Polecane posty

matix0x    0

Witam! Zastanawiam się jakie dać tłoki do zetora 7211. 4 pierścienie czy 3? Czym się one różnią w eksploatacji poza mniejszym tarciem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Różnią się wielkością komory spalania. Jak dobrze pamiętam 4p 48mm a 3p 54 mm. Silnik prawdopodobnie nie będzie dobrze pracował na innych niż masz fabrycznie. Nie ma co kombinować bo ktoś mówi że jak np 4 pierścienie to dłużej będzie chodził nie wierzę w to. Tylko tłoki kup oryginalne a nie zamienniki że słabej jakości materiału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Z ta komorą spalania to chyba bzdurę napisałeś .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Niech będzie i bzdura. Może jeszcze ktoś wypowie się z AF na temat komory spalania w 3p i 4p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

nie żadna bzdura -są dwie różne komory spalania . Po drugie nie ma znaczenia jakie tłoki i z jaką komorą były wcześniej można wzajemnie oba montować .

Po trzecie jeśli chodzi o ilość pierścieni to jakie założysz takie będą chodzić  , weź tylko pod uwagę ,że w samochodach i to osobowych i ciężarowych (robi miliony kilometrów ) montuje się już tłoki na 3 pierścienie.


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wiem że są różne komory spalania , ale chyba komora nie zależy od ilości pierścieni na tłoku ?Dobrze rozumuję ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Zbyt mało osób wypowiada się w temacie. Nie dość że różnica w komorze to mogą mieć różny kształt i na pełnym zakresie obrotowym może mieć problemy. Osobiście proponuję założyć takie jak były fabrycznie i bym nie kombinował to tak jak tłoki od MF255 a MF235 podobne a jednak . . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

było tak : montowano 4 pierścieniowe z mniejszą komorą spalania a nastepnie wprowadzono 3 pierścienie  i tłok z tzw. większą komorą spalania .

Kolego Krzys375 nie masz racji w temacie zetora !!! Sam zmieniłem z 4-ek na 3-ki bez żadnych konsekwencji oczywiście wcześniej pan Kałużny (pracownik dawnej Agromy Kalisz ) potwierdził ,że można tak zrobić . Jeszcze jedna sprawa w 5011 ,6011,7011 były tłoki 4-ki  i montowano nadal w serii52,62,7211 ale do pewnego momentu ( okrelonego numeru silnika ) . Później weszły 3 -ki i tak już zostało a głowice czy końcówki wtrysków były taki same w starszych modelach ,więc wniosek oczywisty ,że zmiana kształtu komory  nie pociągnęła za sobą zmian pozostałych elementów ,a jak nic więcej nie zmieniono to można montować oba rodzaje  tłoków


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzys375    2

Nie mówiłem ze nie można montować. Proszę dokładnie czytać. Pisałem że osobiście bym założył takie jak były fabrycznie. Nie chodzi tu żebyśmy wchodzili w niepotrzebne dyskusje tylko pomoc koledze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Spokojnie , przy okazji inni się też czegoś dowiedzą . No właśnie po Twoim wpisie też zrozumiałem że zmieni się komora spalania , a teraz utwierdzam się w przekonaniu że nie jest istotne aż tak bardzo ile pierścieni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ja napisałem ,że Kolega Krzys 375  nie ma racji w tym przypadku bo róznica w komorze spalania nie wpłynie na pracę silnika ( przytoczyłem na to argumenty ) , ale nie chciałem  też nikogo urazić .

Można tez i podyskutować ;)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Najpierw trzeba zacząć co się w tej komorze zmieniło, według mnie jej zmiana miała wpłynąć na lepsze odpalanie silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

różnica w wielkości komory nie jest duża, po prostu ma inny kształt

w tłoku 5211 czyli na 3 pierścienie boczne ściany komory spalania są prostopadłe do ścian cylindra 

w tłoku 7011 czyli na 4 pierścienie jest zwężone wejście do komory spalania a dalej jest szerzej 

inny jest też dzyndzelek na środku komory, 

jeśli ma ktoś tłok na 4 pierścienie to możemy zrobić pomiary objętości komory spalania, ja mam na 3 pierścienie 

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego matrix możesz zamontować 4 lud 3 pierścieniowe do roku 86 były montowane 4 p do jakiegoś numeru silnika przez kolejne 2 lata do 88 na przemian 4 i 3 pierścieniowe po 88 tylko 3 p było to spowodowane zmniejszeniem emisji spalin i wydłużeniem żywotności samego silnika wiem to z praktyki bo przez 12 lat naprawiałem te ciągniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Kolego " ukaszczepaniak " , masz pewnie doswiadczenie z różnymi kompletami naprawczymi . Które były albo są  trwalsze ?

Wiem ,że wcześniej były dostępne oryginały i krotoszyńskie oferowane przez dawną Agromę Kalisz . Dziś jest chyba z 5 różnych firm ( orygianały PDC , kolbenschmity , mahle , promot  itd. )


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jak był na 3 pierścienie i nie kocił na czarno i było wszystko ok to zakładać 3 pierścienie tylko z takom samą komorom spalania.Zwykłe porównanie MF 235 i 255 tłoki niby te same tylko 235 są czubki na środku tłoka i już 255 kopci niestety na czarno  ale pracuje bez problemu czy tłoko w c 330 wystarczy że otwór komory spalania będzie 2 mm mniejszy a takie tłoki też się trafiają i to o dziwo machle miały kiedyś takie tłoki i 30 kopciła jak szalona i ciężko wkręcała się na obroty.Tłoki z silników c 330 mf czy 60 czy t25 leżą u mnie stare na miarę i zawsze jak zakupię zestaw czy ktoś zakupi mirzę tłok.Sparzyłem się już na tym dwa razy.Co do c 360 widziałem już tłoki 2 mm staczane i przestawiona była o ząb na wałku rozrządu i a co za tym idzie zwiększyła się komora spalania i kąt wymiany gazowej w silniku i mimo że brała olej jak szalona zachowywała się jak perkins czyli delikatny dym z komina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Dla was różnica 1-2mm to wydaje się nie dużo, ale dla silnika są to ogromne zmiany, nie chodzi tu już nawet o stopień sprężania, ale o zawirowanie, przebieg spalania w komorze, i późniejsze efekty - kopcenie itd. To wszystko to wielogodzinne badania na hamowni; zazwyczaj trzeba trzymać się trendu wybierania części z ostatnich wydań, bo przeważnie mają one wyeliminowane wady.

Jeśli fabrycznie uznali że zastosowanie 3 pierścieni zwiększyło żywotność silnika, napewno związane jest to z filmem olejowym na tulei - dla górnego pierścienia zostawało za mało oleju, dlatego też pewnie szybciej wycierało tuleje. Kolego " ukaszczepaniak " występowało coś takiego?

W silniku mamy straty energii, czyli coś co z włożonego 1 litra ON zabiera nam średnio około 60% energii w tym jednym litrze zawartej. Część idzie na chłodzenie, część wylatuje ze spalinami ale są też straty tarcia, na to wlicza się opory na wale korbowym i panewkach, wszelkie miejsca gdzie zachodzi tarcie, jednak większość energii tarcia powodują pierścienie. Tak więc mniejsza ilość pierścieni wpływa na sprawność silnika, a utrzymanie szczelności gazów musi być na dość wysokim poziomie. Problem zaczyna się gdy konstruktorzy zaczynają schodzić nie tylko z ilości pierścieni, ale i  z grubości, wtedy nie zawsze jest fajnie, tak jak było z np. 1.8 TSI VW


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ilość pierścieni zależy od ilości ciepła które "jest do przekazania na ścianki tulei" skoro zmieniono komorę spalania zmniejszyła się ilość ciepła przekazywanego na tuleje. Czwarty pierścień w takim wypadku produkował tylko zbędne tarcie o którym jest post wyżej napisane. 

 

Polecam lekturę: Tłokowe silniki średnio i szybkoobrotowe, autorstwa Wajandów, dużo wyjaśnia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj