gregory8101

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszekbrzuze    297

Oringu na tulei nie podciąłeś?
Edit: Nie doczytałem. Rozbierz, zobacz, gdzie wypaliło, będziemy myśleć.
To jest chyba jakas nowa choroba, albo ktoś walnął bubla w produkcji uszczelek.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie biały ale mazia i stan się znacznie podwyższył. Koło środy ściągnę górę będę widział. Muszę nim w takim stanie załadować jeszcze nawóz. 

 

Co sądzicie o zastosowanie metalowej uszczelki o konstrukcji takiej jak uszczelka do auta? 

Edytowano przez new_profil_luki21

KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj składałem silnik i miałem uszczelkę pod głowicę zakupioną w Wałczu U Kani kiedyś doradził mi oryginalną uszczelkę z tak zwanym słonikiem bo takie logo jest na niej podobne do słonia. I faktycznie uszczelka miała nawet numer katalogowy wytłoczony a różnica pomiędzy nią a z agromy jest bo widać to po zamontowanych teflonach. Na tańszej uszczelce teflony po osadzeniu wyskakują często na tuleje cylindrów. U mnie to wyglądało tak że jak np. na pierwszym ten teflon idealnie ułożył się do o koła kryzy tulei to gdzieś  czwarty wyskoczył na wierzch. Poza tym zauważyłem że po zdemontowaniu głowicy teflony te i tak wcisnęły się na wierzch tych kryz i zostały z ciśnięte głowicą . Zawsze myślałem że na tym polega właśnie to uszczelnienie ale jak trafiły mi się belarusy w których głowice fabrycznie były zamontowane i nikt nie zdejmował wcześniej to tam te teflony uszczelniały kryzę do o koła i nie były wciśnięte na kryzę tulei ani trochę.Od tej pory używam albo tej oryginalnej uszczelki a jak jej nie mam to mini szlifierką delikatnie pogłębiam w teflonach rowek i montuje je na nie oryginalnej uszczelce. Na oryginalnej uszczelce teflon skracam o max 2 mm a jak szlifuje i zakładam na inną uszczelkę to wchodzą całe. Ładnie układają się do o koła kryzy i ja problemów nie mam z głowicami. Każdy robi po swojemu  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jeśli masz czasz to takie rzemiosło jest dobre, jak mi płacą od sztuki a nie na godziny, to mi się nie opłaca, Uszczelka z numerem i ścieżką silikonu. Kiedyś były uszczelki z takim czerwonym wkładem na kanale olejowym. Są jeszcze w sprzedaży?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na uszczelkę metalową? Jest szansa że doszczelni? Boję się że może się tak nie dopasować jak ta z tworzywa. No nie nie ma sylikonu wokół otworów. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Uszczelka MOR-PAK ze ścieżką silikonową i nr katalogowym. Jest za***ista i teflony bez przycinania wchodzą na sztywno. W sklepach Tech-Rol


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamber310    4

Jedynie planowanie głowicy pomoże lub rzadziej bloku.Zalezy co padlo ale przewaznie glowice.

Zadne cud uszczelki nie pomogą

Edytowano przez Bamber310

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamber310    4

Blok do planowania lub jest peknieta glowica lub tzw. Wżerka w tulei (dziurka) jakos to sie nazywa te zmeczenie tulei..
Tak czy siak glowica spada tzn i tak glowice musisz zdjac.

Uszczelka sama z siebie tak nie pada

Edytowano przez Bamber310

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po montażu nowej uszczelki zawsze jest dobrze przez jakiś czas (dłuższy bądź krótszy). Składam już na boku nowy silnik ale ten muszę na szybko zreanimować. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

wymiana UPG to 4 godzinki. Gdybyś blisko mieszkal to bym ci to zrobił za półdarmo jak nie masz czasu.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to ogarne szybko najgorsze że nie ma nadziei że to będzie chodzić. Zamówiłem uszczelkę z firmy mor-pak zobaczymy co jest warta. Dotychczas kupowałem zawsze na allegro z firmy agro-mar.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Liniał krawędziowy na blok i wszystko się wyjaśni.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie, to 552, więc głowica pęknięta musi być. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U mnie pękła, u znajomego znajomego pękła, ostatnio na złomie widziałem od 50 (musi być pęknięta skoro na złomie) i ktoś na AF też pisał, że mu pękła. One są stare i niedopracowane. O


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

<p>Myślę, że nie masz racji. A na złomie często lądują, bo ciężko je zbyć. Jak już ktos robi remont, to zmienia na D-240 bo mocniejszy i mniejszy kłopot z zapalaniem, zwłaszcza, jak się nie zadba o świece.</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Otóż ciężko to taką kupić a nie zbyć. A bez świec to żywym ogniem nie odpalisz, chyba, że temp. otoczenia wyniesie +50'C


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa z tym pęknięciem. Rok temu sprawdzałem na szczelność. Po zmianie uszczelki przez jakiś czas jest dobrze. Zakładam uszczelkę Metalową ta która przyszła w firmy MOR-PAK to papierek. Jest bardzo cienka. Raczej jej nie założę. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Sprawdź metalową, mi mechanik mówił, że to głowica, bo już wszystkie inne możliwości wyczerpałem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To jest wina komór i kanałów chłodzenia, do głowicy jest słaby napływ wody, dodatkowo jedną stroną... Komory grzeją ostro, bo w nich się pali, głowica rozszerza się nierówno i w końcu coś puszcza.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jeszcze dziś zasadziłem metalową uszczelkę na hermetyk. Zobaczymy czy to zadziała. Silnik i tak już na boku składam tylko chciałem go zrobić z turbinką więc potrzebuję trochę sianka na boku. Może uszczelką metalowa tak szybko nie podda się w miejscach w których komory spalania jej dotykają. Dziś dokręciłem głowicę na 200Nm i tak zostawiałem. Jutro po południu jeszcze będę dociągał pewnie trochę siądzie. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No i jak emtezecina?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj