Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Kubux    0

Witam! :))

Mam pytanko mianowicie silnik jest po remoncie, ma jakieś 70+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej, ustawienie zaworów.
Problem polega na tym, że po zapaleniu dymi na niebiesko-siwo, dodatkowo potrafi wywalić przy kolektorze ropę. (na 80% jest to ropa).
Pompa była oddawana do regeneracji (nowe sekcje), końcówki wtryskiwaczy nowe ustawione na ok 165 z tego co pamiętam. 

Dym znika gdy silnik ma obciążenie,
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za pomoc!  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1996    2

Wydaje mi się kolego że coś jest z pierścieniami na ja tak miałem w zetorze 7745 tez mi leciała ropa i po rozebraniu okazało się że były popękane pierścienie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
Napisano (edytowany)

jakie komplety naprawcze wstawiłeś ? Jesteś pewien,że to ropa  ? Miałem podobnie i okazało ,się  że był luz na trzonkach zaworów . Jak miał lekko to też ciekło z kolektora bo nie spalał oleju ,jak poszedł w ciężką pracę to przestawało ciec bo nie wyrzucał a spalał olej- też to było po wymianie kompletów

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kubux    0

Komplety oryginalne zetora. Zawory były nowe, głowice planowane.Rano jak zapalam to normalnie lokomotywa, w dodatku tak jakby na 2 tłokach najpierw chodził dopiero potem wkręca się na następne. Hm tak na 80% ropa, oleju nie widzę żeby ubywało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Pompa paliwowa. Musisz kupić nową. Regeneracja wymiana sekcji haha na starych pewnie było lepiej jak teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80
Napisano (edytowany)

Naprawiałem pompę w 7211 i 1614 i nic to nie zmienia. Zetor jak kopcił na zimnym tak kopci dokładnie jak ten z opisu może rurą ropa nie cieknie jednak na pewno jest mokra. 16 stka dostała nową pompę bo nikt nie umiał zrobić by dobrze odpalała, dopiero na nowej mrozy są nie straszne. Robił to nie jeden warsztat i żaden nie mógł sobie poradzić. Wszystkie warsztaty robią to standardowo sekcje, sekcje,sekcje. A regulator obrotów jak by się go bali. W nowej pompie niema problemów ani z odpalaniem ani z obrotami i nie dymi i moc jak trzeba. 

Z turbodoładowaniem nie ma problemiku dmucha ile trzeba.  

Kolego kupuj nową pompę szkoda twojej kasy będziesz rozbierał regenerował i tak nic to nie pomoże chyba ze trafisz na mechanika ponadprzeciętnego. Wydałeś już 500 600 zł na sekcje teraz wydasz jeszcze tyle i już masz połowę pompy. 

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Tylko, że za pompę zaśpiewali 6tys heh ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    4

ILE ??? chyba 1600 ;) za tyle to można zribić poządną kapitalke silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

kapitalke to on już miał :P dzwoniłem do punktu zetora to zaśpiewał za nową 6 tys a za regenerację 3tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
Napisano (edytowany)

przecież 5320 to prawie to samo co 7211 i pompy wtryskowe pasują  . Niby w tych nowszych inne sekcje i regulator z korektorem (co w praktyce daje mniejszego kopa)  ,ale można wstawić od 7211 i będzie nawet lepiej chodził ,więc po co płacić 6000 tys zł ??

Inna sprawa jak nie wywalał ropy przed remontem to nie jest winna pompy ,chyba ?

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Przed wywalał ale chyba wtedy był to olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

no to weź ustal co to w końcu jest :olej czy paliwo !!!!!!!!

Z własnego doświadczenia powiem Ci ,że wadliwa (w sensie wytłuczonej, przepuszczającej na sekcjach ) pompa nie powoduje wycieku paliwa z cylindrów prędzej lejący wtrysk . Może jak to jest olej  to odwrotnie założyłeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół  pompuje w górę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

taka hm mazia ale jakby był źle założony to by cały czas wywalał a nie tylko czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

na 99% jest to efekt luźnych trzonków zaworów skoro piszesz , że głowice tylko planowane .

To ,że nie odpala na wszystkie ,szczególnie przy temp .poniżej zera to nic nie poradzisz te silniki tak mają (chyba,że Ci się zapowietrza ) .

Dym może być efektem spalania właśnie cieknącego z zaworów ssących oleju .

Jak jesteś pewien,że dobrze wszystko złożyłeś  i końcówki wtryskiwaczy też są właściwe ( odpowiednio ustawione -kreska na końcówce ma się pokryć z rysą na obudowie wtryskiwacza )  to Musisz ściągnąć jeszcze raz głowice i wymienić zawory z prowadnicami  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Głowice jak oddawałem to mówiłem żeby wymienili też zawory wiec powinny być nowe włożone,przy okazji podejrzewam,że prowadnice zaworów też.
Dziś wyjąłem wtryskiwacze i zdjąłem podkładki z nich. Efekt taki, że na ciepłym nie widać już prawie dymu, lepiej teraz się wkręca w obroty lecz na zimnym do ok 70% dalej kopci ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×