Skocz do zawartości
kondziu123

Zbiorniki na paliwo

Polecane posty

kondziu123    2

Witam, nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy.
Ostatnio słyszałem że będą kontrolować zbiorniki na paliwo. Chodzi o to by każdy posiadał zbiornik dwupłaszczowy albo zbiornik jednopłaszczowy który posiada atest. Tak zwane plastikowe tysiaki nie mogą służyć do przechowywania ON ponieważ nie są do tego przeznaczone. I teraz pytanie czy to jest prawda i znaleźli kolejny pomysł na gnębienie rolników czy po prostu firmy sprzedające atestowane zbiorniki chcą zarobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michu20    88

dwa lata temu miałem kontrol to nic się nie czepiali że paliwo w plastikowych zbiornikach ale jak jest teraz to nie wiem mogło się coś pozmieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    244

Od dawna to jest tylko nie respektowane. Żadna nowość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

Czyli jednym słowem paliwa w nich przechowywać nie można. A ktoś wie jakie są ewentualnie konsekwencje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    134

to nie do końca jest tak jak piszecie. Według prawa owszem nie można przechowywać paliwa w typowych mauzerach chyba od połowy 2013 roku. Sam miałem teraz zakupić takie 2 sztuki i zamówić paliwo. Jeszcze na tą chwilę mogę to zrobić, tylko z tego co brat cioteczny(pracuje na stacji i m.in. przyjmuje zamówienia na dostawy hurtowe paliw do rolników) mi mówił, że samochody rozwożące cysterny mają być podłączone do jakiegoś systemu i mogą one zlewać paliwo do odpowiednio certyfikowanych zbiorników. Nie pytałem się go o szczegóły, bo jak mam tylko na jedno tankowanie wydać parę stówek na mauzery i do tego za dobry dystrybutor zapłacić 2-2,5tyś to po prostu szkoda mi było wydać na to kasę i zamówiłem u niego zbiornik dwupłaszczowy o poj.2500L.

Jeszcze wspominał, że jak bym tankował na stacji to jak najbardziej mogę lać paliwo nawet w mauzery, ale do domu mi nie dowiozą paliwa jeżeli nie będę miał odpowiedniego zbiornika, a jak wiadomo na stacji zawsze będzie drożej mimo, że i tak mam u niego lepsze upusty jak inni


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Wniosek: w razie kontroli oficjalnie nie robimy zapasów paliwa. Kupujemy na bieżąco. Tylko zbiorniki muszą stać w mało widocznym miejscu. Przynajmniej u mniejszych się sprawdzi takie wyjaśnienie, gorzej może być jak ktoś przepala kilka-kilkanaście tys litrów na rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    134

to zależy. Jeżeli jeździsz na stację i kupujesz tam paliwo to nie musisz się kryć nawet jak bierzesz 2-5tyś litrów, ale warunek to tankowanie bezpośrednio na stacji paliw. Tankujesz w co chcesz i tyle w temacie, choć przy dużym jednorazowym zakupie paliwa też mogą się doczepić(myślę o przedziale od 2,5tyś litrów w górę) . Gorzej jak przywożą Ci paliwo na podwórko autocysternami. Wtedy będą  mieli odnotowane w systemie że pod taki adres zostało dostarczone paliwo w konkretnej ilości i masz obowiązek pokazać kontrolerom gdzie i w czym przechowujesz takie ilości paliwa.

 


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    632

Napędzanie kasy i nic wiecej ,ktoś ma produkcję atestowanych i sprzedac nie moze w ilości jakiej by chciał ,więc ciśnie tam gdzie trzeba ,wzamian oferując wiadomo co i interes sie rozkręci ,

Paliwo jest tak drogie że kazdy z nas starannie je przechowuje ,pieprzą o eko.,jak bym rozlewali je jak wode ,nikt nie pozwoli sobie na to ,żeby przechowywac w nieszczelnym ,te tysiączki sa do tego bardzo dobre tylko naklejki atest brakuje ;[ Robia problemy tam gdzie ich nie ma .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5002

Tylko żeby nie było, że to wina PiS-u, bo ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.

Od tego dnia nie będzie możliwe magazynowanie paliwa, oleju napędowego w zwykłych zbiornikach (beczkach), czy mauzerach 1000l, mających tylko jedną ścianę zewnętrzną. Dokładniej, minister gospodarki rozporządzeniem z dnia 12 grudnia 2007r., zmieniającym rozporządzenie ministra gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie m.in. warunków technicznych, jakim powinny podlegać bazy i stacje paliw płynnych zmienił termin obowiązkowej modernizacji zbiorników paliwowych z jednopłaszczowych na dwupłaszczowe z dnia 31 grudnia 2007 r. na 31 grudnia 2012 r.

 

Warto poczytać: Dz.U. Nr 243, poz. 2063.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    50

a mi kiedyś ktoś co robił cross compliance  powiedział że mausery w garażu mogą stać nie ma problemu aby w tym pomieszczeniu nie było paszy, czy mogą takie na zewnątrz stać to hmm nie wiem. ale sam  bym ich tam nie postawił nigdy :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203
(edytowany)

Bo tych od cross compliance interesowało tylko aby nie były gdzieś przy paszy itp. a w wymogi techniczne przechowywania zbiorników i przepisy o tym już nie wchodzili. Nie ich działka ;)

 

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumci    2

podobno firmy dostarczające paliwo mają spisywać numer zbiornika do którego wlewają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderX    167

Przy zbiorniku musi znajdować się rejestr do jakich maszyn i kiedy przelano olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    50

yyyy czy to poważnie ktoś tu mówi o rejestrze ? bo troszkę do idiotyczne aby rolnik musiał prowadzić taki rejestr... kto będzie pilnował i kontrolował go, i po co ? A stacje benzynowe jeszcze nigdy nie pytały o nr zbiornika itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Piszą tu co nie którzy jak na razie stertę nie podpartych niczym informacji, przez co się tylko zamęt. Dodatkowo autor tematu mógł się podpiąć pod temat który istnieje i nie zakładać nowego co na pewno zaśmieca forum.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61186-przechowywanie-paliwa-w-gospodarstwie-a-litera-prawa/


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    792

Głupota, ja tam kupuję w bańkach 30 l po oleju silnikowym, 10 baniek na przyczepkę i na stację, co zostanie to stoi w garażu, skoro olej można w nich transportować i przechowywać to i ON, na pewno ta bańka ma wszelkie atesty a jak nie to niech lotos czy orlen też sprzedaje w dwupłaszczowych  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturo69    41

Znajdź taki atest na swoim pojemniku do przewożenia i przechowywania ON. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    792

Mnie to nie obchodzi, dam prostą odpowiedź lali z kontroli że bańka ma atest bo jest dopuszczona do przewożenia w niej substancji niebezpiecznych- rozpuszczalników, olei, żrących środków czystości itp i jak zwykle ani be ani me i powie że jest ok. Dziś atest ma wszystko 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Tu nie chodzi o detaliczny zakup paliwa z dystrybutora tylko hurtowy z cysterny. Od 1 kwietnia hurtownicy będą monitorowani z urzędu gdzie leja paliwo, czyli nie wleją paliwa do jedno płaszczowego zbiornika bo im ustawa zabrania. Nikt nie będzie ryzykował utraty koncesji.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    792

No tak ale i mali jako użytkownik końcowy też muszą  znakować bańki/ kanistry z atestem odpowiednimi  piktogramami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gaborrolnik    2

Miałem kiedyś kontrole. Nic nie mówili nie czepiali się, a teraz... a skad masz takie info?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

Może będzie może nie będzie jak na razie to takie gdybanie. I wszystko idzie obejść. Jesli chodzi o przechowywanie paliwa na razie ma być w oddzielnym pomieszczeniu zdała od pasz i zwierząt.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peters    20

Gdzie można kupic tanio w miare dobry zbiornik dwuplaszczowy? Bo slyszalem ze u dostawcy paliw mozna kupic takie zbiorniki duzo taniej niz np u producenta.. Cos wiecie na ten temat?:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rademenes
      Czy wie ktoś może jak rozkręcić pompę wtryskową LUCAS. Chodzi o tę część z której wychodzą rurki do wtryskiwaczy. Chce to zrobić ponieważ ciągnik nie chce wejść na duże obroty. Wiem że ma ta pompa małe sitka które się napewno zabrudziły.
    • Przez gasnica
      problem polega na tym ze ciągnik następnego dnia, czasem sie zapowietrza tzn odpala na kilka sekund normalnie po czym gaśnie. Dodam że filtr paliwa został wymieniony. Miał ktoś taki problem?
    • Przez Massey1993
      mój massey ostatnio zapowietrza sie nie mam pojecia co to moze byc wymienilem pompe bo mialem zapasowke nowa popke reczna filtr paliwa oraz przewody smok od zbiornika zostal sprawdzony juz nie mamy pojecia co to moze byc wtryski rok temu robione co o tym sadzicie co moze byc mieliscie taki przypadek?
    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez lorakw
      Witam! kupiłem niedawno mf 3060. Gdy jest zimny strasznie słabo pali. Trzeba bardzo długo kręcić żeby zagadał. Czasami muszę ponownie ładować akumulator bo padnie podczas tego rozruchu. Akumulator jest nowy, wiec to raczej nie jego wina. Wydaje mi się ze za wolno rozrusznik kręci. Tak jak by prąd gdzieś gubił. Świeca płomieniowa jest nowa i działa bo sprawdzałem. Jak już raz odpali to później nie ma problemu. Nawet jak przez parę godzin jest nieodpalany. Najgorzej jest rano. Co może być tego przyczyną? Może miał ktoś podobny problem? z góry dziękuje za odp i pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.