Skocz do zawartości
brader88

[Belarus]Wycie w okolicy silnika

Polecane posty

brader88    0

Witam od pewnego czasu  w moim belarusie po uruchomieniu silnika zaczyna coś wyć delikatnie z przodu silnika z lewej strony oraz tak jakby przy hydraulice pod kabina tez cos wyje i nawet słychać to głośniej niz z przodu silnika. Co morze byc tego powodem? Morze już ktos miał taki problem?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    53

Sprawdz filtr oleju hydrauliki bo moze wyc jak zasyfiony az wkoncu go wessie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Filtr oleju ma zawór jak ma olej ciężko przepłynąć przez filtr to się otwiera.

Pompę hydrauliki wyłącz z ciekawości czy się uciszy, łożysko oporowe  sprzęgła sprawdź czy ma luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brader88    0

Pompę juz wyłączałem i nie ucichło.Sprawdze z ciekawości jeszcze ten filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Morze pisze się przez Ż. 

Dobrze byłoby jakiś film zobaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ostatnio belarusa który od jakiegoś czasu zaczął wyć . Najbardziej było słychać na dole między silnikiem a pośrednią skrzynią , szczególnie jak był zimny . Belarus z 2007 i nie miał dużo godzin nabite ale właściciel sam sobie w nim kąt wtrysku ustawił tak ze tłoki popękały. Jak go rozebrałem to okazało się że pompa olejowa silnika ma bardzo mocno zużyte zęby ostre się zrobiły. Silnik złożyłem, właściciel nie zgodził się na wymianę pompy oleju i teraz wyje coraz mocniej do tego ten silnik ma metalową miskę olejową która niesamowicie potęguje to wycie. Zastanawiam się co głośniej będzie wyło traktor czy właściciel jak mu się w końcu rozje..e pompa i silnik się zatrze .

 

Ja bym ci proponował wyłączyć pompę hydrauliczną, wybić na luz na reduktorze i posłuchać wtedy jeśli wyje to wyłącz wałek wom pod spodem gdzie wybierasz obroty wom przesuń delikatnie i znajdziesz luz . Jeśli nie tam to pod siedzeniem , jeśli to zrobisz to wyłączysz wszystko w skrzyni co napędza silnik.  Jeśli wyje dalej to co zostało? Pompa wspomagania , pompa oleju w misce i dwa łożyska w skrzyni pośredniej a to że słychać gdzieś dalej to czasami tak bywa że dźwięk rozchodzi się po całości bo wszystko jest skręcone również w całość. Daj znać jak dojdziesz co było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

Wszystko wyłączyłem, nawet zmieniłem filtr oleju w hydraulice i tak jak wcześniej wyje i to słychać po odpaleniu za 2 min w kabinie a najbardziej z prawej strony silnika . Belarus z 2011 roku 580 godzin możliwe żeby już pompa oleju w silniku padała? A dodam jeszcze ze mam stan oleju tak ze 2 mm nad górna granica może to być tez przyczyna?  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Została pompa wspomagania i pompa smarowania silnika. Ja bym spuścił olej z hydrauliki żeby pompa wspomagania była pusta i spróbował wtedy. Ale ja obstawiam na pompę smarującą silnik do tego masz pewnie miskę metalową a to działa jak pudło rezonansowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Sprawdź jeszcze w którym momencie wycie się zaczyna, czy natychmiast po odpaleniu, czy jak wejdzie smarowanie?

A tak spytam czy sprawdzałeś pompę wody i alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

Pompę wody nie, jeszcze sprawdzę ale tez mi sie wydaje ze to może być pompa w silniku bo najbardziej ,  alternator nowy założony pól roku temu. Wycie zaczyna sie tak po 2- 3 minutach po odpaleniu  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jak wyżej Zbyszek radzi zdejmij pasek klinowy i się dowiesz , zanim miskę zdemontujesz . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0
Napisano (edytowany)

W poniedziałek przywiozłem mechanika z okolicy i stwierdził ze to pośrednia skrzynia "chyba" w co i ja wątpię. Wczoraj był u mnie brat i doszedł ze to pompa oleju w silniku ale powiedział ze to jest wycie jak by zaczynała pracować coraz ciężej podczas stopniowego rozgrzania. Wspomnę ze w tamtym roku miałem problem ze skaczącym ciśnieniem oleju, jeszcze teraz na zimnym silniku wskaźnik wędruje na czerwone pole na 6 barów a podczas rozgrzania spada. Pytanie czy może być coś zatkanego i gdzie?

Edytowano przez brader88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175
Napisano (edytowany)

 Objawy jakie opisałeś w ostatnim poście może dawać zacinający się zawór w przystawce filtra olejowego silnika.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brader88    0

I będzie tak wyła pompa oleju? bo nie sztuka kopić i założyć nowa a sie okaże ze to nie to. Chciałbym żeby to posłuchał jakiś fachowiec ale nie ma takiego dobrego w okolicy  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeśli zacina się zawór to wyjdzie to na manometrze. Zawór masz w przystawce filtra od przodu od strony pompy wspomagania pod korkiem.

Możesz zapalić ciągnik i gdy zacznie wyć na pracującym silniku popuszczać zawór. Zobaczysz czy będzie jakaś zmiana.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×