Juri007

Renault Cergos 350 Sprzęgło, skrzynia

Polecane posty

Juri007    0

Posiadam Od wczoraj cergosa 350 z turem. Mam wrażenie że sprzęgło sie ślizga, tzn ruszając z 3 biegu puszczam sprzęgło i po chwili zaczyna ciągnąć, poza tym zauważyłem także podjeżdżając pod pryzmę z obornikiem na szybkiej jedynce że przestaje ciągnąć a koła nie drapią, kręcą tylko na polowych biegach, i to wszystkie 4. czy to normalne w tych  cergosach czy coś jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

A kolega ma zwykłą skrzynie czy z elektrochydraulicznym rewresem i podwajaczem grup?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

Rewers mechaniczny. Skrzynia chyba też mechaniczna, dwa zakresy biegów, plus jeden półbieg.

Zapomniałem dodać że od razu po zakupie poszedł do mechanika, bo dmuchał odmą, okazało się że uszczelka była wydmuchana, ciśnienie szło dołem i ze społowienia kapał olej, możliwe że olej poszedł na sprzęgło i stąd te poślizgi? Czy jest możliwość że z czasem to ustanie?

Edytowano przez Juri007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Jeśli zaoleiła się tarcza to może to być przyczyną. Możesz próbować odmyć trochę tarczę, ale niekoniecznie pomoże. Jak są jakieś rewizje z dosyć dogodnym dojściem to próbuj albo przemyć jakimś silnym środkiem do mycia silników, albo zmywaczem do hamulców. Myślę że warto spróbować, koszt znikomy a wizja rozjazdu średnia. Książkowo powinno się tarczę wymienić.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Jeśli zaolejona to poślizgi na pewno nie ustaną , do rozpołowienia i oceny sytuacji. Masz może półbieg elektrohydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Półbieg sterowany jest z prawej dzwigni zmiany biegów są tam dwa przyciski. a u Ciebie są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Jak masz te dwa przyciski to masz półbieg sterowany elektrochydraulicznie. Jak omyka to albo sprzęgło albo twinshift. A za półbiegi wcale nie bierz się sam, bo jak źle złożysz satelity, tzn. nie na cechy to za kilka godzin masz jeszcze większe koszty.

Edytowano przez Kustosz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Dokładnie. Ale jak to tylko tarcza jazdy to niewielki problem. A tak na marginesie to kosz od twinshift można ominąć:) i nie ma sterowania podwajaczem grup. A wszystko poza tym działa poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

skrzynia działa okej, półbiegi też, ciężko z redukcją biegów bez shamowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

No tak naprawdę jeśli twinshift będzie omykał to najwyżej nie będzie zmiany prędkości przy przerzucaniu połówek, bo planetarka jest zawsze spięta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Mam pytanie przy okazji tematu półbiegów w Cergosie 350. Sterowanie mam elektrohydrauliczne. Jak się olej w skrzyni biegów zagrzeje i wcisne guzik na pełen bieg to przy wolnych obrotach zapala się kontrolka zaniku ciśnienia w skrzyni. Czasem aż traktor trzyma a obroty lekko spadną. Na połówce jest zawsze ok. Olej i filtry nowe. Czy to może być wina pompy? Wspomaganie kierownicy działa jeszcze przyzwoicie. Ktoś tak miał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

Odkopuje temat.

Z dnia na dzień było coraz gorzej. Zapadła decyzja-rozpoławiamy. Pomógł  nam mechanik, który stwierdził że to  nie kwestia sprzęgła, i nie pomylił się. Tarcza była nowa, czyli handlarz od którego kupiliśmy nie kłamał że wymieniał.

Musieliśmy zdjąć skrzynie pośrednią, były tam dwie podkładki sprężyste w kształcie stożka. jedna z nich była pęknięta i tarczki w skrzyni pośredniej nie były ze sobą ściśnięte i stąd ten poślizg.

Przy okazji wymieniliśmy jeden synchronizator od rewersu, uszczelnia i tak dalej. 

teraz stał się demonem mocy.

Może komuś kiedyś przyda się temat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ice2288    0

witam mam pytanie do znawcow cergosa 350.zamierzam kupic taki ciagnik z 98r pytanie odnosnie skrzyni biegow znalazlem taki traktor z prawej strony przy dzwigni biegow 1-5 (z prawej strony tej dzwigni) sa dwa otwory.i zastanawiam sie czy orginalnie w tym modelu byly zamontowane w tym miejscu polbiegi a ktos moze celowo zdemontowal te dwa przyciski?czy mozliwe ze orginalnie byla zamontowana taka manetka?dodam ze z lewej strony fotela jest dzwignia dodatkowa od biegow z trzema pozycjami?dzieki z gory za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus01    0

Po prawej stronie masz dźwignię w niej dwa przyciski do półbiegów, prawdopodobnie ktoś je wyją skoro te otwory. Natomiast dźwignia z lewej strony służy do zmieniania zakresów, biegi szybkie - luz - biegi wolne.             Jak wygląda ta manetka?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lesioo997    0

witam . mam cergosa z podwajaczem grup. problem polega na tym  ze zaczął ślizgać na sprzęgle. dodatkowo po załączeniu podwajacza hamuje skrzynie tak ze z górki sam nie poleci. czyli po podaniu ciśnienia nie rozłącza jednego sprzęgła ale załącza drugie. gdzie szukać przyczyny ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
P    0

Te sprzęgło wom z prawej strony fotela na pozycję neutralna ma Pan ustawione do przodu czy do tyłu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć gdzie jest Wlew, wskaźnik oraz spust oleju hydraulicznego w skrzyni w Renault 461. Może ktoś z was posiada taki ciągnik i podeślę mi dokładne zdjęcie gdzie co, jak. Będę baaardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam i miłego weekendu.🙂🤚
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam, mam problem z ciągnikiem renault 103.54 16x16 mechaniczna skrzynia. Kupiłem ją 2 lata temu po wymianie wałka z kołem zębatym odpowiadającym za przenoszenie napędu ze skrzyni na przystawkę. Problemem jest to że podczas jazdy z prędkością powyżej 8-9 km/h z włączonym napędem zaczyna głośno wyć (wiem że napęd zazwyczaj słuchać ale moim zdaniem powinno go być słychać przy większych prędkościach) w ciągu tych 2 lat kilka razy odkręcałem przystawkę w celu sprawdzenia tego wałka z kołem zębatym które było wymieniane i wszystko jest w porządku, brak luzów na łożyskach igiełkowych. Czy problemem może być przystawka, a jeśli tak to co może być przyczyną wycia ?
    • Przez Wojtas974
      Czesc,kupiłem 2 lata temu renowczke i po tygodniu zawiesił mi się rozdzielacz bo nie chciał opuścić maszyny. Oczywiście zdemontowalem go wysłałem na regenerację u siebie w mieście( to był błąd) i po zamontowaniu ciągnik ani nie chciał opuszczać ani podnosić..po wielu próbach wkoncu coś się udało że ciągnik zaczął podnosnic ale nie tylko mniej więcej na 3/4 wysokości... podczas opuszczania maszyny nie działalo to płynie tylko, gdy wajchę dałem całkowicie na opuszczanie to gwałtownie rzucał wręcz maszyna na ziemię.. kupiłem wszystkie sprężynki do wymiany, i mam problem w jednym miejscu jak to złożyć żeby było dobrze..
      Po złożeniu według schematu ten zaworek nie chowa się dokonca, tak powinno być?
      Snapchat-1924693670.mp4 Chodzi mi o sprężynki, numery 20 oraz 2

    • Przez Pawel507366
      Renault cergos 340
      Slabo działa wspomaganie
      Na niskich obrotach  miga kontrolka  niskiego cisnienia oleju w skrzyni i po tej akcji czasem samo włącza się przedni napęd 
      Pompa  wymieniona 3 lata temu i nic nie zmieniło  ostatnio wymieniłem cały olej na nowy fusch  wymieniłem orbitrol chciaz stary założyłem do kombajna i działa idealnie  wiec sam nie wiem co jeszcze może być problemem 
       
    • Przez Kaszlak79
      Witam forumowiczów. Szybkie pytanie, od czego jest przewód hydrauliki siłowej który wchodzi z obu strony skrzyni biegów w miejscu gdzie są hamulce w tym ciągniku?? Foto poniżej.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj