Skocz do zawartości
brader88

[Belarus]Wycie w okolicy silnika

Polecane posty

brader88    0

Witam od pewnego czasu  w moim belarusie po uruchomieniu silnika zaczyna coś wyć delikatnie z przodu silnika z lewej strony oraz tak jakby przy hydraulice pod kabina tez cos wyje i nawet słychać to głośniej niz z przodu silnika. Co morze byc tego powodem? Morze już ktos miał taki problem?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    179

Sprawdz filtr oleju hydrauliki bo moze wyc jak zasyfiony az wkoncu go wessie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Filtr oleju ma zawór jak ma olej ciężko przepłynąć przez filtr to się otwiera.

Pompę hydrauliki wyłącz z ciekawości czy się uciszy, łożysko oporowe  sprzęgła sprawdź czy ma luz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brader88    0

Pompę juz wyłączałem i nie ucichło.Sprawdze z ciekawości jeszcze ten filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76

Morze pisze się przez Ż. 

Dobrze byłoby jakiś film zobaczyć.


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ostatnio belarusa który od jakiegoś czasu zaczął wyć . Najbardziej było słychać na dole między silnikiem a pośrednią skrzynią , szczególnie jak był zimny . Belarus z 2007 i nie miał dużo godzin nabite ale właściciel sam sobie w nim kąt wtrysku ustawił tak ze tłoki popękały. Jak go rozebrałem to okazało się że pompa olejowa silnika ma bardzo mocno zużyte zęby ostre się zrobiły. Silnik złożyłem, właściciel nie zgodził się na wymianę pompy oleju i teraz wyje coraz mocniej do tego ten silnik ma metalową miskę olejową która niesamowicie potęguje to wycie. Zastanawiam się co głośniej będzie wyło traktor czy właściciel jak mu się w końcu rozje..e pompa i silnik się zatrze .

 

Ja bym ci proponował wyłączyć pompę hydrauliczną, wybić na luz na reduktorze i posłuchać wtedy jeśli wyje to wyłącz wałek wom pod spodem gdzie wybierasz obroty wom przesuń delikatnie i znajdziesz luz . Jeśli nie tam to pod siedzeniem , jeśli to zrobisz to wyłączysz wszystko w skrzyni co napędza silnik.  Jeśli wyje dalej to co zostało? Pompa wspomagania , pompa oleju w misce i dwa łożyska w skrzyni pośredniej a to że słychać gdzieś dalej to czasami tak bywa że dźwięk rozchodzi się po całości bo wszystko jest skręcone również w całość. Daj znać jak dojdziesz co było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

Wszystko wyłączyłem, nawet zmieniłem filtr oleju w hydraulice i tak jak wcześniej wyje i to słychać po odpaleniu za 2 min w kabinie a najbardziej z prawej strony silnika . Belarus z 2011 roku 580 godzin możliwe żeby już pompa oleju w silniku padała? A dodam jeszcze ze mam stan oleju tak ze 2 mm nad górna granica może to być tez przyczyna?  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Została pompa wspomagania i pompa smarowania silnika. Ja bym spuścił olej z hydrauliki żeby pompa wspomagania była pusta i spróbował wtedy. Ale ja obstawiam na pompę smarującą silnik do tego masz pewnie miskę metalową a to działa jak pudło rezonansowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    197

Sprawdź jeszcze w którym momencie wycie się zaczyna, czy natychmiast po odpaleniu, czy jak wejdzie smarowanie?

A tak spytam czy sprawdzałeś pompę wody i alternator?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

Pompę wody nie, jeszcze sprawdzę ale tez mi sie wydaje ze to może być pompa w silniku bo najbardziej ,  alternator nowy założony pól roku temu. Wycie zaczyna sie tak po 2- 3 minutach po odpaleniu  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jak wyżej Zbyszek radzi zdejmij pasek klinowy i się dowiesz , zanim miskę zdemontujesz . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0
(edytowany)

W poniedziałek przywiozłem mechanika z okolicy i stwierdził ze to pośrednia skrzynia "chyba" w co i ja wątpię. Wczoraj był u mnie brat i doszedł ze to pompa oleju w silniku ale powiedział ze to jest wycie jak by zaczynała pracować coraz ciężej podczas stopniowego rozgrzania. Wspomnę ze w tamtym roku miałem problem ze skaczącym ciśnieniem oleju, jeszcze teraz na zimnym silniku wskaźnik wędruje na czerwone pole na 6 barów a podczas rozgrzania spada. Pytanie czy może być coś zatkanego i gdzie?

Edytowano przez brader88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235
(edytowany)

 Objawy jakie opisałeś w ostatnim poście może dawać zacinający się zawór w przystawce filtra olejowego silnika.

Edytowano przez agromatik

"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

I będzie tak wyła pompa oleju? bo nie sztuka kopić i założyć nowa a sie okaże ze to nie to. Chciałbym żeby to posłuchał jakiś fachowiec ale nie ma takiego dobrego w okolicy  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Jeśli zacina się zawór to wyjdzie to na manometrze. Zawór masz w przystawce filtra od przodu od strony pompy wspomagania pod korkiem.

Możesz zapalić ciągnik i gdy zacznie wyć na pracującym silniku popuszczać zawór. Zobaczysz czy będzie jakaś zmiana.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.