Skocz do zawartości
News
Wojtek026

Pronar t671 jednoosiówka 5t co na temat tej przyczepy powiecie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wojtek026    12

   Przeczytałem cały internet na temat tej przyczepy i odpowiednika tej przyczepy na 2 osiach t663 i dlatego proszę o Wasze opinie.

Czy to jednoosiówka czy 2 osiówka skrzynia ładunkowa jest ta sama coś tam 2x4m, 2 osiówki t663/2 itp. też są podobno mało stabilne i wywrotne, a różnica w cenie też jest dość duża, także czy warto jednosiówkę i czy dopłacić do górnego zaczepu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1196

Wszystko zależy do czego jest Ci potrzebna i jakie masz warunki bo jak ciasne podwórko to wiadomo,że jednoosiowa czy tandem jest łatwiejsza w manewrowaniu w ciasnych przestrzeniach. Jedna oś ma tą przewagę nad tandemem,że łatwiej się skręca i nie zdziera opon ale jest też najmniej stabilna ze wszystkich.

Piszesz,że różnica w cenie duża...to ile oni teraz chcą za tą jednoosiową i dwuosiową. Nie wiem jak teraz ale kiedyś oglądałem taka jednoosiową to miała taki zaczep,że dało się łatwo przestawiać na dolny lub górny zaczep. Jak dla mnie mają za wąskie opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    12

różnica w cenie to ponad 6 tyś, porównując do 663/1 do której też przydało by się wziąść koła 14.00/16 to jest ponad 6 tyś nawet gdy doposażę  jednosiówkę w tylne wyjścia, to duża różnica jak za przyczepę z tą samą skrzynią.

Zastanawia mnie tylko to że ta przyczepa ma dość mały rzstaw kół niewiele ponad 1500mm to tak jak w rozrzutniku jednoosiowym 3,5t, a tutaj jest szersza i wyższa skrzynia ładunkowa, czy z taką jednosiówką to trzeba uważać na bruzdach i nierównych dziurawych drogach z ładunkiem, bo nie lubię wolno jeździć a tutaj to tak wygląda

czy taka pełna gnoju z górką jeszcze na bruździe nie poleci na bok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    1196

Osie faktycznie trochę wąskie ale jak by się dało dopłacić i dostać szersze opony to stabilność też wzrośnie a dopłacić do dwóch to nie to co do czterech.

Jednoosiowa ma też tą przewagę,że jak masz górki to docisk na zaczep ciągnika poprawia przyczepność. Przy jednej i drugiej trzeba uważać na nierównościach z wysokim ładunkiem bo bujnie i przyczepa leży. Szczególnie z jednoosiową trzeba uważać przy przejazdach przez bruzdy. Dwuosiowa jest na bruzdach stabilniejsza ale cierpi rama i cała paka bo wszystko skręca. Jednoosiowa chodzi cała na boki i dzięki temu skrzynia ładunkowa ani rama nie pracuje. Zalety obu typów łączy tandem ale te są jeszcze droższe. Z jakim ciągnikiem ma to pracować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    12

W tej przyczepie nie ma w opcji szerszych kół co najwyżej wyższe jakieś wzmacniane na 8 szpilek ale wtedy ładowność mniejsza więc dopłacać za to nie ma chyba sensu, bo na wyższych jeszcze bardziej może bujać, chyba lepszym rozwiązaniem będzie już ta 2 osiówka t653/1 bo w tej jedoosiówce to z czubem nie nasypie zboża bo porozsypuje na nierównościach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1196

Jak nasypiesz z czubem to każda będzie zboże gubić :D

Dziwne,że nie mają w opcji szerokich opon i niskim profilu a może tylko sprzedawca tak twierdzi ? Masz gdzieś blisko siebie punkt fabryczny Pronaru czy byłeś u jakiegoś pośrednika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    12

U pośrednika, w katalogach przewidziane tylko opony flation + ale w tym samym rozmiarze ewentualnie jakieś węższe a wyższe dostosowane do 40km/ha na 8 szpilek, gdyby była opcja na koła 500/17 lub coś podobnego to by tak nie skakała, 2ga sprawa to ta stopka podorowa też mi się nie podoba żeby to chociaż nożycowa była, albo szersze te kółko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1196

No właśnie o takich 500/45-17 myślałem to pisząc. To by były idealne opony i to w wersji Floation bo pięknie pracują na miękkim i nawet z dużym obciążeniem nie siadają a przy tym nie buja tak jak na wysokim profilu. Ma dwie takie w jednej lawecie do bel i powiem Ci,że jestem z nich super zadowolony. Nowe koła czyli opony Vredstein z felgami kupiłem ze 3 lata temu za 1000,- szt. czyli chyba dobra cena.

To co jest w katalogach to jedno a życie drugie. Pronar jest producentem felg na cały świat i mają na stanie masę różnych kół więc jak byś pogadał z kumatym sprzedawcą w jakimś punkcie fabrycznym to może by coś jedna dali innego.

Z jakiego jesteś regionu kraju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Tandemem czy jednoosiową raczej ciężej się zmieścić w ciasnych miejscach niż dwuosiową. Nigdy tak się nie złamie jak tradycyjna przyczepa. Jedyna zaleta to łatwiejsze manewrowanie.  Np. z wąskiej drogi w wąską bramę dwuosiową wjadę a jednoosiową już nie. To samo tyczy się podwórek. U siebie na plasu d-47 zatoczę kółko a pronarowską 5T już nie ma szans.

Sama pronarowska ta na filmie ładna jest tylko nowa. Po kilku latach użytkowania dosłownie spada z niej farba. Jazda po drodze to męka buja i podskakuje. W polu każdy przejazd przez rowek czy bruzdę to mielenie kołami. Jeśli już koniecznie to szukał bym raczej tandema. Każdą dziurę odczuwa w połowie tak jak jednoosiowa, nacisk na zaczep przy kołach jest taki sam jak w jednoosiowej przy zawieszeniu na wahaczach., do tego o wiele mniej buja na drodze. Jeśli chodzi o wygodę jazdy po asfalcie i tak do zwykłej dwuosiowej im daleko nacisk ładunku na ciągnik robi swoje. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    12

To aż tak źle z lakierem w pronarach to co może lepiej cynkomet t169/2 zawsze to ocynk i skrzynia 6cm szersza od pronarki?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Nie wiem czy wszystkie tak mają ale miałem okazję regenerować zaczep w identycznej jak na filmie wyżej. Z daleka ładnie ale z bliska już gorzej a jak się schylisz i na ramę zobaczysz to tragedia. Farba spada.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczypka    96

mam pronarke t-671 od roku jak na razie jest ok bujać nie buja chodzi jak należy opony 400/60-15.5 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1196

Co do jakości malowania przyczep z Pronaru to jeśli zdarzyła się jakaś zardzewiała to raczej odosobniony przypadek. Wielu moich znajomych ma różne przyczepy z Pronaru. Mimo wielu lat użytkowania farna trzyma wszędzie z wyjątkiem miejsc mocno uderzonych lub pogiętych bo w takim wypadku normalne,że farba schodzi i jak się nie zrobi szybko zaprawki to korozja się pojawia. Jeśli trafiła się jakaś mocno skorodowana to może być,że ktoś ją często użytkował zimą na zasolonych drogach lub garażował w budynku inwentarskim. Widziałem też przyczepy Pronaru z korozją przywiezione z Danii ale tam to wszystko mają zardzewiałe podobnie jak w Anglii. Morski klimat robi swoje a maszyny przeważnie stoją całe życie pod chmurką.

Edytowano przez extrabyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    12

a wożenie gnoju na pryzmę bardzo niszczy przyczepy bo do tego głłownie bym wykorzystywał?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1196

To zależy ile tego gnoju masz czyli jak często będą kursy z tym towarem. Jeśli masz tego dużo to lepiej poszukać do tego celu używanej skorupowej z wywrotem tylko do tyłu albo jakiejkolwiek używanej za 5-6 tyś. i nie musisz się martwić,że się przyczepa niszczy.

Jak mało gnoju to można i nową tylko po robocie dokładnie umyć tylko zimą różne bywa z możliwością i efektem mycia jak się nie ma myjki z grzaniem wody a i to jak są duże mrozy nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez TheGonzuu2001
      Witam planuje kupować beczkowóz ok 6-8 tyś litrów. I moje pytanie brzmi czy lepiej wybrać na górny czy dolny ? Jakie plusy i minusy ? Posiadam zaczep suwany.  Będzie ciągana ciągnikiem 100 KM. Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam ;D 
    • Przez Heniu95
      Witam,
      Chcę się dowiedzieć czegoś na temat przyczep gomar, dokładnie chodzi mi o przyczepe 7t, co sądzicie o tych przyczepach, jak jest z ich  wytrzymałością, czy opłaca się wydawać pieniądze na taką przyczepę czy raczej nie.
      Pozdrawiam 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez aezakmi666
      Witam pisze bo zastanawiam się ile wytrzyma oś w wozie ? Posiadam platformę 4.2 x 1.70 x 0.60 i ma stalową ramę oś raczej przedłużana bo idzie w ślady z ciągnikiem , koła 20 .
      Ile wytrzyma taka oś i czopy ? , Bo paka jest spora nie sypałem jej pełnej w żniwa bo trochę się bałem , 
      2 pytanie mam tam zjechany gwint na osi teraz ta oś jest przyspawana na stałe do ramy powzmacniana i czy da się jakoś naprawić ten gwint  ? dodam że pod palcem prawie nic nie ma ,,, 
      3 ten wóz jest na 20 i przy okazji był podwyższony bo woził buraki na wywrotnice i teraz szczerze on strasznie szczudłowo wygląda i trochę boje się jego wywrotności , felgi 15 mam akurat o takim samym rozstawie i fi tylko czy wtedy nie wpłynie to na jego  wywrotność ? 
       
×