kondor

MTZ - czy wasze MTZ'ty też tak szybko ździeraja przednie opoty, i nierówno??

Polecane posty

kondor    0

Witam. Mam pytanie , czy wasze MTZ'ty też tak szybko zdzierają przednie opony, no i krzywo. np mój rocznik 97, lewą oponę zdziera równo a prawa zdarta do płócien no trochę krzywo zdarta, można to zmienić, słyszałem że MTZ'ty już tak mają że szybko i nie równo ścierają???? Też dostałem poradę by kolejny komplet założyć, odwrotnie - odwrotnie bieżnik, by przy załączonym napędzie przednim mniej ciągły. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na twradym podłożu wyłączaj przedni napęd. Może opony masz kijowe?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

koledze objechało opony i to ładnie, od wewnątrz ładny bieżnik, a od zewnątrz łysa, wielu posiadaczy MTZ skarży się na ten problem, gadałem z kilkoma posiadaczami , i tylko u jednego normalnie opony się ździerały, ale jego miał tylko 4 lata.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprzedałem 21-letniego MTZ na oryginalnych oponach.Gdy go kupowałem jako nowego krązył mit o słabej trwałości opon więc kupiłem nowe na zapas wraz z ciągnikiem.Dałem je nowemu kupcowi i nigdy ich nie zakładałem, gdyż na oryginalnych pozostało z przodu ok.30% bieznika ,a na tylnych 50-60%.Myślę że to niezły wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondor    0

dokładnie samczyk1991 "od wewnątrz ładny bieżnik, a od zewnątrz łysa" tak ponad połowa łysa, ja mam problem z prawą oponą, lewa równo się zdziera, pisałem wcześniej, a po 4 latach jak mało eksploatowany to jeszcze może nie widać że nie równo zdziera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondor    0

xemit, zależny na ilu hektarach robił , na 10 czy 110 :-), dopiero można powiedzieć o wyniku <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Racja ,stał w stodole ,a ja pociskałem za końskim zadem.(ilu znasz takich co w 1987 mieli ponad 100ha,komuna zezwalala na max 50ha,a na ziemiach odzyskanych 100ha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Kupiłem mtz z 1990 roku i przód nadawał się do wymiany (wewnętrzna strona opon nie była zdarta do końca). Przyjrzyjcie się przednim felgom jak są ustawione, nie stoją prosto tylko trochę po skosie. No i wiadomo ile mniejszy mają obwód przenie koła od tylnych, wiadomo również, że wszystkie tryby stawiają opór podczas jazdy i też to jest przyczyna ścinania się opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Uuu, umnie sie zdzierały strasznie. Żeby to równo a to np tylko połowa opony. A powód był taki gdy jechałem to koła latały na bok. W siłowniku takie jabłko sie wybiło i luzy były. Ale teraz to puszczam kierownice i jedzie równiutko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

Pronarek82a a ile na stukałeś mth?? Bo wymieniałem opony, które były jeszcze CCCP a miałem na liczniku 2920 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

No to szybo ci poleciały te kapcie. Może chodził dużo po asfalcie i przez to się zdarły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też mocniej zdzierał od zewnątrz i jeszcze prawa strona jakoś nierówno bo w jednym miejscu jakoś bardziej bieżnik brało że jakbym dalej tak jeździł to by zaczął podskakiwać, 3 lata temu zamieniłem koła prawe na lewą stronę i już nic się nie dzieje nawet się tak szybko nie drą na asfalcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4
No może z jakieś 1000mth po asfalcie.

No to swoje przeżyły, a miałeś opony kama czy jakieś inne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

No ja też przemieniłem prawą na lewa lewa na prawą. Umnie to wogle niedało sie jechać taki biły opony. A opony to taurusy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Czy ja wiem. I popękały nawet nieźle. Takie 5 cm sznary. Ale zaklejiliśmy od środka. Z tyłu mam kormorany. To sie super trzymają. Polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ja mam rosave. Mtz z 1996r. opony przednie mam drugie bo pierwsze wystrzeliły pod obciazeniem. W mojej okolicy nigdy takiego czegos jak nierówne zdieranie nie widziałem. Musi byc dobrze zbierznosc ustawiona i niewybite drążki. Nawet gminny Mtz który jedzie bodajze 5 komplet opon, zdziera je równo. A te koła pochylone to maja tak byc bo tak sa przy wszystki na stozkowej.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

@Pronarek82a ale Ty masz na nowym przodzie Pronara, na Krzyżaku więc nie powinno tak ciąć, bo opony stoją prosto i nie maja takiego oporu jak na stożku. Ja mam Pronara na stożku i mam go 8 lat, 1450 mth i już 3 opony z przodu a 2 z tyłu. Miałem wąskie opony z przodu i postanowiłem kupić szersze z felgami. U mnie wąskie Tautusy wytrzymały 4 i pół roku a Ruskie Voltyre 2 i pół <_<


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

Heh. Umnie sie zdzierały jak była tulejka wybita na siłowniku. A ja powiem coś. Mój kolega tsa woził obornik i wesele jechało. I mu tylnia opona strzeliła. Jedzie wesle a on stoji na drodze z pełnym rozrzutnikiem. Haha. Ja do niego mowie zamykaj ciągnik i chodź puki nas nie widzą. To ciągnik stał 2 dni na drodze. Przez soboote i niedziele. To były czasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash938    4

W przednich kapciach musi być dużo nabitego powietrza tak, żeby się nie uginały to wtedy nie popękają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

No może i tak bo umnie za dużo powietrza niema. A może temu popękały bo z tandemem lata po asfalcie i troche przód skacze. Wogle chyba będe obciązniki zdejmował na lato. Też duży ciężar nie potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Ehh wystarczy popatrzeć w mojej galerii na MTZ'ta <_< Ja się zastanawiam czy to nie jest błąd odlewu :)

Teraz planuje zrobić przedni podnośnik, żeby nie targać tego balastu jak nie jest potrzebny:)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj