Kubux

Zetor 5320 Dym

Polecane posty

Kubux    0

Witam! :))

Mam pytanko mianowicie silnik jest po remoncie, ma jakieś 70+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej, ustawienie zaworów.
Problem polega na tym, że po zapaleniu dymi na niebiesko-siwo, dodatkowo potrafi wywalić przy kolektorze ropę. (na 80% jest to ropa).
Pompa była oddawana do regeneracji (nowe sekcje), końcówki wtryskiwaczy nowe ustawione na ok 165 z tego co pamiętam. 

Dym znika gdy silnik ma obciążenie,
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za pomoc!  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1996    2

Wydaje mi się kolego że coś jest z pierścieniami na ja tak miałem w zetorze 7745 tez mi leciała ropa i po rozebraniu okazało się że były popękane pierścienie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jakie komplety naprawcze wstawiłeś ? Jesteś pewien,że to ropa  ? Miałem podobnie i okazało ,się  że był luz na trzonkach zaworów . Jak miał lekko to też ciekło z kolektora bo nie spalał oleju ,jak poszedł w ciężką pracę to przestawało ciec bo nie wyrzucał a spalał olej- też to było po wymianie kompletów

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Komplety oryginalne zetora. Zawory były nowe, głowice planowane.Rano jak zapalam to normalnie lokomotywa, w dodatku tak jakby na 2 tłokach najpierw chodził dopiero potem wkręca się na następne. Hm tak na 80% ropa, oleju nie widzę żeby ubywało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Pompa paliwowa. Musisz kupić nową. Regeneracja wymiana sekcji haha na starych pewnie było lepiej jak teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A co śmiesznego jest w regeneracji pompy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Naprawiałem pompę w 7211 i 1614 i nic to nie zmienia. Zetor jak kopcił na zimnym tak kopci dokładnie jak ten z opisu może rurą ropa nie cieknie jednak na pewno jest mokra. 16 stka dostała nową pompę bo nikt nie umiał zrobić by dobrze odpalała, dopiero na nowej mrozy są nie straszne. Robił to nie jeden warsztat i żaden nie mógł sobie poradzić. Wszystkie warsztaty robią to standardowo sekcje, sekcje,sekcje. A regulator obrotów jak by się go bali. W nowej pompie niema problemów ani z odpalaniem ani z obrotami i nie dymi i moc jak trzeba. 

Z turbodoładowaniem nie ma problemiku dmucha ile trzeba.  

Kolego kupuj nową pompę szkoda twojej kasy będziesz rozbierał regenerował i tak nic to nie pomoże chyba ze trafisz na mechanika ponadprzeciętnego. Wydałeś już 500 600 zł na sekcje teraz wydasz jeszcze tyle i już masz połowę pompy. 

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

kapitalke to on już miał :P dzwoniłem do punktu zetora to zaśpiewał za nową 6 tys a za regenerację 3tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

przecież 5320 to prawie to samo co 7211 i pompy wtryskowe pasują  . Niby w tych nowszych inne sekcje i regulator z korektorem (co w praktyce daje mniejszego kopa)  ,ale można wstawić od 7211 i będzie nawet lepiej chodził ,więc po co płacić 6000 tys zł ??

Inna sprawa jak nie wywalał ropy przed remontem to nie jest winna pompy ,chyba ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

no to weź ustal co to w końcu jest :olej czy paliwo !!!!!!!!

Z własnego doświadczenia powiem Ci ,że wadliwa (w sensie wytłuczonej, przepuszczającej na sekcjach ) pompa nie powoduje wycieku paliwa z cylindrów prędzej lejący wtrysk . Może jak to jest olej  to odwrotnie założyłeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół  pompuje w górę ? 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

taka hm mazia ale jakby był źle założony to by cały czas wywalał a nie tylko czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

na 99% jest to efekt luźnych trzonków zaworów skoro piszesz , że głowice tylko planowane .

To ,że nie odpala na wszystkie ,szczególnie przy temp .poniżej zera to nic nie poradzisz te silniki tak mają (chyba,że Ci się zapowietrza ) .

Dym może być efektem spalania właśnie cieknącego z zaworów ssących oleju .

Jak jesteś pewien,że dobrze wszystko złożyłeś  i końcówki wtryskiwaczy też są właściwe ( odpowiednio ustawione -kreska na końcówce ma się pokryć z rysą na obudowie wtryskiwacza )  to Musisz ściągnąć jeszcze raz głowice i wymienić zawory z prowadnicami  .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Głowice jak oddawałem to mówiłem żeby wymienili też zawory wiec powinny być nowe włożone,przy okazji podejrzewam,że prowadnice zaworów też.
Dziś wyjąłem wtryskiwacze i zdjąłem podkładki z nich. Efekt taki, że na ciepłym nie widać już prawie dymu, lepiej teraz się wkręca w obroty lecz na zimnym do ok 70% dalej kopci ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj