piter0013

John Deere 6610 spadek paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piter0013    4

WItam

Panowie mam taki problem z jelonkiem od dłuższego czasu że ma on ciągle spadek paliwa. Jak postoi załóżmy przez noc to już nie chcę zapalić i trzeba go przepompowywać. Zdiagnozowałem że winny jesteś zawortek zwrotny który znajduję przed filtrem paliwa. Wymieniłem go na oryginalny JD i po tygodniu ten nowy również padł i puszczał paliwo w obie strony, do tej pory zmieniałem już kilka razy ten zaworek zwrotny z tym że teraz już wybierałem tańsze odpowiedniki i we wszystkich przypadkach było podobnie że trzymały kilka dni i puszczały.

I moje pytanie jest takie: Co powoduje że te zaworki tak padają ??

Czy może mieć to jakiś związek z pompą wtryskową ? Bo pół roku temu odmówiła posłuszeństwa i 3 razy była u pompiarza, ponieważ ten nie mógł jej dobrze zrobić.... Teraz z pompą jest niby dobrze ale też nie do końca jestem pewien bo trafiła mi się w lato i na jesieni taka sytuacja że podczas np. talerzowania przy pracy pod obciążeniem ciągnik zaczął słabnąć i nagle zgasł i nie chciał odpalić, od razu  odkręciłem tą śrubkę plastikową od przelewu przy podstawie filtra paliwa i okazało się że dopiero po kilku sekundach gdy załączyłem pompkę zaczęło przelewać się paliwo.... czyli pompa nie dostawała paliwa, czym to mogło być spowodowane ?

Przewody zasilające szczelne

Liczę na Wasze podpowiedzi bo już nie mam siły na te codzienne przepompowywanie ciągnika przed zapaleniem... :)

Edytowano przez piter0013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Co to za ON a może mazut?  :D  Zalewasz nim także inny ciągnik?

W jakiej pozycji jest zaworek zwrotny? Podaj link do zaworka, jak wygląda.

Pompa wtryskowa nie ma lub przynajmniej nie powinna mieć związku z zaworkiem.

W jaki sposób sprawdzałeś szczelność przewodów paliwowych?

 

Najwyższy czas na zmianę dostawcy ON.

Czyszczenie całego układu paliwowego począwszy od zbiornika paliwa, poprzez filtry, pompkę zasilającą a skończywszy na pompie wtryskowej.

Wymiana filtrów paliwowych.

Czyszczenie filtra pompki zasilającej i filtra wstępnego pompy wtryskowej.

Wymiana uszczelniaczy i oringów pompy wtryskowej.

 

 


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    4

On bierzemy od jednego dostawcy od dobrych kilku lat. Jeździ na nim również MF 255 i ładowarka teleskopowa. Zresztą sporo moich znajomych bierze od tego samego dostawcy i nie mają takich problemów.

Zaworek jest w pozycji pionowej. Wcześniej zakładałem orginalny JD teraz zakładam takie : https://media2mi.pl/p/2/344/477/photo-98f7df61-b00a-4895-951b-7bff01fa205c-for_zoom.jpg

Szczelność sprawdzałem tak że wyciągnałem przewód z pompy paliwowej i dmuchałem w niego sprężonym powietrzem.

Cały układ paliwowy był czyszczony prócz zbiornika paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

taki zaworek powinno sie dac rozebrac, w srodku jest membranka, podejdzie paproch pod membranke i zaworek juz nie trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Masz zbyt wiele problemów z układem paliwowym! One nie biorą się z powietrza tylko jest konkretna przyczyna!

 

Jeśli zbiornik jest zanieczyszczony to po pierwsze trzeba go przepłukać a po drugie jeśli nie był do tej pory (a posiada zanieczyszczenia) to cały dalszy układ zostaje także zabrudzony i to poprzednie czyszczenie było bezcelowe.

Pozycja zaworu dobra. Strzałka wskazuje przepływ ON i powinna być ustawiona do góry. Mam prawie identyczny, przez 4 lata nic się nie dzieje - zamyka powrót, jak należy.

 

"Szczelność sprawdzałem tak że wyciągnałem przewód z pompy paliwowej i dmuchałem w niego sprężonym powietrzem." - i co stwierdziłeś? (że powietrze ucieka TYLKO zbiornikiem)


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    4

Zaworek jest w dobrej pozycji bo inaczej by w ogóle nie podawał paliwa :)

Jak powietrze mogło uciekać zbiornikiem Skoro zdjąłem wężyk powrotny i go przytkałem lekko i żaden przewód nie był połączony do zbiornika. Myślę że w taki sposób gdyby była nieszczelność powinny wyskoczyć gdzieś pęcherzyki na przewodach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Czego ty chłopie się wstydzisz? Pisz co wiesz i nie wstydź się tego. Nie napisałeś szczegółowo, jak dokonywałeś sprawdzenia szczelności przewodów, dlatego dopytuję się, żeby WYMUSIĆ to z ciebie - bo sam niewiele piszesz.

Szukasz cudotwórcy? - to nic nie pisz a z całą pewnością znajdą się na forum tacy, co są jasnowidzami i napiszą jaka jest przyczyna nie mając żadnych danych materialnych.

Ja tak nie pracuję. Im więcej danych tym diagnoza może być pewniejsza.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    4

Ja to rozumiem i cieszę się że zainteresowałeś się moim problem.
Tylko nie wiem która część mojej poprzedniej wypowiedzi Cię oburzyła.
Starałem się dokładnie opisać co robiłem, po prostu o tym sprawdzaniu szczelnosci zapomniałem dodać.

Póki co przedwczoraj zapowietrzył mi się w trakcie orki, akurat miałem na stanie nowa pompe paliwa i ja podmienilem bo moze ona się przycina (?!) i oczywiscie nowy zaworek bo poprzedni puszczal w obydwoe strony. Póki co jest ok ale jak dlugo to nie wiem bo wczesniej gdy zakladalem nowe zaworki tez bylo niby ok przez pare dni a pozniej zaworek szlag trafiał i od nowa to samo


Jeszcze zauwazylem ze im jest mnie paliwa w zbiorniku tym szybciej się zapowietrza w sensie gdy stoi nie używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Napisz, jaka to pompa wtryskowa?

Kiedy wymieniane były filtry paliwowe?

 

Jeśli zapowietrza się w trakcie pracy ewidentnie masz zatkany przepływ paliwa lub pompa wtryskowa nadaje się do regeneracji.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    4

Pompa wtryskowa była 3 razy (!) u pompiarza bo ten nie potrafił jej porządnie zrobić dopiero za 3 razem ją zrobił tak że działa raczej prawdiłowo. Niestety owy pompiarz wymienił mi nie potrzebnie głowicę pompy która kosztowała już nie pamiętam ile ale na pewno nie mało.

NR pompy wtryskowej wg JD to: RE505579  lub DELPHI LUCAS DP201- 8924A170-9W

Główny filtr paliwa zmieniałem w zeszłym tygodniu, a mini filterek tuż przed pompą sprawdzałem ok miesiąc temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Robi się ciekawie. Skoro filtry wymienione oraz plastikowy filterek w pompie wtryskowej to pozostają trzy rzeczy: zbiornika paliwa, pompka zasilająca lub pompa wtryskowa.

1. Odpowietrzniki zbiornika są sprawne?

2. Pompka zasilająca jest elektryczna? Działa prawidłowo?

Jeśli odpowiedź na te dwa powyższe punkty jest pozytywna to przyczyny trzeba szukać w pompie wtryskowej.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    4

Pisałem wcześniej że kilka dni temu zmieniłem pompka zasilającą ( jest elektryczna)  na nową i póki co jest OK. Lecz poczekam jeszcze kilka dni żeby być pewnym czy będzie wszystko OK.

Odpowietrzników nie sprawdzałem, gdzie mogę je znaleźć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alekk12    4

hej, pytanie mam

a czy jak jest pompka elektryczna paliwa na filtrze paliwa to w baku też jest? mogą być dwie? bo obie włącza się ręcznie (rewers do przodu i przekręcamy kluczyk w stacyjce...) oraz czy ta na filtrze służy też do odpowietrzenia układu paliwowego? bo normalnie pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku przez filtr paliwa i przez zaworek zwrotny...? więc praca pompki elektrycznej nie jest cały czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter0013    4

Nie  wiem u mnie jest tylko w baku. W teorii po odpaleniu pompa wtryskowa powinna juz sama zassysać. Pompka paliwa powinna również pracować po przękreceniu kluczyka na zapłon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł20498
      Witam wszystkich mam taki problem z john deerem 6310 a mianowicie czasem dzieje sie tak ze wrzuce rewers do przodu a ciagnik nie jedzie poruszam troche rewersem albo zgasze ciagnik i odpale wrzuce rewers i ciagnik jedzie. Zadne kontrolki sie nie pala problem jest tylko do przodu  do tylu ciagnik jedzie bez zarzutu dodam ze problemu z uciagiem nie ma dzieje sie to to sporadycznie czasem tez lubi wyrzucic rewers po czym wrzuce i jedzie dalej. Czy jest jakis przekaznik rewersu w tej skrzynce  z bezpiecznikami albo moze to ktoras z cewek ? Gdzie one sie znajduja.? Pozdrawiam
    • Przez Przemektsp
      Dzień  dobry
      Mam problem z moim john-deere 6610 przechodzi sam w tryb diagnostyczny d1a podczas jazdy , zapala sie ,,i,, niebieskie, czerwony i żółty wykrzyknik 
      Nie mam wsadzonego bezpiecznika do diagnostyki
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam problem z przyciskami od EHR na błotnikach ciagnika JD 6910. Problem polega na tym że pod błotnikami sa jedynie uciete kable a przycisk dostałem oddzielnie wraz z kawałkiem wiazki. Po lewej stronie jest 8 kabli, natomiast wtyczka w przycisku ma tylko 6. Po prawej stronie jest 6 kabli ktorych kolory odpowiadaja kolorom w uciętej wtyczce ktora dostałem. Podłaczyłem przycisk z prawej strony dopasowujac kolory ale nic nie działa. Zmierzyłem napiecia na przewodach i po przekreceniu kluczyna na 4 z nich jest napiecie. Troche to według mnie nie logiczne bo wydaje mi sie ze napiecie powinno byc tylko na dwoch przewodach. Sam przycisk sprawdziłem i jest na 100% sprawny. Wewnąttrz są dwa mikrostyki z 3 przewodami każdy. Jak dany przycisk nie jest wcisniety styk zwiera dwa przewody. Po nacisnieciu rozwiera jeden z nich i dolacza drugi. Wyglada mi to na kontrole obecnosci lub sprawnosci przycisku na błotniku. 
      Czy ktos moglbym sprawdzic ile ma przewodów i jakie sa kolory we wiazce z lewej strony?
      Czy w tym ciagniku da sie w jakis sposób sprawdzic błędy podnosnika bez podłaczania komputera?
    • Przez Artur312
      Witam.pytanie czy ktoś przerabiał temat z .Skrzynia mechaniczna z rewersem elektrohydraulicznym. Na wstecznym biegu słychać stukanie pod kabiną ale tylko gdy włączony napęd.
      Może ktoś pomoże w tymacie .
    • Przez Joejoe
      Świeci kontrolka nr 1. Nie ma żadnych objawów spadku mocy itp. Pod obciążeniem podczas orki świeci kontrolka nr 9. Czujnik wymieniony, ciśnienie na hydraulice 200bar. 100mtg po wymianie oleju i filtrów oryginał jd
      Jak sprawdzić ciśnienie na skrzyni?
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj