Wojtek026

Pronar t671 jednoosiówka 5t co na temat tej przyczepy powiecie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wojtek026    40

   Przeczytałem cały internet na temat tej przyczepy i odpowiednika tej przyczepy na 2 osiach t663 i dlatego proszę o Wasze opinie.

Czy to jednoosiówka czy 2 osiówka skrzynia ładunkowa jest ta sama coś tam 2x4m, 2 osiówki t663/2 itp. też są podobno mało stabilne i wywrotne, a różnica w cenie też jest dość duża, także czy warto jednosiówkę i czy dopłacić do górnego zaczepu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Wszystko zależy do czego jest Ci potrzebna i jakie masz warunki bo jak ciasne podwórko to wiadomo,że jednoosiowa czy tandem jest łatwiejsza w manewrowaniu w ciasnych przestrzeniach. Jedna oś ma tą przewagę nad tandemem,że łatwiej się skręca i nie zdziera opon ale jest też najmniej stabilna ze wszystkich.

Piszesz,że różnica w cenie duża...to ile oni teraz chcą za tą jednoosiową i dwuosiową. Nie wiem jak teraz ale kiedyś oglądałem taka jednoosiową to miała taki zaczep,że dało się łatwo przestawiać na dolny lub górny zaczep. Jak dla mnie mają za wąskie opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    40

różnica w cenie to ponad 6 tyś, porównując do 663/1 do której też przydało by się wziąść koła 14.00/16 to jest ponad 6 tyś nawet gdy doposażę  jednosiówkę w tylne wyjścia, to duża różnica jak za przyczepę z tą samą skrzynią.

Zastanawia mnie tylko to że ta przyczepa ma dość mały rzstaw kół niewiele ponad 1500mm to tak jak w rozrzutniku jednoosiowym 3,5t, a tutaj jest szersza i wyższa skrzynia ładunkowa, czy z taką jednosiówką to trzeba uważać na bruzdach i nierównych dziurawych drogach z ładunkiem, bo nie lubię wolno jeździć a tutaj to tak wygląda

czy taka pełna gnoju z górką jeszcze na bruździe nie poleci na bok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    5579

Osie faktycznie trochę wąskie ale jak by się dało dopłacić i dostać szersze opony to stabilność też wzrośnie a dopłacić do dwóch to nie to co do czterech.

Jednoosiowa ma też tą przewagę,że jak masz górki to docisk na zaczep ciągnika poprawia przyczepność. Przy jednej i drugiej trzeba uważać na nierównościach z wysokim ładunkiem bo bujnie i przyczepa leży. Szczególnie z jednoosiową trzeba uważać przy przejazdach przez bruzdy. Dwuosiowa jest na bruzdach stabilniejsza ale cierpi rama i cała paka bo wszystko skręca. Jednoosiowa chodzi cała na boki i dzięki temu skrzynia ładunkowa ani rama nie pracuje. Zalety obu typów łączy tandem ale te są jeszcze droższe. Z jakim ciągnikiem ma to pracować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    40

W tej przyczepie nie ma w opcji szerszych kół co najwyżej wyższe jakieś wzmacniane na 8 szpilek ale wtedy ładowność mniejsza więc dopłacać za to nie ma chyba sensu, bo na wyższych jeszcze bardziej może bujać, chyba lepszym rozwiązaniem będzie już ta 2 osiówka t653/1 bo w tej jedoosiówce to z czubem nie nasypie zboża bo porozsypuje na nierównościach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Jak nasypiesz z czubem to każda będzie zboże gubić :D

Dziwne,że nie mają w opcji szerokich opon i niskim profilu a może tylko sprzedawca tak twierdzi ? Masz gdzieś blisko siebie punkt fabryczny Pronaru czy byłeś u jakiegoś pośrednika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    40

U pośrednika, w katalogach przewidziane tylko opony flation + ale w tym samym rozmiarze ewentualnie jakieś węższe a wyższe dostosowane do 40km/ha na 8 szpilek, gdyby była opcja na koła 500/17 lub coś podobnego to by tak nie skakała, 2ga sprawa to ta stopka podorowa też mi się nie podoba żeby to chociaż nożycowa była, albo szersze te kółko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

No właśnie o takich 500/45-17 myślałem to pisząc. To by były idealne opony i to w wersji Floation bo pięknie pracują na miękkim i nawet z dużym obciążeniem nie siadają a przy tym nie buja tak jak na wysokim profilu. Ma dwie takie w jednej lawecie do bel i powiem Ci,że jestem z nich super zadowolony. Nowe koła czyli opony Vredstein z felgami kupiłem ze 3 lata temu za 1000,- szt. czyli chyba dobra cena.

To co jest w katalogach to jedno a życie drugie. Pronar jest producentem felg na cały świat i mają na stanie masę różnych kół więc jak byś pogadał z kumatym sprzedawcą w jakimś punkcie fabrycznym to może by coś jedna dali innego.

Z jakiego jesteś regionu kraju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Tandemem czy jednoosiową raczej ciężej się zmieścić w ciasnych miejscach niż dwuosiową. Nigdy tak się nie złamie jak tradycyjna przyczepa. Jedyna zaleta to łatwiejsze manewrowanie.  Np. z wąskiej drogi w wąską bramę dwuosiową wjadę a jednoosiową już nie. To samo tyczy się podwórek. U siebie na plasu d-47 zatoczę kółko a pronarowską 5T już nie ma szans.

Sama pronarowska ta na filmie ładna jest tylko nowa. Po kilku latach użytkowania dosłownie spada z niej farba. Jazda po drodze to męka buja i podskakuje. W polu każdy przejazd przez rowek czy bruzdę to mielenie kołami. Jeśli już koniecznie to szukał bym raczej tandema. Każdą dziurę odczuwa w połowie tak jak jednoosiowa, nacisk na zaczep przy kołach jest taki sam jak w jednoosiowej przy zawieszeniu na wahaczach., do tego o wiele mniej buja na drodze. Jeśli chodzi o wygodę jazdy po asfalcie i tak do zwykłej dwuosiowej im daleko nacisk ładunku na ciągnik robi swoje. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    40

To aż tak źle z lakierem w pronarach to co może lepiej cynkomet t169/2 zawsze to ocynk i skrzynia 6cm szersza od pronarki?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    812

Nie wiem czy wszystkie tak mają ale miałem okazję regenerować zaczep w identycznej jak na filmie wyżej. Z daleka ładnie ale z bliska już gorzej a jak się schylisz i na ramę zobaczysz to tragedia. Farba spada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczypka    596

mam pronarke t-671 od roku jak na razie jest ok bujać nie buja chodzi jak należy opony 400/60-15.5 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

Co do jakości malowania przyczep z Pronaru to jeśli zdarzyła się jakaś zardzewiała to raczej odosobniony przypadek. Wielu moich znajomych ma różne przyczepy z Pronaru. Mimo wielu lat użytkowania farna trzyma wszędzie z wyjątkiem miejsc mocno uderzonych lub pogiętych bo w takim wypadku normalne,że farba schodzi i jak się nie zrobi szybko zaprawki to korozja się pojawia. Jeśli trafiła się jakaś mocno skorodowana to może być,że ktoś ją często użytkował zimą na zasolonych drogach lub garażował w budynku inwentarskim. Widziałem też przyczepy Pronaru z korozją przywiezione z Danii ale tam to wszystko mają zardzewiałe podobnie jak w Anglii. Morski klimat robi swoje a maszyny przeważnie stoją całe życie pod chmurką.

Edytowano przez extrabyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    40

a wożenie gnoju na pryzmę bardzo niszczy przyczepy bo do tego głłownie bym wykorzystywał?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5579

To zależy ile tego gnoju masz czyli jak często będą kursy z tym towarem. Jeśli masz tego dużo to lepiej poszukać do tego celu używanej skorupowej z wywrotem tylko do tyłu albo jakiejkolwiek używanej za 5-6 tyś. i nie musisz się martwić,że się przyczepa niszczy.

Jak mało gnoju to można i nową tylko po robocie dokładnie umyć tylko zimą różne bywa z możliwością i efektem mycia jak się nie ma myjki z grzaniem wody a i to jak są duże mrozy nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Pawel820
      Witam
      Planuje zakup przyczepy Hl 6011, zastanawiam się jak z jej wytrzymałością i czy przy wymiarach 4,80x2,50x1,00m i pełnej pszenicy nic się nie stanie, czy rama wytrzyma?? Ile Wy kładziecie na swoje przyczepy ton i czy nic się nie dzieje.
    • Przez szoki99
      Cześć,
      Posiadam wóz do ciągnika i z racji jego stanu nastał czas na remont i mam kilka pytań:
      1. Felga 16 na której była opona 6.50 r16c (prawdopodobnie z Żuka) jak zamienić na felgę samochodową. Oponę z Żuka już trudno kupić więc pomyślałem o oponach z busa. Wóz jest wykorzystywany do przewozu, drewna itp (jak to na wsi).
      2, Wóz jest drewniany i chce go przerobić na metalowy. Może posiada ktoś projekt takiego wozu. Zdjęcia dodam w piątek.


    • Przez UrsusC330mm
      Witam, mam pytanie odnośnie przyczepy leśnej Farma T6 c 3.8 d. Jaka przychodzi oryginalnie do tego wózka pompa hydrauliczna do multiplikatora - chodzi konkretnie o ilość litrów na minute. Jest jeszcze drugi problem, a mianowicie chodzi o to że gdy nie było zimy wózek pracował wzorowo do końca, a kilka dni temu spadł śnieg i kilka stopni na minusie, podłączając go do ciągnika i włączeniu napędu WOM cisza, nie działa żadna sekcja, tak jakby nie było ciśnienia wcale. Czy mogło rozwalić pompe na mrozie? Jaka ewentualna inna sugestia co mogło się stać?
    • Przez Zico99
      Witam.
      Proszę o opinie i cenę przyczepy Pronar t680 nadstawki 800+800
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj