Adam16482

Problem z ogrzewaniem w zetorze 7745

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Adam16482    3

Witam wszystkich. W moim zetorze miałem i mam problem z ogrzewaniem ponieważ nie mogłem ruszyć suwakiem od ciepła i zimna wymieniłem linkę ponieważ przyrdzewiała w pancerzu oraz zawór bo był zastojały. Po wymianie tych części teraz cały czas mi wieje chłodnym powietrzem a linka i zaworek chodzi jak trzeba. Na dodatek gdy sprawdzałem czy działa ten wentylator tak jak należy zaczął mi kapać płyn chłodniczy do kabiny z tej półki. Co może być tym objawom winne?? Może być to nagrzewnica do wymiany??    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Posprawdzaj połączenia przewodów z nagrzewnicami i same nagrzewnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

No okey przecieki mogą być odpowiedzialne za poluzowanie lub pęknięcie przewodu, no ale sprawdz w ogóle czy jest obieg cieczy, bo przyczyna moim zdaniem, jak dla mnie to nie w nagrzewnicy tylko gdzieś głębiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

zobacz czy przewod gumowy ktory idzie do rurki nagrzewnicy jest cieply, masz zalozony termostat ?, jaka jest temperatura plynu po nagrzaniu ciagnika, masz odpowiedni poziom plynu ? moze jezdziles na wodzie i po spuszczeniu resztki zamarzly w rurkach ??

przyczyn moze byc wiele. 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zagrzej silnik najpierw tak na 90 stopni. Potem odkrec zawor od ogrzewania a nastepnie korek od chlodnicy. Daj mu gazu na 3/4 i niech pochodzi z 5 min. Korek zeby sie odpowietrzyl uklad. Miedzy czasie musisz miec wlaczony nawiew od ogrzewania co oczywiste i obserwujesz. Jesli ubywa plynu to dolewasz do chlodnicy do stanu zeby zakrylo zeberka. A co do wycieku to podnies dach i zobacz. Jesli weze i rurki sa w kiepskim stanie to wymien calosc. Wymiane przewodow opisywalem kiedys na takim temacie zwiazanym z ogrzewaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Zdejmij weze tu przy baku i dmuchnij w nie, jak nie ma zadnych oporow to jest drozne i dobzre go odpowietrz, najlepiej przejedz sie na wysokich obrotach  z 2km otwartym korkiem w chłodnicy. Ale jesli chdozil na wodzie to najpredzej przy spuszczaniu woda nie zleciala i gdzies zamarzło. Tez mialem tak w tym roku cala gora mi zamarzła rozebralem wszystko zeby rozmrozic przy okazji sprawdzilem nagrzewnice ale na szczescie nic nie po rozsadzalo i poskladalem na nowo i grzeje az miło :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

a może porostu zawór jest zepsuty tzn. dzwigienka się rusza ale reszta juz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam16482    3

Dzisiaj jechałem zetorem z przyczepą i gdy temp. dochodziła do 100 stopni włączyłem nawiewy lecz nagrzewnice wcale się nie nagrzewały. Zetor ma termostat. Zaworek jest dobry ponieważ jak sprawdzałem go przez dmuchanie i go otwierałem i zamykałem i trzymał. Ciągnik chodzi cały sezon na płynie. 


Muszę jeszcze kiedy spróbować tak jak pisze kolega PatrykMajcher bo tego jeszcze nie próbowałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

zdejmij te 2 wezeprzy baku i dmuchnij w jeden i zobacz czy jest obieg czy cos blokuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Tam nie trzeba nic odpowietrzac, wystarczy ostro przegazowac przy otwartym korku w chłodnicy i nagrzewnice same sie odpowietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Gdzie masz korek? Rozbieralem wszystko w tym roku i u mnie nie bylo zadnego korka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Dziwne :blink: u mnie jest ,jak ostatnio naprawiałem elektrykę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie odpowietrza się . Tak się zastanawiam , czy przypadkiem jak pompa wody będzie już słabo dawać , to ogrzewanie będzie działać . Może ktoś bardziej obeznany sie wypowie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Nie wiem jak pompa wody, ale u mnie nawet bez termostatu pompowało na góre. Oczywiscie teraz termostat zalozony 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

przy transporcie zagrzal sie do 100 , dziwne, u was nie ma mrozu ? wydaje mi sie ze nagrzewnice to jest maly problem, chlodnice masz drozna  ??? przy robocie sprawdz reka czy cala jest ciepla bo wyglada na to ze przeplyw jest kiepski lub nie ma wcale-sam tak niedawno mialem. kret ,wiadro goracej wody .potem karczer i po klopocie, chlodnica musi byc oryginalna mosiezna zeby ja 'KRETEM" potraktowac

weze sprawdzales-moze ktorys sie w srodku rozkleil i blokuje przeplyw.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam16482    3

Jak mam chłodnice zasłoniętą to i temperatura wyższa a chłodnica rok temu nowa zakładana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja podalem najprosciejszy sposob. W takim razie podnos dach spuszczaj plyn z nagrzewnic ( o ile jest). Rozkrec obudowy od nagrzewnic. A najlepiej rozkrec cale ogrzewanie u gory lacznie z wezami i sprawdz wszystko. Kraik czy sie otwiera do konca potem nagrzewnice czy sa drozne w srodku. Jesli wszystko jest ok to. Poskladaj wszystko tak jak bylo. I przyczyna w pompie wody moze byc. Moga byc kiepskie lopatki. A wąż jest cieply ten co idzie od silnika do nagrzewnicy?
Ja zrobilem ogrzewanie bo tez nie dzialalo. Nie bylo wcale podpiete. Bo byly uszkodzone rurki. Wywalilem je cale. Wstawilem waz gumowy w slupki i po problemie. A jeszcze jedno jesli nagrzewnice sa zawalone kamieniem lub innym syfem a wydaje sie ze sa drozne to na wolnych obrotach nie bedzie wymiany cieczy w nagrzewnicach. Czyli hak bys siedzial w ciagniku i ciagnik spokojnie pracowal na biegu jalowym to nie przewali plynu. Dopiero jak przygazujesz mu na 1 min wtedy przepchnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

I założ termostat i przestan zaslanaic chlodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam16482    3

mds212 termostat mam cały czas założony a chłodnicy czemu miałbym nie zasłaniać jak jest zima a bywało że i odpalało się ciągnik przy -15 stopniach i w drogę tak się prędzej nagrzeje silnik a i nie przegrzeje, na wiosnę zawsze jest odsłonięta bo gdzie w ciepło na zasłoniętej chłodnicy jeździć.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Jak juz musisz zasłaniac to nie zasłaniaj całej chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

Witam. Mam problem z ogrzewaniem w zetorze 7011 pociekła chyba chłodniczka pod dachem bo leje się płyn z podsufitki . Pytanie brzmi czy mogę połączyć chwilowo te przewody wychodzące z pod maski koło zbiornika paliwa razem ze sobą aż nie naprawie lub wymienię chłodniczki? Czy nie zakłuci to w jakiś sposób obiegu płynu w silniku ?Czy w ogóle zaślepić jeden i drugi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj