Skocz do zawartości
Michal673

Ares 620 brak reakcji podnośnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ares
Michal673    3

Cześć. Mam problem z podnośnikiem. Opiszę jak to było. Wsiadam do ciągnika, odpalam go, po minucie podnoszę pług, przejeżdżam około 20m, opuszczam pług bo musiałem go wyregulować i podnośnik przestał działać tzn. z panelu w ciągniku nie chce już podnosić ani opuszczać tylko jedynie trochę go opuściłem przyciskiem z lewego błotnika. Teraz gdy chcę go podnieść czy to z panelu czy z któregoś błotnika nie ma żadnej reakcji. Dodam, że ciągnika wczoraj cały dzień pracował bezproblemowo. Wczoraj też wymieniałem szybkozłącze hydrauliczne i może zrobiłem przypadkowo jakąś niesczelność przy wyjściach hydraulicznych ale gdyby tak było to by olej leciał. Stan oleju hydraulicznego jest w porządku. Ciągnik mam zaledwie 3 miesiące a dopiero wczoraj zacząłem nim trochę intensywniej pracować. Żadna kontrolka się nie świeci, panel ehr działa tzn. cyfry na wyświetlaczu się zmieniają w zależności czy opuszczam czy podnoszę ale nie ma reakcji na podnośnik. Może jest jakiś czujnik położenia podnośnika i on się uszkodził. Nie mam zielonego pojęcia co może być nie tak. Wspomaganie, hamulce wszystko działa. Jeśli macie jakiś pomysł to proszę pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

A próbowałeś manualnie podnieść wduszając ręcznie cewkę bo mogła się zawiesić w rozdzielaczu. Kostka jest z lewej strony za zwolnicą jeśli patrzymy na ciągnik z tyłu i na niej są dwie cewki z korkami gumowymi które się ręcznie wdusza (dość ciężko) i powinna być reakcja podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    3
Napisano (edytowany)

Przed chwilą zrobiłem co mówiłeś, ale niestety nadal nie podnosi. Przeczytałem w jednym temacie, że ktoś miał podobny problem i po wykręceniu obydwu cewek okazało się, że zawór pod dolną cewką był zacięty. Oto ta wypowiedź:


„Dzięki Ptaszyna za pomoc znalazłem te elektrozawory jednak po wciśnięciu podnośnik nadal nie podnosił, wykręciłem więc obydwie cewki i pod dolna od podnoszenia zacięty był zawór tak jak pisał kilka postów wyżej Instas. Po złożeniu wszystkiego podnośnik zaczął podnosić"

Rozbiorę to i zobaczę jak u mnie sprawa wygląda. Ewentualnie jeśli ktoś ma namiary na mechanika godnego polecenia w mazowieckim to proszę o informację na PW.


Edit. Niestety ale po rozebraniu okazało, że zawory pod cewkami nie są zacięte. Wyjąłem bezpieczniki i sprawdziłem ale żaden z nich nie był spalony. Zauważyłem, że zaczął się kręcić WOM. Niby jest wyłączony ale wolno się kręci.

Edytowano przez Michal673

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlo36    5

Trzeba to naprawdę mocno wdusić i trzymać bo reakcja podnośnika jest wtedy powolna. Jeszcze jest taka opcja czy nie włączyłeś jakiejś sekcji na tylne gniazda bo wtedy podnośnik nie dostaje oleju. Spróbuj jeszcze raz to wdusić czymś mocniej i trzymać trochę no i sprawdz czy w ogóle tam olej dolatuje tym wężem co dochodzi do rozdzielacza. Sprawdz też ładowanie czy nie jest za małe lub za duże bo wtedy też podnośnik się blokuje ale tak czy tak powinno iść manualnie wduszając cewki, możesz jeszcze doprowadzić jakiś "lewy" prąd i zobaczysz czy wtedy ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    3

Dość mocno wciskałem te guziki ale może właśnie za krótko. Kolego powiedz mi, jeśli naciskam te guziki to zasilanie (kostki) muszą być odłączone czy zostają podłączone ? Z tym, że któraś sekcja dostaje olej to może masz i rację bo jak stoję za ciągnikiem to słychać jak cały czas olej krąży i do tego nie mogę odłączyć przewodów hydraulicznych od pługa które są podłączone. Zastanawia mnie jeszcze ten WOM ale najpierw muszę rozwiązać problem z podnośnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Kable mogą być podłączone. Olej słychać w tych ciągnikach tak czy tak ale może masz włączoną którąś sekcje. Kiedyś u sąsiada podnosiłem mu gruber awaryjnie na polu co prawda w Fergusonie ale to jest to samo rozwiązanie i też twierdził że wduszał i nie chce podnieść, dopiero jak się położyłem pod ciągnik i sam wdusiłem i troche potrzymałem to maszyna się podniosła jednak i mógł jechać do domu.

Apropo tych kabli na cewkach, odłącz i podłącz mierniki sprawdz czy dochodzi prąd to już będzie coś wiadomo bo jak będzie w zależonści czy zrobisz na podnoszenie czy opuszczanie (raz będzie raz nie) to już fanie bo wtedy będzie jasne że albo się cewka zawiesiła (zakleszczyła) albo nie dostaje oleju tak jak pisałem przez poprzedni rozdzielacz.

Podsumowując sprawdz prąd, jeszcze raz wduś i przytrzymaj i na końcu czy rozdzielacz dostaje olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    0

Jeśli podnośnik zareaguje na ręczne wciśnięcie cewki sprawdź czy przypadkiem nie zepsuł Ci się przycisk na błotniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak zawory nie są zacięte, to ręczne sterowanie musi zadziałać. Jak nie działa to może brak ciśnienia oleju. Poruszaj dzwigniami od hydrauliki, po załączeniu powinno być słychać mruczenie (znaczy że jest ciśnienie). No i nie wiem czy zauważyłeś że na dzwigniach są takie rurki, które służą do blokady w położeniu roboczym, może jest któraś zablokowana i odbiera ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal673    3
Napisano (edytowany)

Chodzi o to, że ciągnik który posiadam miał kiedyś założonego tur-a i sterowanie wyjściami hydraulicznymi zostało podłączone pod joystick od tura, a wspomniane dźwignie od sterowania wyjściami hydraulicznymi zostały zdemontowane. Powiem szczerze, że do głowy mi nie przyszło aby poruszać joystick-iem i możliwe, że nie odbił on do końca. Jutro z rana zajmę się tym i dam znać czy udało mi się to ogarnąć.


Edit. Na szczęście okazało się, że joystick od wyjść hydraulicznych nie odbił i to przez niego nie działał podnośnik. Także podnośnik już działa. Mam jeszcze kilka pytań odnośnie użytkowania tego ciągnika:

1. W jakiej pozycji ustawić przełącznik podnośnika do orki ? Przełącznik działa w czterech zakresach dół/stop/góra/blokada podnośnika. Chodzi mi o to jeśli opuszczę pług to dźwignie ustawiam na sam dół czy jednak na pozycję stop. Może trochę nie umiejętnie to nazwałem ale większość będzie wiedziała o co mi chodzi.
2. Czy można w jakiś sposób wyregulować ramiona podnośnika. Chodzi mi o to, że prawe ramię jest wyżej względem lewego.


Chciałbym podziękować Wszystkim którzy pomogli mi w wyeliminowaniu usterki.

Edytowano przez Michal673

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    5
Napisano (edytowany)

Po pierwszym poście wiedziałem w czym problem, kiedyś miałem to samo :)

Odnośnie dźwigni podnośnika to co nazwałeś /dół/ to po prostu tryb pracy. Na tym ustawieniu robisz wszystko z maszynami na tuz. Wysokość regulujesz w zależności od typu TCE strzałkami lub potencjometrem.

Pamiętaj że w pozycji praca inaczej pracuje np: blokada. Zapnij ją i podczas jazdy przełącz na stop :) blokada się rozłączy.

 

Edytowano przez AgroTuning

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PA_WK    0

Witam mam podobny problem, w aresie 640 rz zaczął sam podnosić się tuz, opadanie działa bez zarzutu, jesli ustawie dzwignie na poz stop tuz zaczyna sie bardzo powoli podnosić i tak do 100% i dalej slychac ze olej krazy w pozycji transportowej także. Wciskajac cewki opadanie bez zarzutu natomiast podnoszenie bardzo powolne. Sterowanie z blotnika podobnie bezpieczniki dobre. Ma ktos jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
×