Michal3512

Zetor 6245 porysowany pierwszy tłok - zdjęcia.

Polecane posty

Michal3512    4

Ja osobiście zetora rozbieram pierwszy raz dlatego zadaję tyle pytań, głównie grzebie się w samochodach szczególnie przy popularnym przereklamowany 1.9 TDI PD. Mechanikiem nie jestem od razu mówię  :P

 

Panewkę górną na korbowodzie zostawiam, nie widać na niej rys ani przetarć, poczyszczę dobrze rowki i zostawiam.

 

Narazie cały czas czekam na części i głowice wiec miedzy czasie pomierzyłem sobie wystawianie tulei(nr.4) ponad powierzchnie bloku. 

Na czujniku zegarowym wyszło mi 0,04mm . Dodam że tuleja była nie dociśnięta i była bez oringów, ak tylko "na probe" wsadziłem dla pomiarów. Wg. ksiązki wymiar powinien mieścić się w 0,03mm - 0,07mm. Czy uważacie że 0,04mm to coś za mały wynik i to bez dociśniętej tulei ? Może zastosować podkładkę pod kołnierz ?

 

Mój przyrząd do pomiaru - podstawa została dokładnie sfrezowana.

W taki sposób robiłem pomiar:

1. Kładę podstawkę na powierzchni bloku.

2. Zeruje zegar.

3. Kładę podstawkę na tuleje - oczywiście nie na kołnierz ogniowy.

4. Dokładnie sprawdzam czy podstawa nie opiera się o powierzchnie bloku tylko na powierzchnie tulei i odczytuje pomiar.

post-47172-0-63554500-1490893935_thumb.jpg

post-47172-0-80141000-1490893961_thumb.jpg

post-47172-0-09269400-1490893990_thumb.jpg

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ten zestaw niemiecki to dziadostwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jak masz zamiar wymienić tuleje na nowe to pomiar zrób na tych nowych . Niby instrukcja każe przestrzegać wymiarów ale w katalogu nie znalazłem żadnych podkładek .

Chyba nie ma innego sposobu na podniesienie tulei jak podkładki?

Tuleję zakładasz bez oringów ,dociskasz i robisz pomiar . Podstawa ma spoczywać na bloku a czujka na kołnierzu tulei

Jakie komplety zakładasz ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Zakładam tylko na 1cylinder. Zestaw niestety zetorowski 100mm 4p, kolbenschmidt trzeba długo czekać a ciągnik muszę w sobotę zrobić.
Dobra zrobię jeszcze raz zrobię pomiar, zmienię podstawkę zegarka na szerszą.
O podkładki pod tuleje zapytam w zakładzie gdzie szlif robią.

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

no i  popieram  !!! Od biedy można byłoby i ten pierwszy tłok zamontować znając przyczynę zatarcia .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

A wiesz że i o tym pomyślałem żeby zostawić, ale to na zime robota bo trzeba go pomierzyć, zbadać twardość itp, akurat mam taką możliwość w pracy.

Wszystkie części które wymieniam zostawiam dokładnie zapakowane i podpisane, bo wg mnie nie są one zużyte, a tak jak mi powiedzieli dziś w zakładzie wszystkie te części są oryginalne.

Tak pomyślałem żeby może kiedyś te wszystkie tuleje rozwiercić pod wymiar innego tłoka ?

 

Aha i udało mi się kupić w zakładzie podkładki miedziane pod tuleje do zetora. Faktycznie nigdzie występują do zetora ale do 60tki już są ale mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nadwymiarówek (tłoków )  producent nie przewidział 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Ciągnik już prawie złożony, zostało zamontować pompę oleju, ssak, pokrywe i zalać go olejem. W poniedziałek go już odpale.

Głowica cała po remoncie, wtrsyki nowe i wyregulowane.

Pomiary dokładnie dziś zrobiłem na dobrze oczyszczonej powierchni bloku. 

Pod tuleje jednak nie trzeba było dawać podkładek, pomiar wystawania tulei po dociśnieciu wychodził od 0,05 do 0,07mm.

Pomiar wystawania tłoków od 0,29 do 0,32mm, uszczelka zamontowana na wszystkich 1.2mm.

 

Panowie w jakiej pozycji ustawiacie wtryski ? Bo da się nimi kręcić na boki. Ja zawsze ustawiam tak żeby śruba zasilająca była na środku odlewu głowy takiego okrągłego wybrzuszenia.

 

Z jaką siła Nm dokręcić wtryski ? Gwint zwykły m8.

post-47172-0-64790500-1491069302_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3035

a to ma jakies znaczenie ?? ja widzialem nawet takie sytuacje ze koncowka wtrysku nie byla ustawiona na kresce i chodzilo :P .

ja przykrecam tak jak uklada sie rurka zasilajaca. dokrecam tak zeby nie urwac szpilki albo zerwac gwintu i nie dymilo spod wtrysku.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

króciec ma być  zamontowany w odległości 1,5mm od jarzma  - tak piszą w instrukcji . Chyba chodzi o szpilkę -nie wiem co autor miał na myśli ?

Przed montażem wtryskiwacz nasmaruj  towotem (ponad końcówką wtryskiwacza ) .

Ustaliłeś przyczynę zatarcia ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Nie wiem czy ma to znaczenie tak pamiętam kiedyś mówili mi pompiarz ze w 60tce tak ma być.

Tak, wtryskiwacz został posmarowany :). Na końcówce wtryskiwacza dali mi cieniutką podkładkę miedzianą żeby lepiej się uszczelniło.

Przyczyną zatarcia był bardzo zerdzewiały termostat lub mocno lejący 1 wtrysk. Wszystkie w sumie lały ale pierwszy bardzo mocno. Wszystkie te części zostały wymienione.

 

Panowie mam jeszcze wykręconą pompę olejową. Da się ją jakoś sprawdzić czy jeszcze jest w dobrej kondycji? No oko tryby wyglądają nie zużyte.

Po tym remoncie trzeba będzie sobie coś takiego zamontować:

 

post-47172-0-27719900-1491158167_thumb.jpg

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

załóż nowy czujnik ciśnienia oleju i będziesz miał pewność ,że jak na wolnych obrotach lampka smarowania nie świeci to nie ma sensu ruszać pompy . Z tego co zauważyłem wnętrze silnika czyściutkie więc na byle jakim oleju nie pracował


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal3512    4

Wczoraj było pierwsze oddalenie. Zagadal po 4s kręcenia. Nie trzeba było odpowietrzac, tylko przepompowac.
Trochę dymu niebieskiego puścił ale to wszystko się ułoży.
Kontrolka oleju od razu gaśnie. Czekam na czujnik z manometrem.
Różnica jaka zauważyłem to ciszej zawory chodzą i tylko tyle :-)
Po 2minutach postoju na jałowym biegu od razu jazda na 1800-2000rpm. Po 70mth, ponowne dokrecenie glowicy i ponowna regulacja zaworów.
Zalany olej 12l 15w40 LOTOS TURDUS

Edytowano przez Michal3512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2130

WItam. Mam takie czy ktos roztaczal blok w silniku od zetora 6245 pod tuleje od zetora 7245?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3035

dawno temu tez mialem taki plan- spowodowany tym ze ciezko bylo dostac czesci do 62- jakos wtedy internet nie trafial pod strzechy, trzeba bylo czekac az przyjada ze slowacji-ale mechanik odradzil mi to ,po konsultacjach z innymi kolegami,ktorzy pracowali w profesjonalnej firmie napraw silnikow . w sumie to na pare koni wiecej to szkoda roboty.

Edytowano przez jacus

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj