Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam, koledzy mam problem ze wspomaganiem. Może temat już się powtarza ale nie mogę znaleźć rozwiązania. U mnie wygląda to tak, pompa hydrauliczna została wymieniona na nową ( poprzednia została wymieniona bo zaczęły się problemy z załączaniem np połówki i też ciśnienie na hydraulice zewnętrznej było coraz niższe) ale powracając to wymieniony też został olej na nowy i od tego czasu może 10 mth było zrobione, a teraz potrzebowałem żeby ciągnik w transporcie pochodził ( zrobiłem około 35 km) i jak już byłem pod samym domem to wtedy brakło wspomagania. jak go zgasiłem i za 30 minut zapaliłem ciągnik to chodziło wspomaganie ale też pochodził trochę i powstał ten sam problem. Zauważyłem, że orbitrol  jest trochę jakby bardziej zapocony ale też z przewodu który idzie na siłownik kapie olej więc nie mam pewności czy orbitrol jest zapocony od przewodu czy sam z siebie. Na zimnym oleju jest dobrze i dobrze działa wspomaganie. Wspomnę też, że przed wymianą pompy wspomaganie dobrze chodziło. A teraz to tak dziwnie przepuszcza ale niby się skręca pod oporem. ( olej jest )Dzięki z góry za odpowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    485

pompa szmelc choć nowa. Nie chce mi się twojej historyjki czytać ale bez manometru napewno się nie obejdzie
O filtrach ani słowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    143

Właśnie może filtr zapchany a kontrolka czy czujnik nie koniecznie sprawne pomiar wskazany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Napisano (edytowany)

Filtr też był wymieniany. Układ był czyszczony, więc od razu żeby się zapchał ?
I według mnie jeżeli byłby zapchany filtr to czy na zimnym czy na ciepłym byłby taki sam objaw, a jak jest zimny olej to jest ok.

Edytowano przez mateusz1151010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    485

Wkład pod prawym przednim słupkiem kabiny wymienił? Zwykle jak się olej zagrzeje to ciśnienie spada zależnie od zużycia układu.

Pytałem o manometr.... cisza.... tak więc zakończmy ten temat bo szkoda wróżyć z fusów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie jest ten wkład ? Wymieniony był tylko ten filtr wkręcany w skrzynie. Nie mam manometru więc logiczne jest że nie sprawdzałem ciśnienia, w tym tygodniu będę mieć tylko teraz pytanie gdzie wpiąć się w układ ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17
Napisano (edytowany)

według mnie jeżeli była by to wina filtrów to było by odwrotnie na zimnym było by gorzej niż na ciepłym, bez pomiarów ciśnień, jak koledzy wyżej piszą ciężko coś stwierdzić, a pompa ori czy zamiennik?

Edytowano przez konrad00017

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobrze ale gdzie podpiąć manometr?
Pompa zamiennik ale sprawdzony że dobrze sobie radzi i nic się nie dzieje. A możliwe że jest to wszystko wina orbitrola?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    259

ten wkład o ile jest filtruje sokładnie olej na niskim ciśnieniu i do wspomagania się nie wcina. Ty masz zdaje się orbitrol z 5 przyłączami. Nie spocił się nigdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam orbitrol z 4 przyłączami. Zapocony jest ale nie wiem czy to właśnie nie jest efekt zapocenia przewodu i po prostu zalało przy okazji orbitrol.
A możecie podpowiedzieć w którym najlepiej miejscu sprawdzić ciśnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    485

złącze pomiarowe koło elektrozaworów. Kołami skręcić do oporu i trzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj wpialem w układ zegar ciśnieniowy ( po rozmowach z różnymi osobami wpialem się przy siłownikiu). Przy siłowniku dlatego, że pokaże najbardziej wiarygodny pomiar. Wskazało 50 bar na spokojnej pracy ( że tak to określe). I tak utrzymywalo się cały czas tylko niestety nie mam teraz jak sprawdzić na ciepłym oleju jakie jest ciśnienie. Teraz moje pytanie brzmi, czy dobre ciśnienie otrzymałem? Oczywiście w tym momencie dobrze wspomaganie działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    485

nie wiem jak to mierzyłeś bo określenie spokojna praca jest przynajmniej śmieszne ale bez kręcenia kierownicą a być 17bar a przy skręcie do oporu nawet 170... będzie 120 to powinno wystarczyć

To co sobie zmierzyłeś to zapewne ciśnienie przy którym koła zaczynają się ruszać... Podnieś przód traktora i będzie 30 bar... w wrzuć tone obciążnika to zapewne będzie trzeba już 80bar atm aby koła zaczęły się skręcać... pomiar bez sensu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez skrecania kierownica, po prostu jak się odpali silnik to w tym momencie było mierzone ciśnienie. A przy skrecaniu to nawet 200.
No to w którym miejscu mierzyć ciśnienie? Ja żadnego złącza pomiarowego znaleźć nie mogę. A mierzenie ciśnienia na zlaczach hydraulicznych z tyłu ciągnika jest bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    485

jak 200 to by znaczyło ze pompa daje rady... Co do tego 50 bar to w książce napisano że ma być 17... czy to istotne to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ma to znaczenie ale z 3 przewodów wchodzących do orbitrola kapie olej, z zakuc ( są do wymiany ale wcześniej przed wymiana pompy nie pocilo się).
Więc wychodzi na to że orbitrol przepuszcza gdy jest ciepły olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie zaczęły się prace w polu i problem powrócił i teraz już wiem że to nie tylko problem z wspomaganiem ale ogólnie z hydrauliką.
Nie raz jest dobrze ( 1,5 ha zaorałem i było ok) a nie raz wystarczy niewiele i wszystko  ( związane z hydrauliką nie działa tzn, nie ma wspomagania, nie podnosi, nie załącza wałka, przodu, połówki) znika. Ale jak już zniknie wszystko i zgaszę ciągnik i zaraz go zapale to jest wszystko wraca do normy i też nie raz dłużej a nie raz krócej jest wszystko dobrze. Nie wiem co robić już :( pompa nowa, olej świeży, filtr nowy. I dodam że od wymiany pompy ciągnik w polu nie pracował tylko trochę ( naprawdę trochę) w transporcie. Ma ktoś jakiś pomysł co robić bo pracy w polu pełno a ciągnik niesprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Wymień filtr ssący bo domyślam się że wymieniłeś tylko jeden. Znajduje się on po prawej stronie pod kabiną tak mniej więcej pod podłogą. Wykręć metalową obudowę i znajdziesz tam mniej więcej taki wkład. Pytanie gdy hydraulika pada świeci Ci się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni?

post-140082-0-04369400-1490932880.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez RybbA1999
      Witam,mam problem otóż po wymianie tarcz i oringów na tłokach hamulcowych nie podaje oleju na pompki hamulcowe czytałem że przyczyną tego może być zapowietrzona pompa więc moje pytanie brzmi w którym miejscu się ją odpowietrza? 

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. 
      Panowie chciałbym się dowiedzieć jakie objawy by były jak by był zapłon za próżny a jakie jak by był za wcześny. Bo ciągnik strasznie ciężko pali i właśnie myślę że jest coś z zapłonem. 
    • Przez Maju3060
      Witam was jeśli są takie tematy to przekierować A moje pytanie do was takie że zatarł nam się elektrozawór od stopu wałka i pytanie do was takie dlaczego on się zatarł jest cały czas wciśnięty i nie ruszy go i jeszcze spytam od czego mogła pęknąć CEWKA 🤐
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
    • Przez Peron
      Witam.
       
      Czy ktoś może się orientuje, jakie są kolory farb do poszczególnych modeli? W internecie pełno farb, ale nie jest opisane, na co która jest stosowana i cieżko  coś dobrać.
      Potrzebuję farbę na felgi do serii 3080. Teraz są pomalowane na szaro, ale spod farby wygląda szary, ale lekko metalizowany. 
      W internecie znalazłem opinię, że na felgi ma być krzemowa szarość, ale sam już nie wiem, bo wydaje mi się za ciemna. 
      Ma ktoś praktykę w tym temacie?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.