Michal673

Ares 620 brak reakcji podnośnika

Polecane posty

Michal673    6

Cześć. Mam problem z podnośnikiem. Opiszę jak to było. Wsiadam do ciągnika, odpalam go, po minucie podnoszę pług, przejeżdżam około 20m, opuszczam pług bo musiałem go wyregulować i podnośnik przestał działać tzn. z panelu w ciągniku nie chce już podnosić ani opuszczać tylko jedynie trochę go opuściłem przyciskiem z lewego błotnika. Teraz gdy chcę go podnieść czy to z panelu czy z któregoś błotnika nie ma żadnej reakcji. Dodam, że ciągnika wczoraj cały dzień pracował bezproblemowo. Wczoraj też wymieniałem szybkozłącze hydrauliczne i może zrobiłem przypadkowo jakąś niesczelność przy wyjściach hydraulicznych ale gdyby tak było to by olej leciał. Stan oleju hydraulicznego jest w porządku. Ciągnik mam zaledwie 3 miesiące a dopiero wczoraj zacząłem nim trochę intensywniej pracować. Żadna kontrolka się nie świeci, panel ehr działa tzn. cyfry na wyświetlaczu się zmieniają w zależności czy opuszczam czy podnoszę ale nie ma reakcji na podnośnik. Może jest jakiś czujnik położenia podnośnika i on się uszkodził. Nie mam zielonego pojęcia co może być nie tak. Wspomaganie, hamulce wszystko działa. Jeśli macie jakiś pomysł to proszę pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

A próbowałeś manualnie podnieść wduszając ręcznie cewkę bo mogła się zawiesić w rozdzielaczu. Kostka jest z lewej strony za zwolnicą jeśli patrzymy na ciągnik z tyłu i na niej są dwie cewki z korkami gumowymi które się ręcznie wdusza (dość ciężko) i powinna być reakcja podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    6

Przed chwilą zrobiłem co mówiłeś, ale niestety nadal nie podnosi. Przeczytałem w jednym temacie, że ktoś miał podobny problem i po wykręceniu obydwu cewek okazało się, że zawór pod dolną cewką był zacięty. Oto ta wypowiedź:


„Dzięki Ptaszyna za pomoc znalazłem te elektrozawory jednak po wciśnięciu podnośnik nadal nie podnosił, wykręciłem więc obydwie cewki i pod dolna od podnoszenia zacięty był zawór tak jak pisał kilka postów wyżej Instas. Po złożeniu wszystkiego podnośnik zaczął podnosić"

Rozbiorę to i zobaczę jak u mnie sprawa wygląda. Ewentualnie jeśli ktoś ma namiary na mechanika godnego polecenia w mazowieckim to proszę o informację na PW.


Edit. Niestety ale po rozebraniu okazało, że zawory pod cewkami nie są zacięte. Wyjąłem bezpieczniki i sprawdziłem ale żaden z nich nie był spalony. Zauważyłem, że zaczął się kręcić WOM. Niby jest wyłączony ale wolno się kręci.

Edytowano przez Michal673

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Trzeba to naprawdę mocno wdusić i trzymać bo reakcja podnośnika jest wtedy powolna. Jeszcze jest taka opcja czy nie włączyłeś jakiejś sekcji na tylne gniazda bo wtedy podnośnik nie dostaje oleju. Spróbuj jeszcze raz to wdusić czymś mocniej i trzymać trochę no i sprawdz czy w ogóle tam olej dolatuje tym wężem co dochodzi do rozdzielacza. Sprawdz też ładowanie czy nie jest za małe lub za duże bo wtedy też podnośnik się blokuje ale tak czy tak powinno iść manualnie wduszając cewki, możesz jeszcze doprowadzić jakiś "lewy" prąd i zobaczysz czy wtedy ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    6

Dość mocno wciskałem te guziki ale może właśnie za krótko. Kolego powiedz mi, jeśli naciskam te guziki to zasilanie (kostki) muszą być odłączone czy zostają podłączone ? Z tym, że któraś sekcja dostaje olej to może masz i rację bo jak stoję za ciągnikiem to słychać jak cały czas olej krąży i do tego nie mogę odłączyć przewodów hydraulicznych od pługa które są podłączone. Zastanawia mnie jeszcze ten WOM ale najpierw muszę rozwiązać problem z podnośnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Kable mogą być podłączone. Olej słychać w tych ciągnikach tak czy tak ale może masz włączoną którąś sekcje. Kiedyś u sąsiada podnosiłem mu gruber awaryjnie na polu co prawda w Fergusonie ale to jest to samo rozwiązanie i też twierdził że wduszał i nie chce podnieść, dopiero jak się położyłem pod ciągnik i sam wdusiłem i troche potrzymałem to maszyna się podniosła jednak i mógł jechać do domu.

Apropo tych kabli na cewkach, odłącz i podłącz mierniki sprawdz czy dochodzi prąd to już będzie coś wiadomo bo jak będzie w zależonści czy zrobisz na podnoszenie czy opuszczanie (raz będzie raz nie) to już fanie bo wtedy będzie jasne że albo się cewka zawiesiła (zakleszczyła) albo nie dostaje oleju tak jak pisałem przez poprzedni rozdzielacz.

Podsumowując sprawdz prąd, jeszcze raz wduś i przytrzymaj i na końcu czy rozdzielacz dostaje olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    1

Jeśli podnośnik zareaguje na ręczne wciśnięcie cewki sprawdź czy przypadkiem nie zepsuł Ci się przycisk na błotniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak zawory nie są zacięte, to ręczne sterowanie musi zadziałać. Jak nie działa to może brak ciśnienia oleju. Poruszaj dzwigniami od hydrauliki, po załączeniu powinno być słychać mruczenie (znaczy że jest ciśnienie). No i nie wiem czy zauważyłeś że na dzwigniach są takie rurki, które służą do blokady w położeniu roboczym, może jest któraś zablokowana i odbiera ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    6

Chodzi o to, że ciągnik który posiadam miał kiedyś założonego tur-a i sterowanie wyjściami hydraulicznymi zostało podłączone pod joystick od tura, a wspomniane dźwignie od sterowania wyjściami hydraulicznymi zostały zdemontowane. Powiem szczerze, że do głowy mi nie przyszło aby poruszać joystick-iem i możliwe, że nie odbił on do końca. Jutro z rana zajmę się tym i dam znać czy udało mi się to ogarnąć.


Edit. Na szczęście okazało się, że joystick od wyjść hydraulicznych nie odbił i to przez niego nie działał podnośnik. Także podnośnik już działa. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie użytkowania tego ciągnika:

1. W jakiej pozycji ustawić przełącznik podnośnika do orki ? Przełącznik działa w czterech zakresach dół/stop/góra/blokada podnośnika. Chodzi mi o to jeśli opuszczę pług to dźwignie ustawiam na sam dół czy jednak na pozycję stop. Może trochę nie umiejętnie to nazwałem ale większość będzie wiedziała o co mi chodzi.
2. Czy można w jakiś sposób wyregulować ramiona podnośnika. Chodzi mi o to, że prawe ramię jest wyżej względem lewego.


Chciałbym podziękować Wszystkim którzy pomogli mi w wyeliminowaniu usterki.

Edytowano przez Michal673

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    7

Po pierwszym poście wiedziałem w czym problem, kiedyś miałem to samo :)

Odnośnie dźwigni podnośnika to co nazwałeś /dół/ to po prostu tryb pracy. Na tym ustawieniu robisz wszystko z maszynami na tuz. Wysokość regulujesz w zależności od typu TCE strzałkami lub potencjometrem.

Pamiętaj że w pozycji praca inaczej pracuje np: blokada. Zapnij ją i podczas jazdy przełącz na stop :) blokada się rozłączy.

 

Edytowano przez AgroTuning

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PA_WK    0

Witam mam podobny problem, w aresie 640 rz zaczął sam podnosić się tuz, opadanie działa bez zarzutu, jesli ustawie dzwignie na poz stop tuz zaczyna sie bardzo powoli podnosić i tak do 100% i dalej slychac ze olej krazy w pozycji transportowej także. Wciskajac cewki opadanie bez zarzutu natomiast podnoszenie bardzo powolne. Sterowanie z blotnika podobnie bezpieczniki dobre. Ma ktos jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrMazur    2
Dnia 3.09.2017 o 10:16, PA_WK napisał:

Witam mam podobny problem, w aresie 640 rz zaczął sam podnosić się tuz, opadanie działa bez zarzutu, jesli ustawie dzwignie na poz stop tuz zaczyna sie bardzo powoli podnosić i tak do 100% i dalej slychac ze olej krazy w pozycji transportowej także. Wciskajac cewki opadanie bez zarzutu natomiast podnoszenie bardzo powolne. Sterowanie z blotnika podobnie bezpieczniki dobre. Ma ktos jakieś pomysły?

Witam to samo co u kolegi parę lat minęło problem rozwiązany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albert1991    33

Ja mam problem w Aresie 710 jak się zagrzeje olej wolno opuszcza a jak wcisne elektrozawór to opuszczę normalnie jakieś podpowiedzi co może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek8817    0

Witam ares 816 nie działa ehr nie ma klodki nie świeci dioda z blotnikow nie działa, z cewek działa,  ehr tce 25 ktoś wie co może być przyczyną? 

Edytowano przez radek8817

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTomekDX    3
Dnia 22.03.2017 o 19:48, Michal673 napisał:

Dość mocno wciskałem te guziki ale może właśnie za krótko. Kolego powiedz mi, jeśli naciskam te guziki to zasilanie (kostki) muszą być odłączone czy zostają podłączone ? Z tym, że któraś sekcja dostaje olej to może masz i rację bo jak stoję za ciągnikiem to słychać jak cały czas olej krąży i do tego nie mogę odłączyć przewodów hydraulicznych od pługa które są podłączone. Zastanawia mnie jeszcze ten WOM ale najpierw muszę rozwiązać problem z podnośnikiem.

Witam. Chodzi o Aresa 630. Wczoraj porobiłem trochę talerzówką. Wracałem na transporcie pływającym po beznadziejnej drodze. Dzisiaj rano odpinając bronę opuściłem belki do 1% i to koniec reakcji podnośnika. Wygniotłem cewki i nic. Jak ustawiam w pozycji roboczej na wyświetlaczu pojawiają mi się dwie kreski. Na stopie 1. Wgniatając cewki opadł do samego spodu. Czy te objawy mogą świadczyć o zakleszczeniu zaworów pod cewkami? Jak zdemontować te cewki, czy kręcić tylko te 4 imbusowe śruby? Czy to jakoś się zsuwa z wierzchu ten plastik z gniazdem? 

IMG_20230819_155000.jpg

IMG_20230819_193124.jpg

Edytowano przez XTomekDX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTomekDX    3

Zdjąłem górną cewke pojawił się zawór. Delikatnie go po wciskałem. Niby chodzi góra dół. Manualnie go wciskając podnośnik opada. Niestety za zasilanie siłowników odpowiada dolny zawór. Jakie są objawy zakleszczenia (czy poprostu brak poruszania góra dół) ? Czy trzeba go wykręcać? Podnośnik zaczął podnosić z błotnika w tempie 1cm na 20 s. Czyli jakby jakiś minimalny przepływ był. 

IMG_20230822_163616.jpg

IMG_20230822_162954.jpg

Edytowano przez XTomekDX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTomekDX    3

Zawór dopływowy ten od spodu zozdzielacza był zakleszczony. Dopiero po zdjęciu cewki i przygniataniu odpuścił. Przez cewkę nie dało się go ruszyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    32

Z błotników będzie podnośnik powoli reagował (zapewne ze względów bezpieczeństwa) także tym nie ma co się sugerować jaki "jest przepływ".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj