Gość Luke16

Jak Wam odpalają ciagniki zimą?

Polecane posty

Dobre paliwa ja kupiłem w wrześniu jeździłem do stycznia samochód hodził bez problemu do ciągników kapkę benzyny i parafina rozpoczyna. Z praktyki wiem że plastikowe zbiorniki później przemarzają dla tego z tej samej dostawy samochód hodzi a ciągnik stanie no i podstawa dobry rozrusznik mało prądu pobiera dłużej i szybciej kręci


piotr 432

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

w c330 jeszcze jest to dobre że można wcześniej rozbić zimny gęsty olej poprzez kręcenie na odprężniku.ja nie przelewam wodą i 330 pali bez problemu.mam nowy rozrusznik i akumlator 3 letni typowy żelowy.ostatni mierzyłem mu napięcie to na mierniku pokazał 13,6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

To kup sobie dodatek do ropy i sam produkuj zimowa ja tak robie i nie nazekam na orlena. Co do odpalania samochodow to w tamtym roku odpalalem corse z 94 roku 1.5 td z nowym akumulatorem topla w 20 stopniowy mroz i odpalil od strzala ale na jesieni poszedl na szrot

 

Dodatkami dostępnymi w,, CPN'' nie wyprodukujesz zimowej ropy z letniej możesz jedynie zapobiec zamarznięciu a poniżej -15 parafina i tak się wytrąci skutkuje to większym spalaniem więc nie opłaca się jeździć na letniej.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

U siebie też nie mam problemu zimą z odpaleniem C-330 o ile paliwo jest ok i akumulatory nie odmówią posłuszeństwa.

Zaopatruje się w Orlenie, ale co do zimowych paliw to nie mam dobrego zdania o nich zazwyczaj były problemy

Obecnie na zimę biorę kilka kanistrów ze Statoil Diesel Arktyczny i tym zalewam i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4255

U mnie c360 - nowe akumulatory centry, nowy rozrusznik szybkoobrotowy, nowy alternator, zalany plynem, silnik juz wola o remont, bez grzania plynu odpala przy kazdym mrozie jaki byl w tym roku. Im zimniej tym dluzej musi pokrecic, no ale kreci jak wsciekly i odpala.

 

Zetor 7011 - rozrusznik stary zwykly, alternator po wymianie szczotek, akumulator nowy centry, silnik po remoncie, zalany plynem i slabiutko musze powiedziec. Do -5 jeszcze jako tako pali , ale ponizej tej temperatury nie ma sily krecic, jakby aku byl slabiutki juz. Dzis, pomimo ze stoi w garazu to musialem mu pomoc samostartem - nieodpalany ponad tydzien. Jak juz raz zapali, to moge go od razu zgasic i przyjsc za pare godzin i pali od razu, ale te pierwsze odpalenie to porazka. Przyjdzie elektryk do wiekszego zetorka, to bedzie trzeba poszukac przyczyny.

 

Zetor 8145 - akumulatory przyznam sie, choc wstyd, ze jeszcze nie zagladalem do nich jak go kupilem(ale teraz wszystkie pierdoly przed sezonem robie,to zajrze w koncu), alternator i rozrusznik stare, zalany plynem - do -5 bez problemu pare razy przekreci i chodzi. W nizszej temperaturze to probowalem tylko przy ponad -20, gdzie stal dluzszy czas pod wiatka i krecil, ale nie dal rady odpalic.

 

A auto - s40, 2.0 benzyna, aku prawie 5 letnia centra futura przelozona z poprzedniego auta - nie bylo przez te 5 lata mrozu zeby nie odpalil doslownie od strzala, a stoi teraz praktycznie caly czas pod chmurka, takze siwa centre szczerze polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

no co Ty gadasz... a tu parę postów wyżej jakiś próbował wcisnąć że ciapek przy -20 pali z od strzała oczywiście bez wspomagaczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciągnik ciągnikowi nie równy. Zbyt wiele rzeczy ma na to wpływ regulacja, stan techniczny, paliwo i nie można stwierdzić że jeśli jeden pali dobrze to drugi też musi.

Same mtz-ty jeden pali lepiej a drugi gorzej. Mój jest akurat tym gorszym ale miałem 30-ke i 40-kę oba w zimie jeśli tylko aku były dobre i kręcił to paliły dobrze.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

do mojej emki jak bylo ponizej zera bez grzania swiec mozna bylo nie podchodzic, ze swiecami do tych -15 dopalala, w nizszych temp to nie pamietam czy ja uruchamialem, c 360 do -20* bez wiekszych problemów, mtz, tam to gorzej jak w c 330, choc ze swieca plomieniowa przy tych -15 dalo sie uruchomic, ale tez nie od razu, massey 6475 do -10* ze swieca bez problemu praktycznie od 2 obrotu, bez swiecy nie probowałem, w nizszych temp. nie odpalalem nigdy, bo zima praktycznie nie uzywam ciagników.

 

Co do paliwa to macie test. Czy verva czy v power lepszy ? nie wiem, lepiej te 2-3 litry Pb95 dodać i z bani.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest masa testów paliwa ale ciężko to uznać za wiarygodne bo w Polsce jest ogólne cygaństwo i krętactwo na stacjach. W zależności od regiony dwa te same cpn-ny maja paliwo różnej jakości. Wypadało by test robić dla stacji jakie masz koło siebie dostępne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

dokladnie, wypadaloby zrobic na tych co sie kupuje, ale jakis tam poglad juz to daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. 

Od siebie dodam że w ruskim układ paliwowy ma jeden plus pompka zasilająca pompuje paliwo w "małym obiegu"... pompka zasilająca, filtr paliwa, pompa wtryskowa a z niej z powrotem do filtra paliwa.  Krąży tak mało paliwa że szybko się nagrzewa od pompy i nie ma najmniejszej szansy żeby złapało na filtrze parafinę. 

W nowszych belarusach już to zmieniono i jest idento jak w np. ursusie c-360.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

do mojej emki jak bylo ponizej zera bez grzania swiec mozna bylo nie podchodzic, ze swiecami do tych -15 dopalala, w nizszych temp to nie pamietam czy ja uruchamialem, c 360 do -20* bez wiekszych problemów, mtz, tam to gorzej jak w c 330, choc ze swieca plomieniowa przy tych -15 dalo sie uruchomic, ale tez nie od razu, massey 6475 do -10* ze swieca bez problemu praktycznie od 2 obrotu, bez swiecy nie probowałem, w nizszych temp. nie odpalalem nigdy, bo zima praktycznie nie uzywam ciagników.

 

Co do paliwa to macie test. Czy verva czy v power lepszy ? nie wiem, lepiej te 2-3 litry Pb95 dodać i z bani.

 

Właśnie u siebie też robiłem taki teścik Orlen i Lotos porażka, wygrał Statoil Diesel Gold i takie paliwko na zimę jest stosowane 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Hm ,ciekawy test ,tylko czy faktycznie wiarygodny ? U mnie ciągnik z silnikiem Perkinsa właśnie na paliwie Orlenu odpala całkiem dobrze . Tylko ,paliwa w zbiorniku musi być pod korek i obowiązkowo ,paliwo  zimowe . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

czy wiarygodny to tak jak pisze Seweryn, najlepiej bylo by go zrobic u siebie tam gdzie kto kupuje paliwo, i testować, ja do aut i do ciagnikow jak juz mam ich uzyc to stosuje depresator i benzyne i nie mam problemów, tyle ze układy wtryskowe na pompach VP jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

No właśnie. 

Od siebie dodam że w ruskim układ paliwowy ma jeden plus pompka zasilająca pompuje paliwo w "małym obiegu"... pompka zasilająca, filtr paliwa, pompa wtryskowa a z niej z powrotem do filtra paliwa.  Krąży tak mało paliwa że szybko się nagrzewa od pompy i nie ma najmniejszej szansy żeby złapało na filtrze parafinę. 

W nowszych belarusach już to zmieniono i jest idento jak w np. ursusie c-360.

Masz rację poprawili cos co bylo dobre ,tylko czekac aż mój załapie ,choc odpukac jeszcze się nie zdarzyło

Meg jak pełen nie ma gdzie sie skraplac woda a to plus ,w moim zbiornik z tworzywa a okucie korka ze stali ,moje zdziwienie ,jak korek odkreciłem  cały pokryty szronem :blink: szok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Kolego Tomasz 78 szron na korku paliwa to nie jest problem tylko parafina która się wytranca przy  niskich temperaturach.wode w paliwie można zniwelować dynaturą ale parafine to już gorzej bo w starszych układach paliwowych lało się bęzyne i był spokoj a co do nowszych to już problem bo niby jest szkodliwa do pompowtrysków i comonrail.za tyle pieniędzy co trzeba płacić za nowe ciągniki to w standardzie powinien być podgrzewacz w filtrze paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Odświeżam temat. 

Dzisiaj we wszystkich ciągnikach pozamarzalo mi paliwo... Case nie odpalił, MF też, Zetor odpalił ale po chwili zgasł i na szybko zrobione obejście na krótko do osobnej bańki... Paliwo z Orlenu i taką lipa :(

Mróz -16 stopni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Renault 551s 3cyl mwm, świecy brak, wczoraj -9 odpalił po 7 sekundach kręcenia, dziś - 13 nie zagadał, trzeba było opalarką pomóc. Nocuje pod chmurką 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zawisza    256

Proxima 8441, nawet nie męcze tylko od razu lece z plakiem, mróz gdzieś w okolicach -15 i na dworzu stoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Ciapek do tych mrozów palił bez używania swiec.co do parafiny to montóje się metalowy łańcuch w zbiorniku.do starszych układów to pb a do tych nowych to jedynie nafta może być cchocjaz ze 4 lata temu byłem w serwisie scani i bo w robocie było takie paliwo że tragedia to lali benzynę żeby filtrow nie zapychało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4255
10 godzin temu, Luke16 napisał:

Odświeżam temat. 

Dzisiaj we wszystkich ciągnikach pozamarzalo mi paliwo... Case nie odpalił, MF też, Zetor odpalił ale po chwili zgasł i na szybko zrobione obejście na krótko do osobnej bańki... Paliwo z Orlenu i taką lipa :(

Mróz -16 stopni...

Ja mam całe paliwo z Orlenu, w baku normalne(ciągnik stoi w garażu), ale co w bankach pod wiatą, to jeszcze nie kasza, ale widać że mocno zgęstniało.

 

Do większego zetorka kupiłem nową grzałkę, wyciągam stara i myślę a podłącze ja, a ona kuźwa działa. Na darmo druga kupowałem. No i podłączam ja, słychać że chodzi, ale nawet po godzinie pod prądem wszystko zimne, ale jak odpalam to jednak zauważalnie lżej kręci. Jakiś czas temu jak stal parę dni i było paręnaście stopni mrozu, to nie dał rady odpalić (bez użycia grzałki) a z grzałka, może nie ma jakoś bardzo lekko, ale przy prawie 20st mrozu, po paru dniach - bez większych problemów pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj