Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!Chcialem sie podzielic swoim problemem i prosze o pomoc co moze byc? wladek wrocil od mechanika po wymianie pierscieni i tuleji..mechanik powiedzial mi ze nierowno pracuje bo pompa jest do wymiany..ale jak go tam zaprowadzalem to wszystko bylo ok.Natomiast przejechalem od niego z 30km i wszystko bylo ok.ale teraz przy pracy w polu cos go tak jakby zapowietrzalo ..byly wymienione filtry,wymyty zbiornik i wyczyszczony odstoinik razem ze wszystkimi miedzianymi uszczlkami ale nadal gdzies lapie lewe powietrze bo na wezy od powrotu do zbiornika wali powietrze pol na pol z paliwem..czy jest mozliwe ze pompa paliwowa moze gdzies zasysac lewe powietrze?A i jeszcze moze tak mi sie wydaje ale jak wladek jest przechylony na lewy bok to szybciej go lapie ta bolaczka z zapowietrzeniem,ponadto czasem jak pochodzi na wolnych obrotach  probuje dodac mu gazu to nie ma natychmiastowej reakcji tylko trzeba chwilke poczekac i dopiero wskakuje na wysokie obroty..a jak go zostawie na wolnych to pracuje a po jakims czasie sam zgasnie..a i wczoraj pompujac pompka zasilajaca mialem takie cos ze pompuje a tutaj poszla dwa razy i tak jakby cos ja trzymalo ze wcale nie chciala chodzic..a pozniej ja poscilo i znow chodzila.

Opublikowano

Podłącz bezpośrednio do zbiornika, wykręć rurkę w zbiorniku która zaciąga paliwo, i włóż przewód gumowy który daj od razu do pompy, Na 90% problemy miną.

Opublikowano

Ja tu widzę problem z pompką zasilającą albo pękła sprężyna albo zaworki są już wyrobione

Opublikowano

Wymieniłem pompke zasilajaca..podlaczylem przewodem z baku do pompki ,omijając odstojnik.Teraz jest tak ze wcale zapalić nie chce..Jak go odpowietrzyc?

Opublikowano

A sprawdzałeś nową pompę zasilającą ile wystaję tłoczek z rolką bo trafiają się na rynku takie pompki zasilające w których rolka popychająca wystaję bardzo daleko która nie pompuje paliwa.Spotkałem się z tym problemem a co tego że idzie na przelewie powietrze to masz nieszczelny układ zasilania paliwem.

Opublikowano

Miałem kiedyś takie coś i zapowietrzanie było problemem dyżurnym. najczęściej problem leżał w zwykłej uszczelce miedzianej gdziekolwiek której przy rozkręcaniu nie wymieniłem na nową, czasem gumowa rurka posieknięta.

 Raz założyłem niewłaściwą śrubkę przelewową na filtrach - ona musi mieć odpowiednią przepustowość tak aby w czasie pracy sam się odpowietrzał ale nie za duży przelew aby utrzymać ciśnienie z pompki zasilającej.

Jeżeli pompa zasilająca wytwarza jakieś ciśnienie to z sekcji wysokiego ciśnienia z pompy powietrze nie powinno się przedostać.

Gdy podczas pompowania ręczną pompką wyczuwasz opór to znaczy że raczej zaworki OK, gdy zbyt duży to może ta śrubka, gdy ją poluzujesz i zrobi się lżej a paliwo zacznie wypływać (u ciebie razem z powietrzem) to kombinuj przy niej. 

Prędzej bym sam problem znalazł bo przez internet, dużo trudniej.

Najczęściej tankowałem do pełna i tak gdzieś do połowy zbiornika nie było problemów, kiedy nie miałem czym dotankować to nieraz pół dnia trzeba było zanim namierzyłem dziurkę aby resztę paliwa wykorzystać. Dokręcanie którejkolwiek ze śrub paliwowych na siłę mniej pomoże od wymiany uszczelek miedzianych na nowe o gwintach nie muszę ostrzegać, dobrze je wcześniej wygrzać do czerwoności np: w þłomieniu świeczki. (miękną i lepiej się układają).

A , ostatnio u sąsiada zapchana była rurka i przedmuchanie pomogło jak pojechałem sciągnąć go z pola, (później jeszcze pół hektara zasiał) 

Nie zgadnę na odległość.

Współczuję i życzę powodzenia.

Opublikowano (edytowane)

Traktor udalo mi sie troszke odpowietrzyc popuszcajac sruby przy wtryskiwaczach i srube nad filtrami powietrza i krecac rozrusznikiem..ciagnik odpalil chodzil jakis czas ale zaczol takjakby pobierac paliwo "znadmiaru" i  zaczal gasnac czyli paliwo zamiast trafiac do baku pobieral spowrotem..co moze byc??O co z tym chodzi?

Edytowane przez binek85
Opublikowano

Jeżeli jest zapowietrzony porządnie to potrafi zgasnąć, bo powietrze pozostaje w odstojniku, fitrach, i trzeba procedurę powtarzać ze trzy razy czasami (o ile usunęło się nieszczelność - oczywiście). Odkręcanie śrubek na przewodzie przelewowym na wtryskiwaczach niepotrzebne. Śrubka przelewowa na filtrach sama powinna puścić powietrze i nieodkręcona w przewód do zbiornika - ona ma taki otworek na igłę niemal jeśli zbyt mały lub jest zapchana wtedy nie działa funkcja samoodpowietrzania przy niewielkich ilościach powietrza gdy za duża ciągnik nie odpali. Luzowanie śrub za pierwszym filtrem paliwa i pompowanie do zaniku powietrza, później za drugim filtrem (to spore kubki i trochę trzeba popompować). Sprawność pompki zasilającej można wtedy sprawdzić kręcąc rozrusznikiem przy poluzowanej którejś z tych śrub jeśli pompa daje od razu widać. Jeżeli za drugim filtrem powietrze się nie wydobywa tylko samo paliwo można uznać filtry za odpowietrzone i jeśli ciągnik odpali i wejdzie na równe obroty aby po kilkudziesęciu sekundach znów się zapowietrzać najpewniej gdzieś jest nieszczelność i głównie między zbiornikiem a pompką zasilającą a filtry znów mamy zapowietrzone, chociaż (o ile dobrze pamiętam) na pompie paliwowej od strony bloku silnika jest w "ciapku" przewód przelewowy pompy wys. ciśnienia i tam też panuje podciśnienie, przy nieszczelnych szajbkach może i tam łapać powietrze,

Jeżeli ciągnik nie odpala z powodu zapowietrzenia praktycznie nie wydobywa się z tłumnika dym lub stosunkowo niewiele, jeśli gaśnie z tego powodu też ale pojedyncze kółka może puszczać, jeśli traci obroty intensywnie dymiąc czarnym, niebieskim, czy nawet białym ale nieprzerwanie gęstym  dymem to wina leży gdzie indziej (np: pompie zaworach, ustawieniach,), to logiczne. Nie wymienię tu potencjalnych wszystkich szajbek, uszczelek filtrów odstojnika, nadłamanych czy przetartych przewodów paliwowych i wszystkich sposobów lokalizacji nieszczelności bo nie mam już katalogu - sprzedanego razem z ciągnikiem kilka lat temu. Jeśli ciągnik odpala po odpowietrzeniu i jakiś czas chodzi to pompa (może i do naprawy) działa, i jeżeli nadal pojawia się powietrze w przelewie to gzieś, jest nieszczelność nadal, Zdalnie nie wiem gdzie, bo by mnie za czarną magię gotowi skazać.    

Opublikowano

Chlopaki ciagnik gada ...problemem byly filtry paliwowe ktore mechanik zalozyl..nie wiem jakim cudem ale prawdopodobnie w jakis sposob zatykaly one kanaly paliwowe w szklankach i paliwo nie szlo na pompe paliwowa..wymienilem zalozylem najzwyklejsze filtry paliwowe do wladka i ciagnik chodzi..aczkolwiek zalozylem tez maly filterek miedzy pompka zasilajaca a bakiem bo odlaczylem odstojnik calkowicie..mam nadzieje ze wszystko bedzie juz ok..heh..dziekuje wszystkim za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v