News
zwc18

JUMZ Kompresor / Sprężarka Jak zamontować ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zwc18    2

Witam 

Panowie jest taka sprawa iż mam sprężarkę bodajże od stara i chciałbym ją zamontować do mojego jumza 

Myślałem o dorobieniu podwójnego koła pasowego na wał coś takiego jak jest w C330 lecz miejsca brak 

Inna to mianowicie dorobienie koła pasowego na alternator i z niego napęd sprężarki lecz niesie to za sobą pytanie czy jeden pasek na wale to wytrzyma ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    2

Będzie trzeba dorobić podwójne koło do alternatora i z niego brać napęd sprężarki lecz obawiam się tylko o jego przedwczesne zużycie z racji dodatkowego obciążenia na osi wałka ale jak to mówią coś za coś :) z resztą i tak cały czas nie będzie chodził 

Przeglądając znalezioną instrukcję obsługi ten z fotki to fabryczny kompresor i jest napędzany właśnie z (podwójnego) koła alternatora ale jest to niedostępne u nas :/ 

Panowie jak by ktoś miał instrukcje obsługi wersji 6 KM w języku polskim prosiłbym o kontakt na pw 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    799

Najprościej z alternatora znając życie może nawet pasować koło dostępne do alternatorów większej mocy jakie są montowane w nowszych belarusach. Paskiem się nie przejmuj wymienisz raz za czasu i tyle. Alternatorem tak samo nic mu nie będzie. Znajomy lata tak ma zrobione z tym ze kompresor przykręcony jest do pół ramy na umęconej niesamowicie podstawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    2

No tak też zakładałem iż trzeba go będzie wynieść na zewnątrz ale to nie problem we Władku tak mieliśmy tyle ze z drugiej strony a była to identyczna sprężarka

Co najciekawsze to C330 i C360 nie dały rady napompować koła od Bizona a wujas podjechał i wio do góry a tak się wtedy zaroił iż trzeba było 8 traktorów by go wytargać 

Takie to było piękne upalne lato 1997 :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gregory81
      Witam wszystkich.
      Mam pytanie odnośnie EGR-u w Belarusach (tak zwana wersja 4) . Jak go się zaślepi to trzeba coś zmieniać w ustawieniach komputera? Może ktoś to już przerabiał.
    • Przez Massey294s
      Proszę o pomoc. Ciągnik lekko dymił na czarno więc tata wyjął wtryski,kupił nowe końcówki i dał do regulacji (trochę przechulały istwierdził że nie będzie żałował). Po wymianie dymi jak z lokomotywy. Pompiarz ustawił wtryski na początek otwarcia 180( jednostki nie pamiętam). Czy to nie za mało? Tylko to mi przychodzi na myśl. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości odpowiadającej temu silnikowi. Przypomnę że chodzi o mtz 952.3 turbo
       
      Dodam, że problem występuje przy zmianie obrotów lub już przy najdelikatniejszym obciążeniu, przy biegu jałowym bez zmiany obrotów wcale nie widać spalin. Spaliny są koloru czarnego.
    • Przez aaaaaaaaaaaaa12
      robię hydraulikę w swoim mtz i chcę wywalić rozdzielacz pod siedzeniem i mam dylemat
      przewód A mam zaślepić i zostają mi B i C który zaślepić a który podłączyć pod siłownik logika podpowiada mi że B pod siłownik ale wole spytać i nie patrzcie na strzałki zdjęcie z neta

    • Przez patrykb2736
      Mam pytanko czy zakładając pompe nsz 40 zwiększe trochę udźwig podnośnika? Podejrzewam że moja jest już popsuta bo opuszcza I podnosi minimalnie z maszyna I nie ma tego udźwigu co od nowości, mam problem żeby podnieść talerzowke z grano z siewnikiem meprozet, brakuje mi dosłownie te 300kg udźwigu żeby swobodnie podniósł. Jeśli ktoś już wymieniał na wydajniejsza prosze o wypowiedzi. Model belarusa to 952.4
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.