moc i charakterystykę silnika przez zmianę wałka rozrządu...więc może tu są dwa różne wałki w tych modelach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

to równiez wydaje sie takie samo, dziwne, czyli jesli nawet wałki rozrzadu odpadają to co?

 

Edytowano przez kundys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5592

Jeśli wszystkie części całkowicie te same to zostaje tylko dawka paliwa bo już mi się pomysły skończyły :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ciś. na wtryskach można regulować tylko raczej nie trzeba zmieniać. Turbina jest zwykła bez żadnej regulacji, więc w przypadku podniesienia dawki będzie dawała automatycznie większe doładowanie, więc jedno z drugim się zgra do pewnego momentu. Różnice między tymi modelami (oprócz mocy) są gdzie indziej, mianowicie większe koła (opony), większy zbiornik paliwa (podwójny) i mocniejszy podnośnik i do tego większa moc którą łatwo podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

kola sa te same, zbiorniki tez sa dwa w 2650 bo sam tak posiadam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

a kurcze mi sie caly czas wydaje ze masz turbo w nim, ale z tymi roznicami jest to naprawde dziwne miedzy 2650 2850.

Zastanawialem się pomiędzy różnicami, czy jest możliwe ze 2850 ma większą dawkę i inny kąt wtrysku? może wypowie się jakiś mechanik?

Edytowano przez kundys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutekrb    5

Odpowiedź znajduje się w dokumentacji serwisowej silników tej serii i brzmi kąt wtrysku.

Nie ma czegoś takiego jak dawka paliwa, to sztuczne pojęcie nic nie wnoszące.

Kąt dla 2650 wynosi 13, dla 2850 w zależności od numeru seryjnego pompy 17 lub 19. 

W załączniku obrazek jak go ustawić i uzyskać dodatkową moc.

By uzyskać coś więcej najtańszą i jednocześnie odczuwalną opcją zawsze jest montaż intercoolera. Najbardziej logiczny montaż to z przodu przed chłodnicą cieczy i skraplaczem klimatyzacji (choć niewiele tych model ją posiadało) natomiast w tej konstrukcji jego użyteczność będzie zbliżona do zera bo dmuchało by na niego gorące powietrze. Przestrzeni brak by zastosować go w innym miejscu z własnym wentylatorem, a należy pamiętać, że im prostsza droga powietrza od filtra do turbiny tym lepiej i gdybyśmy zrobili taką konstrukcję jak w ursusie c330 czyli zamocowali intercooler przed zbiornikiem paliwa wstawiając wlot to droga jego przepływu całkowicie zniweluje nam zysk z jego montażu.

Z praktycznego punktu widzenia jednak największy przyrost mocy uzyskujemy poprzez naprawę główną silnika, jakiekolwiek zmiany mają sens tylko i wyłączenie gdy mamy absolutną pewność, że kompresja na każdym cylindrze jest taka jak w nowym silniku i mamy 100% sprawny układ wtryskowy.

katwtrysku.jpg

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

Dzięki za info.  Tylko teraz dla Której pompy w 2650 można dać 17 a dla której 19 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kundys    42

A czy na pewno pompa nie ma być ustawiona inaczej u pompiarza? W serwisie john deera powiedziało mi że pompa w 2850 ma na pewno inne ustawienia i na pewno samo ustawienie kąta wtrysku nie pomoże. A nie masz książki serwisowej w ktorej są jakieś dodatkowe informacje albo do jakiej pompy jaki kąt wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutekrb    5

W pompie wtryskowej nie ma absolutnie żadnych różnic.

pompa.thumb.jpg.6a09cd564c00653b1f80d5171bc18ad6.jpg 

Każdy może się przekonać, korzystając z katalogu części

https://partscatalog.deere.com/jdrc/search

 

Różnica była na początku produkcji do numeru seryjnego silnika 795632, gdzie pompa miała dodatkowy zawór regulacyjny oznaczany jako RE11602, w serwisówce opisywana jako wczesna wersja pompy czyli pewnie pierwszy rok produkcji może dwa pierwsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
    • Przez RafaHordyj
      Witam czy jest możliwość  zrobienia szybkiej skrzyni biegów w John deere 3040, 
    • Przez Paweł20
      Witam jak odpowietrzyć wysprzeglik 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj