Polecane posty

Witam, koledzy mam problem ze wspomaganiem. Może temat już się powtarza ale nie mogę znaleźć rozwiązania. U mnie wygląda to tak, pompa hydrauliczna została wymieniona na nową ( poprzednia została wymieniona bo zaczęły się problemy z załączaniem np połówki i też ciśnienie na hydraulice zewnętrznej było coraz niższe) ale powracając to wymieniony też został olej na nowy i od tego czasu może 10 mth było zrobione, a teraz potrzebowałem żeby ciągnik w transporcie pochodził ( zrobiłem około 35 km) i jak już byłem pod samym domem to wtedy brakło wspomagania. jak go zgasiłem i za 30 minut zapaliłem ciągnik to chodziło wspomaganie ale też pochodził trochę i powstał ten sam problem. Zauważyłem, że orbitrol  jest trochę jakby bardziej zapocony ale też z przewodu który idzie na siłownik kapie olej więc nie mam pewności czy orbitrol jest zapocony od przewodu czy sam z siebie. Na zimnym oleju jest dobrze i dobrze działa wspomaganie. Wspomnę też, że przed wymianą pompy wspomaganie dobrze chodziło. A teraz to tak dziwnie przepuszcza ale niby się skręca pod oporem. ( olej jest )Dzięki z góry za odpowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

pompa szmelc choć nowa. Nie chce mi się twojej historyjki czytać ale bez manometru napewno się nie obejdzie
O filtrach ani słowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Właśnie może filtr zapchany a kontrolka czy czujnik nie koniecznie sprawne pomiar wskazany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Filtr też był wymieniany. Układ był czyszczony, więc od razu żeby się zapchał ?
I według mnie jeżeli byłby zapchany filtr to czy na zimnym czy na ciepłym byłby taki sam objaw, a jak jest zimny olej to jest ok.

Edytowano przez mateusz1151010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Wkład pod prawym przednim słupkiem kabiny wymienił? Zwykle jak się olej zagrzeje to ciśnienie spada zależnie od zużycia układu.

Pytałem o manometr.... cisza.... tak więc zakończmy ten temat bo szkoda wróżyć z fusów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie jest ten wkład ? Wymieniony był tylko ten filtr wkręcany w skrzynie. Nie mam manometru więc logiczne jest że nie sprawdzałem ciśnienia, w tym tygodniu będę mieć tylko teraz pytanie gdzie wpiąć się w układ ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17
Napisano (edytowany)

według mnie jeżeli była by to wina filtrów to było by odwrotnie na zimnym było by gorzej niż na ciepłym, bez pomiarów ciśnień, jak koledzy wyżej piszą ciężko coś stwierdzić, a pompa ori czy zamiennik?

Edytowano przez konrad00017

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale gdzie podpiąć manometr?
Pompa zamiennik ale sprawdzony że dobrze sobie radzi i nic się nie dzieje. A możliwe że jest to wszystko wina orbitrola?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1946

ten wkład o ile jest filtruje sokładnie olej na niskim ciśnieniu i do wspomagania się nie wcina. Ty masz zdaje się orbitrol z 5 przyłączami. Nie spocił się nigdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam orbitrol z 4 przyłączami. Zapocony jest ale nie wiem czy to właśnie nie jest efekt zapocenia przewodu i po prostu zalało przy okazji orbitrol.
A możecie podpowiedzieć w którym najlepiej miejscu sprawdzić ciśnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

złącze pomiarowe koło elektrozaworów. Kołami skręcić do oporu i trzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj wpialem w układ zegar ciśnieniowy ( po rozmowach z różnymi osobami wpialem się przy siłownikiu). Przy siłowniku dlatego, że pokaże najbardziej wiarygodny pomiar. Wskazało 50 bar na spokojnej pracy ( że tak to określe). I tak utrzymywalo się cały czas tylko niestety nie mam teraz jak sprawdzić na ciepłym oleju jakie jest ciśnienie. Teraz moje pytanie brzmi, czy dobre ciśnienie otrzymałem? Oczywiście w tym momencie dobrze wspomaganie działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

nie wiem jak to mierzyłeś bo określenie spokojna praca jest przynajmniej śmieszne ale bez kręcenia kierownicą a być 17bar a przy skręcie do oporu nawet 170... będzie 120 to powinno wystarczyć

To co sobie zmierzyłeś to zapewne ciśnienie przy którym koła zaczynają się ruszać... Podnieś przód traktora i będzie 30 bar... w wrzuć tone obciążnika to zapewne będzie trzeba już 80bar atm aby koła zaczęły się skręcać... pomiar bez sensu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez skrecania kierownica, po prostu jak się odpali silnik to w tym momencie było mierzone ciśnienie. A przy skrecaniu to nawet 200.
No to w którym miejscu mierzyć ciśnienie? Ja żadnego złącza pomiarowego znaleźć nie mogę. A mierzenie ciśnienia na zlaczach hydraulicznych z tyłu ciągnika jest bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak 200 to by znaczyło ze pompa daje rady... Co do tego 50 bar to w książce napisano że ma być 17... czy to istotne to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to znaczenie ale z 3 przewodów wchodzących do orbitrola kapie olej, z zakuc ( są do wymiany ale wcześniej przed wymiana pompy nie pocilo się).
Więc wychodzi na to że orbitrol przepuszcza gdy jest ciepły olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie zaczęły się prace w polu i problem powrócił i teraz już wiem że to nie tylko problem z wspomaganiem ale ogólnie z hydrauliką.
Nie raz jest dobrze ( 1,5 ha zaorałem i było ok) a nie raz wystarczy niewiele i wszystko  ( związane z hydrauliką nie działa tzn, nie ma wspomagania, nie podnosi, nie załącza wałka, przodu, połówki) znika. Ale jak już zniknie wszystko i zgaszę ciągnik i zaraz go zapale to jest wszystko wraca do normy i też nie raz dłużej a nie raz krócej jest wszystko dobrze. Nie wiem co robić już :( pompa nowa, olej świeży, filtr nowy. I dodam że od wymiany pompy ciągnik w polu nie pracował tylko trochę ( naprawdę trochę) w transporcie. Ma ktoś jakiś pomysł co robić bo pracy w polu pełno a ciągnik niesprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Wymień filtr ssący bo domyślam się że wymieniłeś tylko jeden. Znajduje się on po prawej stronie pod kabiną tak mniej więcej pod podłogą. Wykręć metalową obudowę i znajdziesz tam mniej więcej taki wkład. Pytanie gdy hydraulika pada świeci Ci się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni?

post-140082-0-04369400-1490932880.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj