Skocz do zawartości
dzony9203

Belarus 920 - pozycja oddalania biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dzony9203    1

Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator.
Nie wyłączyłem akumulatorów wyłącznikiem i zostawiłem wajchę od biegów w pozycji odpalania.

Czy pozostawienie wajchy w tej pozycji i zostawienie na ponad tydzień może rozładować akumulatory?
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Nie ma prawa bo nie załącza to żadnego odbiornika.  Coś innego zżarło ci prąd.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kitowiak    420

Tam jest czujnik co podłączony jest pod stacyjkę... Wiem może prędzej radio jak masz... a powiedział bym ze Mróz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dzięki za odpowiedź. Mróz na pewno pomógł ale on nie jest winowajca bo latem też mi się rozładował.
Radio mam, ale podłączone pod stacyjkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

To poprostu wyłączaj hebel jak nie jeździsz i po problemie :)

No właśnie nie do końca, bo problem jest a to tylko zamiatanie pod dywan :)

Hebel mam i teraz go używam, ale wolę zlokalizować przyczynę i mieć święty spokój :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    420

To musisz sam przejrzeć całą instalację, bo pierwsze słyszę o takim problemie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16
Napisano (edytowany)

Z którego roku ten mtz?

Albo trochę inaczej czy posiada przetwornicę 12/24V ?

Edytowano przez slawek80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    211

Przecież w MTZ/Belarusie hebel wyłącza się za kazdym.razem gdy gasimy ciągnik po pracy, na krótki postój wyłacza się tylko stacyjkę. Sprawdź czy po zgaszeniu i niewyłączeniu hebla nie robi się ciepły alternator lub przetwornica (jeśli jest)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Belarus jest z 2015 roku podejrzewam, że ma przetwornice 12/24 V.

Jeszcze nie sprawdzałem czy się coś grzeje.

A dlaczego w MTZ wyłącza się hebel za każdym razem po zgaszeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Patrząc na schemat to hebla masy nie ma a jedynie dupny przekaźnik łączący akumulatory szeregowo.  Może musi być rozłączany na postoju bo inaczej jego elektromagnes pobiera prąd?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Patrząc na schemat to hebla masy nie ma a jedynie dupny przekaźnik łączący akumulatory szeregowo.  Może musi być rozłączany na postoju bo inaczej jego elektromagnes pobiera prąd?

 

Ja nie wiem, a ty pytasz czy stwierdzasz bo też nie wiem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Jest znak zapytania? Jest.

Ok. Wolałem się upewnić czy to nie pytanie retoryczne.

 

W instrukcji coś piszą o wyłączaniu masy ale nie piszą czemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Możliwe że nie dla tego by odłączyć minus od ciągnika ogólnie ale by odłączyć napięcie z przetwornicy tak jak by się bali że ona jest na postoju największym zagrożeniem. Ciężko mi powiedzieć nie jest to moja dziedzina.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

No to jak piszą to trzeba wyłączyć  ;) . Przetwornica będzie pobierać prąd mimo, że nie będzie załączony żaden odbiornik. Nie przeglądałem dokładnie schematu elektrycznego mtz 920 , ale chyba po wyłączeniu stacyjki nic innego nie powinno pobierać prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

No tak instrukcja rzecz święta ;)

 

To nie rozumiem, pomimo, że stacyjka jest wyłączona a wyłącznik masy nie jest wyłączony (czyli prąd jest w kabinie) to przetwornica cały czas pobiera prąd i rozładowuje akumulatory?

 

Co mieli na myśli białoruscy inżynierzy stosując takie rozwiązanie? :D

Oczywiście nie jest to jakiś wielki problem wyłączać go za każdym razem, ale w np polskich ciągnikach z instalacją 12/24 V niema takich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Nie wiem czy przetwornica ale możliwe że elektromagnes utrzymujący styk w heblu załączony. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Bo tam jest przełącznik 12/24 a nie przetwornica, w starszych mtz też taki przełącznik był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Nie. On ma przetwornicę 12/24 a akumulatory w szereg łączy duży włącznik z elektromagnesem. 

Przełącznik 12/24 jest jest załączony tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    1

Dzięki za udział w dyskusji Panowie, dowiedziałem się wielu rzeczy, o których nie maiłem pojęcia.

 

Nie wiem czy przetwornica ale możliwe że elektromagnes utrzymujący styk w heblu załączony. 

Czyli ten hebel sam przełącza napięcie między 12 a 24V po włączeniu rozrusznika tak?

I teraz cały czas przetwarza prąd z 12 na 24?

 

To jakoś po rusku , muszę oglądnąć ten schemat

 

Już wiem dlaczego się tak mówi :D

 

A tak na poważnie to już się pogubiłem z tym wszystkim.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Instalacja z przełącznikiem 12/24V to całkiem co innego jak instalacja z przetwornicą 12 na 24V.

W pierwszej jest włącznik na minusie czyli masy, akumulatory spięte równolegle a tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem szeregowo.

Druga ma akumulatory spięte szeregowo elektromagnetycznie załączanym heblem umieszczonym  po między akumulatorami i tylko gdy są spięte a silnik pracuje 12-voltowy daje napięcie na przetwornice która zmienia je w 24 V i ładuje równocześnie oba akumulatory połączone szeregowo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez kacpermtz820
      Witam mam belarusa i jest tam hak.Chciałem spytać się was czy można coś dorobić z końcówki od zetora i jak to przymocować
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.