Skocz do zawartości
deere2140

John Deere 4055 opinie , uwagi, najczęstsze awarie .

Polecane posty

deere2140    20

Witam.

Jestem zainteresowany tym ciągnikiem , na co zwracać uwagę przy kupnie i proszę jakieś opinie o tym ciągniku .


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1209

Chyba jedyną rzeczą, która w tym ciągniku może przysporzyć kłopotów i sporych kosztów to skrzynia biegów. Ta skrzynia wytrzyma wszystko poza olejem nie zmienianym od lat lub złej jakości lub częstym domieszkom z innych maszyn. Warto więc szukać bardzo zadbanego egzemplarza bo wtedy jest większa szansa na to,że był starannie i na czas serwisowany. Ogólnie to super ciągniki. W tym modelu masz stosunkowo małą moc z dużego silnika, dużą masę i gabaryty a przy tym zwrotność jaką dziś oferują ciągniki czterocylindrowe w zakresie mocy 70-100 KM. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

No właśnie ta skrzynia mnie bardzo martwi . A biegi zmieniane są bez sprzęgła ? 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    1209

Tak, to jest pełen PoweShift więc wszystkie biegi zmieniasz bez sprzęgła.przesuwając tylko małą dźwignię do przodu zwiększając kolejne przełożenia a cofając dźwignię do siebie redukujesz w dół. Masz tam 15 biegów do przodu i 4 do tyłu. Prosta i pancerna skrzynia skonstruowana z myślą o mało rozgarniętych pracownikach na farmach w USA, która podbiła też farmy w Europie.

Jak we wszystkich tego typu skrzyniach ważny jest serwis czyli terminowe wymiany odpowiedniego oleju i filtrów oraz kalibracja skrzyni. Ważne jest też rozgrzewanie oleju na postoju przed ruszeniem a zwłaszcza w niskich temperaturach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

A jak wygląda spalanie w tych starych JD?

To prawda że tak jak Zetory są oszczędne w ciężkich pracach a w lekkich palą dużo więcej niż inne marki?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Co do spalania w starych JD mam 2140 i powiem Ci , że robi robote ale przy lekkich pracach właśnie spali sporo paliwa , ale robotę robi :D W sumie ile wlejesz tyle spali :D 

@extrabyk 

Możesz coś więcej powiedzieć o tych ciągnikach ? 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1209

No tak...akurat to jest cecha,która łączy wszystkie marki bo każdy spali tyle ile się wleje no chyba,że się zepsuje :D

Co do serii 4xxx to są ciągniki do ciężkiej pracy w polu i to najlepiej z maszynami pół zawieszanymi. Wieloskibowy pług, brona talerzowa, szeroki agregat lub kultywator to maszyny idealne do tych ciągników jeśli są właśnie w systemie pół zawieszanym. Udźwig podnośnika nie jest imponujący w stosunku do klasy i gabarytów ciągnika podobnie zresztą jak w ciągnikach pierwszej serii Magnum ze stajni Case. Po prostu te ciągniki powstały z myślą o amerykańskich i kanadyjskich farmerach a tam zawsze królowały maszyny pół zawieszane. Oczywiście jeśli ktoś ma taką glebę gdzie do 4 skibowego pługa potrzeba 200 KM to może śmigać z zawieszaną obrotówką.

Wracając do JD z poruszanej serii to nie tylko podnośnik ogranicza pracę z ciężkimi maszynami ale również półosie, które potrafią pękać przy pracach transportowych z dużymi przyczepami na tandemie gdzie nacisk na zaczep wynosi 3 tony lub nawet więcej. Na dzisiejsze realia z transportu wyklucza też niska prędkość maksymalna.

Co do spalania to z opinii użytkowników wszystkich starszych serii czyli 2xxx, 3xxx i 4xxx to w porównaniu do nowszych konstrukcji były bardzo ekonomiczne. Proste i nie wysilone silniki nie obciążone super wydajnymi pompami hydraulicznymi przekładają się na bardzo dużą żywotność silników i niskie spalanie i to właśnie w ciężkich pracach ale również przy lekkich palą mniej niż dzisiejsze silniki obłożone wszystkim co tylko potrafi obciążać i dławić silnik w ciągniku i to już na postoju.

Nie miałem nigdy takiego ciągnika ale paroma się przejechałem bo kiedyś szukając czegoś dużego "pomacałem" kilka ciekawych sprzętów a w tym właśnie z serii 4xxx i wrażenie robił rewelacyjny skręt, piękna praca silnika oraz to,że w kabinie wszystko było pod ręką i było cicho. Taką trochę ciekawostką jest to,że te ciągniki były produkowane również bez przedniego napędu, które miały promień skrętu dużo większy niż wersja z przednim napędem. Co do sensu zakupu dziś tego ciągnika to po pierwsze musi być super zadbany a co za tym idzie drogi. Te ciągniki są nadal bardzo drogie na zachodzie i nie ma co wierzyć ani tym bardziej pakować się w jakieś "super okazje". To właśnie spowodowało,że dałem sobie spokój z szukaniem czegoś z serii 4xxx JD lub Magnum od Case. Kolega napalił się na 3050. Podał mi link do ogłoszenia i już po otwarciu wiedziałem,że to szrot. Długo z nim gadałem żeby sobie darował bo za tani i będzie miał problemy. Widać też było trochę polskich "patentów". Kolega jednak nie posłuchał i kupił. Zapłacił 30 parę tysięcy i....włożył już ponad 60 tysięcy (!) w remont chyba wszystkiego. W efekcie wpakował w tego JD prawie 100 tysięcy i tak naprawdę nadal nie ma się z czego cieszyć...komentarz do tego dopiszcie sobie sami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Kurde , ale to elegancko opisałeś , dzięki :D Aa jeszcze pytanie na co zawracać uwagę przy oględzinach tego ciągnika ?


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1209

Będę się powtarzał ale zwracaj uwagę na ogólny stan. Wiadomo,że już taki ciągnik ma swoje lata bo ostatnie chyba w 94 wychodziły ale jak ktoś dbał to ma wszystko w oryginale. To nie jest ciągnik do codziennej pracy w obejściu więc łatwiej trafić na w miarę zadbany. Oglądaj wszystkie filtry bo widać czy były zmieniane w miarę niedawno czy kilka lat temu. Tak jak w każdym ciągniku musi łatwo i szybko odpalić a silnik ma pracować równo. Niestety silnik 6 cylindrowy ma tak równą pracę,że musi być naprawdę tragiczny żeby było słychać,że coś jest nie tak. W 4 cylindrowym wszystko słychać od razu. Wiadomo,że opony są drogie więc albo muszą być super albo do wymiany i wtedy cena w dół na opony. Niestety ceny wyjściowe są takie same bez względu na stan ogumienia a to nie 330 i za 1500 nie obujesz bestyjki...na to trzeba przy dobrym markowym ogumieniu nawet 35 tysięcy a przy tańszym może zmieścisz się w 15 tysiącach ale trzeba pamiętać,że to opona przenosi moc i decyduje o uciągu a przy tej klasie ciągnika miedzy dobrym a gównianym ogumieniem jest przepaść w cenie i uciągu. Wszystko w kabinie powinno być kompletne i działać od włączników po kontrolki i wskaźniki, które w modelu jaki podałeś są już ciekłokrystaliczne. Trzeba sprawdzić wszystkie luzy przedniej osi i do tego trzeba unieść przód ciągnika a na to nie każdy handlarz się zgodzi. Tu kolejna zasada...jeśli handlarz nie chce czegoś pokazać czy ułatwić sprawdzenia czegoś tam w ciągniku to daj sobie spokój i niech szuka dalej frajera. Najlepiej jak się kupuje od rolnika bo wtedy można popracować z jakąś maszyną jeśli pora roku na to pozwala. Dobrze jest mieć możliwość podłączenia manometru pod gniazdo hydrauliki zewnętrznej i sprawdzenia jakie daje ciśnienie pompa na zimno i na ciepło. Kolor i zapach oleju w silniku i skrzyni biegów też dużo Ci powie. Silnikowy aby nie był czarny jak smoła i smołą nie śmierdział a w skrzyni musi być czysty jak łza i musi mieć zapach oleju hydraulicznego. Jeśli wyczujesz zapach spalenizny to żeby nie wiem jak pięknie ciągnik wyglądał daj sobie z nim spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    172

Ja też chciałem kupić coś w ten deseń ale kolega pracował takim i według niego czy ma lekko czy ma ciężko tyle samo pali a ja potrzebuję czegoś uniwersalnego i ekonomicznego więc zrezygnowałem i wpadł Fendt 615 lsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Dzięki wielkie za rady :) 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Ok , już czyszczę :D 


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez maciek916
      koledzy mam prośbę cz ktoś może mi zrobić zdjęcie jak jest zamocowana sprężarka jd i skod jest zasilanie olejem i powrót oleju i rozmiar paska
    • Przez roberto2005
      Witam, chce wymienić cepy w JD 945 . Zakupiłem już cepy (zamienniki). Mam takie pytanie -czy cepy montuje się tak jak np. w bizonie- powinny mieć jedna wagę ( waga poszczególnych cepów waha się +- 200g)
    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
           
         
    • Przez michalnh
      Witam,
      Mam problem z moim John Dereem 6210 mianowice niekiedy podczas jazdy ciągnik sam zwiększa sobie obroty, obroty falują w górę samoczynnie czy ktoś z was miał taki problem i mógłby podpowiedzieć co było przyczyną?
       
      Z góry dzięki, pozdro 
    • Przez Mateo111
      Witam pomoze ktoś co to za błąd miga na niebiesko ta literka (i)Z góry dzięki.i dzie się tu załańcza przodni napęd i blokady.


×