Skocz do zawartości
dzony9203

Belarus 920 - pozycja oddalania biegów

Polecane posty

dzony9203    1

Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator.
Nie wyłączyłem akumulatorów wyłącznikiem i zostawiłem wajchę od biegów w pozycji odpalania.

Czy pozostawienie wajchy w tej pozycji i zostawienie na ponad tydzień może rozładować akumulatory?
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie ma prawa bo nie załącza to żadnego odbiornika.  Coś innego zżarło ci prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kitowiak    320

Tam jest czujnik co podłączony jest pod stacyjkę... Wiem może prędzej radio jak masz... a powiedział bym ze Mróz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dzięki za odpowiedź. Mróz na pewno pomógł ale on nie jest winowajca bo latem też mi się rozładował.
Radio mam, ale podłączone pod stacyjkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    320

To poprostu wyłączaj hebel jak nie jeździsz i po problemie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

To poprostu wyłączaj hebel jak nie jeździsz i po problemie :)

No właśnie nie do końca, bo problem jest a to tylko zamiatanie pod dywan :)

Hebel mam i teraz go używam, ale wolę zlokalizować przyczynę i mieć święty spokój :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    320

To musisz sam przejrzeć całą instalację, bo pierwsze słyszę o takim problemie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5
Napisano (edytowany)

Z którego roku ten mtz?

Albo trochę inaczej czy posiada przetwornicę 12/24V ?

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Przecież w MTZ/Belarusie hebel wyłącza się za kazdym.razem gdy gasimy ciągnik po pracy, na krótki postój wyłacza się tylko stacyjkę. Sprawdź czy po zgaszeniu i niewyłączeniu hebla nie robi się ciepły alternator lub przetwornica (jeśli jest)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Belarus jest z 2015 roku podejrzewam, że ma przetwornice 12/24 V.

Jeszcze nie sprawdzałem czy się coś grzeje.

A dlaczego w MTZ wyłącza się hebel za każdym razem po zgaszeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Bo właśnie tylko hebel rozłącza prąd na przetwornice 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Patrząc na schemat to hebla masy nie ma a jedynie dupny przekaźnik łączący akumulatory szeregowo.  Może musi być rozłączany na postoju bo inaczej jego elektromagnes pobiera prąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Patrząc na schemat to hebla masy nie ma a jedynie dupny przekaźnik łączący akumulatory szeregowo.  Może musi być rozłączany na postoju bo inaczej jego elektromagnes pobiera prąd?

 

Ja nie wiem, a ty pytasz czy stwierdzasz bo też nie wiem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Jest znak zapytania? Jest.

Ok. Wolałem się upewnić czy to nie pytanie retoryczne.

 

W instrukcji coś piszą o wyłączaniu masy ale nie piszą czemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Możliwe że nie dla tego by odłączyć minus od ciągnika ogólnie ale by odłączyć napięcie z przetwornicy tak jak by się bali że ona jest na postoju największym zagrożeniem. Ciężko mi powiedzieć nie jest to moja dziedzina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

No to jak piszą to trzeba wyłączyć  ;) . Przetwornica będzie pobierać prąd mimo, że nie będzie załączony żaden odbiornik. Nie przeglądałem dokładnie schematu elektrycznego mtz 920 , ale chyba po wyłączeniu stacyjki nic innego nie powinno pobierać prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

No tak instrukcja rzecz święta ;)

 

To nie rozumiem, pomimo, że stacyjka jest wyłączona a wyłącznik masy nie jest wyłączony (czyli prąd jest w kabinie) to przetwornica cały czas pobiera prąd i rozładowuje akumulatory?

 

Co mieli na myśli białoruscy inżynierzy stosując takie rozwiązanie? :D

Oczywiście nie jest to jakiś wielki problem wyłączać go za każdym razem, ale w np polskich ciągnikach z instalacją 12/24 V niema takich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie wiem czy przetwornica ale możliwe że elektromagnes utrzymujący styk w heblu załączony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Bo tam jest przełącznik 12/24 a nie przetwornica, w starszych mtz też taki przełącznik był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie. On ma przetwornicę 12/24 a akumulatory w szereg łączy duży włącznik z elektromagnesem. 

Przełącznik 12/24 jest jest załączony tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dzięki za udział w dyskusji Panowie, dowiedziałem się wielu rzeczy, o których nie maiłem pojęcia.

 

Nie wiem czy przetwornica ale możliwe że elektromagnes utrzymujący styk w heblu załączony. 

Czyli ten hebel sam przełącza napięcie między 12 a 24V po włączeniu rozrusznika tak?

I teraz cały czas przetwarza prąd z 12 na 24?

 

To jakoś po rusku , muszę oglądnąć ten schemat

 

Już wiem dlaczego się tak mówi :D

 

A tak na poważnie to już się pogubiłem z tym wszystkim.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Instalacja z przełącznikiem 12/24V to całkiem co innego jak instalacja z przetwornicą 12 na 24V.

W pierwszej jest włącznik na minusie czyli masy, akumulatory spięte równolegle a tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem szeregowo.

Druga ma akumulatory spięte szeregowo elektromagnetycznie załączanym heblem umieszczonym  po między akumulatorami i tylko gdy są spięte a silnik pracuje 12-voltowy daje napięcie na przetwornice która zmienia je w 24 V i ładuje równocześnie oba akumulatory połączone szeregowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×