Skocz do zawartości
News
kaj18

Ares 697 WOM wyłącza się po kilku sek

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kaj18    0

Ostatnio WOM pracował 2 lata temu przy rozrzutniku bez zarzutu. 
Dziś podpięty pod rozsiewacz po włączeniu (wszystkie ustawienia 540/1000/eco) pracuje chwilę(średnio ok 20sek), kontrolka WOM zaczyna migać i WOM zatrzymuje się powoli. Okresy pracy są różne - szybciej wyłączy się po zwiększeniu obrotów. Wyświetlacz na panelu pokazuje obroty w czasie pracy. 
Późną jesienią pojawił się problem z pracą skrzyni biegów (wyskakuje błąd elektroniki i ciągnik sam przełącza biegi, nie pracuje wyświetlacz pracy skrzyni biegów), co najprawdopodobniej jest związane z wyświetlaczem pracy skrzyni na słupku prawym(wyłączenie wyświetlacza opornikiem-kostką przy nim likwiduje wszelkie błędy - skrzynia chodzi bez zarzutu)po 10-30 min pracy wyświetlacz się włącza i ciągnik pracuje prawidłowo.Piszę o tym bo może ma to związek - w instrukcji napisano,że AUTO5 może wyłączyć WOM powyżej 1900 obrotów przy trybie ECO).Serwis był, stwierdził uszkodzenie modułu silnika (wykazuje nieprawidłową temp płynu)- bez objawów w pracy ciągnika. 
Po sezonie zauważyłem że okolica filtrów hydrauliki/skrzyni jest obklejona kurzem, stwierdziłem lekki wyciek oleju z redukcji wkręconej prawdopodobnie w rozdzielacz (ok10 cm przed "dużym"filtrem). Nigdy nie zauważyłem wcześniej mocniejszego wycieku/plamy, ale też nie był włączany WOM. Dziś po kilkunastu próbach włączania WOM i odstawieniu ciągnika na plac pokazała się solidna plama (30cm)oleju od tą okolicą.Czy taki ubytek oleju może powodować spadki ciśnienia=wyłączenie wom? 
Wyjąłem i włożyłem przyłącza elektryczne okolicy wycieku, nic się nie zmieniło. 
Czy mogę spróbować przełączyć kostki, żeby np. uruchomić WOM włącznikiem od blokady mechanizmu różnicowego?To bezpieczne? 
Proszę o pomoc, może w Pn trochę przymrozi i będzie szansa zasilić uprawy. 

Edytowany:po odłączeniu czujnika obrotów WOM wałek kręci przez ok 2-3 min, w czasie pracy kontrolka świeci przez 2-3 sek. potem miga (najczęściej4-krotnie) po czym znów świeci i tak kilkanaście cykli po czym się wyłącza. Obroty WOMu gdy kontrolka miga nie zmniejszają się (przynajmniej nie jest to widoczne w liczniku obrotów tarcz rozsiewacza.W czasie pracy WOMu wyciek z okolicy prawej, redukcji w którą wkręcony jest kolanko->metalowy przewód jest spory(kropla na sek)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1635

Z tego co napisałeś ja obstawiam albo za niskie ciśnienie oleju spowodowane słabą już pompą lub opisanym przez Ciebie wyciekiem lub coś się dzieje w elektryce sterującej i zabezpieczającej przed pracą z za wysokimi obrotami w trybie Eco.

Jeśli masz dostęp do serwisu to niech Ci zmierzą ciśnienie jakie daje pompa na sprzęgło załączające WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaj18    0

Przewód od czujnika WOM z prawej strony z tyłu był zgnieciony i w czasie odpinania urwał się - polutowany - wskazuje obroty WOM.

Wyciek z okolicy rozdzielacza (prawa strona przed cewkami) zlikwidowany.

WOM po włączeniu teraz od razu się wyłącza(miga kontrolka) - czasem zakręci sekundę, czasem nie.

 

Po przejrzeniu postów o awariach WOM sprawdziłem parę spraw:

-prąd z alternatora wyjście W - 7,5V, obrotomierz na pulpicie wskazuje obroty prawdopodobnie prawidłowo.

-na wtyczce włącznika WOM napięcie przy rozruchu 14,5V, po wyłączeniu (miga kontrolka) spada do 2-3V

-po uruchomieniu ciągnika WOM(podłączony do rozsiewacza) robi ok 1/2 obrotu- wniosek - hamulec WOM nie jest aktywny - na wtyczce brak napięcia.

-hamulec WOM mogę włączyć ręcznie włącznikiem WOM (obrót w przeciwną stronę) i widać efekt(mogę obrócić ręką WOM,ale z znacznie większym oporem).

 

Zamieniłem wtyczki na cewkach -Włącznik WOM z hamulcem.WOM pracuje prawidłowo przez obrót włącznika na pozycję Hamulec WOM, wyświetlane są obroty na pulpicie. 

 

Jeśli wskazania obrotomierzy WOMu i silnika (z alternatora, chyba że sterownik WOM może brać obroty silnika z innego miejsca - wtedy może szkodzić niepraiwdłowo działający moduł silnika) są prawidłowe to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzenia jakiegoś modułu AUTO5. (są trzy moduły w kabinie +wyświetlacz-moduł na słupku).

 

Czy praca WOMu na elektryce hamulca WOM z rozsiewaczem (bez znacznego obciążenia) może spowodować jakieś uszkodzenia w ciągniku? Czy tylko brakuje tu zabezpieczenia typu "rozjazd obrotów silnika i WOM"i płynnego startu czy czegoś jeszcze? Wie ktoś może czy w Claasach podobnie jak w NH prąd z alternatora ma znaczenie przy pracy WOM?

 

Edytowano przez kaj18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    139

NH nie ma nic wspólnego z Claasem. Możesz tak jeździć jak opisałeś. WOM jest załączany zaworem elektrohydraulicznym i podanie na niego napięcia powoduje start. Moduł odpowiada jak pisałeś właśnie za miękki start(podanie pulsacyjnie 14V) i ewentualne zabezpieczenie przy przeciążeniu (rozłączy WOM)

Co do problemów z niewłaściwą temp. płynu to bardzo często winny jest czujnik temperatury. Powoduje błędny odczyt (najczęściej za niski) i z tąd kłopoty. Proponuje najpierw wymianę czujnika, potem ewentualnie termostatu, ale z tego co się spotkałem to zawsze czujnik przekłamywał i z błędnego odczytu się brały problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1635

Może to dość banalne ale dla pewności sprawdziłbym też wszelkie połączenia masy na ciągniku czyli przy akumulatorze oraz na połączeniu z kabiną. Odkręcić, oczyścić, przykręcić ponownie. Elektronika jest bardzo wrażliwa na ubytki napięć, które mają miejsce gdy gdzieś masa słabo łączy więc nie zaszkodzi sprawdzić jak to u Ciebie wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

Sprawdź przełączniki wom na błotnikach a zwłaszcza ich wiązki pod plastykami błotników na pewno znajdziesz tam dziurę  powodzenia.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaj18    0

Rozwiązanie dla zainteresowanych - prawy wyłącznik WOM na błotniku okresowo przerywał ciągłość przy minimalnych wstrząsach. Jest raczej nierozbieralny(sklejony?) więc pomogło zlutowanie przewodów z pominięciem wyłącznika.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    520

Czyli kolega @mariusz(ZDUN) trafił w 10.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1635

Kto jak kto ale kolega Zdun ma na tyle duże doświadczenie,że pewnie zawsze trafia z diagnozą w 10 :D

Szkoda,że nie można jeszcze ludzi klonować bo przydałby się taki Zdun w każdej gminie i na brak zajęcia by raczej nie narzekał :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Z tymi wyłącznikami coś jest na rzeczy. W swoim mam obydwa zmostkowane ( ominięte). Potrzebne to jak piąte koło u wozu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez LeMon605
      Chciałbym w swojej aresce 556 wymienić radio (siedzi teraz Philips, pewnie oryginał), ale nie wiem jak za to się zabrać. Ściągnąłem ramkę otaczającą panel radia ale pod nią nie ma żadnych śrub. Druga sprawa to dlaczego radio włącza się tylko wtedy gdy kluczyk jest przestawiony w pozycję parkingową, czy jak to tam się nazywa, na zapłonie oraz przy uruchomionym silniku radio nie gra. W ogóle te radio jakieś dziwne, nie ma ono przycisku on/off.
      Proszę o pomoc
    • Przez maciek916
      koledzy ma problem z podawaniem siatki to znaczy owija się ona na gumowym walcu kombinowałem już  na wszelki sposoby myłem walec sypałem go talkiem bo mówili mi że siatka się może przyklejać  poluźniłem docisk walca stalowego bo jedynie on był inaczej wyregulowany niż podaje instrukcja ale teraz z hamulcem nie może pociągnąć siatki trzeba go ponieś na początku ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze zrobić i jaka siatka jest do nich najlepsza
    • Przez rabit500
      Witam Forumowiczów
      Zwracam się do was z pytaniem  odnośnie wskazań obrotów w dominatorze 88s, poprostu ich nie ma (ani silnika ani młockarni wskazówka od obrotów poprostu umarła). Na przycisk zmiany wskazań też nie reaguje. Gdzie szukać przyczyny? jak sprawdzić czy obrotomierz wogóle działa. Jakiś schemat  wiązki od obrotów czy coś podobnego. Albo jak pospinać żeby były na ten moment żeby przynajmniej pokazywał obroty młockarni.
      Jeśli był taki temat proszę o podrzucenie linku, bo osobiście ni nie znalazlem co pomogłoby rozwiązać problem.
    • Przez Michu6630
      Witam planujemy kupić drugi kombajn jesteśmy już zdecydowani na 5 klawiszowego claasa maxi i tu zadaje pytanie do znawców 😂 czym różni się claas maxi 88 od 98 wiem ze claas 98 ma silnik Mercedesa a 88 jest ciężko znaleźć z mercedesem niestety na tym moja wiedza się kończy xd.Proszę o pomoc jakiego claasa wybrać
      PS.mam jeszcze jedno pytanie czy lepszy będzie claas na szarym podwoziu czy na zielonym.
    • Przez radzikus
      Szanowni,
      nie działa wom w aresie. Niby wszystko działa od strony mechaniki a przy próbie właczenia wou coś tam nawet słychać w moście ale mimo wszystko wom nie uruchamia się.
      Pojawia się błąd 345- oznacza mniej wiecej "uszkodzony włącznik womu, wiązkę lub cewkę".
      Czy moglibyscie wskazać mi które cewki odpowiadają za wom w tym ciagniku ?
       
      PS; do tej pory miałem tylko Agrotrona, z Claasem jestem niestety ciemny
       
      Z góry dzięki!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.