tomek97777

Zasady zjeżdzania z ciężarem z górki

Polecane posty

tomek97777    1

Witam. Chciałem zapytać jakie są zasady zjeżdzania z górki z ciężką przyczepą ? Wjeżdzać to wiem że bieg trzeba dobrać taki żeby silnik nie zadusić przed wjazdem bo źle się to mogły by skończyć. Zjeżdzając też chyba lepiej jest trochę wolniej i nie można wciskać mocno hamulca. A tak np zjeżdzając po ubitym śniegu c-360 z przyczepą mającą 5 ton to jakim biegiem najlepiej zjeżdzać ? Co zrobić gdy czuję że zaczyna trochę pchać ? Czy jeżeli po drodze jest góra na której jest ubity śnieg to czy wogóle ciągnięcie c-360 załadowanej przyczepy pod i z tej góry jest bezpieczne ? Bede wdzięczny za odpowiedzi, bo - w przeciwieństwie do jazdy samochodem - o jeździe ciągnikiem w takiej sytuacji nie ma chyba w necie informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Z góry zawsze zjeżdża się małym biegiem, żeby nie rozganialo w miarę możliwości silnika, hamulec na lodzie może się źle skończyć, tymbardziej że pneumatyczne albo hamują w opór albo nie.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

podobne zasady są co do samochodów ciężarowych.c360 jak jest pneumatyka sprawna to możesz próbować z ciężką przyczepą a i przyczepa musi być sprawna bo możesz frunąć z ta przyczepą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

co ci po hamulcach na śniegu? raz bloknie koło i możesz wybrać sobie drzewo na którym się zatrzymasz tym bardziej że przyczepa cięższa od tej zabawki
A niski bieg też nic nie pomoże jak tak czy inaczej popchnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

Właśnie hamujemy pulsacyjne i zjeżdżamy na małym biegu, jeszcze w tym ciągniku proponuję trzymać biegi bo jak wyskoczą to moze być problem i pamiętaj nigdy nie wciskaj sprzęgła zjeżdżająć chyba ze sie zestaw zatrzymał bo wtedy można skrzynie roz***... :) powodzenia !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Podstawowe i najważniejsze  zasady to

-  nie  dac  sie  wyprzedzić przyczepie ;)

-mieć  sprawne i podpiete hamulce 

jak lód  i mocno z  górki , lub pod  górke  - to  siedzieć  w domu na  d*pie  i  czekac  wiosny


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Święte słowa, jak ślisko to w domu się siedzi.

Na górze wrzuca się nisi bieg, jak zaczyna pchać  z góry t wyższe biegi się wrzuca żeby przyczepa nie wyprzedziła ciągnik, gazu nie żałować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niski bieg i powoli zjeżdżasz możesz depnąć blokadę żeby oba koła trzymały i dociążyć się podnośnikiem ale jak zaczyna pchać do coraz wyższy bieg i co najważniejsze nie hamować żeby koła stawały. powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 Yyyy - jak się dociąża podnośnikiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

dociąża sie tak że listwe zakładasz i podnośnik z czuciem jak przedobrzysz to pęknie dekiel albo pogniesz zaczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

Nigdy tego nie robiłeś? Solidna belka i spięty podnośnik pod dyszlem i podnosisz. Można tak robić z górki i pod górkę, ale wtedy musisz trzymać rękę na dźwigni i regulować podnośnik na bieżąco, żeby Cię nie obróciło do tyłu.


c 330
4011
mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jaka przyczepę masz na myśli , bo nadal nie łapię jak wzrośnie nacisk na oś traktora ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Każdą zwykłą przyczepę. No normalnie nacisk wzrośnie jak listwa będzie cisnąć w zaczep od tej przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No wydaje Mi się że ze względu na długość zaczepu efekt będzie żaden . To tak jakby sam się za włosy do góry podnosił żeby być lżejszym . No ale może się mylę  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Być może , trzeba by wrócić do książek z fizyki . B) Najprościej byłoby pojechać na wagę i sprawdzić nacisk osi , bo jak to obliczyć to nie wiem . B)

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlaQ24    147

@zetorki12 gdy podnosisz podnosnik i dostawi go do dyszla przyczepy, to jego siła działa wtedy na ciągnik dociskając go do podłoża. Im większy udźwig podnośnika, tym bardziej można się w ten sposób dociążyć. Wszystko trzeba robić z umiarem, bo można pogiąć dyszel, albo co gorsza - uszkodzić podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlaQ24    147

Prosty sposób na sprawdzenie tego patentu. Stań na wadze i spróbuj odepchnąć się od czegoś co jest nad Tobą. Tak samo działa dociążenie podnośnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No , tylko jeżeli to będzie to element wagi (ten z którym się waży) to waga pozostanie bez zmian . Znacie ten kawał jak facet jadąc furmanką wziął worek zboża na kolana żeby ulżyć koniowi ? :P Tak sobie myślę że jakiś tam efekt w sumie da takie dociążanie , ale większość mocy podnośnika pójdzie na sam zaczep . Czasami i kilka kg może pomóc .

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A jak musisz? W 60-ce można delikatnie zaciągnąć ręczny i przyczepa tylko przyhamuje. W razie gdyby ciągnik pchało blokada i trzymać się pobocza, jeśli górka krótka sprzęgło  i stoczyć się na dół. Jeśli już na prawdę ciężko a się da to lepiej traktor w rowie na kole położyć. Jeżdżę w zimie i często na prawdę trzeba stanąć, popatrzyć co i gdzie, przetestować hamulce obojętne czy jedziesz w dół czy chcesz wyjechać pod górę. Bo jak ci koła stracą przyczepność przy podjeździe to powodzenie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlaQ24    147

@zetorki12 coś w tym jest... :D. Wracając do zjazdu z góry gdy jest pokryta śniegiem/lodem. Jeśli koniecznie musisz jechać, to radzę na szczycie wrzucić niski bieg i na nim zjeżdżać. Czasami przy zmianie biegu na śliskiej powierzchni lubi zablokować koła, a co wtedy się stanie, to już chyba każdy wie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

60-ka jest lekka na oblodzonej górce nie utrzyma ciągnik już 3 ton koła po prostu stracą przyczepność. Delikatnie ręczny, blokada, pobocze i niski bieg.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj