Skocz do zawartości
zydor

Szczelność/docieranie zaworów w nowej głowicy.

Polecane posty

zydor    7
Napisano (edytowany)

Pytanie może banalne; sprawdziłem dzisiaj prawie dziesięć nowych kompletnych głowic i w każdej nafta sączyła się z gniazd zaworowych i teraz pytanie; ma tak być czy bubel?

Głowice produkcji korurs i ursus/chełmno spotkałem się z dwoma opiniami:

-olać temat i zakładać, ta minimalna nieszczelność nie wpłynie na pracę silnika uszczelni się z czasem nagarem ze spalin

-szukać dalej aż trafią się szczelne bo po to się dociera aby szczelne było i kompresja nie szła w "trzonki zaworowe/prowadnice"

Zaznaczam że temat dotyczy fabrycznie nowych i fabrycznie złożonych/spasowanych zestawów czyli kompletnych głowic z zaworami.

pozdr

Edytowano przez zydor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Kolego bubel zrobić starą głowice a jak nie da rady to dotrzeć zawory w nowej bo na tym będzie chodzić ale efekty mizerne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    7

To nie moje, stare jeszcze nie wiadomo w jakim stanie, ale sądząc po stanie silnika w agonalnym i trzeba kupić nowe, tyle że mi też wydawało się że głowica powinna być szczelna na zaworach.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    586

Powinna być szczelna. Możesz sam dotrzeć zawory w nowej jest dostępna pasta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    222

co za problem to dotrzeć ? 

druga sprawa to wiadomo jak się teraz robi , złożone też pewnie z byle czego ;)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Zrobione szybko, najtańszym kosztem i nakładem pracy bez względu na firmę. A ze docieranie wymaga czasu, kontroli to olewają to i leci takie na sklepy.

Pasta i docieraj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    7

Czyli wybieramy najszczelniejsze i docieramy :( trudno.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Trudno czy nie będziesz pewny. I tak widać spodziewałeś się zonga a wymagasz dobrego skoro w ogóle sprawdzasz szczelność nowych głowic. I masz rację . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Czemu nie regenerowałeś starych? Jeśli nie są przeżarte kanały wodne to wymienia się co trzeba  koszt wynosi połowę kupna nowej.Nic ci nie pozostaje jak docieranie i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Pasta nie jest droga, wiertarka w ruch, trochę czasu i będą gniazda z zawodami dotarte. Niestety jakość części jest w dzisiejszych czasach kiepska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    7

Pomagam koledze reanimować trupa, generalnie oprócz zestawu kluczy dysponujemy młotkiem, imadłem i podnośnikiem, nie bardzo wiem jak zabrać się za wymianę gniazd zaworowych , prowadnic czy gniazda  wtryskiwacza a jak mam to dać komuś zaufanemu i jeździć dwa razy to nie do końca się kalkuluje.

Dzisiaj znalazłem głowice gdzie wydechy trzymały idealnie (max 10min - na więcej nie chcą się zgodzić w sklepie, a wolę nie nadużywać ich cierpliwości) na ssących pojawiała się "rosa" ale w ciągu tych dziesięciu minut nawet kropli nie uformowała więc chyba może być.

Chyba że ktoś wyjaśni jak wymienić elementy w głowicach :) .

p[ozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Jak ty chcesz zrobić sam głowicę skoro nie masz prasy żeby wcisnąć prowadnice zaworowe tulejkę wtryskiwacza czy próbę ciśnieniową.Oddaj do dobrego zakładu  skoro nie wiesz jak za to się zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Sam głowicy nie zrobić tym co masz ale do warsztatu dać się opłaci jeśli jeszcze nie były nigdy planowane. Po którymś remoncie głowic zawory są tak wysoko że podkładki sprężyn opierają się o pokrywki zaworów.

Do docierania kupisz i pastę i przyssawki.

https://allegro.pl/listing?string=DRAPER%20Przyrz%C4%85d%20do%20docierania%20zawor%C3%B3w&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0222

Ręcznie wystarczy to idzie szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

 

Dzisiaj znalazłem głowice gdzie wydechy trzymały idealnie (max 10min - na więcej nie chcą się zgodzić w sklepie, a wolę nie nadużywać ich cierpliwości) na ssących pojawiała się "rosa" ale w ciągu tych dziesięciu minut nawet kropli nie uformowała więc chyba może być.

 

p[ozdr

Jesteś przesadnie dokładny, bardziej niż ustawa przewiduje :D. Próbę szczelności (zgodnie ze sztuką) przeprowadza się w ciągu dwóch minut i w tym czasie nie ma być kropli podcieku na zaworze. Gdy tak jest to zawór uznaje się za szczelny. Z Twojego opisu wynika że wszystkie głowice są wystarczająco szczelne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    7

Jak ty chcesz zrobić sam głowicę skoro nie masz prasy żeby wcisnąć prowadnice zaworowe tulejkę wtryskiwacza czy próbę ciśnieniową

 

....nie chcę bo nie mamy zaplecza i dlatego chcę kupić nowe, ale wszyscy mi tu sugerowali że warto robić stare więc chciałem się upewnić; do najbliższego warsztatu któremu można "podobno" ufać mam 40km czyli razy cztery daje 160km to już jest lekką ręką 50zł plus stracony czas i dwa dni oczekiwania, koszt remontu jednej to maxymalnie 100zł ile one razy były planowane nikt nie wie plus dojazd daje 125zł/szt

Za 200 zł/szt  mam w miarę szczelne chełmno plus gwarancja - w.g. mnie sie nie opłaca regenerować tym bardziej że nie wiadomo co tam jest  - chciałem sie tylko upewnić.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Jak to razy 4 dojazd? Przecież wszystkie zdajesz za 1 razem,Warsztacie ci powiedzą czy były planowane bo mają wymiary nominalne.Za 200 chełmno? Pokaż mi gdzie za 200 chełmno jest bo ja widziałem po 300  minimum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    7

Muszę zawieźć i wrócić potem pojechać po nie i też wrócić z nimi :) . Głowice po 220zł brutto przy kompletnych zakupach w lokalnym sklepie kolega dostał cenę200zł.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Skoro ma się tak sprawa to dobrze zrobiliście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Ja uznaje zasadę taka ze jak jest możliwość regeneracji to wole zregenerować i dalej będzie chodzić po regeneracji to bez mała sama skorupa zostaje, ale jak trzeba nowe to daje nowe innej rady nie ma głowice 10 lat w c-360 regenerowaliśmy w zakładzie ( jeszcze pom istniał) i 360 ma przelatane już prawie 10 tys mtg i nic sie jej nie dzieje dawniej to szalała z prasa tylko sie sezon zaczoł a teraz ludziska pokupili prasy i mam spokój została mi tylko do lekkich prac i do transportu a cięższe roboty odpierdziela rusek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzes1224    2

Czy gniazda zaworowe w tych miejscach gdzie stykaja sie z zaworami  mozna wyczyscic z nagaru  sczotka druciana na wiertarce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Sam gniazda wymyć w ropie czy nafcie a potem jeśli głowica nie idzie do roboty to pasta i zaworami dotrzeć. 

Szczotką  na wiertarce nie czyść bo druty są twardsze niż sama głowica i narobisz dziur. 

Jedynie szczotką drucianą mosiężną możesz gniazda machnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    870

Łapiesz wiertarka zawor na to pasta zawodową i jedziesz i jeśli nie masz dużo mtg nabitych to powinno wystarczyć do szczelności,ja u siebie blad zrobiłem ze do takich partaczy poszło.Bym wymienił prowadnice zawory polskie wstawił a gniazda przeczyscil tylko i hulało dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×