Skocz do zawartości
Kubux

Zetor 5320 Dym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Kubux    0

Witam! :))

Mam pytanko mianowicie silnik jest po remoncie, ma jakieś 70+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej, ustawienie zaworów.
Problem polega na tym, że po zapaleniu dymi na niebiesko-siwo, dodatkowo potrafi wywalić przy kolektorze ropę. (na 80% jest to ropa).
Pompa była oddawana do regeneracji (nowe sekcje), końcówki wtryskiwaczy nowe ustawione na ok 165 z tego co pamiętam. 

Dym znika gdy silnik ma obciążenie,
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za pomoc!  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1996    2

Wydaje mi się kolego że coś jest z pierścieniami na ja tak miałem w zetorze 7745 tez mi leciała ropa i po rozebraniu okazało się że były popękane pierścienie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jakie komplety naprawcze wstawiłeś ? Jesteś pewien,że to ropa  ? Miałem podobnie i okazało ,się  że był luz na trzonkach zaworów . Jak miał lekko to też ciekło z kolektora bo nie spalał oleju ,jak poszedł w ciężką pracę to przestawało ciec bo nie wyrzucał a spalał olej- też to było po wymianie kompletów

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kubux    0

Komplety oryginalne zetora. Zawory były nowe, głowice planowane.Rano jak zapalam to normalnie lokomotywa, w dodatku tak jakby na 2 tłokach najpierw chodził dopiero potem wkręca się na następne. Hm tak na 80% ropa, oleju nie widzę żeby ubywało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Pompa paliwowa. Musisz kupić nową. Regeneracja wymiana sekcji haha na starych pewnie było lepiej jak teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Naprawiałem pompę w 7211 i 1614 i nic to nie zmienia. Zetor jak kopcił na zimnym tak kopci dokładnie jak ten z opisu może rurą ropa nie cieknie jednak na pewno jest mokra. 16 stka dostała nową pompę bo nikt nie umiał zrobić by dobrze odpalała, dopiero na nowej mrozy są nie straszne. Robił to nie jeden warsztat i żaden nie mógł sobie poradzić. Wszystkie warsztaty robią to standardowo sekcje, sekcje,sekcje. A regulator obrotów jak by się go bali. W nowej pompie niema problemów ani z odpalaniem ani z obrotami i nie dymi i moc jak trzeba. 

Z turbodoładowaniem nie ma problemiku dmucha ile trzeba.  

Kolego kupuj nową pompę szkoda twojej kasy będziesz rozbierał regenerował i tak nic to nie pomoże chyba ze trafisz na mechanika ponadprzeciętnego. Wydałeś już 500 600 zł na sekcje teraz wydasz jeszcze tyle i już masz połowę pompy. 

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

kapitalke to on już miał :P dzwoniłem do punktu zetora to zaśpiewał za nową 6 tys a za regenerację 3tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

przecież 5320 to prawie to samo co 7211 i pompy wtryskowe pasują  . Niby w tych nowszych inne sekcje i regulator z korektorem (co w praktyce daje mniejszego kopa)  ,ale można wstawić od 7211 i będzie nawet lepiej chodził ,więc po co płacić 6000 tys zł ??

Inna sprawa jak nie wywalał ropy przed remontem to nie jest winna pompy ,chyba ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

no to weź ustal co to w końcu jest :olej czy paliwo !!!!!!!!

Z własnego doświadczenia powiem Ci ,że wadliwa (w sensie wytłuczonej, przepuszczającej na sekcjach ) pompa nie powoduje wycieku paliwa z cylindrów prędzej lejący wtrysk . Może jak to jest olej  to odwrotnie założyłeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół  pompuje w górę ? 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

taka hm mazia ale jakby był źle założony to by cały czas wywalał a nie tylko czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

na 99% jest to efekt luźnych trzonków zaworów skoro piszesz , że głowice tylko planowane .

To ,że nie odpala na wszystkie ,szczególnie przy temp .poniżej zera to nic nie poradzisz te silniki tak mają (chyba,że Ci się zapowietrza ) .

Dym może być efektem spalania właśnie cieknącego z zaworów ssących oleju .

Jak jesteś pewien,że dobrze wszystko złożyłeś  i końcówki wtryskiwaczy też są właściwe ( odpowiednio ustawione -kreska na końcówce ma się pokryć z rysą na obudowie wtryskiwacza )  to Musisz ściągnąć jeszcze raz głowice i wymienić zawory z prowadnicami  .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Głowice jak oddawałem to mówiłem żeby wymienili też zawory wiec powinny być nowe włożone,przy okazji podejrzewam,że prowadnice zaworów też.
Dziś wyjąłem wtryskiwacze i zdjąłem podkładki z nich. Efekt taki, że na ciepłym nie widać już prawie dymu, lepiej teraz się wkręca w obroty lecz na zimnym do ok 70% dalej kopci ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez Blady25
      Witam.
      Co to za numery panewek, 51010304 panewka korbowodowa oraz panewka główna 51010167, w katalogach są numery zaczynające się od 55 np. 55010304 oraz 55010167, pytanie czy to to samo.
      Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
    • Przez mds212
      Dzis zauwazylem ze luz na kole pasowym ejst dośc spory. Czy moge tak przejezdzic do zimy i dopiero wtedy naprawic czy brac sie odrazu bo istnieje ryzyko wyrobienie rowka na klin na wale?
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.