vegeta23

Kubota M9540 - Problem z hydrauliką

Polecane posty

vegeta23    2

Witam. Od 8 lat jestem posiadaczem Kuboty M9540. Przebieg 2200 mth. Kubota pracuje z ładowaczem czołowym.
Od jakiegoś czasu zaczynam mieć problemy z hydrauliką. Na zimny silniku, zaraz po uruchomieniu zanim ciągnik złapię optymalna temperatura wszystko jest ok. Gdy ciągnik się rozgrzeje mam problemy z podnoszeniem na tylnym tuzie lub na wyjściach hydrauliki zewnętrznej. Aby podnieść pług lub wykipować przyczepę muszę podnieść obroty silnika na przynajmniej 1500. Na wolnych obrotach i rozgrzanym oleju nie ma mowy aby ciągnik podniósł pług lub coś innego.
Mieliście może takie problemy. Czy to niestety wskazuje na koniec życia pompy hydraulicznej?
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    2

Na zimnym silniku manometr pokazal 180 bar z hakiem.
Pienienie oleju? Co masz na mysli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

A na ciepłym oleju jakie ciśnienie?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

Ciśnienie ciśnieniem bo może ci i 200 nabijać ale podstawowy parametr to wydajność. Ale trzeba mieć kogoś z przepływomierzem a że one kosztują po 6 tyś to nie każdy warsztat ma. ale moim zdaniem to ważna zeczy żeby zmierzyć wydajność pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    12

Pytanie podstawowe: kiedy ostatni raz był wymieniany olej w skrzyni?

pytanie drugie: czy rozdzielacz ładowacza ma podpięty wolny spływ?

pytanie trzecie: jakie ciśnienie daje pompa przy temperaturze roboczej oleju (ok 80-90*)?

pytanie czwarte: gdzie ładowacz jest wpięty w układ hydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Jak na zimnym oleju ciśnienie jest w normie, a na rozgrzanym wyraźnie spada to tylko pompa walnięta. Po co jakieś przepływomierze do stwierdzenia tego ? Ciśnienie w układzie pokazuje wszystko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Dokładnie, ciśnienie owszem może nabić ale to widać na manometrze że po prostu rośnie. Jad dobra pompa to ciśnieniem uderza raz i ma ciśnienie, a nie czeka.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    2

Ładowacz jest wpięty w osobny obieg hydrauliki. Nie pod gniazda hydrauliki zewnętrznej. Ma wolny spływ. Olej w skrzyni był wymieniany 2 razy od nowości. Ciśnienia na rozgrzanym silniku nie mierzyłem. Jeszcze to sprawdzę.
Czy słyszeliście coś o zaworach przelewowych to może ich wina? Gdzieś kilka tematów niżej facet miał z nimi problemu y Kubota mu słabo dźwigała. Poregulował je i niby było ok ale nie wiem gdzie one mogą sie znajdować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Nic zaworów nie ruszaj jak nie masz pojęcia o tym, bo zj***esz gorzej. Skoro na zimnym podnosi normalnie to zawory są w porządku.

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    2

Dzisiaj był u mnie mechanik z serwisu Kuboty. Umówiłem się z nim prywatnie bo okazało się że to znajomy znajomego :)
Zmierzył mi ciśnienia:
Na zimnym silniku na wolnych obrotach 160 max
Na zimnym silniku na wyższych obrotach 180 max
Na rozgrzanym silniku wartości analogicznie o jakieś 20 bar mniejsze.
Poregulował zawory przepływowe trochę się poprawiło ale i tak szału nie ma. Wygląda na to że jednak będziemy robić pompę :/ Cena 5800 brutto. Zestaw naprawczy 1700 brutto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1562

Ciśnienie powinno być na niskich obrotach i wysokich jednakowe, przy sprawnej pompie..

 

 

Nie zapomnij po założeniu pompy, ustawić zawory tak jak były ustawione zanim grzebałeś. Bo zdziwisz się jak zaraz Ci znów je*nie

 

Cena tragedia, ale zachciało się głupoty(kuboty) to teraz płacz i płać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Dokładnie do europejskiego ciągnika kupił byś za 1/3 tej ceny. Ale japońska jakość wystarczająca na 2,2 tys mth musi swoje kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Cena dość zaporowa, gorzej jak nowa pochodzi mniej niż oryginał.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

Dokładnie do europejskiego ciągnika kupił byś za 1/3 tej ceny. Ale japońska jakość wystarczająca na 2,2 tys mth musi swoje kosztować.

 

hmm do jakiego europejczyka bo znajomy do case, modelu nie pamiętam ale coś 120koni. zapłacił 8 tysi. wydatek tej pompy 95l/min. chyba że masz na myśli mtz.

Edytowano przez grzen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Nie wiedziałem, ze w tej kubocie jest pompa o takiej wydajności. Mogłeś bardziej błysnąć i podać cenę pompy do unimoga. Kosztuje chyba 12 tys i wyszło by, że w kubocie darmocha za połowę ceny. Dodatkowo nie wiemy, gdzie ten znajomy kupował. U dealera case czy np w hurtowni bosch, czy w jeszcze jakiejś innej hurtowni?

Co by tu nie pisać do ciągników europejskich jest masa zamienników. Oprócz tego dużo oryginalnych części do silników deutz i perkins można kupić poza siecią dealerską producenta ciągnika. Mam przykład, gdzie pompa monoblokowa w hurtowni boscha kosztowała 1450 brutto a w aso zetor 3 tys. To samo tyczy się układów napędowych dana i carraro. Gdzie na rynku są także cześć oryginalne i zamienniki dostępne poza siecią dealerską producenta ciągnika. Do tego jeszcze mam takich dostawców jak luk, sachs, bosch i wielu tym podobnych. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

to cena z serwisu .zamienniki były tańsze ale nieznajomych firm około 6 tysi

nie rozumiem o co ci chodzi z tym błyśnięciem. może to tylko ty chcesz błyszczeć w świetle tych rzeczy które wypisujesz o których wszyscy wiedzą .  udajesz jakiegoś znachora?

 

jasne jest też to że pompa po przebiegu 2000 h nie powinna padnąć, to jest nie normalne

 

Edytowano przez grzen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    12

Proponuję dla pewności wypiąć ładowacz z układu hydraulicznego, i jeszcze raz pomierzyć ciśnienia. Znajomy miał podobne objawy w M108S i okazało się, że padł zawór przelewowy w rozdzielaczu ładowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

W pierwszym poście tematu jest napisane, że na zimnym jest ok. Więc zawór raczej mało prawdopodobny. Można sprawdzić oczywiście.

Ja nie udaję znachora napisałem tylko jak wygląda rynek części do europejskich ciągników i że jest łatwiej i taniej zarówno jeśli chodzi o tak zwane zamienniki podróbki jak i o markowe części stosowane w fabrycznym montażu a oferowane poza siecią ASO przez hurtownie producentów jak bosch, carraro itd.

 

Jaki producent jest tej pompy w tej kubocie? Jeśli to jakieś hitachi czy coś w tym stylu można udać się do hurtowni sprzedających części do japońskich koparek i tego typu maszyn może tam się uda i będzie taniej.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podlach93    6

Jak pracowałem w serwisie kuboty to ta pompa nie była tak droga kosztowała około 2700 netto, a ładowacz pracuje dobrze? jaki to ładowacz? jaki ma rozdzielacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj