Michal3512

Zetor 6245 porysowany pierwszy tłok - zdjęcia.

Polecane posty

Michal3512    4

Ja osobiście zetora rozbieram pierwszy raz dlatego zadaję tyle pytań, głównie grzebie się w samochodach szczególnie przy popularnym przereklamowany 1.9 TDI PD. Mechanikiem nie jestem od razu mówię  :P

 

Panewkę górną na korbowodzie zostawiam, nie widać na niej rys ani przetarć, poczyszczę dobrze rowki i zostawiam.

 

Narazie cały czas czekam na części i głowice wiec miedzy czasie pomierzyłem sobie wystawianie tulei(nr.4) ponad powierzchnie bloku. 

Na czujniku zegarowym wyszło mi 0,04mm . Dodam że tuleja była nie dociśnięta i była bez oringów, ak tylko "na probe" wsadziłem dla pomiarów. Wg. ksiązki wymiar powinien mieścić się w 0,03mm - 0,07mm. Czy uważacie że 0,04mm to coś za mały wynik i to bez dociśniętej tulei ? Może zastosować podkładkę pod kołnierz ?

 

Mój przyrząd do pomiaru - podstawa została dokładnie sfrezowana.

W taki sposób robiłem pomiar:

1. Kładę podstawkę na powierzchni bloku.

2. Zeruje zegar.

3. Kładę podstawkę na tuleje - oczywiście nie na kołnierz ogniowy.

4. Dokładnie sprawdzam czy podstawa nie opiera się o powierzchnie bloku tylko na powierzchnie tulei i odczytuje pomiar.

post-47172-0-63554500-1490893935_thumb.jpg

post-47172-0-80141000-1490893961_thumb.jpg

post-47172-0-09269400-1490893990_thumb.jpg

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    66

jak masz zamiar wymienić tuleje na nowe to pomiar zrób na tych nowych . Niby instrukcja każe przestrzegać wymiarów ale w katalogu nie znalazłem żadnych podkładek .

Chyba nie ma innego sposobu na podniesienie tulei jak podkładki?

Tuleję zakładasz bez oringów ,dociskasz i robisz pomiar . Podstawa ma spoczywać na bloku a czujka na kołnierzu tulei

Jakie komplety zakładasz ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michal3512    4

Zakładam tylko na 1cylinder. Zestaw niestety zetorowski 100mm 4p, kolbenschmidt trzeba długo czekać a ciągnik muszę w sobotę zrobić.
Dobra zrobię jeszcze raz zrobię pomiar, zmienię podstawkę zegarka na szerszą.
O podkładki pod tuleje zapytam w zakładzie gdzie szlif robią.

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    66

no i  popieram  !!! Od biedy można byłoby i ten pierwszy tłok zamontować znając przyczynę zatarcia .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

A wiesz że i o tym pomyślałem żeby zostawić, ale to na zime robota bo trzeba go pomierzyć, zbadać twardość itp, akurat mam taką możliwość w pracy.

Wszystkie części które wymieniam zostawiam dokładnie zapakowane i podpisane, bo wg mnie nie są one zużyte, a tak jak mi powiedzieli dziś w zakładzie wszystkie te części są oryginalne.

Tak pomyślałem żeby może kiedyś te wszystkie tuleje rozwiercić pod wymiar innego tłoka ?

 

Aha i udało mi się kupić w zakładzie podkładki miedziane pod tuleje do zetora. Faktycznie nigdzie występują do zetora ale do 60tki już są ale mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    66

nadwymiarówek (tłoków )  producent nie przewidział 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Ciągnik już prawie złożony, zostało zamontować pompę oleju, ssak, pokrywe i zalać go olejem. W poniedziałek go już odpale.

Głowica cała po remoncie, wtrsyki nowe i wyregulowane.

Pomiary dokładnie dziś zrobiłem na dobrze oczyszczonej powierchni bloku. 

Pod tuleje jednak nie trzeba było dawać podkładek, pomiar wystawania tulei po dociśnieciu wychodził od 0,05 do 0,07mm.

Pomiar wystawania tłoków od 0,29 do 0,32mm, uszczelka zamontowana na wszystkich 1.2mm.

 

Panowie w jakiej pozycji ustawiacie wtryski ? Bo da się nimi kręcić na boki. Ja zawsze ustawiam tak żeby śruba zasilająca była na środku odlewu głowy takiego okrągłego wybrzuszenia.

 

Z jaką siła Nm dokręcić wtryski ? Gwint zwykły m8.

post-47172-0-64790500-1491069302_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342

a to ma jakies znaczenie ?? ja widzialem nawet takie sytuacje ze koncowka wtrysku nie byla ustawiona na kresce i chodzilo :P .

ja przykrecam tak jak uklada sie rurka zasilajaca. dokrecam tak zeby nie urwac szpilki albo zerwac gwintu i nie dymilo spod wtrysku.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    66

króciec ma być  zamontowany w odległości 1,5mm od jarzma  - tak piszą w instrukcji . Chyba chodzi o szpilkę -nie wiem co autor miał na myśli ?

Przed montażem wtryskiwacz nasmaruj  towotem (ponad końcówką wtryskiwacza ) .

Ustaliłeś przyczynę zatarcia ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Nie wiem czy ma to znaczenie tak pamiętam kiedyś mówili mi pompiarz ze w 60tce tak ma być.

Tak, wtryskiwacz został posmarowany :). Na końcówce wtryskiwacza dali mi cieniutką podkładkę miedzianą żeby lepiej się uszczelniło.

Przyczyną zatarcia był bardzo zerdzewiały termostat lub mocno lejący 1 wtrysk. Wszystkie w sumie lały ale pierwszy bardzo mocno. Wszystkie te części zostały wymienione.

 

Panowie mam jeszcze wykręconą pompę olejową. Da się ją jakoś sprawdzić czy jeszcze jest w dobrej kondycji? No oko tryby wyglądają nie zużyte.

Po tym remoncie trzeba będzie sobie coś takiego zamontować:

 

post-47172-0-27719900-1491158167_thumb.jpg

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    66

załóż nowy czujnik ciśnienia oleju i będziesz miał pewność ,że jak na wolnych obrotach lampka smarowania nie świeci to nie ma sensu ruszać pompy . Z tego co zauważyłem wnętrze silnika czyściutkie więc na byle jakim oleju nie pracował


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Wczoraj było pierwsze oddalenie. Zagadal po 4s kręcenia. Nie trzeba było odpowietrzac, tylko przepompowac.
Trochę dymu niebieskiego puścił ale to wszystko się ułoży.
Kontrolka oleju od razu gaśnie. Czekam na czujnik z manometrem.
Różnica jaka zauważyłem to ciszej zawory chodzą i tylko tyle :-)
Po 2minutach postoju na jałowym biegu od razu jazda na 1800-2000rpm. Po 70mth, ponowne dokrecenie glowicy i ponowna regulacja zaworów.
Zalany olej 12l 15w40 LOTOS TURDUS

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    296

WItam. Mam takie czy ktos roztaczal blok w silniku od zetora 6245 pod tuleje od zetora 7245?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342
Napisano (edytowany)

dawno temu tez mialem taki plan- spowodowany tym ze ciezko bylo dostac czesci do 62- jakos wtedy internet nie trafial pod strzechy, trzeba bylo czekac az przyjada ze slowacji-ale mechanik odradzil mi to ,po konsultacjach z innymi kolegami,ktorzy pracowali w profesjonalnej firmie napraw silnikow . w sumie to na pare koni wiecej to szkoda roboty.

Edytowano przez jacus

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Gość
      Przez Gość
      Zetor 5211 brak mocy z pługiem 2 skibowym ,słabszy od ursusa c 330 ,pompa i wtryski po regeneracji co może być.
       
    • Przez KlimekPL
      Witam, 
      Założyłem temat gdyż wzialem się za większy remont poczciwego zetorka 5211 a jego głównym mankamentem jest częste przegrzewanie się. Przegrzewa się mimo braku termostatu co dla mnie jest juz bardzo niepokojące. Pomagało dopiero uchylenie maski oraz włączenie gorącego nawiewu w traktorze, wtedy się nie przegrzewał (z operatorem było już gorzej)
      Powiedzcie, gdzie Można szukać przyczyny? Dodam, że jezdzilem na płynie K2 Kuler
    • Przez lexiflexi
      Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie
    • Przez piotrjako
      witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj