Riko

MF 36 10 Nie działa ręczny i stuka coś w skrzyni na II biegu

Polecane posty

Riko    0

Tak to są 2 zęby napewno. Są to zęby skośne, a w pobliżu jest tylko jedna zębatka skośna co jest na którymś ze zdjęć co dałem, jednak ona ma wszystkie zęby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Szukaj dalej bo gdzieś brak tych zębów. Jeśli nie ma przegród w bloku to mogły podpłynąć z dala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

niepamiętam dokładnie ale tam są dwie tarcze,i tylko ona może się tak urwać przewaznie jak renczny nie puści a się jedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Riko    0

Jutro odkręcę prawy dekiel jeszcze co dźwignie biegów do niego wchodzą to zobaczę co i jak:)

 

No skądś napwwno są...raczej nikt z olejem ich nie wlał ;)

 

A do tego ręcznego też się spróbuje dobrać jakoś.

Napiszę jutro co i jak.

 

Dzięki wszystkim za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Marcin czy juz moje jak i i roberta wypowiedzi przekonały cie ze że to raczej jest fragment hamulca ręcznego. Wybacz ale wydziałem juz kilka rzeczy w MF i mniej wiecej pamiętam jak wygladaja poszczególne jego elementy. poszczególene tarcze w ym ciągniku róznia się troche od siebie i po tych własnie róznicach mozna rozpoznac skąd pochodzą a skod tymasz to wiedzeć jeżeli sam piszesz że ich nie widziałeś. Może ja trochę sie nieprecyzyjnie wypowiedziałem na temat tarczy hamulca co mogło sugerowac ze jej okładzina podobna jest do tej jaka jest np na tarczy sprzęgłowej w 330 ale juz robert to wyjasnił.

 

PS w tym ciagniku sa 4 tarcze w hamulcu ręcznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Riko    0

A gdzie znajduje się zębatka kosza sprzęgła przedniego napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert11    0

spójz z kąd wyczodzi wałel do napędu. jest na samym dnie, zajżyj przez te okienko na duł i zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Riko    0

I już prawie wszystko jasne:)

 

Odkręciłem również dekiel co wchodzą dźwignie od biegów.

 

W zębatce na górnej ośce brakuje tryba na biegu nr 2, dlatego stuka.

Koszt tej zębatki byłem pytać to 1200 zł...jeszcze ujdzie <_<

Dolna na szczście jest czysta i nie porysana jeszcze....bo cena jej już troszkę większa jakby się wyrobiła od górnej.

 

Kawałek tej tarczy jest tak jak część pisała jest od hamulca ręcznego.

Koszt 420 zł 1 tarczka, wchodzą 4.

 

Robocizna ...i tu już cena mi się nie podoba jak 2 powyższe..powiedzieli mi w sklepie co mają również mechaników 65 zł/h/1 mechanik czyli jakieś 2300 zł za rozebranie i złożenie skrzyni.

 

Panowie co myślicie o tej stawce godzinowej. Nie za wysoka?

Najlepiej by samemu rozebrać...tylko żeby potem złożyć.

Sezonu jescze nie ma więc czas jest zawsze by te 2300 zł w kieszeni zostało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

Stawka jest stanowczo za duza. Ja jak robie to sam (pomoc 2 odoby jest potrzebna jedynie w dwóch momentach) to zajmuje mi to dwa dni spokojnej pracy. Chodzi tu o rozjechanie ciągnika, rozebranie skrzyni, wymianę elementów i poskładanie wszystkiegodo kupy tak że cignik jest gotowy do wyjazdu w pole. Ostatnio wymieniałem łożysko na tym wałku na którym siedzi to koło co ci sie wysypało więc robota była podobna. Ja za takie cos bym nigdy nie powiedział 2300 no i sam bym tyle nie załacił jeżeli ktos by mi to robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Riko    0

Też jestem tego zdania.

A skąd Rafik jesteś?

 

Nie mam zamiaru komuś płacić 2300 zł za 2 dni pracy.

 

A ma ktoś może uzywaną zębatkę do biegu nr 2 do MF 36xx, tą na górną oś(Bo podobno do wszystkich tej serii takie samo 37 zębowe koło przychodzi), bądź tarcze do ręcznego?

A jak by miał ktoś sklep i nowe to niech też napisze ile by chciał, bo jestem na kupnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

witam odnawiam temat. 

 

kupiłem 3050 i nie było ręcznego więc zajrzałem.  

tak samo tarcze rozwaliło i znalazłem jej część w komorze

 

zdjąłem dekle od skrzyni i mostu niby nie widać reszty części wszystko ładnie wygląda

 

jakiej firmy tarcze kupić żeby historia się nie powtórzyła

jak rozebrać kosz, czy wyjąć cały, czy tam na miejscu rozebrać odkręcając te trzy śruby na ampul

jak zdjąłem dekiel od skrzyni to czy uda mi się go włożyć na miejsce, na co muszę uważać by coś nie sknocić.         


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

robie własnie ręczny u znajomego, więc tak zdejmujesz dekiel z prawej i lewej strony te przy samych zwolnicach ( z prawej nie ten co wchodzą dzwignie zmiany biegów tylko dalej). zlokalizuj ręczny, jest na dolnym wałku. trzeba rozpiąć wałek poprzez przesunięcie tulei co jest na nim, żeby to zrobić trzeba wybić kołek blokujący. wyjmujesz ten element wałka. Potem trzeba rozkręcić ręczny poprzez odkręcenie trzech śrub na imbus plus jedna na śrubokręt płaski. Gdy śruby już będą wyjęte to można otworzyć przednią ściankę recznego na bok tak jak by był na zawiasie. i wyjmuszesz tarczki. Jeśli któraś jest w kawałkach to obowiązkowo trzeba znaleść reszte, można w tym celu otworzyć pokrywe od dołu co wychodzi z niej napęd od przedniego mostu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt930    1

a ja mam inny problem otóż puka mi coś w skrzyni biegów ale na każdym biegów polowe przyspieszacz również ktoś może się orientuje co może być przyczyną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

trzeba zajrzeć i to szybko. nie jeździj z tym bo może coś ci się odpięło i wpadnie miedzy tryby i d*pa. jeden tryb 3 tyś wiec lepiej nie ryzykuj. 

opisz jeszcze jakieś objawy?

 

Edytowano przez olkosio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj