Skocz do zawartości
Kubux

Zetor 5320 Dym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Kubux    0

Witam! :))

Mam pytanko mianowicie silnik jest po remoncie, ma jakieś 70+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej, ustawienie zaworów.
Problem polega na tym, że po zapaleniu dymi na niebiesko-siwo, dodatkowo potrafi wywalić przy kolektorze ropę. (na 80% jest to ropa).
Pompa była oddawana do regeneracji (nowe sekcje), końcówki wtryskiwaczy nowe ustawione na ok 165 z tego co pamiętam. 

Dym znika gdy silnik ma obciążenie,
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za pomoc!  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1996    2

Wydaje mi się kolego że coś jest z pierścieniami na ja tak miałem w zetorze 7745 tez mi leciała ropa i po rozebraniu okazało się że były popękane pierścienie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jakie komplety naprawcze wstawiłeś ? Jesteś pewien,że to ropa  ? Miałem podobnie i okazało ,się  że był luz na trzonkach zaworów . Jak miał lekko to też ciekło z kolektora bo nie spalał oleju ,jak poszedł w ciężką pracę to przestawało ciec bo nie wyrzucał a spalał olej- też to było po wymianie kompletów

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kubux    0

Komplety oryginalne zetora. Zawory były nowe, głowice planowane.Rano jak zapalam to normalnie lokomotywa, w dodatku tak jakby na 2 tłokach najpierw chodził dopiero potem wkręca się na następne. Hm tak na 80% ropa, oleju nie widzę żeby ubywało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    91

Pompa paliwowa. Musisz kupić nową. Regeneracja wymiana sekcji haha na starych pewnie było lepiej jak teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    91

Naprawiałem pompę w 7211 i 1614 i nic to nie zmienia. Zetor jak kopcił na zimnym tak kopci dokładnie jak ten z opisu może rurą ropa nie cieknie jednak na pewno jest mokra. 16 stka dostała nową pompę bo nikt nie umiał zrobić by dobrze odpalała, dopiero na nowej mrozy są nie straszne. Robił to nie jeden warsztat i żaden nie mógł sobie poradzić. Wszystkie warsztaty robią to standardowo sekcje, sekcje,sekcje. A regulator obrotów jak by się go bali. W nowej pompie niema problemów ani z odpalaniem ani z obrotami i nie dymi i moc jak trzeba. 

Z turbodoładowaniem nie ma problemiku dmucha ile trzeba.  

Kolego kupuj nową pompę szkoda twojej kasy będziesz rozbierał regenerował i tak nic to nie pomoże chyba ze trafisz na mechanika ponadprzeciętnego. Wydałeś już 500 600 zł na sekcje teraz wydasz jeszcze tyle i już masz połowę pompy. 

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

kapitalke to on już miał :P dzwoniłem do punktu zetora to zaśpiewał za nową 6 tys a za regenerację 3tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

przecież 5320 to prawie to samo co 7211 i pompy wtryskowe pasują  . Niby w tych nowszych inne sekcje i regulator z korektorem (co w praktyce daje mniejszego kopa)  ,ale można wstawić od 7211 i będzie nawet lepiej chodził ,więc po co płacić 6000 tys zł ??

Inna sprawa jak nie wywalał ropy przed remontem to nie jest winna pompy ,chyba ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

no to weź ustal co to w końcu jest :olej czy paliwo !!!!!!!!

Z własnego doświadczenia powiem Ci ,że wadliwa (w sensie wytłuczonej, przepuszczającej na sekcjach ) pompa nie powoduje wycieku paliwa z cylindrów prędzej lejący wtrysk . Może jak to jest olej  to odwrotnie założyłeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół  pompuje w górę ? 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

taka hm mazia ale jakby był źle założony to by cały czas wywalał a nie tylko czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

na 99% jest to efekt luźnych trzonków zaworów skoro piszesz , że głowice tylko planowane .

To ,że nie odpala na wszystkie ,szczególnie przy temp .poniżej zera to nic nie poradzisz te silniki tak mają (chyba,że Ci się zapowietrza ) .

Dym może być efektem spalania właśnie cieknącego z zaworów ssących oleju .

Jak jesteś pewien,że dobrze wszystko złożyłeś  i końcówki wtryskiwaczy też są właściwe ( odpowiednio ustawione -kreska na końcówce ma się pokryć z rysą na obudowie wtryskiwacza )  to Musisz ściągnąć jeszcze raz głowice i wymienić zawory z prowadnicami  .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Głowice jak oddawałem to mówiłem żeby wymienili też zawory wiec powinny być nowe włożone,przy okazji podejrzewam,że prowadnice zaworów też.
Dziś wyjąłem wtryskiwacze i zdjąłem podkładki z nich. Efekt taki, że na ciepłym nie widać już prawie dymu, lepiej teraz się wkręca w obroty lecz na zimnym do ok 70% dalej kopci ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam  Jak odpalę zetora 7245 nawet teraz w lecie dość mocno kopci na początku na biało- niebiesko. Chwilę potem jak wejdę na obroty powyżej 1200 wogóle nie ma dymu ... Ciągnik nawet dobrze pali tylko jakby dziwnie chodził na początku , nawet raz na jakiś czas złapie jakby na 3 gary a po upływie kulkunastu sekund problem jest z głowy ... Oleju nie ubywa z niego na dużych obrotach czy też na małych w robocie nie pokazuje żadnego dymu... Dziwne jest to bo nawet 60 dymu po odpaleniu mi nie pokazuje a zetor kopci ... pomożecie ?
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kacper43
      Cześć,

      Gdzie w Zetorze 7211 '88 - reguluje się dawkę paliwa?
      Chodzi mi o regulacje na pompie wtryskowej, zwiększyć lub zmniejszyć dawkę.
      Pompa oryginalna.
      Mógłby mi to ktoś tak prosto wytłumaczyć?
       
      Na forum znalazłem info o 7011, ale on ma inną pompę z tego co wiem

      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez Smyku89
      Jestem posiadaczem Zetora 5211, rok produkcji 1988r. Jakiś miesiąc temu podczas bronowania nagle wzrosła temp na 100 stopni. Natychmist się zatrzymałem i ku mojemu zdziwieniu te 100 stopni było tylko na zegarze. Został wymieniony termostat wraz z czujnikiem temperatury i chwilowo był spokój i teraz za każdym razem kiedy zakołysze gdzieś na dołku wskaźnik temp wody pokazuje 100-120. poprowadziłem też oddzielny kabel od czujnika do zegara ale dalej to samo. Zegar głupieje. Zauważyłem ubytki płynu w chłodnicy ale były one spowodowane uszkodzoną pompą wody. Pompa wymieniona na oryginalną. Myślę, że ta awaria pompy wody w ostatnim czasie ma jakiś związek z tym głupiejącym zegarem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Będę wdzięczny za rady
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.