Skocz do zawartości
promokator

T-25 pompa (dziwny dźwięk)

Polecane posty

promokator    0

Witajcie, szukam u Was pomocy bo nie mogę sobie poradzić z pompą wtryskową w T-25.

 

Pompa jest po regeneracji, założyłem ją ale ciągnik raz odpali dobrze, raz się męczy. Na przykład w poniedziałek odpali a we wtorek już nie.

Zauważyłem, że pompa wydaje dziwny dźwięk w czasie pompowania pompką ręczną.

Nagrałem film, link poniżej:

 

https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uTkxHMG5nZUVSWms

 

Podejrzewam, że to syczy zawór zwrotny na pompie, ale nie jestem pewien, nie chcę jej niepotrzebnie znów wyciągać.

I jeszcze jedna rzecz, przed regeneracją pompy wtryskowej, gdy dobijałem ciśnienie pompką ręczną to widać był przepływ paliwa w przewodach nadmiarowych (powrotnych)  z wtryskiwaczy (przewody są z przezroczystej rurki), a teraz gdy pompuję pompką ręczną to już nie widzę ruchu paliwa w tych przewodach. Mam wrażenie, że właśnie ten zawór powrotny syczy w pompie i nie utrzymuje w niej ciśnienia.

Czy mam rację, pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Z pompą jest wszystko bobrze tylko masz zapchany otworek na śrubie na filtrach paliwowych na rurce co idzie na wtryski paliwa tam jest malutki otworek który się zapchał..Udrożnij ją i paliwo będzie przepływać nadmiarem do zbiornika a ciągnik będzie dygał jak łodyga. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

balcerek1    91

Tak ta rurka nr 8 i na niej jest śrubka z małym otworkiem który jest zapchany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
promokator    0

Tej rurki nie ruszałem, wymieniłem tylko zawór (tłumik drgań?) na końcu rurki 4. Objawy ustały, ale teraz pojawił się nowy, kucze problem.

Odpowietrzałem pompę tą śrubą między sekcjami (powietrze nie leci) ale okazuje się,  że na jednej sekcji, konkretnie drugiej nie ma paliwa?

Czy źle odpowietrzam?

Pomóżcie :-)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91
Napisano (edytowany)

Kto ci kazał ruszać zawór przelewowy tak zwany tłumik drgań.Pisałem o śrubce na rurce 8 tam jest mały otworek który jest nie drożny i układ się nie odpowietrza a co do odpowietrzenia to zakręć tą śrubę popuść przewody na wtryskach pełny gaz i kręć rozrusznikiem aż będzie paliwo tryskać dokręć przewody i pal tylko jak pisze jak nie sprawdzisz tej śruby to będzie się zapowietrzał.Ta żółta śruba na filtrach tego obrazka http://www.agroturz.webd.pl/sklep/prestashop/glowna/938-filtr-paliwa-komplet-wladimirec-t-25.html

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
promokator    0

Dobra zajrzę do tej śrubki z przewodu 8. Czy z tego powodu nie ma paliwa na jednej z sekcji? Słyszałem jeszcze, że odpowietrzanie pompy polega na nabiciu ciśnienia pompką i poluzowaniu śruby (czerwona strzałka), https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uVU5FQkwyTEFFbXc

wylatuje z niej zbędne powietrze i dokręcić. Czynność powtarzać do momentu aż będzie się wylewać samo paliwo bez pęcherzyków. Czy po sprawdzeniu tego przewodu 8 mam tak własnie odpowietrzyć pompę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
promokator    0

Ok, odkręciłem ten przewód nr 8 i na śrubie która łączy go z obudową filtrów nie ma żadnego otworu!

Czy w tej śrubie powinien być otwór?!   https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uM1NUa2FIcXM2Zm8

Gdy już wykręciłem tą śrubę i pompowałem paliwo to wylatywało z tego otworu, ale gdy zakręciłem przewód do obudowy filtrów a odkręciłem go tą łączką przy wtryskiwaczach, to paliwo wylatywało dość słabo, gdy tłoczyłem pompką??

Niepokoi mnie ten dźwięk który wydobywa się gdy w ostatniej fazie pompowania, gdy wzrasta ciśnienie (tłok pompki całkowicie w dole) i słychać ten dźwięk, choć jak porównacie poprzedni link, dźwięk jest troszkę słabszy po wymianie tego zaworu w pompie (czy tłumika drgań pompy).

Teraz to widać dokładnie na przewodzie, który zasila pompę wtryskową, gdy pojawia się ten dźwięk to w tym samym czasie cofają się drobne pęcherzyki powietrza, robi się jakby mleko w tym przewodzie.   https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uVTBnVTVKWEt1aHc

Czy dacie radę z takim tematem?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0
Napisano (edytowany)

Tak w tej śrubce powinien być otwór jak go nie ma to zakup taką śrubkę. Jak pompujesz pompka ręczna słychać jak paliwo wraca z powrotem do baku jak nie to coś jest nie tak.

http://allegro.pl/sruba-przelewu-paliwa-otwor-t-25-ruski-wladimirec-i6790792075.html?snapshot=MjAxNy0wNC0yNVQxOTowNDo0NC45OTVaO2J1eWVyOzg3ZTZlZjY3ODY1N2M1ZjM0YTUxNDg3ZGM5Yjk0ZWU2OTdiZmY1NzkzMGEwNDEzOTViZjFiNTFkM2Q1ZTUyNDA%3D

Edytowano przez peter779

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Kolega wyżej podał ci link do tej śrubki ma tam być mały otworek jak na zdjęciu a dźwięk to normalna sprawa i co do cofania pęcherzów powietrza to normalna sprawa bo powrót paliwa z sekcji wraca do zasilania i do tego musi być mały otworek na tej śrubce żeby układ się odpowietrzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
promokator    0

Co do tej śrubki to oczywiście zamontuje nową, ale tylko że ta śrubka jest w korpusie filtrów paliwa i oczywiście rozumiem, że w filtrach może występować nadmiar paliwa i przez ten otwór rurką nr 8 odpływa do baku (po drodze zabierając jeszcze nadmiar z wtryskiwaczy). 

Tylko pęcherzyki, które widać na filmie są na przewodzie zasilającym nr 1 https://drive.google.com/open?id=0BzevU-kbhp-uWlRPQXY2VEtpaGs

i jak pewnie zauważyliście pojawiają się w czasie tego dźwięku (jakby puszczał jakiś zawór?).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

Kup i załóż te śrubę co przychodzi do korpusu filtrów i powiano się po prawic ta magiczna śrubka ma odpowiednio mały otwór  jak jest zatkany to  trokar kopci a jak jest za doży to złe wychodzi na obroty. Jak pompujesz pompka ręczna słychać paliwo jak wraca z powrotem do baku????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Właśnie we władku tą śrubką ma filtrach ma odjść powietrze a nadmiar wraca z tłumika drgań z powrotem do zasilania.Osobiście kilak władków i jak i swojego przerobiłem ten nadmiar bezpośrednio do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
promokator    0

Ok, zatem idę po tę magiczną śrubkę :-) Wrócę jak ją zamontuję. A tak przy okazji to ten ciągnik na śrubce bez otworu śmigał całe wieki, ale zachciało mi się robić regenerację pompy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
promokator    0

Witam po przerwie. Po wymianie tej śrubki zupełnie inaczej przepompowuje się paliwo, tzn. dużo lżej pracuje ręczna pompka. Musiałem tylko odpowietrzyć pompę i ciągnik odpala i jest okey, ale.... 

Ciągnik gdy jest rozgrzany odpala w sekundzie, jak tylko postoi te kilka dni to kilka razy rozładowałem akumulator, tak długo musiałem kręcić by odpalił.

Po dłuższym postoju muszę odpowietrzać pompę (tą śrubą między króćcami sekcji). dlaczego ta pompa się tak zapowietrza?

Pomóżcie mi rozwiązać ten problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Wymień pompkę zasilającą tylko nie za 35 zł bo to tylko nadaję się  na złom tylko 60-70 zależy od sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wueska
      witam wszystkich agrofotowiczów.
      ostatnio po dłuższej jeździe ciągnikiem władymirec T25 "WŁADEK" wpadłem na pomysł aby poprawić go i zrobić jakimś wygodniejszym . tak myślałem aby maskę od spodu wykleić taką gąbką tłumiącą dźwięk (za 35zł arkusz 1,5x2m)
      oraz wymienić tłumnik na jakiś inny np. od zetora. czy ta gąbka coś daje ?? czy ktoś to stosował oraz czy zmiana tłumnika nie będzie wpływała na pracę i moc silnika ( myślę że nie w końcu to czterosuw). a i jeszcze jedno pytanie czy ktoś skracał kolumnę kierowniczą we władku ?? bo fabrycznie jest mocno wysoko a słyszałem że można ją skrócić ale tylko o pewną odległość ani krócej ani dłużej ale po takim skróceniu jest z kolei za nisko. co o tym myślicie może podpowiecie jeszcze coś innego.
    • Przez lukaszo
      witam ! czy posiada ktos grzalke oleju we Władku T 25 ?
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez luki21
      witam co może być przyczyną tego że władek nie chce wejść na obroty i rozpędza się wolno?
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
×