Skocz do zawartości
Kubux

Zetor 5320 Dym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Kubux    0

Witam! :))

Mam pytanko mianowicie silnik jest po remoncie, ma jakieś 70+ mtg przy 45-50 mtg był wymieniony olej, ustawienie zaworów.
Problem polega na tym, że po zapaleniu dymi na niebiesko-siwo, dodatkowo potrafi wywalić przy kolektorze ropę. (na 80% jest to ropa).
Pompa była oddawana do regeneracji (nowe sekcje), końcówki wtryskiwaczy nowe ustawione na ok 165 z tego co pamiętam. 

Dym znika gdy silnik ma obciążenie,
Wiecie czego może być to przyczyna?
Z góry dzięki za pomoc!  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1996    2

Wydaje mi się kolego że coś jest z pierścieniami na ja tak miałem w zetorze 7745 tez mi leciała ropa i po rozebraniu okazało się że były popękane pierścienie. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jakie komplety naprawcze wstawiłeś ? Jesteś pewien,że to ropa  ? Miałem podobnie i okazało ,się  że był luz na trzonkach zaworów . Jak miał lekko to też ciekło z kolektora bo nie spalał oleju ,jak poszedł w ciężką pracę to przestawało ciec bo nie wyrzucał a spalał olej- też to było po wymianie kompletów

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kubux    0

Komplety oryginalne zetora. Zawory były nowe, głowice planowane.Rano jak zapalam to normalnie lokomotywa, w dodatku tak jakby na 2 tłokach najpierw chodził dopiero potem wkręca się na następne. Hm tak na 80% ropa, oleju nie widzę żeby ubywało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    87

Pompa paliwowa. Musisz kupić nową. Regeneracja wymiana sekcji haha na starych pewnie było lepiej jak teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    87

Naprawiałem pompę w 7211 i 1614 i nic to nie zmienia. Zetor jak kopcił na zimnym tak kopci dokładnie jak ten z opisu może rurą ropa nie cieknie jednak na pewno jest mokra. 16 stka dostała nową pompę bo nikt nie umiał zrobić by dobrze odpalała, dopiero na nowej mrozy są nie straszne. Robił to nie jeden warsztat i żaden nie mógł sobie poradzić. Wszystkie warsztaty robią to standardowo sekcje, sekcje,sekcje. A regulator obrotów jak by się go bali. W nowej pompie niema problemów ani z odpalaniem ani z obrotami i nie dymi i moc jak trzeba. 

Z turbodoładowaniem nie ma problemiku dmucha ile trzeba.  

Kolego kupuj nową pompę szkoda twojej kasy będziesz rozbierał regenerował i tak nic to nie pomoże chyba ze trafisz na mechanika ponadprzeciętnego. Wydałeś już 500 600 zł na sekcje teraz wydasz jeszcze tyle i już masz połowę pompy. 

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

kapitalke to on już miał :P dzwoniłem do punktu zetora to zaśpiewał za nową 6 tys a za regenerację 3tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

przecież 5320 to prawie to samo co 7211 i pompy wtryskowe pasują  . Niby w tych nowszych inne sekcje i regulator z korektorem (co w praktyce daje mniejszego kopa)  ,ale można wstawić od 7211 i będzie nawet lepiej chodził ,więc po co płacić 6000 tys zł ??

Inna sprawa jak nie wywalał ropy przed remontem to nie jest winna pompy ,chyba ?

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

no to weź ustal co to w końcu jest :olej czy paliwo !!!!!!!!

Z własnego doświadczenia powiem Ci ,że wadliwa (w sensie wytłuczonej, przepuszczającej na sekcjach ) pompa nie powoduje wycieku paliwa z cylindrów prędzej lejący wtrysk . Może jak to jest olej  to odwrotnie założyłeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół  pompuje w górę ? 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

taka hm mazia ale jakby był źle założony to by cały czas wywalał a nie tylko czasem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

na 99% jest to efekt luźnych trzonków zaworów skoro piszesz , że głowice tylko planowane .

To ,że nie odpala na wszystkie ,szczególnie przy temp .poniżej zera to nic nie poradzisz te silniki tak mają (chyba,że Ci się zapowietrza ) .

Dym może być efektem spalania właśnie cieknącego z zaworów ssących oleju .

Jak jesteś pewien,że dobrze wszystko złożyłeś  i końcówki wtryskiwaczy też są właściwe ( odpowiednio ustawione -kreska na końcówce ma się pokryć z rysą na obudowie wtryskiwacza )  to Musisz ściągnąć jeszcze raz głowice i wymienić zawory z prowadnicami  .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kubux    0

Głowice jak oddawałem to mówiłem żeby wymienili też zawory wiec powinny być nowe włożone,przy okazji podejrzewam,że prowadnice zaworów też.
Dziś wyjąłem wtryskiwacze i zdjąłem podkładki z nich. Efekt taki, że na ciepłym nie widać już prawie dymu, lepiej teraz się wkręca w obroty lecz na zimnym do ok 70% dalej kopci ;/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Majes897
      Witam, mam problem z wyjęciem wtrysków w zetorze 7745. Jeden wtrysk ładnie wyszedł, następne 3 wg nie chcą się ruszyć. Psikaliśmy wd-40 lecz nadal nic nie ruszyło. Macie jakiś dobry pomysł na wyjęcie ?
       
      Z góry dziękuję, pozdrawiam.
    • Przez cinek285
      witam
      to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy
    • Przez toobek
      Witam. Mam pytanie czy w Zetorze 7211 filtr paliwa powinien być podwójny czy pojedynczy? I czy powinny do niego iść rurki czy wężyki? Dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez woj_gothic
      Witam.

      Zakupiłem ciągnik, po niedługim czasie okazało się, że do remontu. No ale nic.... trzeba zrobić -będzie na lata.

      Głowice, pompa wał+blok poszły do regeneracji.

      Zrobiłem listę rzeczy do kupienia no i zaczynam dzwonić. Problem się stał w momencie jak przyszło do kupienia zestawu naprawczego tłoka . tj. tuleja tłok pierścienie . Dzwonie do różnych sklepów/firm o cene a tam rozbieżność o 200 zł na cylider.
      Jedni mają oryginał za 400 zł a inni oryginał za 220 zł . Teraz pytanei do was . O co tu chodzi ? Brać zestawy za 220 czy za 400 zł.Nie chcę wydać worka pieniędzy nie potrzebnie, ale też nie chcę komuś do kieszeni dać prawie tysiaka za nic.

      Druga sprawa to turbina.Moja nie nadaje się do regeneracji. Pytanie jakie turbiny do tego modelu podchodza aby koszta były normalne . Turbina oryginalna którą miałem to SCHWITZER 2 numer 311422 i za taką bądź też zamiennik niektórzy wołają po 2000 zł ....

      Bardzo prosze o szybką odpowiedź bo musze na dniach kupować części a nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić .
×