zwc18

JUMZ Kompresor / Sprężarka Jak zamontować ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zwc18    6

Witam 

Panowie jest taka sprawa iż mam sprężarkę bodajże od stara i chciałbym ją zamontować do mojego jumza 

Myślałem o dorobieniu podwójnego koła pasowego na wał coś takiego jak jest w C330 lecz miejsca brak 

Inna to mianowicie dorobienie koła pasowego na alternator i z niego napęd sprężarki lecz niesie to za sobą pytanie czy jeden pasek na wale to wytrzyma ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6

Będzie trzeba dorobić podwójne koło do alternatora i z niego brać napęd sprężarki lecz obawiam się tylko o jego przedwczesne zużycie z racji dodatkowego obciążenia na osi wałka ale jak to mówią coś za coś :) z resztą i tak cały czas nie będzie chodził 

Przeglądając znalezioną instrukcję obsługi ten z fotki to fabryczny kompresor i jest napędzany właśnie z (podwójnego) koła alternatora ale jest to niedostępne u nas :/ 

Panowie jak by ktoś miał instrukcje obsługi wersji 6 KM w języku polskim prosiłbym o kontakt na pw 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najprościej z alternatora znając życie może nawet pasować koło dostępne do alternatorów większej mocy jakie są montowane w nowszych belarusach. Paskiem się nie przejmuj wymienisz raz za czasu i tyle. Alternatorem tak samo nic mu nie będzie. Znajomy lata tak ma zrobione z tym ze kompresor przykręcony jest do pół ramy na umęconej niesamowicie podstawie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    6

No tak też zakładałem iż trzeba go będzie wynieść na zewnątrz ale to nie problem we Władku tak mieliśmy tyle ze z drugiej strony a była to identyczna sprężarka

Co najciekawsze to C330 i C360 nie dały rady napompować koła od Bizona a wujas podjechał i wio do góry a tak się wtedy zaroił iż trzeba było 8 traktorów by go wytargać 

Takie to było piękne upalne lato 1997 :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Witam podłącze się do tego tematu żeby nie zakładać nowego. Mój jumz ma sprężarkę od c385 problem jest ze smarowaniem powyżej sprężarki znajduje się taki zbiorniczek wyrównawczy przez który ciśnienie wypycha olej na zewnątrz kilka dni temu zmieniłem głowice pierścienie i cylinder ale problem pozostał teraz moje pytanie czy smarowanie można jakoś wpiąć w obieg filtra oleju? Pod filtrem znajdują się dwie śruby z jednej wyprowadzony jest przewód na czujnik ciśnienia druga jest wolna więc z niej bym wziął zasilanie w olej ale gdzie wpiąć powrót? Myślałem żeby zrobić jak w 3P i powrót wspawać w misę olejową ale to dość radykalne rozwiązanie może jest miejsce w które można by się wpiąć mniej inwazyjnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj