Skocz do zawartości
18mateo18

[MTZ82]Stukanie w skrzyni/reduktorze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
18mateo18    0

Witam

Odkąd stałem się posiadaczem mtz to niepokoją mnie stuki w skrzyni biegów lub na reduktorze(żółw-zając). I niewiem co to może być przyczyną może jakieś łożysko. Stuki pojawiają się na małym gazie i podczas prasowania a przestają gdy wcisne sprzęgło lub lewarek od reduktora wyłącze na luz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Bardzo mozliwe że skrzynia ma luzy. Możesz zdjąć pokrywę lub odkręcić okienko i sprawdzić czy nie ma widocznych uszkodzeń i luzów na wałkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    587

Jak jest luż na wałku to łączy je sprzęgło kłowe. Może tam stukać. A do reduktora to jedynie przez dolną klapkę lub górną zajrzysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Spuść olej ze skrzyni biegów przecedź przez jakieś sito sprawdź czy nie leżą jakieś części typu jak koronka od łożyska.U mnie też stukało no wolnych obrotach jak reduktor ustawiłem między (żółw-zając) czyli na tzw.-luzie pół biegowym to stuki nie były słyszalne. Zrobiłem tak jak na pisałem wyżej w oleju i na spodzie skrzyni cząstki koronki z łożyska okazało się łożysko na reduktorze. Jak coś takiego by było to trzeba zdejmować pokrywę reduktora i skrzyni i szukać które to łożysko ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Coś jakby łożysko na samym wejściu z reduktora do skrzyni lub łożysko między wałkiem zdawczym a wejściowym z reduktora.

 

U mnie też pojawiły się stuki podczas prasowania, a okazało się, że odkręciło się koło zamachowe i ścięło 3 śruby :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

to nic trzeba rozbierać w zimę a i jeszcze jedno pytanie czy blotniki to zchodzą razem z kabiną i co z tymi kablami wszystkimi od zegarów ten cały pulpit zchodzi razem z kabiną? mtz rocznik 96 duża kabina

Edytowano przez 18mateo18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Całainstalacja jest podpieta pod deska kilkoma wtyczkami. Po kolei rozpinasz i po sprawie. Kabina leży na 4 poduszkach i zchodzi razem z błotnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

a to nie powinno być problemu a jeszcze jak go będe rozjeżdzał to najpierw silnikiem bo muszę zmienić wysprzeglik bo mi sprzęgło po wymianie tarczy szarpie potem korpus reduktora a co ze zbiornikiem oleju i całą hydrauliką trzeba to odkręcić bo chyba bardzo ciężkie to jest i póżniej skrzynią odjechać

 

Całainstalacja jest podpieta pod deska kilkoma wtyczkami. Po kolei rozpinasz i po sprawie. Kabina leży na 4 poduszkach i zchodzi razem z błotnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

U mnie była wyjęta skrzynia BEZ ZDEJMOWANIA KABINY. Mam dużą kabinę. tylko zdjęliśmy podłogę, blachy z rozdzielacza i zestaw wajch od podnośnika. Kabina była przodem podwieszona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Mam również problem ze skrzynią, podczas pracy jak i jazdy na 4,5,7,8 biegu słychać jakby jakiś stukot ale mocno stłumiony, może pulsowe wycie, kiedyś pękł mi jeden ząb na kole zębatym i też był stukot ale głośniejszy i ostrzejszy. Co to możę być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Kolego spuszczać olej zdjąć boczną lub górną pokrywę i szukać bo przyczyn może być wiele :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

O ile pamiętam to chyba musisz zdjąć górną pokrywę z skrzyni biegów pod nią są śruby co też trzeba odkręcić :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Jeśli chodzi o kabine to łatwo ją zdjąć bo mam do dyspozycji wyciągarkę i czy dużo rozbierania jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mietekmat    0

Witam Panowie. Mam również problem ze skrzynią, podczas pracy jak i jazdy na 4,5,7,8 biegu słychać jakby jakiś stukot ale mocno stłumiony, może pulsowe wycie, kiedyś pękł mi jeden ząb na kole zębatym i też był stukot ale głośniejszy i ostrzejszy. Co to możę być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Myślę że w tym temacie będzie pomocny mój filmik:

Relacja z montażu reduktora.

w dawcy części stukały łożyska na tym bębnie reduktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123

Tez mam jakieś stuki "w skrzyni" w 952.4. Co ciekawe problem znika po złapaniu i przycisnięciu lewarka od reduktora. Nie wiem czy to olać czy drążyć temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Glodzilla    0

U mnie ma wolnych obrotach tez coś stuka skrzynie po remoncie sam robiłem wszystkie łożyska nowe ale Bardziej słychać na reduktorze gdzieś u góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez dawid192
      Witam,
      Niedawno zakupiłem Renault 720 RZ i do tej pory wszystko było w porządku, od niedawna wystąpił problem ze skrzynią mianowicie pierwszy i trzeci bieg nie chce "wejść" chciałbym zaczerpnąć informacji co to za usterka i co może być jej przyczyną
       
    • Przez NevarT25
      Witam dziś podczas podorywki jak jechałem na 4 biegu zaczęło mi coś stukać w skrzyni od razu sprzęgło i przerzuciłem na 2 też to samo(skrzynia starego typu na dwa lewarki) i tylko dzije sie to na tych dwóch biegach na innych jest wszystko ok. Czy mógł się gdzieś jakiś tryb ułamać, przeskoczyć nie wiem co; i chyba nie obędzie się bez rozbierania skrzyni? Chyba że ktoś ma jakiś pomysł, z góry dzięki.
×